Stránka 233 z 253

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: čtv zář 20, 2018 12:44 pm
od Levap
Ahoj,

podle grafu je to tak jak píšete. Vypadá to jako nějaký fake DPF management. To přece vůbec není o zaplnění filtru, přece.
Dost mi to připomíná ty průsery s měřením spotřeby v laboratoři a v reálu se to pak vypínalo např. podle nadmořské výšky pod. - jak VW a ostatní fejkovalo.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 21, 2018 1:13 pm
od Skulile
podobné chování také pozoruji na svém Outbacku, už jsem ti to tu psal hned na začátku, když si zmínil častou regeneraci

já mám vypozorováno, že záleží na teplotě v DPF, pokud teplota nevyskočí někam mezi 350-400°C tak někdy stoupá % zaplnění DPF pořád, dokud nezačne regenerace

ale když najedu na dálnici, tak se právě při vyšší teplotě v DPF nárůst zastaví a po sjetí z dálnice se naopak % zaplnění snižuje, někdy až k původní hodnotě

ale s tím, že to je problém v teplém létě bych nesouhlasil, protože naopak teď mi teplota v DPF vždy vyskočí dost vysoko (300°C+) a to i při nižším zatížení mimo město a regenerace mi teď probíhá klidně i po 1500km

běžně mám regeneraci mezi 500-600km
máme tady v okolí dost kopce takže teplota DPF je minimálně jednu cestu vždy dost vysoko

taky jsem si myslel, že by mohl být DPF vadný, ale dle diag a konzultace v AWD vypadá vše v pořádku
ve výfuku mám černé saze a i na to mi řekli, že to nemám řešit, že si auto vše hlídá čidly a kdyby byl nějaký problém, že to bude vidět na diag.
minulý týden bylo auto na technické, raději jsem na to technika upozornil, protože jsem nechtěl řešit co dělat kdyby mě vyhodili a vracel mi auto s konstatování, že mám moc tmavé fólie na předních bočních oknech a silembloky na zadním stabilizátoru mají vůli, víc nic...

ale je možné, že nechtěl upozorňovat na to, že to prošlo i s vadným DPF, aby se mu to nevymstilo...?

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 21, 2018 1:19 pm
od Skulile
k tomu rozdílu tlaku:
bude to celkem složitý algoritmus pro vyhodnocení, protože tam bude hrát roli velké množství hodnot
rozdíl tlaku je závislý na zatížení motoru a když jedu po dálnici, tak to skáče k hodnotám 10, když jedu klidně rovinu, tak třeba 3-4
a podle rychlosti, zatížení motoru, teplot v DPF, katalyzátoru atd si to podle mě vypočítává % zaplnění DPF a upřímně, je to prostě nějaký odhad na základě určitých parametrů, které se předpokládají

ale asi si nikdo nemyslí, že to pokryje všechny situace správnou logikou výpočtu...

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 21, 2018 1:25 pm
od Skulile
danielo píše:Dal som si tu namahu a z Torque logu som urobil graf, da sa vidiet tu https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing .
z tvého souboru mě zaujalo to, jak máš vysokou teplotu v DPF, mě když to regeneruje, tak mám teplotu kolem 650°C přes 700 mi to vyskočí málokdy a ty to máš jako teplotu při běžném provozu, to mi přijde divné
mohl by být problém s nějakým čidlem, ale na to by se mělo přijít na diag

kdyby jsi měl zájem, můžu ti poslat nějaké své záznamy...

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 21, 2018 2:18 pm
od romik
Už dlouho jsem nepřispíval, a tak přidám své postřehy.

Tak jak píšete výše, určitě diferenční tlak na čidlech bude určitě primární parametr, ale ne jediný.
Výrazný vliv na interval regenerace má určitě teplota nasávaného vzduchu, která když překročí určitou mez, tak se intervaly výrazně zkrátí.
Při vyšším nájezdu, řekněme od 200 tis. nahoru má na to vliv určitě i opotřebení vstřiků a hlavně kvalita nafty.

Jako příklad uvedu stav, kdy jedu ustálenou rychlostí cca 150 km/hod tacho na 6.r.s. při venkovní teplotě v rozmezí 32 až 36 st..
Tyto teploty jsou z dálničního přesunu po SK-HU-Srbsko-BG, kde je tato teplota ve vnitrozemí běžná.
Jakékoliv zácpy na dálnici při těchto teplotách s motorem dosti cvičí, nicméně se to uchladí.
Jakmile je ale spuštěná nucená regenerace, druhé čidlo DPFka má nad 700 st. a stojí se v zácpě, tak chladič vyskočí ihned na 97 st. a spustí se ventilátory.
Po rozjezdu je teplota nasávaného vzduchu značně vysoká, snad 45 st., přidá se dálniční tempo a spustí se regenerace.
To se mi stává opakovaně hlavně při těchto vysokých teplotách.
Při konstantním přesunu auto ještě zvládá udržet teplotu chladící kapaliny v motoru kolem 92-94 st. při běžném zatížení.
Mám Euro4, kde mohou být nějaké prahové hodnoty jiné, než u E5/6 a co verze sw, tak to je další proměnná.

Předpokládám, že DPFko je už značně zaplněné popílkem, který nejde vypálit a tím se intervaly pro regeneraci taktéž zkracují.

Při výše uvedených teplotách 32 až 36 st. se mi interval zkrátil na cca 80 km, ale když se mi podaří auto udržovat v zátěži tak, že teplota na druhém čidle se drží v rozmezí 440-460 st., tak se regenerace nespustí třeba cca 600 km. Jakmile se ale dostanu tacho kolem 160 km/h, tak se interval zase zkrátí a to tak, že jsem v regeneraci i 30 min, což značí, že už ani nucená regenerace nestíhá vypalovat.
Jakmile ale venkovní teplota klesne na cca 25 st., stejná trasa, stejná rychlost, stejná nafta, jízda v noci, tak se to opět ustálí a regeneruje řádně cca 13 min.

Ty prasknuté hadice mně potkali taktéž, obě dvě, způsobily zaplnění DPFka vlivem velké kouřivosti a byl problém nuceně v servise vypálit filtr. Pak se standardní interval regenerace dosti zkrátil a už se to nedalo vrátit do původního stavu. Ani různými sw operacemi s fiktivní výměnou DPF a přehráním sw z jiného auta se nepodařilo obnovit původní interval. Vždy po cca třetí regeneraci se ten interval vrátil své původní hodnoty. Řekněme že první výměna hadice způsobila zkrácení intervalu z 600/800 km na 300 km, další z 300 km na 120 km, skokově. Jednou cesta Chorvatsko, podruhé v Čechách, takže ihned do servisu, nejlépe na odtahovce nebo s lehkým plynem do nejbližšího servisu. Jezdit s prasklou hadici nebo netěsnou způsobí zkrácení intervalu a myslím nenávratné zaplnění popílkem, který už nejde vypálit.

Dále ještě doplním, že vstřikovače pořád řádně kalibrují, nejvíce se změnu nafty Shell na OMV, s ředěním nafty problém nemám, ani se vstřikovači a CR čerpadlem jako takovým. Občas doplním čističe vstřiků a DPF cleaner, pravidelně VIF a OMV premium nafta.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 21, 2018 2:24 pm
od danielo
Skulile píše:
z tvého souboru mě zaujalo to, jak máš vysokou teplotu v DPF, mě když to regeneruje, tak mám teplotu kolem 650°C přes 700 mi to vyskočí málokdy a ty to máš jako teplotu při běžném provozu, to mi přijde divné
mohl by být problém s nějakým čidlem, ale na to by se mělo přijít na diag

kdyby jsi měl zájem, můžu ti poslat nějaké své záznamy...

Pozor su tam teploty vo Fahrenheit-och. Som pridal dalsi stlpec v Celsius-och. Aj graf som upravil. V lete som nikdy nemal interval medzi regeneraciami viac ako 700km, zato v zime mam rekord 1900km. Ja som zatial vzdy pozoroval v lete podstatne horsie spravanie DPF ako v zime.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 21, 2018 2:27 pm
od danielo
romik píše:Už dlouho jsem nepřispíval, a tak přidám své postřehy.

Tak jak píšete výše, určitě diferenční tlak na čidlech bude určitě primární parametr, ale ne jediný.
Výrazný vliv na interval regenerace má určitě teplota nasávaného vzduchu, která když překročí určitou mez, tak se intervaly výrazně zkrátí.
Při vyšším nájezdu, řekněme od 200 tis. nahoru má na to vliv určitě i opotřebení vstřiků a hlavně kvalita nafty.

Jako příklad uvedu stav, kdy jedu ustálenou rychlostí cca 150 km/hod tacho na 6.r.s. při venkovní teplotě v rozmezí 32 až 36 st..
Tyto teploty jsou z dálničního přesunu po SK-HU-Srbsko-BG, kde je …
Hmmm tak z toho by vyplyvalo ze ak som mal niekde netesnost ktora sposobovala nadmerne dymenie, tak DPF-ko vlastne moze byt zanese viac ako si mysli riadiaca jednotka (teraz mi ukazuje ze DPF je zaplnene na 38% nespalitelnym popolom) a preto mi to tak skratilo intervaly? Takze dat vycistit alebo na predlzenu zaruku vymenit DPF-ko?

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 21, 2018 2:40 pm
od romik
danielo píše:
Hmmm tak z toho by vyplyvalo ze ak som mal niekde netesnost ktora sposobovala nadmerne dymenie, tak DPF-ko vlastne moze byt zanese viac ako si mysli riadiaca jednotka a preto mi to tak skratilo intervaly? Takze dat vycistit alebo na predlzenu zaruku vymenit DPF-ko?
Vyčkal bych, až při běžných teplotách kolem 25 st. proběhne několik regenerací a pokud by se interval výrazně zkrátil, tak bych se tovární diagnostikou podíval na množství nespalitelného popela, myslím že je to parametr "Soot accumulation ratio".

Podle mne ty čidla diferenčních tlaků pracují vždy s prostorem, který je v DPFku k dispozici. Když je ho méně, úměrně asi nějakým poměrem i zkracují interval regenerace. Ale je to jenom má domněnka. Z logiky přeci nemůže být interval regenerace při stejném rozdílu tlaků stejně dlouhý u nového filtru tak jako u filtru, kde je k dispozici vzhledem k zaplnění jenom třeba 20% prostoru.

Čištění/výměna asi podle nájezdu, v AWD to čistí včetně výměny čidel, ty se otestovat nedají.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 21, 2018 2:46 pm
od danielo
Ved ako som pisal "Soot accumulation ratio" mam 38%, ale to si asi len nejak odhadom vyrata ECU podla poctu regeneracii... Ale ak koli netesnosti ktoru som tam mal to dymilo vyrazne viac tak ten udaj moze byt dost nepresny a mimo... alebo som mozno mimo ja...

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 21, 2018 2:48 pm
od Skulile
není to Soot ale Cumulative Ash Ratio(%) ,,,,| (*_^) |,,,,

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 21, 2018 2:52 pm
od danielo
jo pravdu mas, som teraz kukol na diagnostiku, ale nic to nemeni na fakte ze mam tam 39%.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pon zář 24, 2018 7:45 am
od Skulile
39% už je celkem dost a pokud by se ti povedlo provést výměnu v rámci záruky, pak by to určitě stálo za to.

já už mám 60% a předpokládám, že se bude blížit jeho konec.
dle vyjádření AWD se po 60% začíná občas rozsvěcet kontrolka, ale zatím se mi nikdy nic nerozsvítilo a v sobotu sem vypaloval po 980km, celkově dokončených mám 126

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: čtv říj 11, 2018 3:38 pm
od MKo
Tiez som tu nebol dlho :), tak pridam zopar postrehov
Skulile píše:... dle vyjádrení AWD se po 60% zacíná obcas rozsvecet kontrolka ...
Ja som pri cca 62% (cca pri 165000km) celkoveho zaplnenia dal filter vycistit. Presne ako pises, zacala blikat kontrolka a prudko rastlo nariedenie oleja. Po vycisteni padlo celkove zaplnenie na 0% a od vtedy funguje dalej ako ma.
danielo píše:... V lete som nikdy nemal interval medzi regeneraciami viac ako 700km, zato v zime mam rekord 1900km. Ja som zatial vzdy pozoroval v lete podstatne horsie spravanie DPF ako v zime.
Na mojom EURO5 som v minulosti postrehol obdobne spravanie. V zime dlhe intervaly medzi regeneraciami. V lete na urovni 80km. Vid tento prispevok

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát říj 12, 2018 8:28 am
od Skulile
MKo píše: Ja som pri cca 62% (cca pri 165000km) celkoveho zaplnenia dal filter vycistit. Presne ako pises, zacala blikat kontrolka a prudko rastlo nariedenie oleja. Po vycisteni padlo celkove zaplnenie na 0% a od vtedy funguje dalej ako ma
kde jsi to nechal čistit a co to všechno obnášelo?

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát říj 12, 2018 8:57 am
od MKo
Islo to cez servis (JRT) a skoncilo to v repasdpf.sk. V servise vybrali, poslali a potom namontovali spat.