problém s dpf
Re: problém s dpf
...já právě tankuju jen čistou naftu a skutečně s tím nemám žádné potíže.
Chci si koupit i nějaký obyč. tel s androidem (mám iOS) abych tam nainstaloval Torque pro ELM přes BT a budu pozorovat detaily o zaplnění v mém způsobu provozu.
Nevím zda na Slovensku máte vůbec nějakou čistou naftu, možná by to chtělo zjistit u distributorů a případně načíst nějaké recenze na paliva v SR...
Chci si koupit i nějaký obyč. tel s androidem (mám iOS) abych tam nainstaloval Torque pro ELM přes BT a budu pozorovat detaily o zaplnění v mém způsobu provozu.
Nevím zda na Slovensku máte vůbec nějakou čistou naftu, možná by to chtělo zjistit u distributorů a případně načíst nějaké recenze na paliva v SR...
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s dpf
čistú naftu som už skúšal hľadať ale nenašiel som... a ani MO ECOMAX Diesel moc nepomáha...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s dpf
Nazdar, po čase mám dotaz k fungovaniu DPF. Neviem ci je normálne že okolitá/vonkajsia teplota má tak extrémny vplyv na fungovanie DPF. Ide o to ze zima sa skončila a teplota sa hýbe okolo 20 °C a vďaka tomu sa mi skrátili vzdialenosti medzi regeneraciami. Konkrétne z cca 400-500km pri mínusových teplotách na cca 70-150km pri 15-20°C. Všetko pri rovnakom dennom používaní. V zime a na dlhých trasách som mal aj 1000-1200km medzi regeneraciami. Jediné čo sa zmenilo je vonkajšia teplota. Nechce sa mi veriť že to môže mať taký vplyv na fungovanie DPF. Dokonca aj vplyv nafty môžem vylúčiť pretože v rámci jednej nádrže som zaznamenal skracovanie intervalu vypalovania DPF z 400km na 200km az na 70km. To presne odzrkadľuje postupný nárast vonkajšej teploty. Je toto normálne?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 67
- Registrován: čtv říj 25, 2012 8:07 pm
- Jméno a příjmení: Vojtěch Martan
Re: problém s dpf
Přesně tak se to chová i mě, rekord mezi rege mám 2200km, při teplotě do 10 stupňu, o víkendu kdy se oteplilo při cestě 2x 200km regenerovalo 2x. Už mě i napadlo, jestli by nešlo přenastavit čidla teploty na letní provoz.
Outback 2,0D MY2012
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s dpf
Tiež mám dojem že tie senzory tlaku vôbec nie sú tepelne kompenzovane... a ze tlak veľmi závisí od teploty je dobre známe... Neviem ci tam je možnosť čídla prenastavit, skôr nie...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: problém s dpf
Jojo. Na legacy sem to měl stejně. V zimě sem o regeneraci vůbec nevěděl. Přišlo jaro a regenerovalo to snad pořad.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Re: problém s dpf
..to je opravdu běžné. Je to dáno vnější teplotou, takže čím víc je teplo tím častěji regeneruje a to díky snímači teploty.Logické by bylo opravdu přepínání na zimní a letí režim, takto je snímač nastaven tak, že někdy regeneruje ikdyž ani nemusí...
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s dpf
A vie niekto kde sa nachádzajú tie snímače tlaku/teploty? Možno lepšie chladenie by pomohlo... Toto vyzerá na problem riadiacej jednotky ktorá zmeny teploty nerieši...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Re: problém s dpf
...ty se určitě budou nacházet přímo na tom filtru neboť snímače tlaku měří hodnoty na vstupu a výstupu do filtru a podle toho určují regulací vypalování při rozdílech tlaku. Ale pochybuji, že se to dá jakkoliv upravit na optimální fungování...Základem je auto vzít na dálniční jízdu a pomáhat regenerovat delší jízdou kdy si auto čistí filtr samo vlastní teplotou bez nutnosti vynucené regenerace..danielo píše:A vie niekto kde sa nachádzajú tie snímače tlaku/teploty? Možno lepšie chladenie by pomohlo... Toto vyzerá na problem riadiacej jednotky ktorá zmeny teploty nerieši...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s dpf
Áno aj tak sa to dá ale vozit sa jalovo 2x týždenne x km nie je veľmi efektívne... Je to na porazenie že koli tomu už to auto nie je ani úsporné a ani sa nedá zmysluplne využiť. Veď v lete resp. teple to auto nemá zmysel štartovať keď sa s ním nejde aspoň 50km a aj to vo vyššom a nie úspornom tempe. A všetko len koli vonkajšej teplote...Subaru70 píše: ...ty se určitě budou nacházet přímo na tom filtru neboť snímače tlaku měří hodnoty na vstupu a výstupu do filtru a podle toho určují regulací vypalování při rozdílech tlaku. Ale pochybuji, že se to dá jakkoliv upravit na optimální fungování...Základem je auto vzít na dálniční jízdu a pomáhat regenerovat delší jízdou kdy si auto čistí filtr samo vlastní teplotou bez nutnosti vynucené regenerace..
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Naposledy upravil(a) danielo dne pát čer 02, 2017 9:55 am, celkem upraveno 1 x.
Re: problém s dpf
..ono to není jen díky teplotě. Vliv má skutečně styl jízdy (doporučené řazení viz níže), kvalita nafty a pod. Já ho mám 4 rok a jsem spokojen. Regeneraci slyším a cítím, takže auto nechám udělat svou práci, zregeneruju a pak jedu teprve třeba domu parkovat. Otáčky v podstatě nedávám pod 2200/min a ani v létě mě regenerace tolik nezatěžuje. Auto může regenerovat i na místě s volnoběhem, takže když někde nemůžu plynule jezdit tak zastavim a vypaluju až do konce, ale to mě potká jen výjimečně...
- 1st, ponechat do 2600 otáček, řadit výš nejdříve při 24 km/h
- 2st, ponechat do 2200 otáček, řadit výš nejdříve při 40 km/h
- 3st, ponechat do 2200 otáček, řadit výš nejdříve při 64 km/h
- 4st, ponechat do 2100 otáček, řadit výš nejdříve při 82 km/h
- 5st, ponechat do 2000 otáček, řadit výš nejdříve při 105 km/h
- 1st, ponechat do 2600 otáček, řadit výš nejdříve při 24 km/h
- 2st, ponechat do 2200 otáček, řadit výš nejdříve při 40 km/h
- 3st, ponechat do 2200 otáček, řadit výš nejdříve při 64 km/h
- 4st, ponechat do 2100 otáček, řadit výš nejdříve při 82 km/h
- 5st, ponechat do 2000 otáček, řadit výš nejdříve při 105 km/h
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s dpf
Len žiaľ ta teplota má pomerne dramatický vplyv na fungovanie DPF... ved ako som písal v rámci jednej nádrže som zaznamenal výrazné skracovanie intervalu vypalovania DPF, takze vplyv nafty môžem vylúčiť. Jediné čo sa výrazne zmenilo bola vonkajšia teplota. Snažím sa tankovať kvalitnú naftu, ale či aj skutočne dostanem to za čo som zaplatil overiť neviem.
Ja jazdím s Torque a tiež sa snažím dokoncovat regenerácie. Akurát preradzujem o niečo skôr tak pri cca 2000 otáčkach.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Ja jazdím s Torque a tiež sa snažím dokoncovat regenerácie. Akurát preradzujem o niečo skôr tak pri cca 2000 otáčkach.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: problém s dpf
Chlapci, tohle nema reseni. Je treba se s tim smirit.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Re: problém s dpf
..řešení to fakt nemá, pokud to člověk nevymění za benzín . Mě to tak neobtěžuje zatím, takže já jsem s tím v poho
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s dpf
Asi to fakt nema riesenie, len sa nemozem zbavit pocitu ze Forestrovi ublizujem...Subaru70 píše:..řešení to fakt nemá, pokud to člověk nevymění za benzín . Mě to tak neobtěžuje zatím, takže já jsem s tím v poho