BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
demeter
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 287
Registrován: stř lis 30, 2016 9:10 pm
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od demeter »

Zrovna řeším první výměnu u bazarového auta.
U Legacy EURO5 mám v manuálu uveden jediný typ ACEA C2/C3 5W30. Značku zkusím Miller'sOil Trident Longlife s prodejcem doporučeným proplachem Engine Flush, viz. místní Technická sekce, ale vlastní zkušenosti s tím nemám.
Uživatelský avatar
trafo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: sob srp 13, 2016 9:52 am
Jméno a příjmení: R.B.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od trafo »

ja som zvolil Motul 5w30, mám EURO IV.
Olej som si menil doma, je potrebné po výmene oleja niečo vynulovať v ECU ?

Ďakujem za info
Subaru IMPREZA 2.0D Sport, 110kw, 12/2009
demeter
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 287
Registrován: stř lis 30, 2016 9:10 pm
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od demeter »

Ano, měl bys resetovat "oil dilution", pokud máš uzavřený DFP. Akorát pro EURO4 to jde jen Subaru diagnostikou. Viz.
https://subdiesel.wordpress.com/2011/01 ... pf-models/
Uživatelský avatar
trafo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: sob srp 13, 2016 9:52 am
Jméno a příjmení: R.B.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od trafo »

no u mňa je to s DPF tak, že je odstránený (aj softvérovo). Čo v takomto prípade? Stále je potreba resetovať?

Ten oil dilution má vplyv aj na vstreky/naftu alebo čisto len olej <--> DPF filter ?
Subaru IMPREZA 2.0D Sport, 110kw, 12/2009
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Fitipaldi »

oil dilution - znamená znečištění oleje , většinou regenerací DPF. Pokud se děje vše standardní cestou, tak oil dilution je nastaven na 15 tis. km. Pokud se tak neděje, tak je nutné měnit olej častěji. Ještě se stává, že se neprovede RESET, a pak to zakvičí po dosažení 15 tis. km. Jinými slovy, pokud od poslední výměny nebylo provedeno RESET, tak to ani nemusí vadit 2 roky s nájezdem 7.500 km ročně.
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Argon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: úte úno 24, 2015 9:14 am
Bydliště: Pardubice

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Argon »

Ahoj lidi,
vím, že už jste to tu řešili, ale mohl by prosím pro mě to někdo česky zopakovat jak vyresetovat počítač při výměně oleje bez diagnostiky u Outbacka MY10 2D.
Moc děkuji za odpověď
Uživatelský avatar
ladas26
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 61
Registrován: čtv dub 16, 2015 1:26 pm
Jméno a příjmení: Vladimír Ochotný
Bydliště: Brno

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od ladas26 »

trafo píše:no u mňa je to s DPF tak, že je odstránený (aj softvérovo).
Nezlob se, ale odstranění DPF je docela prasárna. Tím spíš, že ucpaný DPF jde řešit. U předchozího auta jsem nechal zhruba po 210 tis. km DPF vyčistit metodou HeatAir. Intervaly mezi regeneracemi se vrátily na stav nového auta a regenerace proběhla vždy do 0% zaplněnosti. V intervalu 15tis. km proběhlo tak málo regenerací, že naředění oleje nepřesáhlo 2% (vše údaje z Torque Pro). Auto prošlo emisemi a STK bez závad. Vč. demontáže a montáže akce za necelých 10 tis. Kč.

Jinak u dieselů Euro V údajně jde vynulovat servisní interval po výměně oleje kombinací nastavení ovladačů světel a ohřevu zadního okna. Postup je i někde tady na fóru. Zkoušel jsem to několikrát, ale ani jednou se mi to nepovedlo. U auta po záruce jsem měnil olej u mého spolehlivého "garážisty" a na nulování intervalu a servisní prohlídku jsem jezdil do značkového servisu.
Ladas26
Forester SJ 2,0i-L MT MY16
ex: Forester SH 2,0D MY11
Uživatelský avatar
trafo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: sob srp 13, 2016 9:52 am
Jméno a příjmení: R.B.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od trafo »

tak už som ho tak kúpil, predošlý majiteľ do dal odstrániť lebo veľa behal po meste a vkuse sa mu rozsvietila kontrolka.

Čo ho teraz mám dať naspäť? :D
Subaru IMPREZA 2.0D Sport, 110kw, 12/2009
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2389
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od newli »

V prvem rade sis to nemel kupovat. Pokud Ti to prodavajici zatajil, jdi mu to omlatit o hlavu. Pokud ne, tak jsi vedel, do ceho jdes, a filtr tam pekne vrat! [GUNHIM]
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
eviz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 70
Registrován: pát kvě 17, 2013 7:34 pm
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od eviz »

Od té doby co jsem šel do Forestra v dehtu/předtím XV 2.0 Benzín/ tak tankuji jedině Verva diesel najeto něco přes 22000km a vše bez problémů,i letos v zimě při mínus 22.
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Subaru70 »

eviz píše:Od té doby co jsem šel do Forestra v dehtu/předtím XV 2.0 Benzín/ tak tankuji jedině Verva diesel najeto něco přes 22000km a vše bez problémů,i letos v zimě při mínus 22.
..základem je VŽDY dobrá nafta..Já tankuju čistou od EuroOil a vše naprosto OK. Najeto 72tis.
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
demeter
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 287
Registrován: stř lis 30, 2016 9:10 pm
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od demeter »

Argon píše:...jak vyresetovat počítač při výměně oleje bez diagnostiky...
Celý postup je uveden v uživatelké příručce nebo třeba tady. Mě se to povedlo bez problému hned napoprvý.

Ohledně nafty bez biosložky tak v jednom ze starších testů (rok 2013, nic novějšího sem dosud nenašel) vychází kromě EuroOil Optimal dobře i Shell V-Power, OMV Maxx Motion a ONO Diesel.
raden
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: sob úno 18, 2012 11:27 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od raden »

Ahojte
Nikde som tu nenašiel, či po výmene motora sa už problém nezopakoval vie niekto dať informáciu? Mám 2008 legacy

Prípadne nie je lepší motor z novšej generácie po 2010tom?

Dík
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Subaru70 »

raden píše:Ahojte
Nikde som tu nenašiel, či po výmene motora sa už problém nezopakoval vie niekto dať informáciu? Mám 2008 legacy

Prípadne nie je lepší motor z novšej generácie po 2010tom?

Dík
..pokud dostaneš už nový motor tedy po 2011, pak již tolik problémy nehrozí. Pokud je však výměna motoru za motor 08-10, pak se dají problémy očekávat znova, neboť zásadní odstranění závad je až s verzí MY11, nejlépe však až MY12.
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Fitipaldi »

Já bych tam dal motor z Mercedesu. >B-)
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“