BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
RdF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: úte led 12, 2016 2:06 pm
Jméno a příjmení: Jarek B
Bydliště: Ostrava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od RdF »

Chlapi prosim poradte mi...pravidelne cca co 1-2tisice mi zacne blikat taky kontrolka dpf tzn zredeny olej nebo preplneny filtr, jenz auto jede v poradku a citim, ze neni pricpany dpf filtr, protoze to poradne tahne a kdyz dojedu do servisu, tak mam ucpany treba do 40%. Pred tydnem jsem ho daval na cisteni filtru a filtr vycistili a problem zustal...dneska se mi to opet rozblikalo...a uz se mi to parkrat stalo, ze jsem jel po dalnici cca 500km na tempomat 2200ot konstantne treba dve hodky a jak jsem prijel pred barak a zastavil, tak to zacalo blikat...kontrolka mi nikdy nesviti, proste rovnou zacne blikat...v servise kdyz se divali na diagnostiku, tak to ukazovalo redeni 0% kdyz jsem prijel hned a kdyz jsem prijel treba po 200km tak bylo treb 10%... Kde muze byt problem??? Dalsi vec, ktere jsem si visml je fakt, ze kdyz to rozjedu na cca 170 mam nohu na podlaze a pak najednou pustim plyn a vykopnu rychlost, tak to chcipne, protoze otacky spadnou na cca 500ot/min(cca 1vterina) a diky tomu to chcipne...ale pri volnobehu nebo malem odporu to nejde(zkousel jsem to vytocit do omezovace na trojku a nic) vzdycky az pri velkem vytizeni auta...poradte mi nevite co s tim je?Jsem z toho nestastny resim to uz pul roku. Jedine co me napada, jestli nebudou spatne vstriky..Ma ted najeto 140tis resim to od 115tisic. Mel jsem to v subaru i na cisteni celeho palivoveho systemu, vstriku atd a taky to nepomohlo
Subaru Outback 2.0D 2011
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Subaru70 »

..co máš za model a rok? Předpokládám 08-10. No hlavně by to v servisu měli píchnout na diagnostiku takže určitě doporučuji někoho kdo Subaru skutečně rozumí. Běžnej servis je k ničemu.. Chce to odborně vyloučit postupně všechny možné příčiny jako DPF, EGR, váha vzduchu a pod.
Jinak konstantní rychlosti na delších trasách tomu moc nesvědčí, chce to nedržet furt ve stejných otáčkách. Co se týká čištění filtru, tak je otázka jak to dělali, zda-li na autě a nebo mimo auto tedy lepší technologií než držením plynu na podlaze...V každém případě blikání není dobře!
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
RdF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: úte led 12, 2016 2:06 pm
Jméno a příjmení: Jarek B
Bydliště: Ostrava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od RdF »

Subaru70 píše:..co máš za model a rok? Předpokládám 08-10. No hlavně by to v servisu měli píchnout na diagnostiku takže určitě doporučuji někoho kdo Subaru skutečně rozumí. Běžnej servis je k ničemu.. Chce to odborně vyloučit postupně všechny možné příčiny jako DPF, EGR, váha vzduchu a pod.
Jinak konstantní rychlosti na delších trasách tomu moc nesvědčí, chce to nedržet furt ve stejných otáčkách. Co se týká čištění filtru, tak je otázka jak to dělali, zda-li na autě a nebo mimo auto tedy lepší technologií než držením plynu na podlaze...V každém případě blikání není dobře!
Jezdim do autorizovaneho k subaru a nevi si rady. Mam 2011. V navodu pisou konstantni rychlost pri vypalovani. Dpf byl sundany a na 24h v necem nalozeny.
Subaru Outback 2.0D 2011
shgn
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 334
Registrován: stř kvě 21, 2014 2:28 pm
Bydliště: u Nového Knína skorosamota
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od shgn »

a jaký autorizovaný servis? jak to tady čtu, tak to, že je autorizovaný servis bohužel neznamená /jak sám vidíš/, že ti auto dokáží opravit...
sent from iphone

Outback 2016 2.5 fialka
XV 2016 černý sršeň
ex -
Outback 2010 2,5i manuál Pan Sněhurka
Forester 2.0 X 2007 šedá myš: přednost zprava, přednost zprava kurnik !
Forester sTurbo 2001, Pan Ťurbo
RdF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: úte led 12, 2016 2:06 pm
Jméno a příjmení: Jarek B
Bydliště: Ostrava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od RdF »

shgn píše:a jaký autorizovaný servis? jak to tady čtu, tak to, že je autorizovaný servis bohužel neznamená /jak sám vidíš/, že ti auto dokáží opravit...
Jo to mas pravdu. Auto emistar frydek-mistek. Premyslel jsem jeste nad opavou
Subaru Outback 2.0D 2011
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od VDC »

Opavu můžeme určitě doporučit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Subaru70 »

RdF píše:V navodu pisou konstantni rychlost pri vypalovani. Dpf byl sundany a na 24h v necem nalozeny.
..nejde ani tak o konstantní rychlost, ale o otáčky. Můžeš klidně stát na místě při vypalování, ale otáčky musej nad 2500. Tou rychlostí jsem měl na mysli, že obecně není dobré držet auto dlouho v konstantní rychlosti páč se hodně zasírá DPF. Je dobré otáčky měnit.
Otázka je zda by nebylo lepší DPF spíše vypálit v peci než naložit do ,,něčeho"...
Pokud jezdíš do aut. servisu pak to muselo na diagnostice přeci vyhodit nějaký chyby?
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
RdF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: úte led 12, 2016 2:06 pm
Jméno a příjmení: Jarek B
Bydliště: Ostrava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od RdF »

Vyhazuje to znecisteni oleje jak jsem psal...ale dela to kazdych 1000km
Subaru70 píše: ..nejde ani tak o konstantní rychlost, ale o otáčky. Můžeš klidně stát na místě při vypalování, ale otáčky musej nad 2500. Tou rychlostí jsem měl na mysli, že obecně není dobré držet auto dlouho v konstantní rychlosti páč se hodně zasírá DPF. Je dobré otáčky měnit.
Otázka je zda by nebylo lepší DPF spíše vypálit v peci než naložit do ,,něčeho"...
Pokud jezdíš do aut. servisu pak to muselo na diagnostice přeci vyhodit nějaký chyby?
Subaru Outback 2.0D 2011
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Mareka »

Kromě Dancars Opava bych ještě doporučil zajet k Nowakovi http://www.Proturbo.cz nebo Embert ve Fryčovicích - oba FM a okolí. Tihle oba znají a vědí (a mnohdy nastupují tam, kde Emistar tápe).
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
RdF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: úte led 12, 2016 2:06 pm
Jméno a příjmení: Jarek B
Bydliště: Ostrava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od RdF »

Mareka píše:Kromě Dancars Opava bych ještě doporučil zajet k Nowakovi http://www.Proturbo.cz nebo Embert ve Fryčovicích - oba FM a okolí. Tihle oba znají a vědí (a mnohdy nastupují tam, kde Emistar tápe).
Parada moc diky zkusim to touto cestou a uvidime
Subaru Outback 2.0D 2011
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Fitipaldi »

Fitipaldi píše:Tak jsem začal laborovat. Pomocí FreeSSM sbírám data a dělám pokusy.
Přišel jsem na to, že zhruba na 50 km se zvedne zaplnění DPF o 1 %.
Koupil jsem nějaký přípravek na vyčištění DPF od LiquiMolly. Měl jsem nalít do plné nádrže asi 0.2 L , jenže mě nějak ujela ruka, není tam žádné odměřování,ryska, a nalil jsem
tam rovnou 0.5 L . Doporučené dávkování je jinak 1L na 300L nafty.
Po 200 km kleslo zaplnění z 55% na 46%. A to aniž by došlo k regeneraci.
Jestli to nekecá, tak je to celkem zajímavé. S touto srágorou to …
Měl jsem chvíli čas laborovat, vyměnil jsem motorový olej/filtr, zkusil jsem tam dát Millers oils.
No a pak přišlo na řadu RESET OIL DILUTION na EURO 4. Jak jsem psal pomocí FreeSSM to nejde.
Takže ROMRAIDER. No byl to porod. Nesmí se udělat chyba. Dost jsem se s tím natrápil, protože nastavení i v tom ROMRAIDER terminálu musí být naprosto exaktní. Takže až na 3.pokus.
Ve FreeSSM zkontrolováno OIL DILUTION 0%, a dojezd na olej 15000 km.
PODAŔILO SE. (Bída naučila i Dalibora housti).
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Fitipaldi »

RdF píše:
Parada moc diky zkusim to touto cestou a uvidime

Jenom dotaz. Jaké používáš palivo ? Dáváš aditiva ? Kdy jsi měnil palivový filtr ? Mě to připadá, jakoby tam to palivo nebylo dodáváno s patřičným tlakem, nebo dostatkem. Chyba může být i potom zavádějící. Kvalita paliva je problém. Zkusil jsem se podívat na to, jak vypadá palivový filtr po 1000 km, psal jsem to do jiné diskuse "nejen nafta je špinavá", no a filtr byl na můj vkus po tak krátké době dost špinavý. Takže jej budu měnit vždy po 15 tis. km.
Další, co mě napadá, je otázka funkčnosti(objektivity) tlakových čidel na DPF. Funguje to tak, že pokud je tlakový rozdíl před a za DPF 0, tak je DPF čisté. Pokud je rozdíl, tak vypočtená hodnota odpovídá % zaplnění DPF. Z toho, co píšeš by to odpovídalo tomu, že možná nefunguje úplně dobře čidlo za filtrem(vykazuje tlak skoro 0) a pak to hlásí, že DPF je ucpané.
Třeba máš někde ucpanou, nebo utrženou trubičku, která do toho vede.
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
RdF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: úte led 12, 2016 2:06 pm
Jméno a příjmení: Jarek B
Bydliště: Ostrava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od RdF »

Fitipaldi píše:

Jenom dotaz. Jaké používáš palivo ? Dáváš aditiva ? Kdy jsi měnil palivový filtr ? Mě to připadá, jakoby tam to palivo nebylo dodáváno s patřičným tlakem, nebo dostatkem. Chyba může být i potom zavádějící. Kvalita paliva je problém. Zkusil jsem se podívat na to, jak vypadá palivový filtr po 1000 km, psal jsem to do jiné diskuse "nejen nafta je špinavá", no a filtr byl na můj vkus po tak krátké době dost špinavý. Takže jej budu měnit vždy po 15 tis. km.
Další, co mě napadá, je otázka funkčnosti(objektivity) tlakových čidel na DPF. Funguje to tak, že pokud je tlakový …
Ahoj nad cidlama u dpf jsem taky premyslel...ja liju jen vervu z benziny a stejne pridavam jeste superadivite...Mam ze spatne nafty strach, tak jedine lepsi naftu. Filtry menim co 15tisic vsechny, jelikoz to neni uz zas takova raketa, jen kabinovy menim co 30.
Z moji strany to vidim jedine na cidlo, vstriky nebo krouzky. Problem je v tom, ze ja citim, ze to auto vypaluje ten filtr a prijde mi casto, ze az moc... Kdyz jedu do prahy po dalnici z Ostravy(cca 350km) tak se mi po ceste tam vypaluje tak 2-3x. Nevim zda to je bezne po tak kratke dobe, ale citim, ze auto prestane tahat a ma hroznou prodlevu pri seslapnuti plynu, ale zhruba po 7-12minutach jak kdy to prestane a zase jede normalne...ale problem je v tom, ze v subaru diagnostika ukazuje, ze filtr je zacpany treba ze 40% napriklad. Ta chyba, kterou to ukazuje je blikani pdf a diagnosti hlasi redeni oleje, jako by do fitru slo moc paliva a bylo hodne neuspesnych vypaleni, ale ja denne jezdim tak 200km a vzdycky mam minimalne 15-20min pasaz, kdy jedu konstatni rychlosti v doporucenych otackach mezi 2000-2500ot jak je v navodu...Jenze to redeni oleje ukazuje i 0%, presto to hodi nouzak..
Subaru Outback 2.0D 2011
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Fitipaldi »

RdF píše:
Ahoj nad cidlama u dpf jsem taky premyslel...ja liju jen vervu z benziny a stejne pridavam jeste superadivite...Mam ze spatne nafty strach, tak jedine lepsi naftu. Filtry menim co 15tisic vsechny, jelikoz to neni uz zas takova raketa, jen kabinovy menim co 30.
Z moji strany to vidim jedine na cidlo, vstriky nebo krouzky. Problem je v tom, ze ja citim, ze to auto vypaluje ten filtr a prijde mi casto, ze az moc... Kdyz jedu do prahy po dalnici z Ostravy(cca 350km) tak se mi po ceste tam vypaluje tak 2-3x. Nevim zda to je bezne …

Pokud jsou všechna čidla v pořádku, tak by i hodnoty v ŘJ měly být odpovídající. Kdyby to byly Windowsy,Linux tak Ti řeknu, upgraduj firmware ŘJ. Protože to, co popisuješ je, že si tam sází hodnoty, jaké ho napadne. Spousta hodnot je vypočítávaných, spousta jsou countery, takže se to musí držet v paměti(EEPROM) i po vypnutí baterie(nesmí to zapomenout). Kdysi dávno na starém Seatu byla v ŘJ funkcionalita samoučení při řízení vstřikování. Po delší době se doporučovalo odpojit baterii na asi 1 hodinu. Zapoměl ty korekce samoučení a začal znovu sbírat hodnoty. Projevovalo se to tak, že se zvedly volnoběžné otáčky a motor šel lehce do otáček. Dělal jsem to každých asi 1000 km, motor jezdil opravdu skvěle. Zkusil bych si nechat násilně vypálit DPF v servisu. Tím by se měl ten nouzák vynulovat. Pokud by to nepomohlo, pokusil bych se sehnat náhradní ŔJ a zkusit ji prohodit. Mám taky trochu obavy ze zásahu v servisu s tím DPF, je ta montáž udělaná správně ?
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
RdF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: úte led 12, 2016 2:06 pm
Jméno a příjmení: Jarek B
Bydliště: Ostrava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od RdF »

Fitipaldi píše:

Pokud jsou všechna čidla v pořádku, tak by i hodnoty v ŘJ měly být odpovídající. Kdyby to byly Windowsy,Linux tak Ti řeknu, upgraduj firmware ŘJ. Protože to, co popisuješ je, že si tam sází hodnoty, jaké ho napadne. Spousta hodnot je vypočítávaných, spousta jsou countery, takže se to musí držet v paměti(EEPROM) i po vypnutí baterie(nesmí to zapomenout). Kdysi dávno na starém Seatu byla v ŘJ funkcionalita samoučení při řízení vstřikování. Po delší době se doporučovalo odpojit baterii na asi 1 hodinu. Zapoměl ty korekce samoučení a začal znovu sbírat hodnoty. Projevovalo se to tak, že se zvedly volnoběžné …
Ten servis na cisteni mi doporucilo subaru opava, ze tam davaji ty filtry i oni. Todle nauceni jednotek mi v servise delali uz 2x, jelikoz mely stejny postup jak rikas, mysleli si, ze nauci jednotku vse znovu muze problem odstranit a dpf vypalovaly na tvrdo tak 20x.
Subaru Outback 2.0D 2011
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“