Jít do staršího forestera?

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3007
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Jít do staršího forestera?

Příspěvek od yeti »

Čau, mám dilema a prosím o nezaujaté názory :o)
Čirou náhodou jsem objevil Forejse 1998 v celkem slušným stavu a snad i s poctivou historií a servisem. Uvažuji o výměně za feldu, kterou jezdí manželka, takže by se s ním jezdilo převážně po městě.
Otázkou je, co můžu čekat od forejse 1998, 2.0i 92kw, 150tis. za bratru 80tis., což není málo... Zajímá mě, jestli tenhle model měl nějaké standardní bolístky a hlavně co můžu čekat od originálnách samonivelačních tlumičů. Teď vypadají OK, auto drží rovně :o)) A co třeba spojka? S jakou se dá počítat spotřebou? Žerou tyhle motory olej? atd. atd. Díky za názory.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Jít do staršího forestera?

Příspěvek od Mareka »

Jako vždy záleží jak se předchozí majitel staral ale z vlastní zkušenosti:
- tyhle motory jsou držáky, olej prakticky neberou (teda pokud není motor hin) - můj při najetých cca 28 tis. km nevzal ani kapku a jsou prý vhodné i na LPG
- u samonivelačních tlumičů je třeba čekat že budou chtít dříve či později vyměnit (u mne kolem 150 tis. km)
- spojkové obložení bude při takovém nájezdu taky časem chtít výměnu (u mne to bylo při cca 225 tis. km)
- průměrnou spotřebu jsem měl 9,6 (svižně ale plynule), žena jezdila o litr méně

Žádné zásadní problémy a trable jsem neměl, auto dostávalo péči a servis, teď s ním jezdí Tiger a sám někde psal, že udělal nedávno STK a u auta z r. 99 bylo příjemné, že prošel bez jediné výhrady.
Naposledy upravil(a) Mareka dne čtv črc 10, 2014 9:48 pm, celkem upraveno 2 x.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Uživatelský avatar
cerv
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3642
Registrován: čtv zář 27, 2012 8:36 am

Re: Jít do staršího forestera?

Příspěvek od cerv »

Ja vim,ze budu zase za nejhorsiho,ale neodpustim si to....
Yeti, jako zkuseny uzivatel,proc zakladas duplicitne tema na tema starsi Forester,vzdyt se to tady resi uz nekolik let porad dokola,jen to staci najit....
Uživatelský avatar
Tiger
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1206
Registrován: úte črc 16, 2013 12:27 pm
Jméno a příjmení: Tomáš V
Bydliště: Praha

Re: Jít do staršího forestera?

Příspěvek od Tiger »

Jak píše Mareka, mám auto od nej a jsem naprosto spokojenej, ale neřešil jsem az tak moc kosmetiku, ale předchozí údržbu. Původně jsem chtěl koupit podstatně mladšího a dražšiho Forestra, jenže Marekova údržba ve me vyvolala pocit, ze i levnější a starší auto nemusí byt spatny a je určitá jistota když vis, ze hned po koupi nemusís měnit oleje, dělat rozvody, spojku atd. Nejde mi az tak o krasu, ale o funkcnost a pokud se nevysere neco zasadniho, tak si myslim, ze Forina udrzim par let ve slusnym stavu. Tady mi přijde cena vysoká a nájezd podezřelé malý. Otazkou je, jestli je servisni historie pravdivá.
Subaru XV 1.6 84kW CVT MY20 Comfort
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05 ADV Comfort
ex Subaru Forester SF 2.0 92kW MT MY99 ADV
Honda SH150i 2022
Triumph Tiger 955i MY01
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3007
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Jít do staršího forestera?

Příspěvek od yeti »

Díky za názory.
cerv: témat je tu spousta, mnohdy se v nich už nikdo pořádně nevyzná, kolikrát jsou dost starý.... Takže pokud jsem chtěl mít jakousi jistotu, že se alespoň několik prvních názorů bude týkat toho co potřebuju, tak jsem založil nové téma. Pokud to vadí, nechť to admin sloučí nebo smaže.

Jinak v věci - je fakt, že jsem papíry zatím nekontroloval. Ale prodává to autorizák, kde byl dělanej poslední velkej servis (rozvody, nápně a tak). Motor šel OK, řízení příjemný, trojka se mi zdálo, že trochu chytala (ale po zahřátí se to zlepšilo), přední brzy na omak zánovní, spodek čistej nic neteklo, koroze myslím přiměřená věku. Jen mám strach z těch tlumičů a provozních nákladů v převážně městským cyklu...:o(
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
cerv
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3642
Registrován: čtv zář 27, 2012 8:36 am

Re: Jít do staršího forestera?

Příspěvek od cerv »

Nevyzna se v tom nikdo proto,ze se ty temata porad opakujou...a to ze se ti to nechce hledat a pak to nechas na adminech at to slouci nebo smazou je pokrytecky! Nevim co muze bejt staryho na tom,ze zadni tlumice na foresteru jsou riziko.Dam si s tim praci a najdu jak casto to tu je.To je porad stejny jestli to bylo napsany loni nebo vcera!
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3007
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Jít do staršího forestera?

Příspěvek od yeti »

cerv: OK, dej návrh na vylepšení webu - zákaz zakládat nový témata, protože odpovědi, byť nepřímé, na všechno co lidi zajímá, už lze nalézt ve starších tématech. Stačí přece nebýt línej pokrytec a číst.
Mimochdem k pokrytectví lze nalézt např. tuto definici:
Pokrytectví, též licoměrnost, přetvářka či neupřímnost, je morální vada. Jde o rozpor mezi vědomým chováním osoby a jejím vnitřním nebo prezentovaným přesvědčením. Člověka, který se takto chová, označujeme za pokrytce.

Takže jestli jsem pokrytec, protože jsem si dovolil založit téma, jehož obsah lze s větším nebo menším úsilím nalézt jinde, tak se všem omlouvám. Příště se tě dovolím, jestli můžu.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
SCOOTER
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2999
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Tůma
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Jít do staršího forestera?

Příspěvek od SCOOTER »

Yeti co se týče této motorizace 2.0i 92kw. tak je to velmi spolehlivý motor :826: ,mám v Legacy a olej nežere,nevim o někom kdo jezdí tento typ že by si stěžoval.Výkonu nazbyt sice neni(mne chybí asi 50koní :655: ),ale zase když se roztočí tak to celkem taky jede.Spotřebu mám průměr mezi 9-10l./100km.dle provozu.Spojka je je u Forestra o dvouhmotnostní setrvák jednoduší to u Legacy bohužel néé :686:,co se týče zadních samoniveláku tak tady je pravidlem že se budou bud to dříve či o něco déle měnit...řešil by jsem to výměnou za klasiku s tužšíma pružinama.Pokud bylo auto opečovávané od předchozího majitele tak koroze na voze nemusí být nějak veliká či rozsáhlá.
Je to ještě poctivé auto které bude určitě dlouho sloužit...chce to jen píli a věrnost se tomu občas pověnovat.
Cena je asi vyšší,ale pokud je to jak píšeš servisované a jsou na něm dělány servisní úkony dle popisu tak si dokáži představit,že tuto cenu má a já by jsem to za něj taky dal :850: .
Tak přeji dobré rozhodnutí... :pr:
P.S.kucí nehádejte se tu ::-DDD:
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3007
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Jít do staršího forestera?

Příspěvek od yeti »

Scooter: Dík. Ten motor je asi 90kw. Původně jsem si myslel, že byly jen 92kw a v popisu je překlep, ale zjistil jsem že byly i 90kw, takže pokud tam píšou 90, tak to bude 90. Popravdě, auto jelo pěkně.
Ještě by mě zajímalo co dělají ty ucházející tlumiče? Je to jen o tom, že auto sedí a je snížený jízdní komfort, nebo se tam kazí i něco dalšího a je třeba to rychle řešit? Dá se prodloužit jejich životnost přílišným nezatěžováním? Dá se nějak poznat, že jim zbývá "poslední týden"? :o))
Nejhorší na tom rozhodování je, že jsem ještě minulej týden o autě a tuplovaně "foresterovi do města" vůbec neuvažoval.. :839:

Rozhodování je to těžký - na jednu stranu je to vyloženě ekonomickej nesmysl živit dvě dvoulitrový benzínový auta, na druhou stranu - na mojí zlaté feldě je už znát, že by chtěla větší investice do vyřešení koroze a taky žena s ní blbě manévruje, protože nemá posilovač a ženuška je drobná. Navíc forejs je bytelnej kus železa, takže i ta pasivní bezpečnost je na vyšší úrovni. Dále tohle je už přece jen starší auto, takže bych ani nějak zásadně neřešil nějaký "provozní škrábance" - leštěnka to už asi nikdy po 16letech nebude a občas taky potřebuju něco dovýzt na chatu... Takže proto mi padlo oko na forejse. A navíc je tak hnusnej, až je krásnej :subaru:
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
garmont
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1510
Registrován: ned říj 09, 2011 4:11 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Jít do staršího forestera?

Příspěvek od garmont »

Hele těch tlumičů se není třeba bát - já koupil 2x kyb tlumič + 2x kyb pružina a stálo to 5300 komplet - dával jsem tady na forum i čísla dílů. Jinak mě cca rok tekl zadní samonivelační tlumič - auto sedělo na jednu stranu níže - jezdil jsem s tím a nebyl problém .
Ale jelikož jsme jeli do chorvatska na dovolenou a počítal jsem že budem naložení tak jsem to holt už vyměnil ... Takže se s tím nějakou dobu jezdit dá..
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Jít do staršího forestera?

Příspěvek od Mareka »

Jo se spatnymi samonivelaky se jezdit da, ale komfort (= drncani vzadu) je na urovni Octavie treti generace (s jednoduchou zadni napravou) - vlastni zkusenost a taky pruchodnost terenem je spatna.
Obecne se pokrocily spatny stav pozna tak, ze auto sedi vzadu hodne nizko a ani pri jizde se nezvedne nebo tlumic tece.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3007
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Jít do staršího forestera?

Příspěvek od yeti »

Tak trosku jste mne uklidnili.
A co obecny nazor na koupi takhle staryho auta a jeho ucel pouziti?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Jít do staršího forestera?

Příspěvek od Mareka »

Forester se mi pro manzelku do mesta jevi jako idealni: vyssi posez (= vetsi prehled), auto je hranate tj. konci presne tam kam ridic vidi, mensi polomer otaceni nez lego a pokud nejsou shnile plechy, tak i celkem pocit bezpeci. Alespon u me zeny jde o sama pozitiva. Jo a taky se mi libi ze zacina topit velmi rychle i pri kratkych popojizdkach ve meste (to nafta se v zime ani neohreje, natoz aby topila).

Jen je treba se smirit s tou spotrebou.

A co se tyce stari a spolehlivosti - holt zalezi na stesti pri vyberu a kvalite servisu.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2171
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Jít do staršího forestera?

Příspěvek od parabolD »

Ucel je asi podle vkusu kazdeho soudruha, treba moje pritelkyne je z Tribecy a jejiho provozu ve meste nadsena (v praci ma yarise), takze forester do mesta - proc ne ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jít do staršího forestera?

Příspěvek od M a r c e l »

nevim jak novejsi, ale stary FORESTERy, u Lega uz si to nepamatuju, mel jsem ho pujcene jen chvili, jde hodne tezko oproti treba te zminovane Felicii seslapnout spojkovy pedal, mela by si to soudruzka pritelkyne taky zkusit, ne jenom ty B-)

jinak moje zena jezdila s FORESTERem rada...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“