BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od romik »

Tak jsem včera nastartoval při -25 a v nádrži jsem měl jenom rezervu. Měl jsem vcelku strach, co to udělá. Motor se zpočátku rozbíhal dost ztěžka, musel jsem mu jemně pomoci plynem, ale ne zase moc. Tak po 15 s už nastal pravidelný chod. Naftu jsem měl od místní benziny u autosalonu Škoda, kde mám jistotu, že je nafta OK, jelikož tam škodověnky tankují s jejich novým common railem. V naftě jsem měl 3 odměrky aditiva VIF. Pak jsem jel v tom mrazu 10 km natankovat Vervu k místní benzině a auto jelo bez potíží. Modrá kontrolky zmizla až po cca 3 km, to jsem jel samožřejmě zlehka.
Kdo z Vás měl před dieslovým foresterem nějaký jiný diesel?
Ad filtr:
Když jsem chtěl v 15.ti. měnit palivový filtr, tak se na mne v servise dívali nedůvěřivě, že Subaru má výměnu filtru až v 60 tis.. Tak jsem se trochu zalekl, že to nemůže ten filtr s českou naftou vydržet filtrovat. Na předchozím autě jsem po zkušenostech měnil filtr co 20. tis.. Jednou dokonce jsme ho kontrolovali myslím po 2. tis. a kdyby jste viděli, co jsme z nádobky vylili, tak by jste nevěřili vlastním očím.
Takže vzhledem k ceně filtru bych ho měnil minimálně po 30. tis a kdo můžete, koukněte jak moc byl zanesený.

Taky pár rad, co mám od servismana:
Nevyjíždět nikdy rezervu, raději dotanknovat hned při rozsvícení kontrolky.
Aditivum nalít před tankováním, ne až po (ale to je snad jasné).
Aditivum nepředávkovat (2 a 3 x tolik), nemá to ten efekt, i když je na plechovce VIF napsáno, že předávkování nevadí.
Když máte auto na delší čas v servise (delší oprava apod.), nechat si vysát sedimenty z nádrže.
Jezdit k pumpě, kde je velká průtočnost (moc aut), pozor na benziny v malých městech s prémiovou naftou (Shell), kde si sice myslíte, že berete kvalitní naftu, ale ta je v podzemní nádrži několik měsíců, jelikož vzhledem ke kupní síle na maloměstě všichni jezdí jinam a drahou naftu neberou (moje zkušenost).

Opět doporučím koupit několik posledních čísel časopisu Autodiesel a důkladně pročíst.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od quickly »

Tak po 419 dnech provozu hlásím 50.000 km :657:
Přílohy
2010-02-04--08-49-48.jpg
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Tomáš1002 »

To teda Dane gratuluju :pr: , já mám ani ne polovic (necelých 23 000).
Tu nádrž už jsi dotankovával nebo tam máš stále původní náplň ::-DDD: :1824: ???
Já natankoval za tu dobu 2 418,49 litrů benzínu za celkových 66 932,82 Káčé :sibenice: :sibenice: , tedy průměrná cena 27,68. V lednu 2009 stál benzín 24,- Kč.
Subaru Forester 2,5XT 2011
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od tango »

Dane, gratulace :pr: ať dalších 50.tis. je tak pohodových jako těch prvních 50 :657: :subaru:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od quickly »

:diky: za gratulace, zatím jen liju olej (při seviskách) a dehet (jen ÖMV) a spíše kupuji potřebné věci k autu (deky s pogumováním, kovovou skládací lopatku,..)
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od romik »

Tak jelikož je zde nový diesel Misula, přidávám zajímavý odkaz na stránky TAD Praha, kde se dočtete, že v Subaru je shodné čerpadlo s jinými modely automobilek a další zajímavé informace.

Pro toho, kdo již někdy řešil vstřiky v jiném dieslu, je to jistě známá stránka.

Nástup prodejů:
http://tadpraha.cz/index.php?pid=326&id=174&offset=30

Komponenty Denso:
http://tadpraha.cz/index.php?pid=326&id=164&offset=45

A pak jedna zajímavá informace, citace "ZÁŘÍ2009 - rozbíhá se výroba inovovaného systému common rail DENSO pro novou generaci vozů SUBARU Legacy a Outback".
Nevíte náhodou, v čem spočívá ta inovace oproti stávajícímu Foresterovi a starém Outbacku 2.0d 5MT?
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
npeter
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 404
Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od npeter »

Zdravím dehťáky!

Mám na svém po roce a něco něco málo přes 40k velmi zábavných km, kteréžto by se daly shrnout asi takto:
- spotřeba 7,65 přesně (rozsah na nádrž 6,90 až 8,54, tedy citlivost na styl jízdy není u mě příliš velká - ale přiznávám, že mě nebaví jezdit poooomaaaaluuuu);
- olej jsem doléval jednou, při 24kkm jeden litr;
- palivový filtr jsem preventivně měnil při 30kkm, jelikož jsem na minulém autě při 137kkm měnil vstřikovací čerpadlo a nebylo to ani levné, ani příjemné (auto totálně chcíplo v 22h uprostřed D1 v únoru...);
- rezervu využívám, už se mně podařilo tam dát 60l, ale sám se zato stydím :655:
- už mě zamrzla nafta, nevím, kolik bylo v noci, ale v 10 dop. bylo -26°C (a ještě se mrazy stupňovaly několik dnů předtím -15°C, -20°C, -25°C, -25°C, přes den max. -10°C), byla to německá nafta a nebylo to vůbec příjemné, dalo se jet jen z kopce dolů, kdy se vstřikuje do válců minimum paliva - spravila ta Shell Iglo dimenzovaná údajně do -35°C a ještě dávka aditiva (nicméně nutno dodat, že když jsem na tu pumpu dojel, auto už bez problémů jelo/drželo chod na volnoběh)

Závěr? I když je soundtrack benzínových boxerů prudce návykový a nehrozí zamrzání, po zralé úvaze bych neměnil. Leda kdybych nenajel 70% po dálnicích...
FORESTER 2.0X AT MY07
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od romik »

Tak spotřebu mám s aero Thule a držákem na snowboard 7,4 a to jezdím také svižně.
Olej sem kontroloval, ale nemusel jsem zatím dolévat.
Na palivový filtr se chystám taky ve 30. tis., nebo hned po zimě, jak přestanu dávat zimní aditiva.
Na rezervu si dávám pozor, nemá se vyjíždět až do dna kvůli těm usazenimám, taky jsem poučen z předchozího auta.
I přesto, že tankuji Vervu diesel, tak když byly ty mrazy -25, tak jsem tam dal tři odměrky aditiva VIF, pro jistotu.
A nastartoval jsem, viz. výše. Ale nevím, co by se stalo, kdybych si to fičel tak jako ty třeba 160 po dálnici v -20, to bych měl strach.
Je pravda, že se motor velice rychle zahřívá, ale nesvěčí to žádnému autu, tedy motoru a vstřikovacímu systému.
Taky jsem přemýšlel, co to asi dělá, když to turbo v takovém chladu tuhne, proto raději když zastavím, tak nechám motor ještě pár minut běžet, ať se to postupně chladí. Taky rada ze servisu.
Naposledy upravil(a) romik dne čtv úno 18, 2010 10:24 pm, celkem upraveno 1 x.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od tango »

Kurňa to se to pěkně rozjíždí, ale jsem zvědav co se bude dít s motorem po nájezdu 100tis.km, jak tak čtu tak to u vás nebude problém :657:
quickly, dávám ti 10.měsícu max. 11. ::-DDD: :657:
Taky by mně zajímalo jak jsou na tom silenblocky a stabiky, jestli to bude odcházet často nebo ne. No prostě zajímá mně tohle téma a nikdo mi to nevyvrátí :baseball: :ironie:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od quickly »

tak ta spotřeba kolem 7.5 s boxem odpovídá. Jinak já do nafty nic nepřidávám, dávám jen ÖMV naftu. Většinou do nádrže liju kolem 54 l, je to tak polovina hladového oka. Cca za měsíc a půl budu mít 60.000 km a u Poláka bv HK se zeptám na palivový filtr.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od tango »

No jo, ale to na těch 7,5 to nešetříš a dáváš tomu napít :850: Je pravda, že když jsem mněl Peugeota tak jsem tam taky nic nelil a točil při -28°C bez problému, teda pokud nebudu počítat padající naftu přes domeček palivového filtru atd. :6066: :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od quickly »

tango píše:No jo, ale to na těch 7,5 to nešetříš a dáváš tomu napít :850:
ani ne, jezdím podobně jako bez boxu, ale na dálnici je ten box dost znát. Když se začal forestík v dehtu prodávat, tak Comfort proti Activii měl o 0,1 dcl větší spotřebu. Když jsem bádal, tak jsem zjistil, že těch 0.1 dcl děkají hagusy. Tím pádem u me litr navíc díky velikosti boxu odpovídá.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
sss601
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 50
Registrován: pon úno 15, 2010 1:48 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Čežík

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od sss601 »

Protoze mam naftu 5 let sice u koncernoveho motoru ale tohle plati i pro boxer..1.nafta tankuji u globusu tesca euro-oil proc? Maji pecet kvality jezdi tam hodne aut a proto se v zasobnicich nafta ani neohreje a uz je vytocena, cena neni premrstena. A na e-o mam slevu :-D Jinak doporucuji aditiva VIF protoze kdyz natankujete napr.u benziny ale plati to u vsech, budou mit starsi zasobu nafty ktera bude do -15 a venku je -20 mate problem ne vzdy to staci zavest naftou na odpovidajiciho stupne kor dnes kdy jeden den je plus 5 a zitra -20. 2 jizda, tady jen jednu poznamku upozornuji na dochlazovani turba..valite valite tak ne aby vas napadlo kdyz prijedete napr na benzinku u dalnice hned auto chcipnout nechte ho minutku na volnobeh pekne uklidnit ;-) tohle se fakt musi dodrzovat nebo si zadelate na zbytecny problem a obcas to chce vymest pavouky ale jak tak ctu to u vas neni problem mu krasne nalozit ::-DDD: ..Preju hodne bezstarostnych km
Audi A6 2.8i Avant quattro
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od quickly »

sss601 píše:..upozornuji na dochlazovani turba..valite valite tak ne aby vas napadlo kdyz prijedete napr na benzinku u dalnice hned auto chcipnout nechte ho minutku na volnobeh pekne uklidnit ;-)
Já to řeším tak, že když jsem na pumpě, tak si nejdřív zapisuji ujeté kilometry a spotřebu do mobilu (kvůli počítání spotřeby) a když dojedu tam, tak vždy jedu minimálně 15 km po okreskách., kde se dá jet 80 km/h a po dojezdu odpojuji telefon od BT :657: .
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od romik »

Přes léto jsem po okreskách jezdil i za 6,2 s lehkou nohou, když jsem jel třeba s rodinou na výlet. Jakmile jsem ale přezul na zimní Nokiany a nasadil ty Thule příčníky, šla spotřeba hned přes 7 l. Když pak přituhlo a nasadil jsem ještě držák na ten SNB, tak to ještě povyskočilo. Ono ten Forester je taky hodně vysoký a není ko kombi při zemi. Ale i tak je ta spotřeba velmi dobrá.
S tím chlazením turba, na to opravdu dávejte pozor, hlavně na dálnici.
Není mi ale jasné, když teď do aut všude cpou systém Start-Stop, co to musí dělat s těma rozpálenýma turbama ve městě při popojíždění.
To se bude kazit a i těch tubro benzínů, který teď nastupují do i do malých aut.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“