BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od dethroned »

:-D tak to není. Cílem EGR je snížení teploty hoření a vytvoření inertní směsi při částečném zatížení (není potřeba výkon - obrovksý přebytek kyslíku), kdy vzniká nejvíc NOx. Tím, že válec naplníš inertní směsí, tak tam není dostatek molekul kyslíku a teplota potřebná pro vytvoření vazby na dusík. U moderních dieslů je procento zpětného vedení spalin v část. zatížení velké, takže tím, že ho zaslepíš, tak můžeš i pěkně rozhodit kalibraci a max teploty do turba. Nehledě na zdravotní dopady NOx hlavně v aglomeraci a městském provozu.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od dethroned »

U benzínového motoru je důvod použití EGR uplně jiný -> účinnost a spotřeba paliva, ovšem také to platí pouze pro režimy část. zatížení.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od HonzaCZ »

Jo, zrovna s dethronedem bych o těhlech věcech nepolemizoval... :-DDD
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
krokous
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: stř zář 05, 2018 7:42 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od krokous »

HonzaCZ píše:Jo, zrovna s dethronedem bych o těhlech věcech nepolemizoval...
:-| OK kluci, kazdy mame svuj nazor, jasne je, ze "jarda dzegr" je proste jen dalsi potizista v motoru a ja si urcite nic takoveho do sani davat nebudu...

Daleko vyssi vliv na splodiny ma spatne serizeny motor pridreny vstriky atd..., pokud je vse OK, tak projdes emisema i bez jegru a dpf, to je z praxe...
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Skulile »

pokud bude motor pracovat jak má, tak EGR bude vracet pouze plyny, které se opět spálí a tím se sníží i počet emisí

pokud je ale něco špatně a přes EGR se dostává zpět i olej/mazut pak dochází právě k zanášení motorů a dalších komponent včetně samotného EGR a ten nakonec přestává zavírat ve chvíli, kdy motor není schopen spalovat výfukové plyny a celý kolotoč se zhoršuje...

je tu samozřejmě ve hře soudnost nastavení, kdy se má EGR otevírat atd.

nevím jak je řízený EGR u Subaru, ale u jiných aut jsme s tím měl zkušenost a nakonec jsem jej také vyřadil ve chvíli, kdy nebylo možné jej vyčistit a zprovoznit a nákup nového by sebou nesl i jiné komponenty a velmi vysoké náklady
ale myslím si, že od euro5 jsou řízené elekrtonicky a ne podtlakem jako dříve a tam je vyřazení mnohem složitější a má dopady do dalších systémů vč. DPF, který se tím může zničit
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
krokous
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: stř zář 05, 2018 7:42 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od krokous »

jj, diky za odpoved...

Osobne si myslim, ze to, ze jsem "jardu jegra" poslal na stridacku me vubec nemusi trapit, s ohledem na to, ze jedna zaoceanska lod vytvori emise jako 50 milionu osobnich aut... B-)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od námořník »

Je vidět že máš výčitky svědomí a tak hledáš nějaký ospravedlnění. Námořní lodě nejezdí v Čechách. To by jsi taky mohl říct že jedna sopka má emise jako všechny Petkový kotle a tak budeš topit sračkama ať se sousedi třeba poserou.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18904
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od hamoun »

námořník píše:Námořní lodě nejezdí v Čechách.
to ti jako namornikovi asi musime verit ... zejo? =)
námořník píše:To by jsi taky mohl říct že jedna sopka má emise jako všechny Petkový kotle a tak budeš topit sračkama ať se sousedi třeba poserou.
,,,,| (*_^) |,,,,
kdyz se vas domluvi vic, a zafouka spravne vitr, tak se treba i stopne letecky provoz ... ;-D
škoda superb
ex WRX 2008
krokous
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: stř zář 05, 2018 7:42 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od krokous »

námořník píše:Je vidět že máš výčitky svědomí a tak hledáš nějaký ospravedlnění. Námořní lodě nejezdí v Čechách. To by jsi taky mohl říct že jedna sopka má emise jako všechny Petkový kotle a tak budeš topit sračkama ať se sousedi třeba poserou.
>:-& <:-< :-D
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od námořník »

:-DDD
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od dethroned »

To s těma loděma je hroznej bullshit. Loď jede po oceánu, který má rozlohu, že si to člověk ani nedokáže rozumně představit. Obecně emise z pozemní dopravy nejsou nic strašnýho, problém je, že se tato doprava extrémně koncentruje v místech, kde bydlí lidé - ve městech. A to je celý problém, takhle je to jednoduchý. Buďme rádi, že emisně ty motory udělali tak obrovský pokrok. Pokud bysme ustrnuli v časech embéčka, tak se stávající intenzitou dopravy bysme se tu už dávno udusili. Zkuste si zajít na sraz veteránů....
A k dieslům - prostě je to mor. Vyhrkaný oktávky a různý jiný trosky produkují takový svinstvo (opotřebené vstřikovače, tuning, vykuchané dpf...), že se jde člověk zadávit. Stáli jste někdo u nastartované oktávky/dosaďte si jakýkoliv jiný starší diesel? Jeli jste někdy na kole po silnici? Ten rozdíl, když projede diesel a benzín poznáte hned. Diesel rozdýcháváte kilometr. Samo je to i specifikum tady, lidi nemaj na to si kupovat nový auta. Moderní diesel, dokud je motor v pořádku, tak je už poměrně čistý. Za cenu komplexní chemické továrny ve výfuku za motorem.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od námořník »

No a teď ještě zjistili že ten moderní skoro čistej diesel je zdraví škodlivější než ten starej. A s těma loděma - v evropských a v usa vodách je to dávno regulovaný a ty lodě tady kouří míň než Octávka v Čechách :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od dethroned »

:-D
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od spm »

A to jeste u nas narozdil od treba polska je to jeste relativne dobry. Tam ma kazdej vesnican s classe nebo A8, lhostejno ze 30 let starou. To kdyz okolo projede, tak clovek fakt nemuze dychat... autobusy tam to samy.

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
danielo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od danielo »

No nestíham sa čudovať ako sa tu rozbehla debata po mojom technickom dotaze :-) nechcem Vás moc rušiť, len pre info: včera sme po 1100 km dorazili do Bratislavy a dotiahnutie SK pások pomohlo aj keď to úplne problém neporiesilo. Regeneracie som na diaľnici mal po cca 150-250km a raz po 390 km. Snáď tá uvoľnená hadica nespôsobila nejaký problém niekde inde. V zásade mi príde čím úspornejšia jazda tým kratší interval. Divne ale je to tak. V nedeľu presun z Bratislavy do Košíc a pondelok do servisu.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Subaru Forester 2.0D Comfort MT (SJ) MY14 Obrázek
Hyundai ix35 Style 4x4 2.0 CRDi 100 kW; MT; Machine Silver...2010-2014 Obrázek
Ford Focus II kombi 1.6 TDCi...2006-2010
Opel Vectra caravan 1.6i........2004-2006
Mazda 323F 1.5i..................2001-2004
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“