problém s dpf
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11873
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: problém s dpf
Tak to chceme asi všichni, aby nám to v pohodě a pokud možno dlouho jezdilo. :850: A tím že rozproudíš diskusi se netrap..., od toho to fórum je a určitě se tu nikdo nebude kvůli jinému názoru prát nebo trhat kolegovi s opačným názorem občanku. :845: ::-DD: ::-DD:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- dofi
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 342
- Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
- Jméno a příjmení: Filip Černoch
- Bydliště: Jihlava
Re: problém s dpf
nevím jak to mají jiný diesely s DPF, ale boxer diesel je v okamžiku regenerace lemra líná, odporná, primomíná mi fabii 1,9 D (neturbo!) a trvá to tak 3 až 5 sekund nez pri regeneraci se vykašle na ekologii a zapne opet turbo. Já se například bojím aby mne to nestálo život při předjíždění kamionu. takže se snažím jezdit s Torque s alarmem na regeneraci ! Je sice fakt že to, že regenuje poznam v první vetší zatáčce,kdy nezareaguje na plyn, ale náhoda je blbec.... Já si myslím že by na palubní desce v zornem poli ridiče měla být velká červená kontrolka regenerace, aspon u auta jako je impreza .... a nejlépe tlacítko, kterým bych ji mohl vynutit, nebo zakazat...Traveller píše:Jak psal Míra nebo Kolben..., koupit si nové auto a ještě k tomu shánět a neustále sledovat nějakou diagnostiku, to už je vážně na palici.
Lidi, proboha neblázněte. Těch aut se prodávají jen u nás v ČR a SR tisíce a většina určitě s kamínkama. A kolik lidí myslíte, …
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Re: problém s dpf
__________________________________________________________
Koukám že toto téma je neaktivní a nechci zbytečně zakládat nové téma.
Chtěl bych se zeptat jestli někdo neví jak je to u Subaru s chlazením katalysátoru (popřípdně dpf).
Dočetl jsem se že u Škody auto, konkrétně u motorizace 1.4 je pomocí nezapálení některých cyklů distribuován benzín do katalysátoru, kde se odpařováním má snížit teplota katalysátoru, který je tak malý, že by se při náročné jízdě mohl přehřát a poškodit.
Bude odsud z fora někdo vědět jestli to subaru dělá podobně? Nebo montují dostatečně velký katalysátor?
Koukám že toto téma je neaktivní a nechci zbytečně zakládat nové téma.
Chtěl bych se zeptat jestli někdo neví jak je to u Subaru s chlazením katalysátoru (popřípdně dpf).
Dočetl jsem se že u Škody auto, konkrétně u motorizace 1.4 je pomocí nezapálení některých cyklů distribuován benzín do katalysátoru, kde se odpařováním má snížit teplota katalysátoru, který je tak malý, že by se při náročné jízdě mohl přehřát a poškodit.
Bude odsud z fora někdo vědět jestli to subaru dělá podobně? Nebo montují dostatečně velký katalysátor?
Re: problém s dpf
katalyzátor se chladí bohatší směsí, obecně od 4000 otáček v plné zátěži.... nové VW motory mají integrované svody v hlavě motorů a jsou chlazené vodou, proto není třeba tolik obohacovat směs.
nová 1.5L co se vyvíjí s turbem s variabilní geometrií lopatek nedovolí víc jak 880°C na vstupu do turba, takže ECU začíná obohacovat směs a měnit předstih už od 3500 rpm - v plné zátěži - čistě ale kvůli omezení maximální teploty na turbu. klasické turba jdou až na 1050°C.
co se týká subaru, nemyslím si že by to dělali významně jinak, jen ty litrové výkony nejsou tak vysoké, vyjma nového motoru 1.6.
co se týká dieslů a DPF, pochybuju, že obohacují směs kvůli filtru, spíš hlavně kvůli emisím NOX - ovšem potom to zase víc kouří a zaplňuje se filtr. obecně nižší teplota spalin u dieslu nedělá větší potíže turbu ani katalyzátoru..
nová 1.5L co se vyvíjí s turbem s variabilní geometrií lopatek nedovolí víc jak 880°C na vstupu do turba, takže ECU začíná obohacovat směs a měnit předstih už od 3500 rpm - v plné zátěži - čistě ale kvůli omezení maximální teploty na turbu. klasické turba jdou až na 1050°C.
co se týká subaru, nemyslím si že by to dělali významně jinak, jen ty litrové výkony nejsou tak vysoké, vyjma nového motoru 1.6.
co se týká dieslů a DPF, pochybuju, že obohacují směs kvůli filtru, spíš hlavně kvůli emisím NOX - ovšem potom to zase víc kouří a zaplňuje se filtr. obecně nižší teplota spalin u dieslu nedělá větší potíže turbu ani katalyzátoru..
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s dpf
Nazdar,
trochu ozivym tuto temu. Uz pred rokom som tu riesil ze v lete sa mi skracovali intervaly medzi regeneraciami DPF a disproporciu medzi regeneraciami (raz 1000km a inokedy ledva 100km). Hlavne v meste bol ten interval kratky. Teraz v utorok sa mi spustila regeneracia po cca 920km (prevazne dialnice 140-150km/h a okresky tak okolo 100-110km/h), auto krasne zregenerovalo DPF do 0% a kym som vybavil v meste drobny nakup a zaparkoval pred firmou tak sa tam nakumulovalo 6%. Z prace domov to mam len nejakych 6km (obchvat, a len 1 semafor hned na zaciatku). Prisiel som domov a len tak som pozrel ze kolko percent a skoro ma vystrelo, svietilo 36%,len po 6km jazdy. Dnes mam od tej poslednej regeneracie nabehanych cca 30km (zial iba mesto) a DPF je na 51% takze zajtra alebo najneskor pozajtra to bude znova regenerovat a neviem ci to bude aspon 50km od poslednej regeneracie. Pritom paradoxne v zime, aj ked som sa pohyboval dost po meste, som mal regeneracie tak po cca 450km.
Neviem ci toto je este normalne a ci sa to da pripisovat nekvalite letnej nafty a vyssim teplotam. Tankujem OMV premiovu, skusal som aj OMV standardnu s Millers ECO MAX ale nic sa na tom spravani v meste nezmenilo. Taktiez pri jazde predpisovou pohodovou rychlostou na okreskach to kludne regeneruje uz aj po 100km.
Fakt ma to desi a uz sa ho pomaly bojim aj nastartovat. A najhorsie je ze v septembri mame ist na dovolenku, na Korziku (cca 4000km), a mam z toho strach. Na Korzike priamo nieje ziadny Subaru servis, az na pevnine v Taliansku. V servise v Kosiciach som sa pytal ci sa nejak da zdiagnostikovat stav DPF, pripadne nieco ine, ale vraj nic. Zanesenie popolom mi ukazuje nejakych 21%, neviem ci to je vela alebo malo na cca 53000 km co mam nabehanych. Nariedenie oleja mam 2%, EGR podla diagnostiky vyzera OK (pozadovana a skutocna hodnota otvorenia je rovnaka).
Co si o tom myslite? Mam si robit obavy? Schyluje sa na nejaky pruser? Alebo sa na to vykaslat lebo v lete je to jednoducho tak. Zatial sa mi nikdy kontrolka DPF nerozsvietila a nemal som ziadny problem, ale toto sa mi uz nejak prestava pacit.
trochu ozivym tuto temu. Uz pred rokom som tu riesil ze v lete sa mi skracovali intervaly medzi regeneraciami DPF a disproporciu medzi regeneraciami (raz 1000km a inokedy ledva 100km). Hlavne v meste bol ten interval kratky. Teraz v utorok sa mi spustila regeneracia po cca 920km (prevazne dialnice 140-150km/h a okresky tak okolo 100-110km/h), auto krasne zregenerovalo DPF do 0% a kym som vybavil v meste drobny nakup a zaparkoval pred firmou tak sa tam nakumulovalo 6%. Z prace domov to mam len nejakych 6km (obchvat, a len 1 semafor hned na zaciatku). Prisiel som domov a len tak som pozrel ze kolko percent a skoro ma vystrelo, svietilo 36%,len po 6km jazdy. Dnes mam od tej poslednej regeneracie nabehanych cca 30km (zial iba mesto) a DPF je na 51% takze zajtra alebo najneskor pozajtra to bude znova regenerovat a neviem ci to bude aspon 50km od poslednej regeneracie. Pritom paradoxne v zime, aj ked som sa pohyboval dost po meste, som mal regeneracie tak po cca 450km.
Neviem ci toto je este normalne a ci sa to da pripisovat nekvalite letnej nafty a vyssim teplotam. Tankujem OMV premiovu, skusal som aj OMV standardnu s Millers ECO MAX ale nic sa na tom spravani v meste nezmenilo. Taktiez pri jazde predpisovou pohodovou rychlostou na okreskach to kludne regeneruje uz aj po 100km.
Fakt ma to desi a uz sa ho pomaly bojim aj nastartovat. A najhorsie je ze v septembri mame ist na dovolenku, na Korziku (cca 4000km), a mam z toho strach. Na Korzike priamo nieje ziadny Subaru servis, az na pevnine v Taliansku. V servise v Kosiciach som sa pytal ci sa nejak da zdiagnostikovat stav DPF, pripadne nieco ine, ale vraj nic. Zanesenie popolom mi ukazuje nejakych 21%, neviem ci to je vela alebo malo na cca 53000 km co mam nabehanych. Nariedenie oleja mam 2%, EGR podla diagnostiky vyzera OK (pozadovana a skutocna hodnota otvorenia je rovnaka).
Co si o tom myslite? Mam si robit obavy? Schyluje sa na nejaky pruser? Alebo sa na to vykaslat lebo v lete je to jednoducho tak. Zatial sa mi nikdy kontrolka DPF nerozsvietila a nemal som ziadny problem, ale toto sa mi uz nejak prestava pacit.
Naposledy upravil(a) danielo dne stř srp 24, 2016 8:00 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 67
- Registrován: čtv říj 25, 2012 8:07 pm
- Jméno a příjmení: Vojtěch Martan
Re: problém s dpf
Tak přesně tohle teď reším taky. Mám najeto cca 110t, v zimě regeneruji i po 1600km, teď v létě skoro pravidelně po cca 100km. Nikdy se mi nerozsvítila konrolka. Před asi 3týdny mě na záruku vyměnili EGR ventil,špatně dovíral, ale četnost vypalování pořád stejná. Jsem domluven, že někdy po příštím týdnu budu dávat auto do servisu. % naředění oleje jsem dříve před výměnou měl max 3%, teď bylo na 6%, takže něco se děje. Nějak přestávám mít z auta radost a přemýšlím co dál.
Outback 2,0D MY2012
Re: problém s dpf
..já bych si trochu vsadil na naftu. Já tankuju čistou naftu a tyto potíže nemám. Regeneruju v létě sice častěji ale zatim uplně v poho i cestou na dovolenou...
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 67
- Registrován: čtv říj 25, 2012 8:07 pm
- Jméno a příjmení: Vojtěch Martan
Re: problém s dpf
Mě tohle začalo dělat auto až letos v létě, jinak jsem byl úplně spokojený. Naftu tankuji buď Euro Oil nebo Benzínu. Dokonce při cestě na Sk, 600km na jeden zátah regenerovalo 4x.
Outback 2,0D MY2012
Re: problém s dpf
...může to bejt teplotama, čím je víc telo tím je častější regenerace. Co používáte za aplikaci/diagnostiku pro identifikaci % zaplnění filtru?
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s dpf
Pouzivam Torque Pro s Androidom, uz skoro 2 roky.
Naposledy upravil(a) danielo dne čtv srp 25, 2016 2:25 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: problém s dpf
..pro iOS nebo android?Mám iOS a tam je to složitější páč ELM nechce komunikovat přes BT a chce jen wifinu...
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s dpf
tak to vyzera ze zajtra sa spusti dalsia aktivna reg. DPF, kedze uz som na 62% po cca 46 km po meste. Predchadzajuca bola, ako som pisal, po cca 920 km. Tak neviem ci toto je normalne alebo nie, ale nic s tym nespravim. Skusim zmenit znacku paliva, ale nerobim si velke nadeje. Snad na dovolenke neostaneme niekde visiet koli DPF, inac to auto pojde z domu...
- MKo
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
- Jméno a příjmení: Martin Komora
Re: problém s dpf
Ja som detailnejšie sledoval regenerácie pár rokov dozadu. Už vtedy som písal, že ich početnosť silne závisí od okolitej teploty. V lete bez problémov (na diaľnici) bolo 100km medzi dvoma koncami po sebe idúcich regenerácii. Co znamená že pri cca 130km/h sa filter vedel zaplniť po cca 75km jazdy.
Sledoval som aj vplyv od akej značky som bral naftu. Tam to nemalo na regeneráciu vôbec žiadny vplyv. Tým ale nehovorím, že tankovať hoci kde. Aj dnes po 175kkm bez problemov s DPF si vyberám kde tankujem a pridávam aditiva od Miller Oils
Sledoval som aj vplyv od akej značky som bral naftu. Tam to nemalo na regeneráciu vôbec žiadny vplyv. Tým ale nehovorím, že tankovať hoci kde. Aj dnes po 175kkm bez problemov s DPF si vyberám kde tankujem a pridávam aditiva od Miller Oils
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 67
- Registrován: čtv říj 25, 2012 8:07 pm
- Jméno a příjmení: Vojtěch Martan
Re: problém s dpf
Takže podle našich společných zkušeností se naše auta chovají tak jak je to pro ně normální, v zimě pohoda, v létě vopruz a radši vytáhnout motorku. Jen mě to tak neskutečně štve, že bych to radši vyměnil za něco jinýho.
Outback 2,0D MY2012
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s dpf
No tak to sme dvaja..., len motorka na leto pre mna nie je riesenie kedze mam 2,5 rocneho krpca, urcite je to moj posledny diesel aj ked tento chodi super ale koli tym eko technologiam je to uz nepouzitelne... zial...