Na ekonoměr jim kadím, stejně podle něj nejezdímSkulile píše:To už není moderní...
A kam by pak asi dali ekonoměr nebo jak to nazvat?
BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
No u nás sa nedá kúpiť žiadne palivo bez Bio zložky...romull píše:
Benzina, ale ta u vás možná nebude, ale třeba i OMV u nás zaváží prémiovou naftu z Rakouska, a tak už je jiná složka než ta pitomá ulepená řepka ......ale to určitě někde na webu zjistíš.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- MKo
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
- Jméno a příjmení: Martin Komora
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
tak, a je to za nami
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
nevím jestli gratulovat nebo smutnit, ale snad je to v pozitivní rovině
já jsem minulý týden dosáhl 150k a zatím vše cajk
já jsem minulý týden dosáhl 150k a zatím vše cajk
- feroj
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
- Jméno a příjmení: František
- Bydliště: Bratislava
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
dethroned píše: tak to není. Cílem EGR je snížení teploty hoření a vytvoření inertní směsi při částečném zatížení (není potřeba výkon - obrovksý přebytek kyslíku), kdy vzniká nejvíc NOx. Tím, že válec naplníš inertní směsí, tak tam není dostatek molekul kyslíku a teplota potřebná pro vytvoření vazby na dusík. U moderních dieslů je procento zpětného vedení spalin v část. zatížení velké, takže tím, že ho zaslepíš, tak můžeš i pěkně rozhodit kalibraci a max teploty do turba. Nehledě na zdravotní dopady NOx hlavně v aglomeraci a městském provozu.
nechcem rýpať ani zdĺhavo polemizovať ale cieľom všetkých "eko-teroristických udelátok a iných ....in" bolo práve rapídne zníženie CO2... a nakoniec premnožili NOx a iné priamo rakovinotvorné látky... a v podstate nič nevyriešili - lebo po rokoch teoretického vychvaľovania elektromobilov sa príde na to že elektromobil je eko až po nejakých 10r. prevádzky - ale to už bude zase ekologický neúnosný (a to nehovorím že ekonomicky..), lebo treba meniť batérie
skôr je to o tom, ktorá "loby ťahá pílku"
Boxer Tdiesel sa mi po konštrukčnej stránke dodnes páči a doplatil na to, že bol konštruovaný pre JPN nezaujímavý trh(a na to doplatia aj súčasne benzínové motory)... na EU politiku aj zastúpenie fabriky súkromnými firmami, ktorým ide v prvom rade o zisky a spokojnosť zákazníka až na druhom mieste...
- MKo
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
- Jméno a příjmení: Martin Komora
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
pozitivne, pozitivneSkulile píše:nevím jestli gratulovat nebo smutnit, ale snad je to v pozitivní rovině
já jsem minulý týden dosáhl 150k a zatím vše cajk
- feroj
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
- Jméno a příjmení: František
- Bydliště: Bratislava
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
romull píše:
Budiš, ale alespoň teploměr chladící kapaliny tam dát mohli, taková informace by mě určitě nezatěžovala
toto mi tiež pripadá scestné... miesto budíku s stupnicou(ktorú mali autá už pred 30-40rokmi) dajú farebnú kontrolku...
podľa mňa by normálnom aute mal byť ukazovateľ otáčok motora, tlak a teplota motor.oleja, teplota chladiaceho média, pri turbe plniaci tlak... a keď už zaviedli TMPS ... tak to malo byť s teplotou a tlakom v každom kolese, nie tie pseudo výpočty z ABS, alebo to čo dali do MY16,17 - reagujúce len na pokles nejakej nastavenej hodnoty...
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
nejhorší na tom je, že barevná kontrolka zhasne při 50°C a to stále není motor zahřátý!
bohužel dnes je nás, kdo sledují určité hodnoty asi velmi málo a proto jezdím s bluetooth OBDII a Torque abych měl přehled...
kdyby tohle bylo součástí nějakého příplatku, tak by mi aspoň dávaly ty velké displeje nějaký smysl
bohužel dnes je nás, kdo sledují určité hodnoty asi velmi málo a proto jezdím s bluetooth OBDII a Torque abych měl přehled...
kdyby tohle bylo součástí nějakého příplatku, tak by mi aspoň dávaly ty velké displeje nějaký smysl
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
U SJ zhasíná modrá kontrola při 35 stupních u oleje
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 1
- Registrován: pon pro 17, 2018 8:29 pm
- Jméno a příjmení: Dariusz Janczura
Kvalita diesel boxer motorů od roku výroby 2012 ?
Zdravím Vás všechny!
Dotaz zní: má někdo povědomí o tom, kdy začalo Subaru napravovat běžné problémy boxerů v dieselu? Jsou ty motory od roku 2012 už spolehlivější jak se obecně tvrdí?
Drake
Dotaz zní: má někdo povědomí o tom, kdy začalo Subaru napravovat běžné problémy boxerů v dieselu? Jsou ty motory od roku 2012 už spolehlivější jak se obecně tvrdí?
Drake
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Draku přesunul a sloučil jsem tvůj dotaz do s tématem, které se problematice věnuje.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: Kvalita diesel boxer motorů od roku výroby 2012 ?
Ahoj,Drake146 píše:Zdravím Vás všechny!
Dotaz zní: má někdo povědomí o tom, kdy začalo Subaru napravovat běžné problémy boxerů v dieselu? Jsou ty motory od roku 2012 už spolehlivější jak se obecně tvrdí?
Drake
všeobecně byly nejproblémovější motory do roku 2010 v EU4, potom přišly na konci roku 2010 předělané EU5, ty měly už jiné vstřikování, bloky a nevím co ještě, dá se to dohledat...
pak s každým faceliftem/modelem přišly další změny k "lepšímu"
většinou se při nějakém problému vyměňovaly v rámci záruky celé polomotory a když někde byla chyba, tak se do vypršení záruky ukázala, ale jsou samozřejmě i výjimky
všeobecně je diesel citlivý na kvalitu nafty a na pravidelné vypalování DPF, takže poskakování po městě mu moc nesvědčí, ale ono je to takhle u většiny dieselů
když se o ten motor kvalitně stará, tak nebývají problémy
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
..radikální změny byly s MY12 kde se vyřešili vstřiky, klika,DPF a pod. a pak následně MY15, kde došlo k zásadnímu přepracování motoru. Motory je nutné krmit čistou naftou bez bio, dodržovat regenerace, no prostě se o něj starat. Měl jsem dva diesely a vše bylo ok a i musím motor chválit. Nicméně i pak se občas objevily (mám z doslechu od servisu) potíže zejména s axiálním ložiskem,ale myslím, že to bylo spíše výjimečné. V každém případě je problém spíše v tom, že diesel už Subaru DĚLAT NEBUDE což z něj dělá v podstatě neprodejné auto, takže pokud ho budeš kupovat, musíš se smířit s tím že ti zůstane navěky pokud nezdechne po kritické hranici 200 tis. km...ikdyž může při dobré péči vydržet i víc. Pokud jezdíš dlouhé trasy pak je to alternativa,ale pokud jezdíš méně, tak určitě benzín....Já mám rozdíl na spotřebě nafta/benzín cca 1,5-2l na 100km ...
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1883
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
- Jméno a příjmení: Jan Kotek
- Bydliště: Praha
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Víš jak přesně identifikovat ty modelové roky? Dle VIN nebo jinak?
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Podle VIN..desátá pozice je rok výroby, je to podle písmen..tedy A je 2010, B 2011..atd...
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i