BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od romik »

dofi píše:jen EGT Exhaust gas temp.
22 00 3e
mi dává nízký hodnoty ostatní realný
Na mém EURO4 také, jsem někde v "mínusu". Dostupné hodnoty pro EURO4, když se zadají ručně, jsou shodné s přednastavením v TorquePro. Pro kontrolu jsem si zadal duplicitní budíky a je to funkční dle návodu od Dofiho. :pr:
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od catana »

Ještě k tomu DPF malý poznatek. Už jsem se setkal s člověkem, který měl problémy s DPF kontrolkou, že začala rovnou blikat (tedy bez předchozího svícení). Tedy obdobný problém jako psal cross. Řešením bylo auto osolit a jet co to dá, kontrolka blikat přestala a už se neobjevila. Jde o člověka, který jezdí na hraně volnoběhu stylem rozjedu auto a co nejrychleji nasypu co nejvyšší rychlost. DPF tím strašlivě trpělo.

Z toho soudím to, že pokud DPF začne rovnou blikat a nejde o známé případy, opravdu může pomoct jet tak, aby se rozpálil katalyzátor a začalo probíhat autonomní vypalování. :655:
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Fitipaldi »

S tím DPF , se mi zdá,že se to tady příliš démonizuje. Proč vznikají saze ? Protože se tam cpe příliš paliva . Kdy se tam cpe moc paliva ? Když se auto rozjíždí,akceleruje. Takže k největšímu zanášení dochází, když je studený motor, když se rozjíždí, resp. když je pedál plynu příliš stlačený, nebo spíš při stylu jízdy brzda/plyn (přechodové stavy). Těmto aspektům se samožřejmě nedá vyhnout. Ale stačí i na okresce jezdit třeba max. na 3.,4. st. a otáčky tam máte 3000, což je pro vypalování optimální a nemusíte třeba ani na dálnici jet jak piráti, kvůli DPF. Hodíte nižší kvalt a lehce točíte. Vypalování chce jen vyšší otáčky a relativně málo stlačený plyn.
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od quickly »

Včera jsme při cestě z Hradce do Pardubic (po hradubické) chytnul vypalování a tak jsem udělal na tabletě pár snímků :

Spuštěné vypalování (cca 5. minuta)
DPF_01_Vypalování.jpg
Předjíždění během vypalování DPF (křivka na THROTTLE)
DPF_02_Predjizdeni.jpg
Konec vypalování
DPF_03_Konec.jpg
Teploty mimo vypalování při souvislé jízdě 49 km/h (vlevo dole jsou otáčky, předtím tam byla průměrná spotřeba)
DPF_49.jpg
Teploty při souvislé jízdě 71 km/h
DPF_71.jpg
Teploty při souvislé jízdě 95 km/h
DPF_95.jpg

U rychlostí jsem nejdřív držel rychlost cca 20 vteřin a potom jsem snímal obrazovku. Pokud by se mi plnilo DPFko nějak víc, tak bych musel asi řadit o stupeň méně a držet vyšší točky (zatím jezdím normálně 1800-2000). Až budu v servisu (180 tkm, cca leden 2013), tak se jich zeptám na zaplnění DPFka po vypálení.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 342
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od dofi »

Ja ted.muzu sledovat procento zaplneni DPF Behem jizdy. Po ujeti 420km pulka rano klidna jizda po D1cca120 za hod a pulka odpoledne 150-160 abych jel furt vlevo, se PFFZaplnilo z 13% na 31%. Takze pro mne je regenerace tak po 1000km. Pri 120 teplota kolem280st ta urcite nevypaluje. A nejvyssi konz. Dosazena teplota DPF 550st na vrcholu kopce sjezd Kyvalka velka cena nad shellkou na plny kotel do kopce tesne pres 200 na tacho.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od quickly »

dofi: nevíš, zda zaplnění DPF jde sledovat i na EURO IV ?
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 342
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od dofi »

Trochu help -jak se u androidu 2.3 dela snapshot obrazovky. Root mam. Zkusil jsem 2 programy. Ale nejde mi to. A taky trast telefonem v drzaku na skle moc nejde:)

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 342
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od dofi »

quickly píše:dofi: nevíš, zda zaplnění DPF jde sledovat i na EURO IV ?
Co jsem cetl tak ext. OBD. Je az na euro5.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Martjas
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 130
Registrován: úte črc 13, 2010 11:11 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Martjas »

Tento týden budu reklamovat auto.... Nelíbí se mi zvuk motoru a jeho chod na volnoběh a taky začouzený nárazník-zpochybnění účinnosti DPF filtru a podezření na vadné vstřiky/rozvody/ventily (nepatřičný zvuk je závislý na otáčkách).
Impreza Boxer Diesel 2011 Active
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od VDC »

Martine tak to je nepříjemnost. Držím palce, ať reklamace proběhne co nejhladčeji. Určitě se budou cukat a nebude se jim chtít... :655:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Martjas
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 130
Registrován: úte črc 13, 2010 11:11 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Martjas »

Nejsou to žádné hrozivé zvuky, ale i tak mě to nebaví poslouchat... Dřív to prostě nedělalo takže určitá známka opotřebení něčeho se projevila a to už ve 30tis. km :-/
Impreza Boxer Diesel 2011 Active
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Fitipaldi »

Jenom upozornění, u DPF se přerušuje vypalování , pokud rychlost přesáhne 160 km/h.
Regenerace aktivní probíhá asi od 2200 ot. nahoru, a nejlépe na 4.,5.,6. st., takže aby řidič vyhověl podmínkám musí jezdit vlastně jen tak na 4.,5. t.j. tak od 100-160 km. Takže opravdu hodně uživatelsky příjemné prostředí. Skoro mě napadá, proč nedali vlastní vstřikovač do výfuku, místo toho, aby zanášeli olej nespálenou naftou. Ten vstřikovač by byl podstatně levnější, 4x větší díra a nižší teplota
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 342
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od dofi »

Ta regenerace ve vyssich otackach nebude tak docela pravda. Dnes jsem trochu chvatal po D1(nikdo mne nepredjel). Tak 150-180 co provoz dovolil a stejne zaplneni DPF na 100km zaplneni narostlo o 4%. Stejne jakpri klidnejsi jizde.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od quickly »

Tak jsem si myslel, že když svítí hladové oko, že se regenerace nespustí :655: . V pondělí jsem byl školit v Jesenici u Rakovníka a při cestě zpět se mi po výjezdu z Prahy rozsvítilo hladové oko. Prostým výpočtem mi vyšlo, že k Tesku do HK dojedu bez problémů a ještě mi zbyde dehet na 30-40 km. "Bohužel" u Chlumce se spustila regenerace a ručička palivoměru najednou začala klesat víc, než by měla :839: . 3 km před koncem D11 regenerace doběhla a ručička byla povážlivě nízko a já si zakázal se dívat na ručičku ::-DD: . K Tesku jsem dojel nakonec bez problémů a natankoval jsem 58 litrů dehtu - mohly mi tam zbýt necelé 4 litry => ručička palivoměru opravdu kecá :gunhim: .

Jinak se mi stále drží cca 100 km na další regeneraci. Tuto nádrž (877 km) jsem strávil cca 600 km na dálnici, takže žádné pomalé rychlosti.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od catana »

Quickly: podle všeho se zdá, že poslední verze software už neřeší množství nafty v nádrži. Dřív to ale určitě nevypalovalo, pokud si měl pod půlkou.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“