BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
AndreaM
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1906
Registrován: čtv zář 10, 2009 12:59 pm
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od AndreaM »

quickly píše:Jinak se mi stále drží cca 100 km na další regeneraci.
cože?? regenerace každých 100 km?? :670: Rozumím dobře?
Nemám žádné hračičky, takže to nemohu sledovat (a sama to nepoznám :655: ), ale když jsem se při posledním servisu ptala, co mi řeknou ohledně regenerace DPF, třeba kolik jich proběhlo, kolik se jich nedokončilo atd....., tak řekli akorát, že ví kdy proběhla poslední regenerace, a to bylo prý před skoro 1000 km.
Že by až takové rozdíly?? 100 a 1000 km?

jo a 58+4 je 62 a co ty další 2? nádrž je prý na 64l ne?
Subaru Outback 2,5 CVT MY2019 X Edition
Subaru Outback 2,5i CVT MY2014 Sport Line - prodáno
Subaru Forester 2.0D Comfort MY2010 Obrázek - prodáno
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od quickly »

AndreaM: podle mne ty 2 litry jsou "rezerva" - vždy tankuji do prvního cvaknutí. Podle teploty a Throttle tipuji, že regenerace proběhla (i potvrzeno leností motoru). Poslední nádrž jsem strávil většinou na D11, kde je teplota přes 300 stupňů - takže by se filtr neměl tolik zanášet. Možná to byla poslední vynucená regenerace a díky tomu, že jezdíš sportovněji, tak se nafta nestříká :655: .
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2231
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Levap »

Od prvního vypnutí pistole až po hrdlo mám cca 3 ,5 litrů. Záleží na pumpě. Beru vždycky až po okraj. Při mý spotřebě jde hladinka dolů docela rychle :-(
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Uživatelský avatar
MKo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
Jméno a příjmení: Martin Komora

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od MKo »

AndreaM píše: cože?? regenerace každých 100 km?? :670: Rozumím dobře?
Áno, rozumieš dobre, pozri môj graf, kde modrá čiara hovorí koľko km je priemerne medzi koncami dvoch po sebe idúcich regenerácií.

Podarilo sa mi nakonfigurovať Torque ako písal dofi, zatiaľ zbieram data a uvidím čo to prinesie.
DPF-info-torque.jpg
Obrázek → Subaru Levorg 1.6 GT-S (MY2017)
Obrázek → Subaru XV 2.0i EXECUTIVE (MY2018) - (láska mojej ½-ky)
Obrázek → Subaru Impreza 2.0D Sport (MY2011)

EX:
Obrázek → Subaru XV 2.0i COMFORT CVT (MY2016) - (EX láska mojej ½-ky)
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 348
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od dofi »

A jaké máš hodnoty exhaust gas temp.- mně přijdou podle vzorce z SDC dost nízký?
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Uživatelský avatar
MKo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
Jméno a příjmení: Martin Komora

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od MKo »

Hodnoty su nizke, nie je to to co by tam asi malo byt, alebo je blby vzorec
Obrázek → Subaru Levorg 1.6 GT-S (MY2017)
Obrázek → Subaru XV 2.0i EXECUTIVE (MY2018) - (láska mojej ½-ky)
Obrázek → Subaru Impreza 2.0D Sport (MY2011)

EX:
Obrázek → Subaru XV 2.0i COMFORT CVT (MY2016) - (EX láska mojej ½-ky)
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od romik »

Tento graf všichni již dobře znáte z našich známých stránek: http://subdiesel.wordpress.com/ecu-anal ... anagement/
graf DPF.jpg
graf DPF.jpg (26.23 KiB) Zobrazeno 3478 x
Z toho vyplývá, že aby jsme se nacházeli v režimu aktivní regenerace v závislosti na zaplnění filtru od 65% (pro EURO4 i 5 shodně) je třeba mít teplotu nad 225 st. (275 st. EURO4). Podle mého zkoumání je asi optimální se pohybovat kolem těch 350 až 400 st.. Pak mi to vypaluje opravdu tak 1x za nádrž u EURO4. U EURO4 jsou teploty o 50 st. výše než u EURO5.
Dle návodu Dofiho vy s EURO5 teď můžete sledovat % zaplnění DPF v závislosti na teplotě a tím dosáhnout delšího intervalu pro vypalování. Já bych si dal v Torque alarm na zaplnění filtru od těch 65% a pak bych sledoval teplotu.
Včera jsem se zkusil cvičně dostat na spotřebu co má Quickly a chce to opravdu jezdit jako bez brzd a s minimální akcelerací. Jako si dát lavor vody na podlážku u spolujezdce, ale jde to. Spotřeba 6.2 tam byla po 20 km, ale s ní i regenerace po cca 100 km od předchozí, jelikož teplota byla pořád kolem 200 st..
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Uživatelský avatar
MKo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
Jméno a příjmení: Martin Komora

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od MKo »

Podarilo sa mi zaznamenať jazdu (cca 130km) s dvomi odlišnými spôsobmi jazdy. Prvá časť je diaľnica (je tam max 110) a druhá časť sú okresky + dediny.

Počas prvej časti som mal 2x regeneráciu. Medzi začiatkom druhej a koncom prvej ubehlo asi 30km. Je zaujímave, že zo 65% zaplnenia sa počas prvej regenerácie znížilo zaplnenie len na 28%. Po jej ukončení sa hodnota zaplnia opäť začala štverať prudko hore. Teplota mimo vypalovania sa držala na úrovni okolo 400°C.

Druhá časť začala ešte počas dobiehajúcej druhej regenerácie. Tá zanechala vo filtri asi 21% sadzí. Čo je ale zaujímavé, tak počas jazdy po okreskách sa nedochádzalo ku tak rýchlemu napĺňaniu filtra ako na diaľnici. Oproti prvej časti sa vidieť rozdiel v zaťažení motora (medián je 9.8% oproti 20% na diaľnici). Tiež je vidieť, že teploty sa pohybovali medzi 200-300°C.

Ďalšia zaujímavosť je, že po štarte so studeným motorom hodnota zaplnenia filtra klesá a po zahriatí DPF filtra opäť začne rásť.

Viac info na tomto obr.:
DPF-grafy.jpg
Edit: Ak by som zobrazil data tak ako sú na obrázku od romika (subdiesel), tak je to takto:
DPF-grafy2.jpg
Naposledy upravil(a) MKo dne sob zář 15, 2012 10:30 pm, celkem upraveno 1 x.
Obrázek → Subaru Levorg 1.6 GT-S (MY2017)
Obrázek → Subaru XV 2.0i EXECUTIVE (MY2018) - (láska mojej ½-ky)
Obrázek → Subaru Impreza 2.0D Sport (MY2011)

EX:
Obrázek → Subaru XV 2.0i COMFORT CVT (MY2016) - (EX láska mojej ½-ky)
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 348
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od dofi »

Dale j tematu regenerace. Opravdu naskocila v 65% zaplneni DPF. Nevi m jak to vyhodnocuje ale naskocila az po.sjezdu z dalnice. Tam mi vsak zbyvaji tak 2 km takze jedu minimum plynu k dochlazeni turba. presto dokazala snizit behem 2 min z 65% na 31%. Ale prece nebudu krouzit rano kolem parkoviste a tak jasem ji prerusil. Co mne prekvapilo, ze se odpoledne na 86 km nedokoncila!!!! A to jsem se vylozene podbizel. Jel jen 120 tacho, odradil betduvodne na 5.rychlost. A jel 20km po soubezne statni. tak algoritmus asi opet ceka na 65%. Coz si myslim neni dobre jezdit zbytecne proti vyssimu odporu DPF. dalsi s euro5 jiz si take sleduji zapleneni DPF. Tak jsem zvedav na vystupy.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 348
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od dofi »

Ta teplota na dalnici mi.prijde hrozne nizka. Ja mam tak 350-400°c.A na Cca 80km dalnice se zaplneni zvysi tak o 4%. Jinak pri regeneraci to ukazalo pres 600° a pri jizde jsem dotahl i 550° tak muj zaver je, ze kdyz nam ekologove nuti DPF, meli by take urcit muata na dalnicich bez rychlostnich limitu, kde by kazdy mel povinost jet aspon 10 km na plny plyn. Urcize by doslo k vypaleni DPF ekologicteji. Nebot nikdy mne nepresvedci ze nespalena nafta pri regeneraci nenici katalyzator. :-)

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Uživatelský avatar
MKo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
Jméno a příjmení: Martin Komora

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od MKo »

dofi píše:... algoritmus asi opet ceka na 65%. ...
Áno potvrdzujem, čaká na prekročenie 65%
Obrázek → Subaru Levorg 1.6 GT-S (MY2017)
Obrázek → Subaru XV 2.0i EXECUTIVE (MY2018) - (láska mojej ½-ky)
Obrázek → Subaru Impreza 2.0D Sport (MY2011)

EX:
Obrázek → Subaru XV 2.0i COMFORT CVT (MY2016) - (EX láska mojej ½-ky)
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od catana »

dofi píše:Dale j tematu regenerace. Opravdu naskocila v 65% zaplneni DPF. Nevi m jak to vyhodnocuje ale naskocila az po.sjezdu z dalnice.
Tohle to také pozoruji, že regenerace se až nadprůměrně často aktivuje až po sjezdu z dálnice :713: Původně jsem to přičítal jízdě na 6tku, ale udělalo mi to i při jízdě, kdy bych očekával ideální podmínky pro regeneraci.

S novými PID pro Euro V mám najeto minimum, tak zatím nemůžu posloužit se svými daty.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od quickly »

catana píše: se až nadprůměrně často aktivuje až po sjezdu z dálnice :713:
Já mám vysledováno, že když vjíždím na D11 u Opatovic, tak se mi až moc často spouští regenerace (auto jede už cca 15 minut, je dobře prohřáté), jinak se spouští na D11 v průběhu cesty.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od quickly »

Minulý týden jsem byl s kolegou, který v C&K byl na garančce a trochu vyzvídal u VíTi Sedláčka (na prawebu byl myslím pod nickem Watak :655: ), jak to vypadá s novým foresterem. Prý mají nového forestera už objednaného do salónu, ale vědí jen motorizaci (jak psali jaromir a romik). Ostatní nic :666: . Už několikrát urgovali u Subaru, aby do dehta dali kontrolku při průběhu regenerace, ale stále bez odezvy :666: . Ale třeba se polepší :850: .

Jinak mne napadlo, že na jarní sraz 2014 (kdy by měl být uveden forestík v dehtu c CVT) by šlo s C&K domluvit společnou akci s předvedením forestíka s automatem. Je jasné, že nejdřív by se muselo C&K kontaktovat, ale pokud by souhlasili, tak by se to mohlo udělat někde v kopcích do 100 km Brna.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od romull »

Tady je celkem zajímavý počtení týkající se DPF http://www.novinky.cz/komercni-clanky/2 ... rukou.html
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“