Bouchání od podvozku (dobrý konec)
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Bouchání od podvozku (dobrý konec)
Před pár dny jsem zaznamenal, že levé přední kolo při průjezdu přes rozbitou cestu způsobuje občas jakoby drcnutí do podvozku - přenášelo se to do karoserie, ale šlo očividně od PL kola. Během cca 3 dní to bylo už zřetelné, takže dnes šla Baruna na zvedák. Hleděli jsme jí pod sukně, lomcovali kolem, rameny, tyčkami zavěšení, ale nic jsme nenašli. Já jsem se už bál, že bude v tahu tlumič, ale vypadal dobře. Tož záhada.
Auto šlo dolů a napadlo nás se ještě podívat na horní uložení tlumiče - je dobře přístupné shora když se otevře víko. Sundali jsme gumovou čepičku a ejhle - povolená matice. Utáhli jsme ji a je po problému.
Píšu to proto, abych případně dalším lidem ušetřil nervy a čas, kdyby měli stejný problém - mrkněte se napřed na tu matici.
Auto šlo dolů a napadlo nás se ještě podívat na horní uložení tlumiče - je dobře přístupné shora když se otevře víko. Sundali jsme gumovou čepičku a ejhle - povolená matice. Utáhli jsme ji a je po problému.
Píšu to proto, abych případně dalším lidem ušetřil nervy a čas, kdyby měli stejný problém - mrkněte se napřed na tu matici.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bouchání od podvozku (dobrý konec)
Jojo, a až pak je třeba kouknout na silentbloky/gumové držáky stabilizátoru, bo ty jsou hned na 2. místě
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Bouchání od podvozku (dobrý konec)
Ty jsme okukovali taky a srovnávali pravou a levou stranu. Ale byly OK.
- David
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 320
- Registrován: úte srp 04, 2009 12:00 am
- Bydliště: Kosov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bouchání od podvozku (dobrý konec)
Tak měl jsem loni v létě podobný problém: výměna zadních tlumičů na Impreze combi MY 2000. Prvních cca 50km v pohodě a bez jakéhokoliv klepání. Pak následovala delší cesta cca 450km a při návratu se začalo projevovat zezadu silnější a silnější klepání. Nejdříve mne napadlo - povolené šrouby na kolech, tak jsem je přetáhnul ale nic se nezměnilo. Ba naopak, bylo to horší. Navíc jsem ten zvuk identifikoval z pravé strany. Druhý den zasvětla sem shodil plastové kryty a přetáhnul 3x šroub horního uložení - taky O.K. A pak jsem si všimnul té centrální matky nahoře na té pístnici: byla téměř vyšroubená :666:
Takže stačilo imbusem podržet pístnici a očkovým klíčem řádmě dotáhnout. A bylo po klepavém problému :826:
Takže stačilo imbusem podržet pístnici a očkovým klíčem řádmě dotáhnout. A bylo po klepavém problému :826:
Re: Bouchání od podvozku (dobrý konec)
Jj. to se mi stalo už taky, povolenej tlumič. A druhý, co je asi častější, vymletý kosti na stabilizátoru. Stačí vzít za auto a zalomcovat doleva, doprava a druhej kouká, je to dobře identifikovatelný, slyšitelně to klepe... Na heveru se to hůř pozná, když se to zvedne, tak se to na tom stabilizátoru kapánek našponuje a vypadá to v pořádku...
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1515
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Bouchání od podvozku (dobrý konec)
Před měsícem mi začalo při přejetí nerovností něco poklepávat na přední nápravě (zdá se levá strana), po měsíci už je to docela slušně slyšitelné klepání podobné jako když je vymlácený nějaký čep. Tak jsem dojel na STK na vytřásadla přesvědčen že to tam najdem a ejhle přední náprava bez vůle. Tak jsem kouknul na horní uložení tlumičů, matky byly dotažené.
Když jsem bral za volant, tak se klepání ozývalo z převodky řízení. (to už jsem měl naposlouchané z rejdu na nerovnostech a zdá se mi ten zvuk trochu jiný)
Tak nějak nevím co by to ještě mohlo být. Máte někdo nějaký nápad?
Když jsem bral za volant, tak se klepání ozývalo z převodky řízení. (to už jsem měl naposlouchané z rejdu na nerovnostech a zdá se mi ten zvuk trochu jiný)
Tak nějak nevím co by to ještě mohlo být. Máte někdo nějaký nápad?
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bouchání od podvozku (dobrý konec)
...gumy stabilátoru = spotřebák :657: (ony ikdyž vypadají, že sou OK, tak teda nejsou...neřešit, vyměnit - akce na počkání dohromady na pár stovek nebo doma na rampě)Vladimir_xh píše:Před měsícem mi začalo při přejetí nerovností něco poklepávat na přední nápravě (zdá se levá strana), po měsíci už je to docela slušně slyšitelné klepání podobné jako když je vymlácený nějaký čep. Tak jsem dojel na STK na vytřásadla přesvědčen že to tam najdem a ejhle přední náprava bez vůle. Tak jsem kouknul na horní uložení tlumičů, matky byly dotažené.
Když jsem bral za volant, tak se klepání ozývalo z převodky řízení. (to už jsem měl naposlouchané z rejdu na nerovnostech a zdá se mi ten zvuk trochu jiný)
Tak nějak nevím co by to ještě mohlo být. Máte někdo nějaký nápad?
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1515
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Bouchání od podvozku (dobrý konec)
Díky Doro, fakt se zdají o.k. ale jestli se tak tváří normálně a přitom potvory bouchají, tak je vyměním. :pr:
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Re: Bouchání od podvozku (dobrý konec)
No, tak je mozne ze se mi ta matka na zadnim tlumici uplne vysroubovala, nebo ulomil tlumic... Protoze neco vzadu klepalo vrzalo, na silnici to bylo ve vyssich rychlostech neklidne. Po zkouknuti zespod jsem se zdesil. Tlumic sel sikmo a navic nebyl napojeny na horni ulozeni... zajel do te krytky. Drzi mi to jen na pruzine. Tak teda doufam ze se to jen povolilo.
Subaru Forester MY98, 2.0, 5MT
Subaru Impreza Combi MY94, 1.8, 5MT
Toyota Corolla Liftback E11 MY2000, 1.6VVTi, 5 MT
Subaru Impreza Combi MY94, 1.8, 5MT
Toyota Corolla Liftback E11 MY2000, 1.6VVTi, 5 MT
- PitB
- Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: pon črc 19, 2010 11:39 pm
- Jméno a příjmení: Filip Debef
- Bydliště: Sokolnice
Re: Bouchání od podvozku (dobrý konec)
Souhlas, dělalo mi to na nové Impreze po 30 tis. km, výměna stála pár korun a bylo to ok. Poměrně špatně identifikovatelný zvuk, původně jsem to odhadoval na tyč řízení nebo tak něco - přesně jak píšeš, když jsem trochu zavergloval volantemDoro píše: ...gumy stabilátoru = spotřebák :657: (ony ikdyž vypadají, že sou OK, tak teda nejsou...neřešit, vyměnit - akce na počkání dohromady na pár stovek nebo doma na rampě)
Subaru Impreza Boxer Diesel 2009
Conditions Change. Results Should Not.
Conditions Change. Results Should Not.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1515
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Bouchání od podvozku (dobrý konec)
Jj, gumy ke stabilizátoru už mám doma, už to mlátí jak sfina!
Jinak subárko je na ty zvuky dost marné. Už 14 dní mi kovově drnčí něco ve výfuku, nebo na výfuku. Buď tepelný štít, nebo přepážka. Je to na hroznej zvuk, ani není slyšet boxer.
Snad o víkendu už na to vlítnu, protože mě to fakt :zachod:
Jinak subárko je na ty zvuky dost marné. Už 14 dní mi kovově drnčí něco ve výfuku, nebo na výfuku. Buď tepelný štít, nebo přepážka. Je to na hroznej zvuk, ani není slyšet boxer.
Snad o víkendu už na to vlítnu, protože mě to fakt :zachod:
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
- vojta
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 410
- Registrován: pon lis 23, 2009 7:50 pm
- Jméno a příjmení: Vojta
- Bydliště: Jablonec
Re: Bouchání od podvozku (dobrý konec)
Vladimir: nejspis ten plech proti zaru, co je kolem vyfuku. Dela to snad kazdymu, oprava je jednoducha, ale po nejaky dobe se to objevi znova...
Tu gumu stabilizatoru mi menili dneska taky - bylo to citit ve volantu a slyset hlavne pri prejezdu nerovnosti. Ted uz jen krasny ticho
Tu gumu stabilizatoru mi menili dneska taky - bylo to citit ve volantu a slyset hlavne pri prejezdu nerovnosti. Ted uz jen krasny ticho
Forester 2003 2.0 MT => Forester 2006 2.5 XT MT => Volvo XC70 2006 D5 MT
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bouchání od podvozku (dobrý konec)
Vladimir_xh: připrav si stahovací kovové pásky (třeba na hadice), možná i drátěnku na nádobí a s chutí do akce. Poklepem zjistíš, kde to drnčí. Někde stačí jen kleštěma stávající pásek vykřivit nebo je pod krytem kamínek aj.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1515
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Bouchání od podvozku (dobrý konec)
Plechové drnčení je odstraněno, byl to tepelný štít katalizátoru. Už je zase slyšet jen boxer :826:
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Re: Bouchání od podvozku (dobrý konec)
V momentě kdy jsem namontoval první prototip plechu pod motor, se po nastartování a po následném přidání plynu,začal ozývat tak krásně příšernej zvuk. :839: Celý auto rezonovalo jak vybrační válec :6066: .A to se pouze tu a tam dotýkal právě obal katu toho plechu.
Na podvozku fakt stačí volná prkotika a člověk má o čem přemejšlet třeba 360 km :655:
Další (úpravu) spodku auta provádím již pouze o přečnívající kameny.Nyní mám právě větší světlost podvozku díky prohnutému potrubí před středním tlumičem.
Asi si to nechám patentovat. :713: ::-DDD:
Na podvozku fakt stačí volná prkotika a člověk má o čem přemejšlet třeba 360 km :655:
Další (úpravu) spodku auta provádím již pouze o přečnívající kameny.Nyní mám právě větší světlost podvozku díky prohnutému potrubí před středním tlumičem.
Asi si to nechám patentovat. :713: ::-DDD:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.