BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Skulile »

je na to dost stránek, např:
http://cz.vindecoder.pl/
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
jkotek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1877
Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Jméno a příjmení: Jan Kotek
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od jkotek »

Díky. Ale zrovna tenhle VIN decoder je poněkud stručný. Ale modelový rok to u mne určilo správně. Ale tím to taky skončilo.
"Standardní vybavení Neuvedeno", "Nadstandardní vybavení Neuvedeno"
Jo a ještě že jde o značku Subaru ze země Japonsko ;-)
Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Skulile »

Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
jkotek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1877
Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Jméno a příjmení: Jan Kotek
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od jkotek »

Dotaz k aktuálnímu počasí: po několikadenním (např po€pá) stání s nočními teplotami lehce pod nulou se mému kuřátku nechce startovat. Točí 3+ vteřiny než chytne (6+ protočení).
Baterie je nová a když vyjedu, tak je to přes 50 km - tedy dost času na dobití.
Nějaké nápady?
MY 2015, nafta bez bio.
Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od outback »

Přesně tohle mi dělala naftová oktávka, když byly v háji všechny žhavící svíčky. Předpokládám, že je má i Boxer Diesel.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
MKo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
Jméno a příjmení: Martin Komora

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od MKo »

Ja som po 4 rokoch menil bateriu, presne pre taketo symptomy
Obrázek → Subaru Levorg 1.6 GT-S (MY2017)
Obrázek → Subaru XV 2.0i EXECUTIVE (MY2018) - (láska mojej ½-ky)
Obrázek → Subaru Impreza 2.0D Sport (MY2011)

EX:
Obrázek → Subaru XV 2.0i COMFORT CVT (MY2016) - (EX láska mojej ½-ky)
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od romull »

Pokud jsou dobrý tlaky a vstřiky, tak při teplotách okolo nuly by problémy se starty být neměly. Nafta bez biosraček je fajn, ale bylo by dobrý přidávat občas i VIF, když už ne pořád. Žhavení při těchto teplotách sotva problikne, nafta snad nepadá a přepady drží, ale určitě bych pro jistotu na diagnostiku zajel =) .
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Skulile »

oproti jiným dieselům je u boxer dieselu Subaru start malinko delší, ale rozhodně by neměl být problém nebo větší rozdíl při teplotách kolem 0.

zkus nechat déle žhavit, počkej na zhasnutí kontrolky žhavení a pak ještě chvíli a zkus nastartovat až pak, pokud to bude lepší, tak by to mohly být žhavící svíčky
ono si to dožhavuje ještě i po nastartování, aby to mělo lepší chod při studeném motoru, ale to dělají i jiná auta

další varianta: horší baterka sice může pokaždé nastartovat, ale tím, že bude mít startér nižší otáčky, tak to hůř chytá

každopádně na diagnostice by se tohle všechno mělo objevit, ale u "nového" auta by se tohle vyskytovat nemělo
já měnil baterku když jí bylo cca 7let
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
jkotek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1877
Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Jméno a příjmení: Jan Kotek
Bydliště: Praha

BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od jkotek »

Baterka je téměř nová, z února 2018. Předchozí chcípla - stojím venku, u potoka (mimo záplavovou zónu).
Na diagnostice jsem byl v říjnu v AWD a přes upozornění nic nenašli.
Startuji až po zhasnutí žhavení, VIF jsem zatím nepřidával.
A ještě jedna věc - zdá se mi, že je to horší, pokud parkuji čumákem z kopce. Ale to nastává na chalupě, kde bývá větší zima (tam stávám jen 1-2 dny).
Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od námořník »

Máš už start stop? Možná i bez něj, pokud máš nějaký inteligentní dobíjení, tak mezi ujetou vzdáleností a stavem dobití baterky není přímá úměra. A samozřejmě může bejt zasranej palivovej filtr.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Subaru70 »

Mě diesel MY 13 startoval i v mrazech -20 na jedno cvrnknutí. Dávala jsem uplně čistou naftu (EuroOil). Nechal bych případně zrevidovat tlaky, vstřiky a žhavící svíčky (stačí jedna žhavička aby špatně žhavila a už je potíž). Baterkou to asi nebude pokud ti nekdě neutíká proud..Podle nafty co tankuješ bych ještě radši prověřil i ten naftový filtr..Osobně si myslím, že to je tím delším stáním. Delší stání nemá nafta moc ráda protože v tomhle počasí a s naftama co se tu prodává se při stání ta nafta stává prapodivným koktejlem kterej by bylo třeba nejdřív protřepat a pak teprve použít :-D
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od romull »

Já nevím chlapi, ale na to delší stání bych moc nesázel, sice nemám dechta od Subaru ale od BMW, ale nejel jsem s ním od Vánoc, vlastně až dneska a jde na první otočení =) ......a v těchto teplotách co teď jsou se musím sakra soustředit abych kontrolku žhavení vůbec zahlídl, jen problikne ..... VIF přidávám pravidelně i přesto, že tankuji z 95% jen Vervu, myslím že tím nic nepokazím. Ten postřeh s parkováním na chalupě mě ale pořád víc a víc vede k tomu, že fakt "padá nafta" a ve vedení od čerpadla ke vstřikovačům je poloprázdno a tak chvilku trvá než tam čerpadlo palivo dodá......takže protékající přepady, nebo netěsnost ve vedení paliva, to by se ale mělo ukázat úniky a bylo by dobře poznat. :-/
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
jkotek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1877
Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Jméno a příjmení: Jan Kotek
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od jkotek »

2námořník: Start-stop v dechtu není. Zda nějaké yntelignetní dobíjení, to nevím.
2Subaru70: Také tam liji pouze státní naftu z EuroOil-u. Dříve jsem měl koncernového turbodechta a podobné problémy se startování se u něj projevily před odchodem baterie do křemíkového (nebo spíš olověného) nebe. V to jsem doufal i u současného vozu, ale problémy se projevily i po jarní výměně baterie. Podívám se do faktur, jestli se v říjnu neměnil ten palivový filtr.
2romull: Loužička na parkovacím místě nění, ale byla by tam?
Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od námořník »

Určitě tam někde bude na vedení z5nej ventil a klidně je možný že bude trochu propouště a tak musí pak víc točit aby se nejdřív systém natlakoval.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od romull »

jkotek píše:2romull: Loužička na parkovacím místě nění, ale byla by tam?
Nejspíš by byla, ale je možný že je to tak malá netěsnost, ale nafta je sviňa, ta je cítit hned......
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“