Já se s tebou hádat nechci a ani nebudu . Dělej si, co chceš. Škodovka je záležitost 30 let zpět. Rozdíl je v tom, že Škodovka se dala opravit. Kategorie lehkých závad. To, že konstruktér od SUBARu si zapoměl zapnout kalkulačku a navrhne kliku tenkou , jak papír, jen proto, že dostal rozkaz nacpat do motorového prostoru naftový Boxer, a já, jako zákazník to mám platit ? Poddimenzovaná klika je konstrukční chyba z kategorie velmi vážných . Totéž platí o vstřikovačích. Howgh.draconis píše: Tím chceš tedy říct, že pokud výrobce něco udělal blbě, tak si to mám doma dodělat tak, aby to fungovalo? Jestli to myslíš vážně, tak jsi právě přišel na univerzální řešení veškerých vad u všeho zboží na světě a zamezil všem budoucím reklamacím.
Přece není argument, že u Škodovky (nebo jinde) něco udělali blbě, tak že to jde jednoduše doma "opravit" vrtačkou? Když samozřejmě pominu, že se zde porovnává 50 let staré auto s karburátorem, kde asi největší elektronikou je rozdělovač s relativně moderním a nesrovnatelně složitějším vozem, kde oprava vrtačkou asi zrovna nebude snadno realizovatelná...
Pokud tedy použiju …
BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Fitipaldi vůbec nehodlám zpochybňovat tvoje konstatování, že boxer diesel v počátku měl konstrukční vady. To je prostě fakt. Ale teda zjednodušit to tak, že konstruktér si zapomněl zapnout kalkulačku...
Mnohem větší a silnější značky, než je Subaru, dělají konstrukční chyby při stavbě nových motorů. A to fatální konstrukční chyby. Kdyby to byla taková prča postavit novej motor, automobilky by v klidu konstruovaly nové motory a nemodifikovaly by pokud možno pořád do kola ty, které už jsou vyzkoušené.
Mnohem větší a silnější značky, než je Subaru, dělají konstrukční chyby při stavbě nových motorů. A to fatální konstrukční chyby. Kdyby to byla taková prča postavit novej motor, automobilky by v klidu konstruovaly nové motory a nemodifikovaly by pokud možno pořád do kola ty, které už jsou vyzkoušené.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Postaviť nový spolahlivý motor nie je problém pre výrobcu, ale oni ho stavajú tak aby nebol predimenzovaný, tlačí sa na hmotnosť, tlačí sa na financie a potom to niekedy dopadne tak ako to dopadlo. Stačilo pevnejší blok a pevnejšiu kluku a nebol by problém
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Dokud se k tomu fy. SUBARU nepostaví "ČELEM" ! svůj názor nezměním. SUBARU jsem koupil z důvodu toho, že je tu jistá příbuznost s Toyotou. SUBARU nechám "dožít". Klekne-li , letí, tak, jak je, do "věčných lovišť" a jdu jinam. Howgh.
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
jak jsem říkal, nezkušenost, není to jednoduchý vyvinout uplně novou koncepci v pár lidech, i když jsou to japonci co makaj dokud večer v 10 nepadnou, ožerou se, přespí na lavičce a ráno zase do práce. management mého zaměstnavatele jezdí do japonska poměrně pravidělně (mimo jiné minulý týden byli i v subaru) a nějak takto je to prý běžné.
samozřejmě to neměli pustit do produkce, ten důvod je mi neznámý (tlak marketingu, konec rozpočtu..?)
na druhou stranu, např. slovutný VW, co nový motor, to fatální průser... takže bych trochu brzdil, není to černá/bílá. problematický je spíš přístup k zákazníkovi, ale tak to už řeší klasicky obchodníci - handlíři.
samozřejmě to neměli pustit do produkce, ten důvod je mi neznámý (tlak marketingu, konec rozpočtu..?)
na druhou stranu, např. slovutný VW, co nový motor, to fatální průser... takže bych trochu brzdil, není to černá/bílá. problematický je spíš přístup k zákazníkovi, ale tak to už řeší klasicky obchodníci - handlíři.
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
No jsem zvedavy, s cim prijdou za rok, za tri .. nebyls to ty, kdo tu sliboval nejake zajimave motory?
Ad VW - ja to tedy nesleduji, ale ale na ten 2.0 turbo benzin s 280-300 konmi peji vsude chvalu. Ten ma take nejake problemy?
Ad VW - ja to tedy nesleduji, ale ale na ten 2.0 turbo benzin s 280-300 konmi peji vsude chvalu. Ten ma take nejake problemy?
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Ono to zase neplatí paušálně, že úplně všechno je špatně. Nicméně na to, jak mamutí kolos to je a kolik inženýrů má k dispozici, dělá těch chyb poměrně dost.newli píše: Ad VW - ja to tedy nesleduji, ale ale na ten 2.0 turbo benzin s 280-300 konmi peji vsude chvalu. Ten ma take nejake problemy?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
první bude 1.8L 130 kW... ten podle mě půjde určitě do evropy. to by mohlo být tak do dvou let.newli píše:No jsem zvedavy, s cim prijdou za rok, za tri .. nebyls to ty, kdo tu sliboval nejake zajimave motory?
pak tam je řada nových 2.4L, jeden má 190 kW a druhý 265 kW. ten slabší podle mě půjde Japonsko a Amér, silnější by mohl být STI. ale to vidím tak za 3-4 roky. ... těžko říct, bez záruky..
naštěstá vše boxer drží se... tak hlavně jim brutalitně jedou prodeje v US.
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Z konstrukčního hlediska se mi líbí už jen bmw 3.0d 6.válec podélně do V. Je to motor prakticky beze změny snad 20 let, nyní olepený jinou elektronikou,turbodmychadly. Verze 2.0 jsou paskvily,kde tl. stěny bloku motoru je někde 4 mm ještě s kanálkem pro chladící kapalinu. Předpokládám,že Subaru nikdy nedá start/stop systém k naftovému motoru. z mého pohledu nevidím budoucnost v naftě,snad jedině u náklaďáků/busů/..
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
je to pravda, nafta v passanger vehicles segmentu pomalu končí. např. honda a renault zvažují uplný konec vývoje naftových motorů do osobáků. jen by mě zajímalo, které motory nahradí velké diesly ve vyšší třídě...
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Velké oturbené diesle budú nahradené oturbenými benzínmi, príde to aj u Subaru. Minimálne budú nahradené atmo benzíny vo Forestri / Outbacku
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5219
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Já se taky nechci hádat, vůbec ne. Ale ten příspěvek, na který jsem reagoval, jsi fakt nenapsal zrovna šťastně. A na předsedu nám nešahej, ten je svatej.Fitipaldi píše:Já se s tebou hádat nechci a ani nebudu . Dělej si, co chceš. Škodovka je záležitost 30 let zpět. Rozdíl je v tom, že Škodovka se dala opravit.
Nikdo se nepře o to, že boxer diesel je do určitého roku prostě průser. Víme to tady všichni. A taky ho nikdo z nás rozhodně neobhajuje, ač jsme Subaru pozitivní. Všude se tu dočteš, když to někdo řeší, že od dieselu ruce pryč...Fitipaldi píše:Dokud se k tomu fy. SUBARU nepostaví "ČELEM" ! svůj názor nezměním.
A jak už tu zaznělo - chybu může udělat každý výrobce, důležité je, jak se k tomu postaví. Což pravda u Suba taky nic moc... Aspoň v ČR. Má někdo info, jestli je to ve světě jinak?
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Tak tak, na jednu stranu sice s naftou možná skončí, na stranu druhou ty nejhorší vlastnosti nafty se začaly plošně cpát do zážěhových motorů - turbo, přímé vstřiky, za chvíli DPF, ...pufko píše:Velké oturbené diesle budú nahradené oturbenými benzínmi, príde to aj u Subaru. Minimálne budú nahradené atmo benzíny vo Forestri / Outbacku
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Třeba se inspirujou u Mazdy a začnou zase ve větší míře používat větší atmosférický motory...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
ale není to tak strašný, všechny turba jsou vodou chlazený a pouze wastegate (zatím kromě nové 1.5 TSI 96kW od VW s VNT), vstřikování pracuje s tlakem o řád menším a GPF (gasoline particle filter) by neměl trpět potížema s vypalováním, protože vypalování bude průběžné během provozu - díky vyšší teplotě spalin zážehového motoru.spm píše: Tak tak, na jednu stranu sice s naftou možná skončí, na stranu druhou ty nejhorší vlastnosti nafty se začaly plošně cpát do zážěhových motorů - turbo, přímé vstřiky, za chvíli DPF, ...
nejvíc je, zdá se, trápí problémy s rozvodama a zanášení karbonem..