WRX 2008 vypina/zapina klimatizace
WRX 2008 vypina/zapina klimatizace
Ahoj
Mel jsem spatne plnici ventilky klimatizace a klesal mi tlak. Tak jsem i pripadne vypinani a zapinani kompresoru prisuzoval tomu.
Dnes jsem nechal namontovat nove ventilky a naplnit klimu 500g. Nastartuju a zapnu klimosku a krasne chladi, jenze co 5-10s zapina a vypina... Elektromag.spojka vypina a zapina a porad do kola...
Co s tim? Nebo je to snad dobre? Ale to se ni nezda... Venku bylo 14° a nemelo vliv jestli chladim na minimum nebo na 20° . Porad zapina a vypina...
Mel jsem spatne plnici ventilky klimatizace a klesal mi tlak. Tak jsem i pripadne vypinani a zapinani kompresoru prisuzoval tomu.
Dnes jsem nechal namontovat nove ventilky a naplnit klimu 500g. Nastartuju a zapnu klimosku a krasne chladi, jenze co 5-10s zapina a vypina... Elektromag.spojka vypina a zapina a porad do kola...
Co s tim? Nebo je to snad dobre? Ale to se ni nezda... Venku bylo 14° a nemelo vliv jestli chladim na minimum nebo na 20° . Porad zapina a vypina...
WRX 2008 169kw 2,5
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: WRX 2008 vypina/zapina klimatizace
Nevim, mne to dela na vsech autech, takze to povazuju za ficuru
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: WRX 2008 vypina/zapina klimatizace
ale s otevřenou kapotou to je rana jak cyp když to sepne... :D
se zavřenou to je taky slyšet.. ale málo.
Že by úsporný reřim pro šetření paliva? :D natlačí na požadovaný tlak a vypne? Jak vapka :D
se zavřenou to je taky slyšet.. ale málo.
Že by úsporný reřim pro šetření paliva? :D natlačí na požadovaný tlak a vypne? Jak vapka :D
WRX 2008 169kw 2,5
Re: WRX 2008 vypina/zapina klimatizace
No podle mě takové chování normální není, kompresor by měl spínat v delších cyklech. Tipoval bych buď málo chladiva (těch 500g byla kompletně nová náplň?) nebo velkou vůli na spojce klimakompresoru (ale to se spíš projevuje při vyšších otáčkách)
https://www.instagram.com/acwoodworkz/
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: WRX 2008 vypina/zapina klimatizace
O vulich nic nevim, ale klimu mam fresne naplnenou a spojka na vsech 5ti nasich subaru spina tak asi po 10ti vterinach.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: WRX 2008 vypina/zapina klimatizace
Zapoměl jsem že záleží na tom jak moc to má chladit. Pokud je auto vyhřáté a chci chladit na minimální teplotu tak obvykle kompresor jede nepřetržitě. Pokud chci chladit míň tak kompresor běží v cyklech. Takže pokud není chlazení naplno a venkovní teplota vyšší tak to asi bude v pořádku.
https://www.instagram.com/acwoodworkz/
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
Re: WRX 2008 vypina/zapina klimatizace
standart, je to kvůli úspoře paliva. klima spíná i v nízkých teplotách pokud máš režim AUTO. využívá se efektu vysušení vzduchu.. aby se nemlžily okna, např.
Re: WRX 2008 vypina/zapina klimatizace
Proč kvůli úspoře paliva? Kompresor ledničky taky nejede pořád. Prostě to nafouká vysokotlaký okruh a ten se pak pouští do výparníku. Když klesne tlak, tak ho to zase přifoukne a tak stále dokola. U Subaru je klima dimenzovaná asi na 6-7 kW, což tedy málokdy potřebuje. Možná, kdyby bylo fakt echt teplo a zároveň jsi chtěl chladit na 15°C, tak by to jelo nonstop, ale je to dané tím, jak rychle se odpařuje médium ve výparníku, což je samozřejmě dané tím, kolik přes něj jde vzduchu a jakou má teplotu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: WRX 2008 vypina/zapina klimatizace
Venku bylo 14-16° a já dal teplotu na minimum, foukání na max a směr foukání bylo nohy a na hrud, tak to dělalo malý teplotní rozdíl, a klima nachladila a vypla. Kdyby bylo joo teplo, tak by třeba hrčela delší dobu a nevypínala tak čast...?
WRX 2008 169kw 2,5
Re: WRX 2008 vypina/zapina klimatizace
no jo, asi máš pravdu. měl jsem za to, že u starších aut to jelo naplno a jen se míchal vzduch..ale to asi nedává moc smyslu, resp. by to bylo opravdové maření energie. bude to tak jak říkáš, jen u jiných aut tak nehoupou otáčky, dílem proto, že např. lego má volnoběžné otáčky opravdu nízko...alespoň na rozdíl od jiných benzinových aut co jsem vyzkoušel.
Re: WRX 2008 vypina/zapina klimatizace
No i např. u Imprezy GT 99 to nejede trvale, ačkoliv tam je manuální klima a tlačítko A/C.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: WRX 2008 vypina/zapina klimatizace
jo, uvědomuju si, že u našeho forestra to taky nejede pořád. ale není to znát na otáčkách jak u lega. takže tvrzení o úspoře paliva beru zpět - bullshit.
Re: WRX 2008 vypina/zapina klimatizace
Mám Forestera r.v. 2008 asi týden a man. klima zapíná a vypíná docela často, po cca 10 vteřinách. Na volnoběh je to docela slyšet (změna otáček, šustění), na dálnici při klidné stabilní jízdě je cítit lehký pokles tahu motoru. Mám to raději dát někomu zkouknout, ať nepřijdu o klima čerpadlo? Nebo je to fakt normální stav i u manuální klimy, která by podle mě měla jet furt...?
Díky za radu,
kath
Díky za radu,
kath
Re: WRX 2008 vypina/zapina klimatizace
Je to normální stav. Kompresor (ne čerpadlo) by neměl jet furt, pokud nechladíš naplno. A ani pak si nejsem jistý, jestli by běžel neustále. Ono to ani z fyzikálního hlediska není moc možný. Musíš tu energii, kterou do toho vložíš, někde zase odebírat. A pokud nechladíš naplno, co ten systém dokáže, tak je nesmysl, aby kompresor jel pořád.
Lednička taky nejede furt. Resp. v poslední době mají ledničky kompresory s regulovatelnými motory, takže třeba jede častěji, ale při nižších otáčkách kompresoru (případně mají lineární kompresory, ale to už odbočujeme).
Aby kompresor znovu sepnul, musí nejdřív poklesnout tlak ve vysokotlaké části chladícího okruhu a to se stane teprve po tom, co přes redukční ventil projde dostatek média do nízkotlaké části a to se stane po tom, co se ve výparníku dostatek média odpaří a to se stane až po tom, co ten výparník dostatečně ohřívám (ochlazuje se o něj vzduch, který přes něj ženu), tedy chci po něm nějaký chladící výkon.
Takže už snad jednou pro vždy: Kompresor klimatizace nemá běžet neustále a to ani u aut s manuální klimatizací.
PS. Některá auta (subaru asi ne) mají kompresor klimatizace hnaný elektromotorem a tam může běžet častěji nebo stále, ale to je stejný případ jak u moderní ledničky - dá se regulovat otáčky kompresoru nezávisle na motoru auta.
Lednička taky nejede furt. Resp. v poslední době mají ledničky kompresory s regulovatelnými motory, takže třeba jede častěji, ale při nižších otáčkách kompresoru (případně mají lineární kompresory, ale to už odbočujeme).
Aby kompresor znovu sepnul, musí nejdřív poklesnout tlak ve vysokotlaké části chladícího okruhu a to se stane teprve po tom, co přes redukční ventil projde dostatek média do nízkotlaké části a to se stane po tom, co se ve výparníku dostatek média odpaří a to se stane až po tom, co ten výparník dostatečně ohřívám (ochlazuje se o něj vzduch, který přes něj ženu), tedy chci po něm nějaký chladící výkon.
Takže už snad jednou pro vždy: Kompresor klimatizace nemá běžet neustále a to ani u aut s manuální klimatizací.
PS. Některá auta (subaru asi ne) mají kompresor klimatizace hnaný elektromotorem a tam může běžet častěji nebo stále, ale to je stejný případ jak u moderní ledničky - dá se regulovat otáčky kompresoru nezávisle na motoru auta.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: WRX 2008 vypina/zapina klimatizace
Chápu, asi nemá běžet pořád. Kdybych sepnutí tak hlasitě neslyšel, asi bych po tom nepátral Bohužel předchozí vlastník asi neměnil náplň a olej, takže po napsání příspěvku to cestou domů v kompresoru luplo a přestalo chladit - trhací "packy" na elmag. kotvě se utrhly, asi se přidřel kompresor :(
Takže tak, zítra jdu do servisu, tak budu chytřejší a o nějaký peníz lehčí
Takže tak, zítra jdu do servisu, tak budu chytřejší a o nějaký peníz lehčí