BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Fitipaldi to tady popisuje správně a vylučovací metodou by se dalo zjistit příčina. Chybí mi tady ale nějaké základní informace, možná jsem přehlédl výše.
Jaké jsou teploty při vypalování na sezorech DPfka.
Jaká je délka vypalování a intervaly v km.
Máš výfuk černý od sazí, nebo ne?
Ukáže se po startu studeného motoru za autem větší množství bílého dýmu?
Smrdí to nezvykle z výfuku po startu?
Kolik máš tlak na turbu, když sešlápneš na plno pedál na 2. r.s., případně 3.r.s.
Napiš čísla chyb, které to vypisuje z řídící jednotky.
Může tam být nejenom chyba s naředěným olejem, ale také zaplněnost filtru nad určitou mez, kdy je třeba provést nucené vypalování.
Ale ani to nucené vypalování se nemusí podařit a zaplněnost filtru neklesne pod patřičnou mez, aby řádně zmizela chyba.
Pak následně následuje přesný postup s jinou (upravenou) verzí SW řídící jednotky, co s tím dělat, ale to Ti udělá opravdu jenom ten, kdo ten postup zná.
Podotýkám, že bez opětovného vyndání DPFka.
Jakou metodou Ti vyplachovali DPFko a hlavně, provedli v řídící jednotce operaci "Výměna DPF filtru".
Může být již zaplněný DPF popílkem a ty tlaky pracují s malým prostorem pro regeneraci, tj. opakovaná regenerace.
Může se Ti i stát, že regenerace bude trvat i 30 minut, než se pak ustálí na standardních cca 13 minutách.
To se děje v případě vadného EGR ventilu, nebo v případě netěsnosti hadice vedoucí ke klapce, nebo hadice od vzduchového filtru k mezichladiči.
Praskají tam spony a pak to špatně a často regeneruje.
Všechny tyto příznaky jsem měl já na svém autě a byla to souhra výše popsaných problémů, EGR a prasklé hadice.
Pokud jsou vstřikovače v pořádku, vyčistil bych klapku a EGR, případně pak vypálení DPFka, ne proplach.
Jaké jsou teploty při vypalování na sezorech DPfka.
Jaká je délka vypalování a intervaly v km.
Máš výfuk černý od sazí, nebo ne?
Ukáže se po startu studeného motoru za autem větší množství bílého dýmu?
Smrdí to nezvykle z výfuku po startu?
Kolik máš tlak na turbu, když sešlápneš na plno pedál na 2. r.s., případně 3.r.s.
Napiš čísla chyb, které to vypisuje z řídící jednotky.
Může tam být nejenom chyba s naředěným olejem, ale také zaplněnost filtru nad určitou mez, kdy je třeba provést nucené vypalování.
Ale ani to nucené vypalování se nemusí podařit a zaplněnost filtru neklesne pod patřičnou mez, aby řádně zmizela chyba.
Pak následně následuje přesný postup s jinou (upravenou) verzí SW řídící jednotky, co s tím dělat, ale to Ti udělá opravdu jenom ten, kdo ten postup zná.
Podotýkám, že bez opětovného vyndání DPFka.
Jakou metodou Ti vyplachovali DPFko a hlavně, provedli v řídící jednotce operaci "Výměna DPF filtru".
Může být již zaplněný DPF popílkem a ty tlaky pracují s malým prostorem pro regeneraci, tj. opakovaná regenerace.
Může se Ti i stát, že regenerace bude trvat i 30 minut, než se pak ustálí na standardních cca 13 minutách.
To se děje v případě vadného EGR ventilu, nebo v případě netěsnosti hadice vedoucí ke klapce, nebo hadice od vzduchového filtru k mezichladiči.
Praskají tam spony a pak to špatně a často regeneruje.
Všechny tyto příznaky jsem měl já na svém autě a byla to souhra výše popsaných problémů, EGR a prasklé hadice.
Pokud jsou vstřikovače v pořádku, vyčistil bych klapku a EGR, případně pak vypálení DPFka, ne proplach.
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
https://subdiesel.wordpress.comRdF píše:Mam chut to auto zapalit
Sekce DPF
Tam se píše, jak se to chová při vypalování DPF.
m.j. se tam píše, že pro Euro 4 se nahrávala
DPF Light Patch
resp.
Diesel ECU Patch v1.
Já nejsem SUBARU servis, takže ty opravné PATCHe by měli nahrávat v servisu.
Skoro to tak vypadá. Protože ty obtíže s blikající kontrolkou DPF se projevuje na uzavřeném typu DPF. A to jsou modely určitě 2011 a výš.
https://subdiesel.wordpress.com/2011/06 ... -patch-v1/
Dokonce jsem našel seznam toho, co pro jednotlivé modely a r.v. by mělo být instalováno.
https://subdiesel.wordpress.com/ecu-def ... 010_2011E5
A ještě jsem našel seznam Stock ROM List pro jednotlivé modely, které jdou nahrát v ROMRAIDERu.
http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?p=94399
Mě kdysi dávno nahrávali opravnou PATCH kvůli spojce, aby se neodpálila,
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Ještě na adresu oleje Millers oils s nano přísadou. Je to znát. Auto žere méně. Počítám možná reálně až 0.4 L /100 méně.
Na druhou stranu olej je drahý, jak sviňa. Skoro 2x tolik, než normální, obyč.
Ale asi pro CHATRNÝ motor částečné oddálení totálního kolapsu .
Možná ten Millers oils s nano vyrábějí tak, že zajdou s kýblem do Liqui Moly, tam nalijou/nasypou do kýble nano částice, pak si to odnesou
a smíchají normální syntetický olej s nano částicemi a prohlásí máme olej s nano částicemi.
Liqui moly to cpe pro povolovače zarezlých šroubů s keramickými nano částicemi a s podchlazením.
To používám, je to jedna z mála věcí, která funguje.
Na druhou stranu olej je drahý, jak sviňa. Skoro 2x tolik, než normální, obyč.
Ale asi pro CHATRNÝ motor částečné oddálení totálního kolapsu .
Možná ten Millers oils s nano vyrábějí tak, že zajdou s kýblem do Liqui Moly, tam nalijou/nasypou do kýble nano částice, pak si to odnesou
a smíchají normální syntetický olej s nano částicemi a prohlásí máme olej s nano částicemi.
Liqui moly to cpe pro povolovače zarezlých šroubů s keramickými nano částicemi a s podchlazením.
To používám, je to jedna z mála věcí, která funguje.
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Kdyby někdo náhodou potřeboval novou klikovku, tak tady je.
https://scandes.en.alibaba.com/product/ ... shaft.html
https://scandes.en.alibaba.com/product/ ... shaft.html
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
- Komanche
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 397
- Registrován: čtv srp 11, 2016 6:50 pm
- Jméno a příjmení: Erik Komanec
- Bydliště: ČR
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
za kolik ji maj? A je to ta posledni? Ja ji nasel nejlip v Polsku: http://allegro.pl/wal-korbowy-subaru-di ... 78207.html
Dodge Ram 5.9 V8 1998 expediční
Toyota Yaris Cross 4x4 1.5 Hybrid 2023
Toyota Rav4 4x4 2.5 Hybrid 2024
Toyota Yaris Cross 4x4 1.5 Hybrid 2023
Toyota Rav4 4x4 2.5 Hybrid 2024
- SCOOTER
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2999
- Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
- Jméno a příjmení: Miloš Tůma
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Když si to tak čtu tak se Ti ani nedivim že to chceš zapálit!!!....už bych se toho dávno bohužel zbavil.
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Nevím proč, ale cena u toho není.Komanche píše:za kolik ji maj? A je to ta posledni? Ja ji nasel nejlip v Polsku: http://allegro.pl/wal-korbowy-subaru-di ... 78207.html
Jedná se možná o kovanou kliku (forged crankshaft).
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
- ferorev
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 149
- Registrován: sob bře 05, 2016 9:33 pm
- Jméno a příjmení: Fero Rev
- Bydliště: Praha
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Zdravim Subarakov! Mam dotaz, ake mate realne skusenosti s Dieslom po roku 2012? Ma tu uz niekto rozumny (vacsi ako 150k km) najazd? Naozaj sa vyriesili hlavne problemy? Je to motor do ktoreho by ste isli?
Ja som sa zbavil svojho Forestra 2.0D (MY2009) v roku 2012, po tom ako mi v 60k odisli vstreky a chceli za to 80k CZK. A samozrejme po tom ako som tu travil skoro kazdy den a cital (chodil som tu hlavne "na kukacku") skusenosti ostatnych naftakov. Subaru pozitiv som ale ostal - manzelke som kupil imprezu 1.5i v automate na jazdu po meste, aby som zalepil to prazdne miesto .
Kedze sa znova pozeram po subaru, tak som popri servise imprezy v AWD otvoril aj temu spolahlivosti Boxer Dieslov a pan Merta mi hovoril, ze vsetky problemy uz boli v 2012 vyriesene (velmi podobne na to reagovali aj v ALM Praha), ze uz ziadne z tych problemov co riesili predtym tam nemali. Pozeram sa samozrejme po Lineartronicu.
Cele vlakno mam viac menej precitane, aj ked s casovymi pauzami.
Dakujem za skusenosti a radu.
Ja som sa zbavil svojho Forestra 2.0D (MY2009) v roku 2012, po tom ako mi v 60k odisli vstreky a chceli za to 80k CZK. A samozrejme po tom ako som tu travil skoro kazdy den a cital (chodil som tu hlavne "na kukacku") skusenosti ostatnych naftakov. Subaru pozitiv som ale ostal - manzelke som kupil imprezu 1.5i v automate na jazdu po meste, aby som zalepil to prazdne miesto .
Kedze sa znova pozeram po subaru, tak som popri servise imprezy v AWD otvoril aj temu spolahlivosti Boxer Dieslov a pan Merta mi hovoril, ze vsetky problemy uz boli v 2012 vyriesene (velmi podobne na to reagovali aj v ALM Praha), ze uz ziadne z tych problemov co riesili predtym tam nemali. Pozeram sa samozrejme po Lineartronicu.
Cele vlakno mam viac menej precitane, aj ked s casovymi pauzami.
Dakujem za skusenosti a radu.
Outback 2.5i Comfort CVT MY2016 : Spotreby.cz
Tribeca B9 3.0 AT MY2007
Ex: Impreza 1.5i AT MY2008
Ex: Forester 2.0D MY2010
Tribeca B9 3.0 AT MY2007
Ex: Impreza 1.5i AT MY2008
Ex: Forester 2.0D MY2010
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16149
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
ferorev: vítej u nás na SFC , proč chceš dehet ? Byl jsem dost dlouho zastáncem dehta, ale teď mám v benzínu MY13 najeto 140 tkm a osobně dehet už nechci. Ano, dehet má větší krouťák, ale stačí natankovat méně kvalitní naftu a máš zaděláno na problém. U benzínu takové problémy neřešíš. U dehta MY13+ nemáme zprávy, že se kazí, takže by to mělo být bez problémů.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Moje bejvaly Legacy 2012 v dieselu má aktuálně 150.000km a motor funguje naprosto bez problému. V 80sati odešly zhavici svíčky. Vyměněno na záruku.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Moje byvale auto, Impreza, ma co vim najeto uz pres 120kkm a funguje stale bez problemu (informace z lonskeho roku). Nepocitam tedy zasah kroupami, ktere chudak auto u noveho majitele muselo protrpet. A to jsem nekdy ve 20kkm tam nahral Ecutek, tzn. min 100 tisic kilometru ma vykon zvednuty na 180 koni. Z toho bych bral ze od MY2012 bys mel mit s dieslem v klidu.
Nicmene jak uz pisi ostatni. Ja bych velmi hodne premital zdali zpatky diesel a v mem aktualnim nastaveni ne. Opruzy s vypalovanim DPF, obavy ze spatne nafty, zamrzani nafty ve velkych mrazech... Treba v Alpach se mi to DPF vypalovalo snad co 100 km, coz me sralo.
Nicmene jak uz pisi ostatni. Ja bych velmi hodne premital zdali zpatky diesel a v mem aktualnim nastaveni ne. Opruzy s vypalovanim DPF, obavy ze spatne nafty, zamrzani nafty ve velkych mrazech... Treba v Alpach se mi to DPF vypalovalo snad co 100 km, coz me sralo.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Můžeš mi poradit, co mám dělat, pokud ten motor klekne ?
Mám sice model 2010, ale vyrobili ho 2009.
Něco v něm cinká, chrastí, paradoxně po zahřátí. Pořídil jsem si i stetoskop. I tak se těžko detekuje, odkud to chrastění jde.
Vyměnil jsem zatím volnoběžku u alternátoru i řemen, a teď ještě budu měnit napínak řemene, ten stetoskopem je slyšet hodně.
Když to nepomůže, tak to znamená co ? že už se někde otírá ojnice od vyosené kliky ?
Pokud to časem vyleze ven ? Mám jít do servisu, tam jim říct, kvůli konstrukční chybě Vám vracím vůz ?
Nebo budou dělat mrtvého brouka, jako, že životnost je max 100 tis. km ?
Nemám najeto ani 70 tis.
Spíš se s takovým autem začínám bát jezdit, že zůstanu někde viset, to jsem naposledy zažil jen s Peugeotem před 20-ti lety.
Připadám si , jak ve špatném snu.
Mám sice model 2010, ale vyrobili ho 2009.
Něco v něm cinká, chrastí, paradoxně po zahřátí. Pořídil jsem si i stetoskop. I tak se těžko detekuje, odkud to chrastění jde.
Vyměnil jsem zatím volnoběžku u alternátoru i řemen, a teď ještě budu měnit napínak řemene, ten stetoskopem je slyšet hodně.
Když to nepomůže, tak to znamená co ? že už se někde otírá ojnice od vyosené kliky ?
Pokud to časem vyleze ven ? Mám jít do servisu, tam jim říct, kvůli konstrukční chybě Vám vracím vůz ?
Nebo budou dělat mrtvého brouka, jako, že životnost je max 100 tis. km ?
Nemám najeto ani 70 tis.
Spíš se s takovým autem začínám bát jezdit, že zůstanu někde viset, to jsem naposledy zažil jen s Peugeotem před 20-ti lety.
Připadám si , jak ve špatném snu.
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Najeté kilometry nikoho nezajímají. Byly tu i případy, že opravený generálkovaný motor kleknul znovu po několika tisících kilometrů a stejně se ničeho není možno domoci.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- Komanche
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 397
- Registrován: čtv srp 11, 2016 6:50 pm
- Jméno a příjmení: Erik Komanec
- Bydliště: ČR
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Nekomu to cinkani ukazovalo problem s loziskem na klice... Hledej, bylo to tu na foru
Jinak ja mam taky model 2009 a zatim (klep klep na drevo) asi dobry, najeto 160tis...
Jinak ja mam taky model 2009 a zatim (klep klep na drevo) asi dobry, najeto 160tis...
Dodge Ram 5.9 V8 1998 expediční
Toyota Yaris Cross 4x4 1.5 Hybrid 2023
Toyota Rav4 4x4 2.5 Hybrid 2024
Toyota Yaris Cross 4x4 1.5 Hybrid 2023
Toyota Rav4 4x4 2.5 Hybrid 2024