BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od romull »

Skulile píše:To už není moderní...
A kam by pak asi dali ekonoměr nebo jak to nazvat?
Na ekonoměr jim kadím, stejně podle něj nejezdím ;-D
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
danielo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od danielo »

romull píše:
Benzina, ale ta u vás možná nebude, ale třeba i OMV u nás zaváží prémiovou naftu z Rakouska, a tak už je jiná složka než ta pitomá ulepená řepka ......ale to určitě někde na webu zjistíš.
No u nás sa nedá kúpiť žiadne palivo bez Bio zložky...

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Subaru Forester 2.0D Comfort MT (SJ) MY14 Obrázek
Hyundai ix35 Style 4x4 2.0 CRDi 100 kW; MT; Machine Silver...2010-2014 Obrázek
Ford Focus II kombi 1.6 TDCi...2006-2010
Opel Vectra caravan 1.6i........2004-2006
Mazda 323F 1.5i..................2001-2004
Uživatelský avatar
MKo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
Jméno a příjmení: Martin Komora

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od MKo »

tak, a je to za nami :)
200000.jpg
Obrázek → Subaru Levorg 1.6 GT-S (MY2017)
Obrázek → Subaru XV 2.0i EXECUTIVE (MY2018) - (láska mojej ½-ky)
Obrázek → Subaru Impreza 2.0D Sport (MY2011)

EX:
Obrázek → Subaru XV 2.0i COMFORT CVT (MY2016) - (EX láska mojej ½-ky)
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Skulile »

nevím jestli gratulovat nebo smutnit, ale snad je to v pozitivní rovině *_*=*_* ,,,,| (*_^) |,,,,
já jsem minulý týden dosáhl 150k a zatím vše cajk [SUBARU]
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od feroj »

dethroned píše::-D tak to není. Cílem EGR je snížení teploty hoření a vytvoření inertní směsi při částečném zatížení (není potřeba výkon - obrovksý přebytek kyslíku), kdy vzniká nejvíc NOx. Tím, že válec naplníš inertní směsí, tak tam není dostatek molekul kyslíku a teplota potřebná pro vytvoření vazby na dusík. U moderních dieslů je procento zpětného vedení spalin v část. zatížení velké, takže tím, že ho zaslepíš, tak můžeš i pěkně rozhodit kalibraci a max teploty do turba. Nehledě na zdravotní dopady NOx hlavně v aglomeraci a městském provozu.

nechcem rýpať ani zdĺhavo polemizovať ale cieľom všetkých "eko-teroristických udelátok a iných ....in" bolo práve rapídne zníženie CO2... a nakoniec premnožili NOx a iné priamo rakovinotvorné látky... a v podstate nič nevyriešili - lebo po rokoch teoretického vychvaľovania elektromobilov sa príde na to že elektromobil je eko až po nejakých 10r. prevádzky - ale to už bude zase ekologický neúnosný (a to nehovorím že ekonomicky..), lebo treba meniť batérie :-)

skôr je to o tom, ktorá "loby ťahá pílku"

Boxer Tdiesel sa mi po konštrukčnej stránke dodnes páči a doplatil na to, že bol konštruovaný pre JPN nezaujímavý trh(a na to doplatia aj súčasne benzínové motory)... na EU politiku aj zastúpenie fabriky súkromnými firmami, ktorým ide v prvom rade o zisky a spokojnosť zákazníka až na druhom mieste...
Uživatelský avatar
MKo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
Jméno a příjmení: Martin Komora

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od MKo »

Skulile píše:nevím jestli gratulovat nebo smutnit, ale snad je to v pozitivní rovině
já jsem minulý týden dosáhl 150k a zatím vše cajk
pozitivne, pozitivne [SUBARU]
Obrázek → Subaru Levorg 1.6 GT-S (MY2017)
Obrázek → Subaru XV 2.0i EXECUTIVE (MY2018) - (láska mojej ½-ky)
Obrázek → Subaru Impreza 2.0D Sport (MY2011)

EX:
Obrázek → Subaru XV 2.0i COMFORT CVT (MY2016) - (EX láska mojej ½-ky)
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od feroj »

romull píše:
Budiš, ale alespoň teploměr chladící kapaliny tam dát mohli, taková informace by mě určitě nezatěžovala

toto mi tiež pripadá scestné... miesto budíku s stupnicou(ktorú mali autá už pred 30-40rokmi) dajú farebnú kontrolku...

podľa mňa by normálnom aute mal byť ukazovateľ otáčok motora, tlak a teplota motor.oleja, teplota chladiaceho média, pri turbe plniaci tlak... a keď už zaviedli TMPS ... tak to malo byť s teplotou a tlakom v každom kolese, nie tie pseudo výpočty z ABS, alebo to čo dali do MY16,17 - reagujúce len na pokles nejakej nastavenej hodnoty...
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Skulile »

nejhorší na tom je, že barevná kontrolka zhasne při 50°C a to stále není motor zahřátý!
bohužel dnes je nás, kdo sledují určité hodnoty asi velmi málo a proto jezdím s bluetooth OBDII a Torque abych měl přehled...

kdyby tohle bylo součástí nějakého příplatku, tak by mi aspoň dávaly ty velké displeje nějaký smysl
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16137
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od quickly »

U SJ zhasíná modrá kontrola při 35 stupních u oleje :-/
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Drake146
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: pon pro 17, 2018 8:29 pm
Jméno a příjmení: Dariusz Janczura

Kvalita diesel boxer motorů od roku výroby 2012 ?

Příspěvek od Drake146 »

Zdravím Vás všechny!
Dotaz zní: má někdo povědomí o tom, kdy začalo Subaru napravovat běžné problémy boxerů v dieselu? Jsou ty motory od roku 2012 už spolehlivější jak se obecně tvrdí? [?]
Drake
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od VDC »

Draku přesunul a sloučil jsem tvůj dotaz do s tématem, které se problematice věnuje.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: Kvalita diesel boxer motorů od roku výroby 2012 ?

Příspěvek od Skulile »

Drake146 píše:Zdravím Vás všechny!
Dotaz zní: má někdo povědomí o tom, kdy začalo Subaru napravovat běžné problémy boxerů v dieselu? Jsou ty motory od roku 2012 už spolehlivější jak se obecně tvrdí?
Drake
Ahoj,
všeobecně byly nejproblémovější motory do roku 2010 v EU4, potom přišly na konci roku 2010 předělané EU5, ty měly už jiné vstřikování, bloky a nevím co ještě, dá se to dohledat...
pak s každým faceliftem/modelem přišly další změny k "lepšímu"

většinou se při nějakém problému vyměňovaly v rámci záruky celé polomotory a když někde byla chyba, tak se do vypršení záruky ukázala, ale jsou samozřejmě i výjimky

všeobecně je diesel citlivý na kvalitu nafty a na pravidelné vypalování DPF, takže poskakování po městě mu moc nesvědčí, ale ono je to takhle u většiny dieselů

když se o ten motor kvalitně stará, tak nebývají problémy
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Subaru70 »

..radikální změny byly s MY12 kde se vyřešili vstřiky, klika,DPF a pod. a pak následně MY15, kde došlo k zásadnímu přepracování motoru. Motory je nutné krmit čistou naftou bez bio, dodržovat regenerace, no prostě se o něj starat. Měl jsem dva diesely a vše bylo ok a i musím motor chválit. Nicméně i pak se občas objevily (mám z doslechu od servisu) potíže zejména s axiálním ložiskem,ale myslím, že to bylo spíše výjimečné. V každém případě je problém spíše v tom, že diesel už Subaru DĚLAT NEBUDE což z něj dělá v podstatě neprodejné auto, takže pokud ho budeš kupovat, musíš se smířit s tím že ti zůstane navěky pokud nezdechne po kritické hranici 200 tis. km...ikdyž může při dobré péči vydržet i víc. Pokud jezdíš dlouhé trasy pak je to alternativa,ale pokud jezdíš méně, tak určitě benzín....Já mám rozdíl na spotřebě nafta/benzín cca 1,5-2l na 100km ...
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
jkotek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1882
Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Jméno a příjmení: Jan Kotek
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od jkotek »

Víš jak přesně identifikovat ty modelové roky? Dle VIN nebo jinak?
Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Subaru70 »

Podle VIN..desátá pozice je rok výroby, je to podle písmen..tedy A je 2010, B 2011..atd...
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“