Stránka 231 z 253

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 14, 2018 12:00 pm
od dethroned
:-D tak to není. Cílem EGR je snížení teploty hoření a vytvoření inertní směsi při částečném zatížení (není potřeba výkon - obrovksý přebytek kyslíku), kdy vzniká nejvíc NOx. Tím, že válec naplníš inertní směsí, tak tam není dostatek molekul kyslíku a teplota potřebná pro vytvoření vazby na dusík. U moderních dieslů je procento zpětného vedení spalin v část. zatížení velké, takže tím, že ho zaslepíš, tak můžeš i pěkně rozhodit kalibraci a max teploty do turba. Nehledě na zdravotní dopady NOx hlavně v aglomeraci a městském provozu.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 14, 2018 12:03 pm
od dethroned
U benzínového motoru je důvod použití EGR uplně jiný -> účinnost a spotřeba paliva, ovšem také to platí pouze pro režimy část. zatížení.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 14, 2018 12:12 pm
od HonzaCZ
Jo, zrovna s dethronedem bych o těhlech věcech nepolemizoval... :-DDD

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 14, 2018 12:53 pm
od krokous
HonzaCZ píše:Jo, zrovna s dethronedem bych o těhlech věcech nepolemizoval...
:-| OK kluci, kazdy mame svuj nazor, jasne je, ze "jarda dzegr" je proste jen dalsi potizista v motoru a ja si urcite nic takoveho do sani davat nebudu...

Daleko vyssi vliv na splodiny ma spatne serizeny motor pridreny vstriky atd..., pokud je vse OK, tak projdes emisema i bez jegru a dpf, to je z praxe...

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 14, 2018 1:30 pm
od Skulile
pokud bude motor pracovat jak má, tak EGR bude vracet pouze plyny, které se opět spálí a tím se sníží i počet emisí

pokud je ale něco špatně a přes EGR se dostává zpět i olej/mazut pak dochází právě k zanášení motorů a dalších komponent včetně samotného EGR a ten nakonec přestává zavírat ve chvíli, kdy motor není schopen spalovat výfukové plyny a celý kolotoč se zhoršuje...

je tu samozřejmě ve hře soudnost nastavení, kdy se má EGR otevírat atd.

nevím jak je řízený EGR u Subaru, ale u jiných aut jsme s tím měl zkušenost a nakonec jsem jej také vyřadil ve chvíli, kdy nebylo možné jej vyčistit a zprovoznit a nákup nového by sebou nesl i jiné komponenty a velmi vysoké náklady
ale myslím si, že od euro5 jsou řízené elekrtonicky a ne podtlakem jako dříve a tam je vyřazení mnohem složitější a má dopady do dalších systémů vč. DPF, který se tím může zničit

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 14, 2018 1:56 pm
od krokous
jj, diky za odpoved...

Osobne si myslim, ze to, ze jsem "jardu jegra" poslal na stridacku me vubec nemusi trapit, s ohledem na to, ze jedna zaoceanska lod vytvori emise jako 50 milionu osobnich aut... B-)

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 14, 2018 2:04 pm
od námořník
Je vidět že máš výčitky svědomí a tak hledáš nějaký ospravedlnění. Námořní lodě nejezdí v Čechách. To by jsi taky mohl říct že jedna sopka má emise jako všechny Petkový kotle a tak budeš topit sračkama ať se sousedi třeba poserou.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 14, 2018 3:25 pm
od hamoun
námořník píše:Námořní lodě nejezdí v Čechách.
to ti jako namornikovi asi musime verit ... zejo? =)
námořník píše:To by jsi taky mohl říct že jedna sopka má emise jako všechny Petkový kotle a tak budeš topit sračkama ať se sousedi třeba poserou.
,,,,| (*_^) |,,,,
kdyz se vas domluvi vic, a zafouka spravne vitr, tak se treba i stopne letecky provoz ... ;-D

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 14, 2018 3:32 pm
od krokous
námořník píše:Je vidět že máš výčitky svědomí a tak hledáš nějaký ospravedlnění. Námořní lodě nejezdí v Čechách. To by jsi taky mohl říct že jedna sopka má emise jako všechny Petkový kotle a tak budeš topit sračkama ať se sousedi třeba poserou.
>:-& <:-< :-D

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 14, 2018 3:55 pm
od námořník
:-DDD

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pát zář 14, 2018 11:02 pm
od dethroned
To s těma loděma je hroznej bullshit. Loď jede po oceánu, který má rozlohu, že si to člověk ani nedokáže rozumně představit. Obecně emise z pozemní dopravy nejsou nic strašnýho, problém je, že se tato doprava extrémně koncentruje v místech, kde bydlí lidé - ve městech. A to je celý problém, takhle je to jednoduchý. Buďme rádi, že emisně ty motory udělali tak obrovský pokrok. Pokud bysme ustrnuli v časech embéčka, tak se stávající intenzitou dopravy bysme se tu už dávno udusili. Zkuste si zajít na sraz veteránů....
A k dieslům - prostě je to mor. Vyhrkaný oktávky a různý jiný trosky produkují takový svinstvo (opotřebené vstřikovače, tuning, vykuchané dpf...), že se jde člověk zadávit. Stáli jste někdo u nastartované oktávky/dosaďte si jakýkoliv jiný starší diesel? Jeli jste někdy na kole po silnici? Ten rozdíl, když projede diesel a benzín poznáte hned. Diesel rozdýcháváte kilometr. Samo je to i specifikum tady, lidi nemaj na to si kupovat nový auta. Moderní diesel, dokud je motor v pořádku, tak je už poměrně čistý. Za cenu komplexní chemické továrny ve výfuku za motorem.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: sob zář 15, 2018 1:49 am
od námořník
No a teď ještě zjistili že ten moderní skoro čistej diesel je zdraví škodlivější než ten starej. A s těma loděma - v evropských a v usa vodách je to dávno regulovaný a ty lodě tady kouří míň než Octávka v Čechách :-)

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: sob zář 15, 2018 8:17 am
od dethroned
:-D

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: sob zář 15, 2018 8:21 am
od spm
A to jeste u nas narozdil od treba polska je to jeste relativne dobry. Tam ma kazdej vesnican s classe nebo A8, lhostejno ze 30 let starou. To kdyz okolo projede, tak clovek fakt nemuze dychat... autobusy tam to samy.

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: sob zář 15, 2018 9:09 am
od danielo
No nestíham sa čudovať ako sa tu rozbehla debata po mojom technickom dotaze :-) nechcem Vás moc rušiť, len pre info: včera sme po 1100 km dorazili do Bratislavy a dotiahnutie SK pások pomohlo aj keď to úplne problém neporiesilo. Regeneracie som na diaľnici mal po cca 150-250km a raz po 390 km. Snáď tá uvoľnená hadica nespôsobila nejaký problém niekde inde. V zásade mi príde čím úspornejšia jazda tým kratší interval. Divne ale je to tak. V nedeľu presun z Bratislavy do Košíc a pondelok do servisu.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk