BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od tango »

Andy, neboj já se budu snažit a třeba vás doženu ::-DDD: ::-DDD:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
marzi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1364
Registrován: čtv led 21, 2010 11:32 am
Jméno a příjmení: martin zich
Bydliště: plzen

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od marzi »

Ahoj zarazila mě jedna věc. Tady u dieslu najeto 40, 50, 60000km a pokud jsem se nepřehlédl , tad žádný problém. Na SC u dieslu měněné vstřiky - někdo asi ve Švýcarsku, další popisuje slejnou závadu, prodlémy s PDF u forestrů, teď nově ve 30000 spojka u Forestru. Jak to, že tady bez problémů? Já Outback diesel 44000 a zatim o.k. Fakt je , že všechno to jsou Forestry.
Subaru Outback 2.0D MY 2008 prodáno
Subaru Legacy kombi 2,5GT MY 2010 prodáno
Subaru Impreza WRX STi MY 2006
BMW 330 Ci cabrio MY 2001
MB GLC 43 AMG MY 2018
Jaguar XK8 MY 1998
Uživatelský avatar
Bzuciak
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 82
Registrován: pát zář 18, 2009 4:12 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Bzuciak »

marzi píše:Ahoj zarazila mě jedna věc. Tady u dieslu najeto 40, 50, 60000km a pokud jsem se nepřehlédl , tad žádný problém. Na SC u dieslu měněné vstřiky - někdo asi ve Švýcarsku, další popisuje slejnou závadu, prodlémy s PDF u forestrů, teď nově ve 30000 spojka u Forestru. Jak to, že tady bez problémů? Já Outback diesel 44000 a zatim o.k. Fakt je , že všechno to jsou Forestry.
U mne az na klepani zahrateho motoru pri volnobehu (nez jsem prisel na to, ze se kalibruje a po kalibraci toho necha) a zaprasenyho cidla vyfukovych plynu (jen sviti kontrolka, jednou mi to v servisu vycistili, podruhe zhasla sama - pokazde na vine podivna nafta) zatim bez problemu, najeto cca 35tisic.
Kdyz jsem se ptal na mozne problemy v servisu u Freye, varovali mne jen pred kvalitou paliv - udajne se zatim v CR vysypaly jen dva motory - jeden mel ve vstrikach nejake piliny prokazatelne prave z paliva, druhy mel neco podobneho. V obou pripadech letelo palivo i motor do Japanu k analyze :secret:
Subaru Outback 2.5i MY 2020
Subaru Levorg 1.6GT-S Sport MY17
Subaru Outback 2.0D MY08
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16115
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od quickly »

marzi: podle mne je hlavní problém nekvalitní palivo. Já beru JEN na ÖMV.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2230
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Check engine

Příspěvek od Levap »

Dnes krátce po odjezdu z práce domů se rozsvítily kontrolky:

Check Engine a VDC OFF

Okamžitě jsem zajel do servisu LL Carpenter, diagnostikovana chyba 107 (načteno v paměti), která se však již neobjevovala. Technik provedl vymazání chyby a po konzultaci s manuálem zahlásil, že se jedná o pokles napětí na čidle váhy vzduchu (jestli si to dobře pamatuju). Můžu nadále jezdit, kdyby se to opakovalo mám opět přijet a asi by to čidlo měnili nebo co. Byli velice ochotní rychlí a nic za to nechtěli.
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od romik »

To Bzuciak:
Začal jsem sledovat, že jak se teď výrazněji oteplilo, tak ta kalibrace je častěji slyšítelná. Asi při vyšších teplotách to upravuje častěji.
Jinak ten filtr si nechám vyměnit ve 40. tis, jak jsem již psal. Nevěřím ničemu, raději dám tisíc, než několikanásobně víc, když to bude naftou.
Nevěřím tomu, že Japonci vědí, jaká je česká nafta, i když z Benziny.

To Levap:
Mohu jenom potvrdit, jsou velice ochotní, poradí kdykoliv a hlavně vysvětlí.
Kupoval jsi si u nich auto předpokládám.

Po sundání příčníků ze střechy spotřeba okamžitě klesla na 6,4, při svižné jízdě, tedy skoro o litr méně než v zimě. Jak je to auto vysoké a ještě + ty příčníky a držáky na lyže, je to výrazně poznat.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
marzi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1364
Registrován: čtv led 21, 2010 11:32 am
Jméno a příjmení: martin zich
Bydliště: plzen

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od marzi »

Filtr jsem měnil asi v 35000 protože zmrzla nafta a teď jsem za vymenu rád, ze začátku jsem jezdil na nafty od shelu obyč i v power, po negativních testech v autodieslu už víc jak rok verva diesel a když mám možnost tak aral ultimate, mam pocit, že to jede líp.
jen pro zajimavost, včera Plzeň Brno a zpět, tankováno u stejného stojanu před i po do plné a pruměr PP 7,6 a přepočet dle litrů a km 8,3. jel jsem jako prase , dle GPS 160 - 180. Přeju šťastné naftové km
Subaru Outback 2.0D MY 2008 prodáno
Subaru Legacy kombi 2,5GT MY 2010 prodáno
Subaru Impreza WRX STi MY 2006
BMW 330 Ci cabrio MY 2001
MB GLC 43 AMG MY 2018
Jaguar XK8 MY 1998
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od romik »

Když jsem jel za mrazu dle GPS taky tak cca do 180 a hodně jsem na to šlapal, tak si Forester vzal 8,8, to už bylo docela hodně. Stačí jet do 160, a je to tak 8,2, jinak tak 7,6 při větším provozu, tedy na dálnici.
Shell po předchozích zkušenostech z jiným autem beru jenom pokud mám prázdnou nádrž a poblíž není nic jiného.
Snažím se taky pouze tankovat Bezinu Vervu, nebo OMV. Na Benzinu to jede subjektivně opravdu lépe, na OMV je to lenivější.
Filtr jsem ve finále měnil po 20. tis. a vždy v něm byla nějaká ocelová špona. Vylili jsme obsah nádržky přes filtrační papír. Pak jsme prstem rozmačkali takové malé kousky frakce tak do 5-ti desetin (vypadalo to jak pomleté kafe nahrubo), jestli v nich není kov. Zbytek ve filtru byly malé šponky, které se daly chytit magnetem.
Hlavně že ty šponky byly v tom filtru a nedostaly se dál. Když ta nafta špatně maže, a to ten Shell vykazoval, tak je to pohroma.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Uživatelský avatar
Bzuciak
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 82
Registrován: pát zář 18, 2009 4:12 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Bzuciak »

romik píše:To Bzuciak:
Začal jsem sledovat, že jak se teď výrazněji oteplilo, tak ta kalibrace je častěji slyšítelná. Asi při vyšších teplotách to upravuje častěji.
U mne to delalo jen nejakou dobu, ted uz temer ne. V servise mi vysvetlili, ze je potreba ho nechat at se seridi, jinak se o to snazi porad dokola (musi byt zahraty a byt nejakou dobu na volnobeh - takze typicky stani na semaforu ::-DD: ).
Pak pry chce jeste neco seridit ve vysokych otackach, par vterin pod zatezi nad 4000rpm - tak uz vim, kolik mi jede na dvojku tesne nad omezovacem :657:
Subaru Outback 2.5i MY 2020
Subaru Levorg 1.6GT-S Sport MY17
Subaru Outback 2.0D MY08
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Tomáš1002 »

Přátelé, i když mému autu bije pod kapotou zážehové srdce a bohdá tomu tak bude i v budoucnu, absolvoval jsem dnes docela zajímavou debatu na téma dehet s lidmi nanejvýš povolanými v jihlavském Bosch Diesel, kde se palivové soustavy vyrábějí.
Potvrdili mi, co víte všichni, že tedy moderní vznětové motory jsou stále háklivější na kvalitu paliva. Co mě ale zaujalo bylo vysvětlení toho, proč některé pumpy prodávají sajrajt a některé kvalitní palivo, když většina ho pochází ze stejných rafinerií. Rozdíl vzniká při samotné distribuci, kterou mají některé firmy zvládnutou velmi dobře a některé hůře. Menší pumpy a dopravci často nedokonale čistí cisterny a hadice a tím se kvalita paliva výrazně zhoršuje.
Jinak i tito lidé potvrdili, že nejlepší jsou OMV a Benzina, Shell pak výrazně zaostává za svou dobrou pověstí. Nejlepší nafta od Aralu v Němcích. Tak ať vám všem traktory pěkně chrochtají :657: .
Subaru Forester 2,5XT 2011
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od tango »

Hele Tome, jak je to s benolem, omlouvám se za jiný dotaz, ale když jsi mněl s nima seanci tak neříklai něco :690: :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Tomáš1002 »

Tango, mluvili jsme jen o naftě, protože v Bosch vyrábějí palivové soustavy pro chrochtáky :drive: . Předpokládám ale, že kdo vozí naftu v zaprasených cisternách, bude v nich vozit i benzín. Pouze benzínové motory nejsou až tak háklivé. Budu s nimi ale ještě zítra, tak se zkusím poptat.

Říkali, že problém nastane třeba tehdy, když někdo veze v cisterně čistou bionaftu a pak do ní napustí "normální" naftu, aniž by ji vyčistil. Pak podíl biosložky v palivu stoupne a nastanou problémy. Totéž platí pro sedimenty a jiný bordel.
Chrochtomotory jsou čím dál účinnější, ale je to na úkor jejich schopnosti tolerovat horší kvalitu paliva. Doby, kdy se do motoru dalo lít kde co, jsou holt pryč. Každý, kdo si koupí nový traktor, by vůbec neměl koukat na cenu paliva a kupovat jen u prověřených značek.
Subaru Forester 2,5XT 2011
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od tango »

Díky Tome :690: Jo tak to je pravda. Bohužel je to čím dál tím horší a to naši blbci s tím nic nedělaj :baseball:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Piter
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 50
Registrován: pon dub 12, 2010 9:56 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Piter »

tak se taky pridam s mymi zkusenostmi.Mam najeto 32000km a jeste jsem nemusel dolevat olej,malinko ho ubylo,ale na boxera zere muj diesel jen male mnozstvi oleje,coz vidim jako pozitivni.Dale je ten motor po zahrati mimoradne tichy a pri jizde i zrychlovani neni vubec poznat,ze pod kapotou prede dyzl.Na volnobeh za studena trosku klepe,ale v porovnani treba s Tdi je mnohem tissi.Dalsi kladnou strankou boxera jsou minimalni vibrace o kterych se dozvite jen kdyz sahnete na radici paku,do ktere se vibrace prenaseji pri zarazenem neutralu dost citelene,ale do karoserie prakticky vubec.Od 1500 otacek ma motor citelny a naprosto continualni zatah bez jakehokoliv turboefektu az k nejakym 4500 otackam,kam ho ale nema smysl tocit.V 80km/h neni problem zaradit trojku a tocit ji az ke 130km/h a az potom zaradit za ctyri.Prevody jsou dost dlouhe a motor ma dost velky kroutak a vykon,aby si s tim bez problemu poradil.Dale neco o spotrebe da se jezdit za 6,ale taky za 8.Vubec nejvetsi spotrebu jsem mel 8,2 pri rychlostech nad 160km/h s plne nalozenym autem,jinak prumer bez nejakeho setreni 7 litru coz na premanentni pohon vsechh kol je dost dobry vysledek.Jinak jeste neco k udrzbe.Protoze se nemuzu vzdy spolehnout na to,ze vsude prodavaji kvalitni naftu tak radeji menim kazdych 15000km palivovy filtr a pri montazi nalevam primo do filtru aditivum na cisteni common-railu znacky Tunap.Delal jsem to tak na mem predchozim mondeu Tdci r.v.2002 a to bylo hodne nachylnena kvalitu nafty a nikdy jsem nemel nejmensi problem s palivovym systemem a to jsem najel 150 000km.Tento motor ma rozvody pohanene retezem takze odpada jeho vymena jaka je nutna u benzinu.Zatim teda zadne potize nemam a doufam,ze ani mit nebudu.Na forech jsem se docetl,ze mel jeden typek meneno turbo a dale si nekdo stezoval na volne objimky na gumovych hadicich od turba,jinak jsem zadne dalsi zavady nenasel.Je to taky ale i o spravne udrzbe a kdo si mysli,ze bude mit diesel a jen jezdit aniz by mu dopral trosku pece ten se tvrde plete a pak to konci vymenou vstrikovacu a cerpadla nebo treba turba kdyz ho nenecha ochladit alespo minutku po delsi jizde.
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od hetzer »

Piter:bezva zhodnoceni :supeer:
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“