Stránka 208 z 253

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: stř lis 30, 2016 10:04 pm
od RdF
Chlapi prosim poradte mi...pravidelne cca co 1-2tisice mi zacne blikat taky kontrolka dpf tzn zredeny olej nebo preplneny filtr, jenz auto jede v poradku a citim, ze neni pricpany dpf filtr, protoze to poradne tahne a kdyz dojedu do servisu, tak mam ucpany treba do 40%. Pred tydnem jsem ho daval na cisteni filtru a filtr vycistili a problem zustal...dneska se mi to opet rozblikalo...a uz se mi to parkrat stalo, ze jsem jel po dalnici cca 500km na tempomat 2200ot konstantne treba dve hodky a jak jsem prijel pred barak a zastavil, tak to zacalo blikat...kontrolka mi nikdy nesviti, proste rovnou zacne blikat...v servise kdyz se divali na diagnostiku, tak to ukazovalo redeni 0% kdyz jsem prijel hned a kdyz jsem prijel treba po 200km tak bylo treb 10%... Kde muze byt problem??? Dalsi vec, ktere jsem si visml je fakt, ze kdyz to rozjedu na cca 170 mam nohu na podlaze a pak najednou pustim plyn a vykopnu rychlost, tak to chcipne, protoze otacky spadnou na cca 500ot/min(cca 1vterina) a diky tomu to chcipne...ale pri volnobehu nebo malem odporu to nejde(zkousel jsem to vytocit do omezovace na trojku a nic) vzdycky az pri velkem vytizeni auta...poradte mi nevite co s tim je?Jsem z toho nestastny resim to uz pul roku. Jedine co me napada, jestli nebudou spatne vstriky..Ma ted najeto 140tis resim to od 115tisic. Mel jsem to v subaru i na cisteni celeho palivoveho systemu, vstriku atd a taky to nepomohlo

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: čtv pro 01, 2016 10:01 am
od Subaru70
..co máš za model a rok? Předpokládám 08-10. No hlavně by to v servisu měli píchnout na diagnostiku takže určitě doporučuji někoho kdo Subaru skutečně rozumí. Běžnej servis je k ničemu.. Chce to odborně vyloučit postupně všechny možné příčiny jako DPF, EGR, váha vzduchu a pod.
Jinak konstantní rychlosti na delších trasách tomu moc nesvědčí, chce to nedržet furt ve stejných otáčkách. Co se týká čištění filtru, tak je otázka jak to dělali, zda-li na autě a nebo mimo auto tedy lepší technologií než držením plynu na podlaze...V každém případě blikání není dobře!

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: čtv pro 01, 2016 10:09 am
od RdF
Subaru70 píše:..co máš za model a rok? Předpokládám 08-10. No hlavně by to v servisu měli píchnout na diagnostiku takže určitě doporučuji někoho kdo Subaru skutečně rozumí. Běžnej servis je k ničemu.. Chce to odborně vyloučit postupně všechny možné příčiny jako DPF, EGR, váha vzduchu a pod.
Jinak konstantní rychlosti na delších trasách tomu moc nesvědčí, chce to nedržet furt ve stejných otáčkách. Co se týká čištění filtru, tak je otázka jak to dělali, zda-li na autě a nebo mimo auto tedy lepší technologií než držením plynu na podlaze...V každém případě blikání není dobře!
Jezdim do autorizovaneho k subaru a nevi si rady. Mam 2011. V navodu pisou konstantni rychlost pri vypalovani. Dpf byl sundany a na 24h v necem nalozeny.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: čtv pro 01, 2016 10:27 am
od shgn
a jaký autorizovaný servis? jak to tady čtu, tak to, že je autorizovaný servis bohužel neznamená /jak sám vidíš/, že ti auto dokáží opravit...

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: čtv pro 01, 2016 10:35 am
od RdF
shgn píše:a jaký autorizovaný servis? jak to tady čtu, tak to, že je autorizovaný servis bohužel neznamená /jak sám vidíš/, že ti auto dokáží opravit...
Jo to mas pravdu. Auto emistar frydek-mistek. Premyslel jsem jeste nad opavou

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: čtv pro 01, 2016 10:36 am
od VDC
Opavu můžeme určitě doporučit.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: čtv pro 01, 2016 11:19 am
od Subaru70
RdF píše:V navodu pisou konstantni rychlost pri vypalovani. Dpf byl sundany a na 24h v necem nalozeny.
..nejde ani tak o konstantní rychlost, ale o otáčky. Můžeš klidně stát na místě při vypalování, ale otáčky musej nad 2500. Tou rychlostí jsem měl na mysli, že obecně není dobré držet auto dlouho v konstantní rychlosti páč se hodně zasírá DPF. Je dobré otáčky měnit.
Otázka je zda by nebylo lepší DPF spíše vypálit v peci než naložit do ,,něčeho"...
Pokud jezdíš do aut. servisu pak to muselo na diagnostice přeci vyhodit nějaký chyby?

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: čtv pro 01, 2016 11:28 am
od RdF
Vyhazuje to znecisteni oleje jak jsem psal...ale dela to kazdych 1000km
Subaru70 píše: ..nejde ani tak o konstantní rychlost, ale o otáčky. Můžeš klidně stát na místě při vypalování, ale otáčky musej nad 2500. Tou rychlostí jsem měl na mysli, že obecně není dobré držet auto dlouho v konstantní rychlosti páč se hodně zasírá DPF. Je dobré otáčky měnit.
Otázka je zda by nebylo lepší DPF spíše vypálit v peci než naložit do ,,něčeho"...
Pokud jezdíš do aut. servisu pak to muselo na diagnostice přeci vyhodit nějaký chyby?

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: čtv pro 01, 2016 12:40 pm
od Mareka
Kromě Dancars Opava bych ještě doporučil zajet k Nowakovi http://www.Proturbo.cz nebo Embert ve Fryčovicích - oba FM a okolí. Tihle oba znají a vědí (a mnohdy nastupují tam, kde Emistar tápe).

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: čtv pro 01, 2016 1:25 pm
od RdF
Mareka píše:Kromě Dancars Opava bych ještě doporučil zajet k Nowakovi http://www.Proturbo.cz nebo Embert ve Fryčovicích - oba FM a okolí. Tihle oba znají a vědí (a mnohdy nastupují tam, kde Emistar tápe).
Parada moc diky zkusim to touto cestou a uvidime

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: ned pro 04, 2016 6:03 pm
od Fitipaldi
Fitipaldi píše:Tak jsem začal laborovat. Pomocí FreeSSM sbírám data a dělám pokusy.
Přišel jsem na to, že zhruba na 50 km se zvedne zaplnění DPF o 1 %.
Koupil jsem nějaký přípravek na vyčištění DPF od LiquiMolly. Měl jsem nalít do plné nádrže asi 0.2 L , jenže mě nějak ujela ruka, není tam žádné odměřování,ryska, a nalil jsem
tam rovnou 0.5 L . Doporučené dávkování je jinak 1L na 300L nafty.
Po 200 km kleslo zaplnění z 55% na 46%. A to aniž by došlo k regeneraci.
Jestli to nekecá, tak je to celkem zajímavé. S touto srágorou to …
Měl jsem chvíli čas laborovat, vyměnil jsem motorový olej/filtr, zkusil jsem tam dát Millers oils.
No a pak přišlo na řadu RESET OIL DILUTION na EURO 4. Jak jsem psal pomocí FreeSSM to nejde.
Takže ROMRAIDER. No byl to porod. Nesmí se udělat chyba. Dost jsem se s tím natrápil, protože nastavení i v tom ROMRAIDER terminálu musí být naprosto exaktní. Takže až na 3.pokus.
Ve FreeSSM zkontrolováno OIL DILUTION 0%, a dojezd na olej 15000 km.
PODAŔILO SE. (Bída naučila i Dalibora housti).

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: ned pro 04, 2016 6:23 pm
od Fitipaldi
RdF píše:
Parada moc diky zkusim to touto cestou a uvidime

Jenom dotaz. Jaké používáš palivo ? Dáváš aditiva ? Kdy jsi měnil palivový filtr ? Mě to připadá, jakoby tam to palivo nebylo dodáváno s patřičným tlakem, nebo dostatkem. Chyba může být i potom zavádějící. Kvalita paliva je problém. Zkusil jsem se podívat na to, jak vypadá palivový filtr po 1000 km, psal jsem to do jiné diskuse "nejen nafta je špinavá", no a filtr byl na můj vkus po tak krátké době dost špinavý. Takže jej budu měnit vždy po 15 tis. km.
Další, co mě napadá, je otázka funkčnosti(objektivity) tlakových čidel na DPF. Funguje to tak, že pokud je tlakový rozdíl před a za DPF 0, tak je DPF čisté. Pokud je rozdíl, tak vypočtená hodnota odpovídá % zaplnění DPF. Z toho, co píšeš by to odpovídalo tomu, že možná nefunguje úplně dobře čidlo za filtrem(vykazuje tlak skoro 0) a pak to hlásí, že DPF je ucpané.
Třeba máš někde ucpanou, nebo utrženou trubičku, která do toho vede.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: ned pro 04, 2016 10:13 pm
od RdF
Fitipaldi píše:

Jenom dotaz. Jaké používáš palivo ? Dáváš aditiva ? Kdy jsi měnil palivový filtr ? Mě to připadá, jakoby tam to palivo nebylo dodáváno s patřičným tlakem, nebo dostatkem. Chyba může být i potom zavádějící. Kvalita paliva je problém. Zkusil jsem se podívat na to, jak vypadá palivový filtr po 1000 km, psal jsem to do jiné diskuse "nejen nafta je špinavá", no a filtr byl na můj vkus po tak krátké době dost špinavý. Takže jej budu měnit vždy po 15 tis. km.
Další, co mě napadá, je otázka funkčnosti(objektivity) tlakových čidel na DPF. Funguje to tak, že pokud je tlakový …
Ahoj nad cidlama u dpf jsem taky premyslel...ja liju jen vervu z benziny a stejne pridavam jeste superadivite...Mam ze spatne nafty strach, tak jedine lepsi naftu. Filtry menim co 15tisic vsechny, jelikoz to neni uz zas takova raketa, jen kabinovy menim co 30.
Z moji strany to vidim jedine na cidlo, vstriky nebo krouzky. Problem je v tom, ze ja citim, ze to auto vypaluje ten filtr a prijde mi casto, ze az moc... Kdyz jedu do prahy po dalnici z Ostravy(cca 350km) tak se mi po ceste tam vypaluje tak 2-3x. Nevim zda to je bezne po tak kratke dobe, ale citim, ze auto prestane tahat a ma hroznou prodlevu pri seslapnuti plynu, ale zhruba po 7-12minutach jak kdy to prestane a zase jede normalne...ale problem je v tom, ze v subaru diagnostika ukazuje, ze filtr je zacpany treba ze 40% napriklad. Ta chyba, kterou to ukazuje je blikani pdf a diagnosti hlasi redeni oleje, jako by do fitru slo moc paliva a bylo hodne neuspesnych vypaleni, ale ja denne jezdim tak 200km a vzdycky mam minimalne 15-20min pasaz, kdy jedu konstatni rychlosti v doporucenych otackach mezi 2000-2500ot jak je v navodu...Jenze to redeni oleje ukazuje i 0%, presto to hodi nouzak..

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pon pro 05, 2016 9:55 am
od Fitipaldi
RdF píše:
Ahoj nad cidlama u dpf jsem taky premyslel...ja liju jen vervu z benziny a stejne pridavam jeste superadivite...Mam ze spatne nafty strach, tak jedine lepsi naftu. Filtry menim co 15tisic vsechny, jelikoz to neni uz zas takova raketa, jen kabinovy menim co 30.
Z moji strany to vidim jedine na cidlo, vstriky nebo krouzky. Problem je v tom, ze ja citim, ze to auto vypaluje ten filtr a prijde mi casto, ze az moc... Kdyz jedu do prahy po dalnici z Ostravy(cca 350km) tak se mi po ceste tam vypaluje tak 2-3x. Nevim zda to je bezne …

Pokud jsou všechna čidla v pořádku, tak by i hodnoty v ŘJ měly být odpovídající. Kdyby to byly Windowsy,Linux tak Ti řeknu, upgraduj firmware ŘJ. Protože to, co popisuješ je, že si tam sází hodnoty, jaké ho napadne. Spousta hodnot je vypočítávaných, spousta jsou countery, takže se to musí držet v paměti(EEPROM) i po vypnutí baterie(nesmí to zapomenout). Kdysi dávno na starém Seatu byla v ŘJ funkcionalita samoučení při řízení vstřikování. Po delší době se doporučovalo odpojit baterii na asi 1 hodinu. Zapoměl ty korekce samoučení a začal znovu sbírat hodnoty. Projevovalo se to tak, že se zvedly volnoběžné otáčky a motor šel lehce do otáček. Dělal jsem to každých asi 1000 km, motor jezdil opravdu skvěle. Zkusil bych si nechat násilně vypálit DPF v servisu. Tím by se měl ten nouzák vynulovat. Pokud by to nepomohlo, pokusil bych se sehnat náhradní ŔJ a zkusit ji prohodit. Mám taky trochu obavy ze zásahu v servisu s tím DPF, je ta montáž udělaná správně ?

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: pon pro 05, 2016 10:15 am
od RdF
Fitipaldi píše:

Pokud jsou všechna čidla v pořádku, tak by i hodnoty v ŘJ měly být odpovídající. Kdyby to byly Windowsy,Linux tak Ti řeknu, upgraduj firmware ŘJ. Protože to, co popisuješ je, že si tam sází hodnoty, jaké ho napadne. Spousta hodnot je vypočítávaných, spousta jsou countery, takže se to musí držet v paměti(EEPROM) i po vypnutí baterie(nesmí to zapomenout). Kdysi dávno na starém Seatu byla v ŘJ funkcionalita samoučení při řízení vstřikování. Po delší době se doporučovalo odpojit baterii na asi 1 hodinu. Zapoměl ty korekce samoučení a začal znovu sbírat hodnoty. Projevovalo se to tak, že se zvedly volnoběžné …
Ten servis na cisteni mi doporucilo subaru opava, ze tam davaji ty filtry i oni. Todle nauceni jednotek mi v servise delali uz 2x, jelikoz mely stejny postup jak rikas, mysleli si, ze nauci jednotku vse znovu muze problem odstranit a dpf vypalovaly na tvrdo tak 20x.