BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
..ty hadice sice mohou občas prasknout,ale často bývají jen netěsné(vypadlé), takže ani prasklá být nemusí. Pokusil bych se na to někde podívat než vyrazíš ...
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Vďaka za tip, horný koniec - na intercooler-i, mal skutočne uvoľnenú tú SK pásku, tak som ju dotiahol. Dolný koniec neviem skontrolovať, musel by som demontovať intercooler a na to nemám náradie.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
sice jde o měsíc starý příspěvek, ale třeba to ještě bude potřeba nebo pro někoho jiného, postup pro reset počítadla:ToDo píše:poradí někdo jak manuálně (bez použití diagnostiky) dát řídící jednotce vědět, že je vyměněn olej u Outback 2012?
ToDo
1. sešlápnout brzdový pedál
2. nastartovat motor a nechat běžet na volnoběh
3. uvolnit spojku
4. držet brzdu
1. zapnout vyhřívání zadního okna
2. světla otočit z OFF na parkovačky
3. vypnout vyhřívání zadního okna
4. světla přepnout do OFF
1-4 ještě jednou zopakovat
a pak uvolnit brzdový pedál
pokud proběhne úspěšně, tak bliká 5s kontrolka žhavení
pokud ne, je potřeba zopakovat, interval mezi kroky je max 4s, motor vypnout po 30s a počkat 15s před dalším nastartováním
mám to vyzkoušené na Outbacku MY2010, tak snad to bude stejné i pro novější
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
v diskusi o dieselech se bohužel těžko diskutuje s uživateli benzínových verzí, stejné to bylo v klubu BMW, které jsem měl dříve a také jsem pořád poslouchal, jak je to poruchové atd.
ano diesely nejsou primárně určeny do městského provozu a je zapotřebí se o ně starat (o moderní benzíny, ale už také a někdy i více)
vše bude záležet na tom, jak byl v dřívějším provozu zatěžován a co dostával za naftu, oleje atd
ono taky hraje roli to, že diesel od Subaru je výjimečný a málo rozšířený a hold jsou mnohem více na očích případné poruchy
spokojený uživatel se nijak neprezentuje a nikde není moc vidět zkušenosti s provozem
já mám Outback 2.0D MY 2010, je to již série, která navazovala na první poruchovou
teď mám najeto cca 150tis km a řeším +- to samé jako u jiných aut - ať to bylo BMW nebo Opel v dieselu nebo Toyota v benzínu
samozřejmě, že mě netěší, že hrozí výměna DPF nebo vstřiků, také turba atd... ale jak říkám, to je hrozba u velké většiny dnešních aut, zajděte na různá fóra a uvidíte, že je to stejné...
předchozí majitel pravidelně jezdil na servis a já se také snažím dodržovat vše předepsané
ono hodně negativních zkušeností je od "řidičů", kteří ani neví jak auto funguje, že je potřeba měnit olej a nechtějí do servisu nic investovat, takže přetahují výměny filtrů, olejů, všech kapalin atd a to v kombinaci s městským provozem a nekvalitní naftou může být opravdu problém
ano diesely nejsou primárně určeny do městského provozu a je zapotřebí se o ně starat (o moderní benzíny, ale už také a někdy i více)
vše bude záležet na tom, jak byl v dřívějším provozu zatěžován a co dostával za naftu, oleje atd
ono taky hraje roli to, že diesel od Subaru je výjimečný a málo rozšířený a hold jsou mnohem více na očích případné poruchy
spokojený uživatel se nijak neprezentuje a nikde není moc vidět zkušenosti s provozem
já mám Outback 2.0D MY 2010, je to již série, která navazovala na první poruchovou
teď mám najeto cca 150tis km a řeším +- to samé jako u jiných aut - ať to bylo BMW nebo Opel v dieselu nebo Toyota v benzínu
samozřejmě, že mě netěší, že hrozí výměna DPF nebo vstřiků, také turba atd... ale jak říkám, to je hrozba u velké většiny dnešních aut, zajděte na různá fóra a uvidíte, že je to stejné...
předchozí majitel pravidelně jezdil na servis a já se také snažím dodržovat vše předepsané
ono hodně negativních zkušeností je od "řidičů", kteří ani neví jak auto funguje, že je potřeba měnit olej a nechtějí do servisu nic investovat, takže přetahují výměny filtrů, olejů, všech kapalin atd a to v kombinaci s městským provozem a nekvalitní naftou může být opravdu problém
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
to samé jsem řešil a vyřešil před 10 lety u dieslové primery, stačilo dotáhnout pásku a ok.danielo píše:Vďaka za tip, horný koniec - na intercooler-i, mal skutočne uvoľnenú tú SK pásku, tak som ju dotiahol. Dolný koniec neviem skontrolovať, musel by som demontovať intercooler a na to nemám náradie.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Skulile,,já měl dva diesely od Subaru, dva od BMW a jiné další..Dnes mám Forestera v benzínu a to právě pro 2 věci. První, že už nechci jezdit s pocitem, že se něco posere a to předesílám, že mi Subara v dieselu jezdili výborně,ale obě jsem prodal do 100 tis. km a druhá věc je, že náklady na případné opravy jsou velké a hlavně auto je pak samo o sobě velmi obtížně prodejné a ztrácí hodně cenu.S Forestery v dieselu jsem byl opravdu velmi spokojený a byl to jeden z nejlepších dieselů co jsem kdy měl,ale nakonec zvítězila racionalita a třetího Forestera jsem už koupil v benzínu..
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
myslím, že u auta do 100tis by měla všechno pokrýt ještě případná záruka a pokud jsi první majitel, tak by ses neměl ani bát, že se něco může posrat...
ale já nechci vyzdvihovat naftu ani benzín, osobně je mi taky benzín bližší, ale když už máš turbo a přímý vstřik, EGR a DPF atd, tak už je to skoro jedno...
když jsem kupoval před 2 lety Outbacka, tak jsem v benzínu našel jen jeden vrak a jeden s pochybnou minulostí, tak jsem nakonec koupil naftu a (prozatím) nelituju
druhé auto máme v benzínu a že bych byl klidný to říct nemůžu...
ale já nechci vyzdvihovat naftu ani benzín, osobně je mi taky benzín bližší, ale když už máš turbo a přímý vstřik, EGR a DPF atd, tak už je to skoro jedno...
když jsem kupoval před 2 lety Outbacka, tak jsem v benzínu našel jen jeden vrak a jeden s pochybnou minulostí, tak jsem nakonec koupil naftu a (prozatím) nelituju
druhé auto máme v benzínu a že bych byl klidný to říct nemůžu...
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
případná prodejní cena u zánovního auta je samozřejmě hodně pádný argument...
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
..benzín není přímovstřik, proto byla moje třetí volba jasná..
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
2 Skulile: mezi takove ridice nepatrim a uz tam mam treti motor
2 Danielo: Tak to je fajn, ze jsi neco nasel. Me prdla hadice asi pred 4 lety - bylo slyset syceni a auto hur jelo. Hned jsem jel do servosu, kde rikali, ze budto je praskla nebo uvolnena. Vymenili za jinou (snad lepsi). Kdyz jsem se ptal, zda to necemu vadi, povidali, ze pri poradne dire muze i prinejhorsim odejit turbo. Tak snad to bude OK!
2 Danielo: Tak to je fajn, ze jsi neco nasel. Me prdla hadice asi pred 4 lety - bylo slyset syceni a auto hur jelo. Hned jsem jel do servosu, kde rikali, ze budto je praskla nebo uvolnena. Vymenili za jinou (snad lepsi). Kdyz jsem se ptal, zda to necemu vadi, povidali, ze pri poradne dire muze i prinejhorsim odejit turbo. Tak snad to bude OK!
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
tak jo přidám se k vychvalování naftového boxera v OB cvt. Má přes 40tkm, je schovaný v garáži a vyjíždí jen na dlouhé štreky. Je v pohodě a umí jet (oproti 2,5) rychle a dlouho rychle.Skulile píše: spokojený uživatel se nijak neprezentuje a nikde není moc vidět zkušenosti s provozem...
Benzíny mají taky své trable, chlazení není optimální.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Práve sme dorazili do Bastie, cca 100km, a bez regenerácie čo je super. Asi pomohlo dotiahnutie SK pásky. A šlo sa pomaličky plné cesty... spotreba 5.3l/100km
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
to: Skulile (nejen)
Ahoj, naprosto s tebou souhlasim, mam imprezu 2.0D, r.v. 2011.
Kupoval jsem ji pred necelymi 2 roky kdy mela cca 90k.
Predchozi majitel menil jeste v zaruce plomotor (tu novou kliku atd.).
Ja mam s autem nalitano cca 50k, takze jsem na nejakych 135.
Olej menim pravidelne kazdych 10k, davam tam to nejkvalitnejsi co muzu (v mem pripade Morris ADT C3 5W-30). Pravidelne davam aditiva (take od Morris Lubricants).
Motor zatim slape jak hodinky, nemuzu si stezovat. Jezdim v prumeru 5.2 - 6.4 v zavislosti jestli taham vozik nebo ne (taham hodne).
Dlouhodoba prumerna spotreba 6.2 (vcetne jizd s vozikem, co z u me cini cca 40% vsech jizd)
Vcera jsem si nechal poladit vykonovou mapu na lepsi prubeh a vyssi vykon - motor se super zklidnil, jede jak pila a tahne to az za hranici 4tis/ot min, v zatackach na suchu to i lehce driftuje.
Takze ja jsem vazne spokojeny uzivatel - ropak. Jediny co ted resim, je vylepseni podvozku.
Jo a abych nezapomnel, "jagr" ventil u vsech ropaku co jsme kdy meli (asi 4 uz) jsem vzdy zaslepoval a fungovalo to paradne i bez nej, noproblemo. Muj scooby neni vyjimka...
Ahoj, naprosto s tebou souhlasim, mam imprezu 2.0D, r.v. 2011.
Kupoval jsem ji pred necelymi 2 roky kdy mela cca 90k.
Predchozi majitel menil jeste v zaruce plomotor (tu novou kliku atd.).
Ja mam s autem nalitano cca 50k, takze jsem na nejakych 135.
Olej menim pravidelne kazdych 10k, davam tam to nejkvalitnejsi co muzu (v mem pripade Morris ADT C3 5W-30). Pravidelne davam aditiva (take od Morris Lubricants).
Motor zatim slape jak hodinky, nemuzu si stezovat. Jezdim v prumeru 5.2 - 6.4 v zavislosti jestli taham vozik nebo ne (taham hodne).
Dlouhodoba prumerna spotreba 6.2 (vcetne jizd s vozikem, co z u me cini cca 40% vsech jizd)
Vcera jsem si nechal poladit vykonovou mapu na lepsi prubeh a vyssi vykon - motor se super zklidnil, jede jak pila a tahne to az za hranici 4tis/ot min, v zatackach na suchu to i lehce driftuje.
Takze ja jsem vazne spokojeny uzivatel - ropak. Jediny co ted resim, je vylepseni podvozku.
Jo a abych nezapomnel, "jagr" ventil u vsech ropaku co jsme kdy meli (asi 4 uz) jsem vzdy zaslepoval a fungovalo to paradne i bez nej, noproblemo. Muj scooby neni vyjimka...
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
ovšem zaslepení EGR znamená, že nás oblažuješ mocnými dávkami oxidů dusíku... když to udělá každej, tak v těch městech chcípnem...
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
ahoj, to je prave omyl, zaslepeni egr znamena, ze mi do sani motoru nejdou zadny vyfukovy plyny a tudiz motor pracuje nacisto, n¨mene se nici a muze pracovat lepe a efektivneji...
O to, aby to nekourilo by sem mel starat DPF...
O to, aby to nekourilo by sem mel starat DPF...