BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
tak to není. Cílem EGR je snížení teploty hoření a vytvoření inertní směsi při částečném zatížení (není potřeba výkon - obrovksý přebytek kyslíku), kdy vzniká nejvíc NOx. Tím, že válec naplníš inertní směsí, tak tam není dostatek molekul kyslíku a teplota potřebná pro vytvoření vazby na dusík. U moderních dieslů je procento zpětného vedení spalin v část. zatížení velké, takže tím, že ho zaslepíš, tak můžeš i pěkně rozhodit kalibraci a max teploty do turba. Nehledě na zdravotní dopady NOx hlavně v aglomeraci a městském provozu.
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
U benzínového motoru je důvod použití EGR uplně jiný -> účinnost a spotřeba paliva, ovšem také to platí pouze pro režimy část. zatížení.
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Jo, zrovna s dethronedem bych o těhlech věcech nepolemizoval...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
OK kluci, kazdy mame svuj nazor, jasne je, ze "jarda dzegr" je proste jen dalsi potizista v motoru a ja si urcite nic takoveho do sani davat nebudu...HonzaCZ píše:Jo, zrovna s dethronedem bych o těhlech věcech nepolemizoval...
Daleko vyssi vliv na splodiny ma spatne serizeny motor pridreny vstriky atd..., pokud je vse OK, tak projdes emisema i bez jegru a dpf, to je z praxe...
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
pokud bude motor pracovat jak má, tak EGR bude vracet pouze plyny, které se opět spálí a tím se sníží i počet emisí
pokud je ale něco špatně a přes EGR se dostává zpět i olej/mazut pak dochází právě k zanášení motorů a dalších komponent včetně samotného EGR a ten nakonec přestává zavírat ve chvíli, kdy motor není schopen spalovat výfukové plyny a celý kolotoč se zhoršuje...
je tu samozřejmě ve hře soudnost nastavení, kdy se má EGR otevírat atd.
nevím jak je řízený EGR u Subaru, ale u jiných aut jsme s tím měl zkušenost a nakonec jsem jej také vyřadil ve chvíli, kdy nebylo možné jej vyčistit a zprovoznit a nákup nového by sebou nesl i jiné komponenty a velmi vysoké náklady
ale myslím si, že od euro5 jsou řízené elekrtonicky a ne podtlakem jako dříve a tam je vyřazení mnohem složitější a má dopady do dalších systémů vč. DPF, který se tím může zničit
pokud je ale něco špatně a přes EGR se dostává zpět i olej/mazut pak dochází právě k zanášení motorů a dalších komponent včetně samotného EGR a ten nakonec přestává zavírat ve chvíli, kdy motor není schopen spalovat výfukové plyny a celý kolotoč se zhoršuje...
je tu samozřejmě ve hře soudnost nastavení, kdy se má EGR otevírat atd.
nevím jak je řízený EGR u Subaru, ale u jiných aut jsme s tím měl zkušenost a nakonec jsem jej také vyřadil ve chvíli, kdy nebylo možné jej vyčistit a zprovoznit a nákup nového by sebou nesl i jiné komponenty a velmi vysoké náklady
ale myslím si, že od euro5 jsou řízené elekrtonicky a ne podtlakem jako dříve a tam je vyřazení mnohem složitější a má dopady do dalších systémů vč. DPF, který se tím může zničit
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
jj, diky za odpoved...
Osobne si myslim, ze to, ze jsem "jardu jegra" poslal na stridacku me vubec nemusi trapit, s ohledem na to, ze jedna zaoceanska lod vytvori emise jako 50 milionu osobnich aut...
Osobne si myslim, ze to, ze jsem "jardu jegra" poslal na stridacku me vubec nemusi trapit, s ohledem na to, ze jedna zaoceanska lod vytvori emise jako 50 milionu osobnich aut...
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20602
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Je vidět že máš výčitky svědomí a tak hledáš nějaký ospravedlnění. Námořní lodě nejezdí v Čechách. To by jsi taky mohl říct že jedna sopka má emise jako všechny Petkový kotle a tak budeš topit sračkama ať se sousedi třeba poserou.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19072
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
to ti jako namornikovi asi musime verit ... zejo?námořník píše:Námořní lodě nejezdí v Čechách.
námořník píše:To by jsi taky mohl říct že jedna sopka má emise jako všechny Petkový kotle a tak budeš topit sračkama ať se sousedi třeba poserou.
kdyz se vas domluvi vic, a zafouka spravne vitr, tak se treba i stopne letecky provoz ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
námořník píše:Je vidět že máš výčitky svědomí a tak hledáš nějaký ospravedlnění. Námořní lodě nejezdí v Čechách. To by jsi taky mohl říct že jedna sopka má emise jako všechny Petkový kotle a tak budeš topit sračkama ať se sousedi třeba poserou.
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20602
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
To s těma loděma je hroznej bullshit. Loď jede po oceánu, který má rozlohu, že si to člověk ani nedokáže rozumně představit. Obecně emise z pozemní dopravy nejsou nic strašnýho, problém je, že se tato doprava extrémně koncentruje v místech, kde bydlí lidé - ve městech. A to je celý problém, takhle je to jednoduchý. Buďme rádi, že emisně ty motory udělali tak obrovský pokrok. Pokud bysme ustrnuli v časech embéčka, tak se stávající intenzitou dopravy bysme se tu už dávno udusili. Zkuste si zajít na sraz veteránů....
A k dieslům - prostě je to mor. Vyhrkaný oktávky a různý jiný trosky produkují takový svinstvo (opotřebené vstřikovače, tuning, vykuchané dpf...), že se jde člověk zadávit. Stáli jste někdo u nastartované oktávky/dosaďte si jakýkoliv jiný starší diesel? Jeli jste někdy na kole po silnici? Ten rozdíl, když projede diesel a benzín poznáte hned. Diesel rozdýcháváte kilometr. Samo je to i specifikum tady, lidi nemaj na to si kupovat nový auta. Moderní diesel, dokud je motor v pořádku, tak je už poměrně čistý. Za cenu komplexní chemické továrny ve výfuku za motorem.
A k dieslům - prostě je to mor. Vyhrkaný oktávky a různý jiný trosky produkují takový svinstvo (opotřebené vstřikovače, tuning, vykuchané dpf...), že se jde člověk zadávit. Stáli jste někdo u nastartované oktávky/dosaďte si jakýkoliv jiný starší diesel? Jeli jste někdy na kole po silnici? Ten rozdíl, když projede diesel a benzín poznáte hned. Diesel rozdýcháváte kilometr. Samo je to i specifikum tady, lidi nemaj na to si kupovat nový auta. Moderní diesel, dokud je motor v pořádku, tak je už poměrně čistý. Za cenu komplexní chemické továrny ve výfuku za motorem.
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20602
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
No a teď ještě zjistili že ten moderní skoro čistej diesel je zdraví škodlivější než ten starej. A s těma loděma - v evropských a v usa vodách je to dávno regulovaný a ty lodě tady kouří míň než Octávka v Čechách
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22705
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
A to jeste u nas narozdil od treba polska je to jeste relativne dobry. Tam ma kazdej vesnican s classe nebo A8, lhostejno ze 30 let starou. To kdyz okolo projede, tak clovek fakt nemuze dychat... autobusy tam to samy.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
No nestíham sa čudovať ako sa tu rozbehla debata po mojom technickom dotaze nechcem Vás moc rušiť, len pre info: včera sme po 1100 km dorazili do Bratislavy a dotiahnutie SK pások pomohlo aj keď to úplne problém neporiesilo. Regeneracie som na diaľnici mal po cca 150-250km a raz po 390 km. Snáď tá uvoľnená hadica nespôsobila nejaký problém niekde inde. V zásade mi príde čím úspornejšia jazda tým kratší interval. Divne ale je to tak. V nedeľu presun z Bratislavy do Košíc a pondelok do servisu.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sent from my SM-G930F using Tapatalk