Zatočil jsem s meluzínou :-)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49146
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zatočil jsem s meluzínou :-)
Jsem si skoro jistej, že to je nastavením dorazů a že vám to opravdu moc dře. Ten mechanismus stahování je sice děsná soustava pantografů, ale v principu je to prostě motůrek s ozubeným pastorkem a takový ozubený čtvrtkruh s rameny stahovačky. Takže rychlost stahování je dána pouze rychlostí motůrku. A motůrek už je 25 let stejnej. Takže jestliže to jede pomalu, jsou jen dvě možnosti, vadný motůrek a nebo příliš utažené předozadní dorazy okna a tudíž příliš bržděné sklo...
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 349
- Registrován: pát lis 28, 2014 7:16 am
- Bydliště: Ostrava/ExŽilina
Re: Zatočil jsem s meluzínou :-)
tak vcera som si vsimol, ze aj ked okna mi idu primerane rychlo (moje prve auto s el. oknami), tak vzadu za vodicom je turbosklo, lebo tam to okienko leti hore-dole ako namazane
"Subarko" Subaru Legacy Wagon 2.0R 2007
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24304
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Zatočil jsem s meluzínou :-)
Tak u Tisa jsem zvyklý,že ti to nedá a furt něco porovnáváš s jinými auty a hledáš co je špatně na autě,že Tis Tj jen ztráta času,buď jsem spokojen,nebo ne,já beru tohle auto jako odlišné a jsem tomu jen rád.Takže si dovolím Tis opět ponovat:-) K těm stahovačkám,říkal jsem si,že nic nebudu točit a pak počítat,nejsem přeci už fakt magor,ale asi jsem,byla troška času na parkovišti před prací.
Takže:přední u řidiče max.7 vteřin,zadní cirka 4vteřiny.Jestli i tohle někomu přijde pomalé,tak to nemá dál cenu opravdu řešit,nechápu o co jde.Video můžu někde vyvěsit.Souhlas,bez motoru to nemá cenu vůbec řešit,to jsem chtěl napsat taky TisI,předběhl jsi mě-pro změnu souhlas s tebou .
Ale věřím,že draconicsi tobě to snad jezdí asi pomaleji,dle tvého popisku.
Taky mě to někdy zaskřípalo,ale jaksi to zmizlo zatím.Tak si říkám,jestli tyhle pocity u některých nespokojených nenavozuje spíš celkový zvuk motorku spolu s tažením skla,ono to opravdu zní trochu jako: teda jeeedu nahoru,ale moc se mě nechce .
Hlavně,že to jede :850:
Ještě moc díky garmontovi a draconicsovi za průkopnictví v boji s meluzínou,já to tedy přihl opatrně jen ručně,bez svěrky,zatím kolem stovky nic nefičí!!!To jsem opravdu rád,ale otestuje to až čas,počítám,že to přijde ještě doladit.Přijde mě to fakt super řešení,než štelovat celé okno,to by bylo hodně náročné,snad to nebudu potřebovat.Jen jsem to dělal postupně,s citem a hlavně zkoušel a pozoroval jak jezdí okno,abych netýral stahovačku.Ještě raz díky!
(Já to ostatně zkoušel už sám předtím,ale trochu jinak,pomohlo to vždy jen na chvíli,pak jsem nad tím už nepřemýšlel.Máme výhodu,že byla jednoduchá lokalizace-přitlačíš na gumu těsnění trojuhelníku a přestane to prostě fičet).
Takže:přední u řidiče max.7 vteřin,zadní cirka 4vteřiny.Jestli i tohle někomu přijde pomalé,tak to nemá dál cenu opravdu řešit,nechápu o co jde.Video můžu někde vyvěsit.Souhlas,bez motoru to nemá cenu vůbec řešit,to jsem chtěl napsat taky TisI,předběhl jsi mě-pro změnu souhlas s tebou .
Ale věřím,že draconicsi tobě to snad jezdí asi pomaleji,dle tvého popisku.
Taky mě to někdy zaskřípalo,ale jaksi to zmizlo zatím.Tak si říkám,jestli tyhle pocity u některých nespokojených nenavozuje spíš celkový zvuk motorku spolu s tažením skla,ono to opravdu zní trochu jako: teda jeeedu nahoru,ale moc se mě nechce .
Hlavně,že to jede :850:
Ještě moc díky garmontovi a draconicsovi za průkopnictví v boji s meluzínou,já to tedy přihl opatrně jen ručně,bez svěrky,zatím kolem stovky nic nefičí!!!To jsem opravdu rád,ale otestuje to až čas,počítám,že to přijde ještě doladit.Přijde mě to fakt super řešení,než štelovat celé okno,to by bylo hodně náročné,snad to nebudu potřebovat.Jen jsem to dělal postupně,s citem a hlavně zkoušel a pozoroval jak jezdí okno,abych netýral stahovačku.Ještě raz díky!
(Já to ostatně zkoušel už sám předtím,ale trochu jinak,pomohlo to vždy jen na chvíli,pak jsem nad tím už nepřemýšlel.Máme výhodu,že byla jednoduchá lokalizace-přitlačíš na gumu těsnění trojuhelníku a přestane to prostě fičet).
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Zatočil jsem s meluzínou :-)
Díky, garmont - velmi podrobný popis, udělal jsem to téměř přesně podle návodu a výsledky jsou také stejné - ticho v autě. Jedna nevýhoda - najednou jsou hrozně slyšet pneu! :845:garmont píše:U mého "američana" mi děsně táhlo přes okna - už od cca 40km/h začal větrný koncert který byl dost nepříjemný.
Po pročtení pár zahraničních fór a taky po konzulatci s KutilemTimem jsem se pustil do nápravy.
Problém je v tom , že mizerně těsní guma která se dotýká skla okolo …
Subaru Forester 2.0X MT MY05, Outback 2.5 22
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24304
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Zatočil jsem s meluzínou :-)
Tak veliké díky garmontovi za průkopnictví a draconicsovi za rady! :826:
Nejdřív jsem to zkoušel neumětelsky a narychlo přihnout k sobě jen ručně,na chvíli to pomohlo,ale pak to bylo ještě horší.Pustil jsem to z hlavy,že něěěkdy to zkusím líp a pak jsem narazil na zdejší zkušenost se truhlářskou svěrkou.Já to přihnul i s tou plastovou krytkou,zdála se mě hodně tvrdá a odolná a bylo snad i líp kde zapřít svěrku.Jen svěrku jsem dal,tam kde si sama tak nějak líp sedla,teda z vnitřní strany trojúhelníku ne na dolní část,ale na vrchní.Samozřejmě jsem podložil svěku "hutným" hadrem,špalíky tam moc nepasovaly,tak prostě co bylo po ruce.Opatrně jsem postupně přihýbal,až jsem měl pocit,že je se to hnulo a je to blíž k sobě,šuplerou jsem to ale neměřil.Okno jsem opatrně zloušel už během přihýbání.
Vyšlo to skvěle na první dobrou,nikde nic protivně nefučí,v autě tichučko jak v kostele :supeer: Sklo jezdí stejně jako předtím.Chlapci díky moc,bylo to protivné a řešení složitější a nejisté,či nákladná výměna celého plastu
Jo roura tu psal,že má prasklé to těsnění nahořře,dal tu i fotku,já to mám rouro taky prdlé,sic na pohled je to mé možná v lepším stavu,ale tj jedno.Zabralo to i tak,ale taky jsem si nebyl jist,skrz tu prasklé těsnění-gumu.
Nejdřív jsem to zkoušel neumětelsky a narychlo přihnout k sobě jen ručně,na chvíli to pomohlo,ale pak to bylo ještě horší.Pustil jsem to z hlavy,že něěěkdy to zkusím líp a pak jsem narazil na zdejší zkušenost se truhlářskou svěrkou.Já to přihnul i s tou plastovou krytkou,zdála se mě hodně tvrdá a odolná a bylo snad i líp kde zapřít svěrku.Jen svěrku jsem dal,tam kde si sama tak nějak líp sedla,teda z vnitřní strany trojúhelníku ne na dolní část,ale na vrchní.Samozřejmě jsem podložil svěku "hutným" hadrem,špalíky tam moc nepasovaly,tak prostě co bylo po ruce.Opatrně jsem postupně přihýbal,až jsem měl pocit,že je se to hnulo a je to blíž k sobě,šuplerou jsem to ale neměřil.Okno jsem opatrně zloušel už během přihýbání.
Vyšlo to skvěle na první dobrou,nikde nic protivně nefučí,v autě tichučko jak v kostele :supeer: Sklo jezdí stejně jako předtím.Chlapci díky moc,bylo to protivné a řešení složitější a nejisté,či nákladná výměna celého plastu
Jo roura tu psal,že má prasklé to těsnění nahořře,dal tu i fotku,já to mám rouro taky prdlé,sic na pohled je to mé možná v lepším stavu,ale tj jedno.Zabralo to i tak,ale taky jsem si nebyl jist,skrz tu prasklé těsnění-gumu.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Zatočil jsem s meluzínou :-)
Z toho si nic nedělejte, kluci. Já to mám z horní strany prasklé taky. Ne tak moc, jako je na Rourových fotkách, nicméně na levé straně je to cca 3-4mm, na pravé jen maličko.
Nic jsem s tím nedělal a stejně to funguje. Ačkoli je to trochu kontraproduktivní, protože jsem začal řešit zvuky, co jdou od podvozku atd., které předtím nebyly slyšet... ::-DD:
Každopádně Garmontovi velký dík, pomohl nám dost asi všem.
Jinak kdyby někomu nepomohlo tohle, přidávám odkaz na YT návod, který jsem měl původně v plánu realizovat já:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WHKLN0JAvUg[/youtube]
Nic jsem s tím nedělal a stejně to funguje. Ačkoli je to trochu kontraproduktivní, protože jsem začal řešit zvuky, co jdou od podvozku atd., které předtím nebyly slyšet... ::-DD:
Každopádně Garmontovi velký dík, pomohl nám dost asi všem.
Jinak kdyby někomu nepomohlo tohle, přidávám odkaz na YT návod, který jsem měl původně v plánu realizovat já:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WHKLN0JAvUg[/youtube]
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24304
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Zatočil jsem s meluzínou :-)
Dobrý návod :850: Já s tou prasklinou taky nic nedělal,dokud to ničemu nevadí...má to kdejaké starší subaru.Stejně si myslím,jestli to vše nevznikne,že někdo tahá neumětelsky jak šufan za sklo,při zavírání či otvírání.Myslím tím jak rozevření toho trojúhelníku,tak možná i ta prasklina těsnění.Ono když to uděláš párkrát nic se neděje,ale když to namáháš stotisíckrát,už se to někde projeví.Taky je otázka správného seštelování skla,že by se po určité době namáhání mohlo seřídit,ale jak se tu psalo,to není zas tak jednoduché a hned hotové.
U spolujezdce ani náznak ničeho takového,zřejmě jezdil většinou sám,nebo byl spolujezdec rozumnější.
U spolujezdce ani náznak ničeho takového,zřejmě jezdil většinou sám,nebo byl spolujezdec rozumnější.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24304
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Zatočil jsem s meluzínou :-)
Tak se mě opět začla vydatně ozývat meluzína,tak jsem to vzal tentokrát z gruntu a sundal plast kryt trojůhelníku a přihl stolařskou svěrkou to silněji a chvíli to nechal sevřené.To samé u spolujezdce,tak to sice fučelo minimálně,ale ať je to při jedné práci.Já to jen musel přihnout v horní části trojúhelníku,tam mě to fučelo,zjištěno za jízdy stlačením toho místa rukou,v prostřed to nefučelo,nahoře jo.
Konečně je v autě klid a troufám si říct,že tentokrát snad bude i nadále.
Jen nevím jestli je to košer,okno sice zajíždí stejně to jo,snad jsem tomu nijak neublížil.Ale plast vnitřní kryt trojúhelníku nahoře nepřiléhá a mírně trčí.Je to jen kosmetická vada,toto mě nevadí,ale je vidět,že to seřízení odklonu oken by bylo možná lepší.Ale ta práce s tím...
Konečně je v autě klid a troufám si říct,že tentokrát snad bude i nadále.
Jen nevím jestli je to košer,okno sice zajíždí stejně to jo,snad jsem tomu nijak neublížil.Ale plast vnitřní kryt trojúhelníku nahoře nepřiléhá a mírně trčí.Je to jen kosmetická vada,toto mě nevadí,ale je vidět,že to seřízení odklonu oken by bylo možná lepší.Ale ta práce s tím...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24304
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Zatočil jsem s meluzínou :-)
Tak tentokrát to fakt má max.efekt,odzkoušeno i při jízdě nad 100,nad 130...furt v autě ticho!Žádná meluzína měnící se se zvyšující rychlostí v dosti ohlušující vichr.Paráda,tentokrát by to snad i mělo už dát pokoj na dlouho či na furt,protože už i opticky je vidět jak jsou ty trojúhelníky přihnuté a nevrátili se zpět do své polohy.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24304
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Zatočil jsem s meluzínou :-)
Tak mě to začlo pro změnu foukat přes to těsnění,ale přímo dole,vedle trojůhelníku,vypadá to,že by oprava dle toho videa mohla pomoci.Jen co tam dát,nezkoušel jste to někdo?Něco zkusím,těsnění oken a nestrhávat polep nad lepidlem,já jen,jestli s tím nemáte zkušenosti.Klasika-po městě o "profuku"nevím,při menších rychlostech či bezvětří taky ne,ale jak jedu 90-100 a víc,najednou to začne fučet až běda,jsem na to tohle kapku háklivý,mám rád v autě klid
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Zatočil jsem s meluzínou :-)
Mně to fučelo taky jakoby vedle toho trojúhelníku. Předchozí majitel to dokonce podlepil něčím cca 3mm silným pružným čímsi, ale fučelo to furt. Tak jsem to přihnul dle návodu, tu nalepenou srajdu jsem dokonce úplně strhnul dolů a ticho. Zkus to jako první, zabere to pár minut a funguje to. Jestli ne, řeš dál...
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24304
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Zatočil jsem s meluzínou :-)
Já to už přihl,psal jsem to výše...meluzína zmizela,ale teď to fučí,profukuje jinak a vyloženě mezi tím těsněním dveří,ta oprava z toho videa...to mě přijde ten sám případ.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Zatočil jsem s meluzínou :-)
Aha, sorry, tak to jsem přehlédl. A to video jsem asi ani neviděl, až bude chvilka, tak si to pustím. No prostě tak to zkus a dej vědět pro ostatní...
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24304
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Zatočil jsem s meluzínou :-)
Až se k tomu dostanu,dám vědět,zkusit to musím
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Zatočil jsem s meluzínou :-)
Ahoj chlapi, k těm stahovačkám.
Po bouračce jsem musel měnit oboje pravé dveře, na náhradních nešel motor a bylo poškrábané sklo, navíc to byl angličan, takže jiná elektrika a jiná verze zámků. takže jsem to z obou dveří vykuchal a... padla tma. I tak jsem to tam dokázal dostat a to nejsem školený mechanik, jen na Š100 - Falicie jsem si dělal všechno v podstatě sám. Při výměně kliky u řidiče jsem si tu rozborku za pár dní zopáknul. Tam se mi stalo, protože se mi to nechtělo rozebírat úplně celé, že jsem to dokončil a chci dveře zabouchnout a málem jsem ulomil sklo. Jezdilo to dolů taky nějak jinak, tak zase tapec dolů a znova. Nakonec jsem přišel na to, že mi vyskočil jezdec z vedení a jezdil za ním.
Pokud jde někomu okno ztuha, tak bych doporučil obnovit mazivo plastových jezdců v kovových svislých vodítkách. Pokud není napálený motor, tak to podle mne může být jen tím. Pokud to tedy není blbě složené.
Po bouračce jsem musel měnit oboje pravé dveře, na náhradních nešel motor a bylo poškrábané sklo, navíc to byl angličan, takže jiná elektrika a jiná verze zámků. takže jsem to z obou dveří vykuchal a... padla tma. I tak jsem to tam dokázal dostat a to nejsem školený mechanik, jen na Š100 - Falicie jsem si dělal všechno v podstatě sám. Při výměně kliky u řidiče jsem si tu rozborku za pár dní zopáknul. Tam se mi stalo, protože se mi to nechtělo rozebírat úplně celé, že jsem to dokončil a chci dveře zabouchnout a málem jsem ulomil sklo. Jezdilo to dolů taky nějak jinak, tak zase tapec dolů a znova. Nakonec jsem přišel na to, že mi vyskočil jezdec z vedení a jezdil za ním.
Pokud jde někomu okno ztuha, tak bych doporučil obnovit mazivo plastových jezdců v kovových svislých vodítkách. Pokud není napálený motor, tak to podle mne může být jen tím. Pokud to tedy není blbě složené.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé