Topení a klimatizace
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Topení a klimatizace
Čidlo venkovní teploty je u tohoto modelu jen pro displej v palubce. Jak ho nahradit jsem dával zde.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení a klimatizace
Marku a klimatizace si bere údaje z tohohle čidla ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Topení a klimatizace
Automatická určitě. Pořád jsem nepochopil, jestli to problematický topení je manuální nebo automatická. Ona u některých foresterů a imprez vypadá totiž automatická jako manuální...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14880
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Topení a klimatizace
Honzo, je to automatická, má tlačítko Auto a když ho stisknu, rozparádí ventilátor na plný výkon a jo, vypadá dost retro, jako manuálně
Marku, díky za odkaz, hodí se!
Marku, díky za odkaz, hodí se!
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Topení a klimatizace
Tak v tom případě to snad musí využívat nějakou informaci o vnější teplotě... jinak by to nemohlo efektivně fungovat. V servisním manuálu bejvaj nějaký postupy, jak to donutit k různým diagnostickým režimům. Tím bych začal.
A s těmi kolečky bych moc nehýbal na svých osách...
A s těmi kolečky bych moc nehýbal na svých osách...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Topení a klimatizace
Myslel jsem, že mi klimatizace normálně fungovala i s vadným venkovním teplotním čidlem. Jenže auto bylo koupeno na podzim.Tak jsem to možná ani nezkoušel a než se oteplilo, čidlo jsem dal jiné.
Podle schémat je jednotka klimatizace spojena datovým vodičem s mikrokontrolérem palubky.
Tak to informaci o venkovní teplotě asi využívá.
Omlouvám se za dezinformaci.
Podle schémat je jednotka klimatizace spojena datovým vodičem s mikrokontrolérem palubky.
Tak to informaci o venkovní teplotě asi využívá.
Omlouvám se za dezinformaci.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Topení a klimatizace
Mám takovej přiblblej dotaz, co mi nedá spát (a tentokrát snad nehledám žádnej problém, jenom je mi záhadou, proč to tak je ). Jaký vliv na výkon / účinnost klimatizace má sluneční svit? O co mi jde - všiml jsem si teď v těch vedrech dvou věcí. První je, že klimatizace v autě za jízdy vyšší rychlostí začne foukat výrazně rychleji výrazně studenější vzduch. Tedy když jedu po městě, kde skoro furt stojím nebo se plazím 30, 40km/h, tak se ten vzduch z výdechu ochlazuje o hodně pomaleji, než když najedu na okruh a jedu 80 (a tohle chování jsem teď pozoroval i u Imprezy). To bych ještě řekl, že je celkem logické, pač to patrně bude záviset na ofuku toho klimatizačního chladiče vepředu a ten se asi bude chladit líp náporem vzduchu ve vyšší rychlosti, než když na něj dýchá sahara...
Co mi ale neni jasný je, že mi přijde, že ta klimatizace začne chladit výrazně víc a rychlejš v případě, kdy nesvítí slunce, ačkoliv teplota vzduchu je jinak úplně stejná. Když jsem jel dnes po poledni, kdy slunce pražilo, tak venkovní čidlo ukazovalo 34C a za těch 20 minut co jsem s tím jel, to sice foukalo studeně, ale nic extra. Když jsem vyrazil domů večer, tak teplota dle čidla 34 - 35C, ale slunce zalezlo za mrak. A po chvíli z tý klimatizace šel takový vzduch, že jsem myslel, že budu mít omrzliny a amputují mi ruce. A teď otázka - čím to? Teplota vzduchu stejná, takže bych čekal, že chladič klimatizace se bude chladit stejně. Takže je tam někde ještě místo, kde to ten vzduch stačí ohřát tím slunečním svitem? Nebo - ještě mě napadá varianta, jelikož v těhlech vedrech to obvykle jede na vnitřní cirkulaci, že to slunce stačí ohřávat ten vzduch uvnitř auta a ten se pak průchodem přes výparník nestačí tolik ochladit (ačkoliv někde na webu tvrdili, že by to ty 4C na výstupu mělo dát vždycky, ale to asi taky můžou bejt kecy ).
Co mi ale neni jasný je, že mi přijde, že ta klimatizace začne chladit výrazně víc a rychlejš v případě, kdy nesvítí slunce, ačkoliv teplota vzduchu je jinak úplně stejná. Když jsem jel dnes po poledni, kdy slunce pražilo, tak venkovní čidlo ukazovalo 34C a za těch 20 minut co jsem s tím jel, to sice foukalo studeně, ale nic extra. Když jsem vyrazil domů večer, tak teplota dle čidla 34 - 35C, ale slunce zalezlo za mrak. A po chvíli z tý klimatizace šel takový vzduch, že jsem myslel, že budu mít omrzliny a amputují mi ruce. A teď otázka - čím to? Teplota vzduchu stejná, takže bych čekal, že chladič klimatizace se bude chladit stejně. Takže je tam někde ještě místo, kde to ten vzduch stačí ohřát tím slunečním svitem? Nebo - ještě mě napadá varianta, jelikož v těhlech vedrech to obvykle jede na vnitřní cirkulaci, že to slunce stačí ohřávat ten vzduch uvnitř auta a ten se pak průchodem přes výparník nestačí tolik ochladit (ačkoliv někde na webu tvrdili, že by to ty 4C na výstupu mělo dát vždycky, ale to asi taky můžou bejt kecy ).
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10653
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Topení a klimatizace
Klima přepíná na vnitřní cirkulaci proto, že pak ochlazuje už vlastně ochlazenej luft, ne ten horkej zvenku. A klima pracuje i s čidlem slunečního svitu, který je umístěný na palubce před spolujezdcem u okna. Takže vliv to určitě má.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Topení a klimatizace
O cidle vim. Ale to jsem bral, ze funguje asi hlavne na takove ty pripady, kdy teplota vzduchu je nizka, ale slunce sviti, takze uvnitr auta ti je stejne vedro. No, stejne by ten puchejr uz mohl zalezt
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Re: Topení a klimatizace
No, řízení klimatizace u subaru je tak trochu magie... Přijde mi, že čím novější model, tím se to chová víc nepředvídatelně. Někdy až chaoticky. Bohužel zvyklej z BH, že jsem, co je rok dlouhej, měl nastavený 25/AUTO a jenom korigoval nahoru když byly vedra nebo naopak v zimě dolů když jsem jel třeba v bundě, jsem byl u BL dost nepříjemně překvapenej, jak s tím musím furt nějak kroutit, přidávat větrák, nastavených půl stupně často dělá rozdíl mezi moc teplo a moc zima... no jako už jsem si zvyk, takže dokážu dosáhnout komfortu, ale znamená to víc ovládání... Chjo...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Topení a klimatizace
Covece tak ja mam presne opacnou zkusenost, kdy na klimu v subaru muzu rict jen samou chvalu. Od okamziteho nastupu po startu pres vybornou regulaci.Vzdycky sem to mel nastaveno u vsech subaru na FULL AUTO a nikdy sem nemel problem. Vetsinou sem si vystacil s 22-24 Stupni....
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Re: Topení a klimatizace
Tak jsi buďto míň náročnej nebo to BH fakt "zmlsává". Jako objektivně si taky nemůžu stěžovat, když jsem viděl, co dělaj některý mnohem dražší auta, ale přecijen BH->BL bylo lehký zklamání... A ať nikoho ani nenapadne napsat, že za to může sedanová kastle.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Topení a klimatizace
Tak to bude nízkym podvozkem
Re: Topení a klimatizace
Vole
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Topení a klimatizace
Ahoj, řeším právě stejný problém. Klimatizace fungovala podivně, byl jsem na plnění a vše bylo v normě, chladivo i olej. Objevil jsem vadné relé, co spíná elmag. spojku kompresoru. Vyměnil jsem jej. Nicméně za studena a po delší odstávce funguje a chladí a po pár minutách či kilometrech přestane a nechladí a nezapíná kompresor. Naprosto přesně nefunguje jak píše kolega Tapan.Tapan píše:Prosím zkušené o radu, případně nezkušené o nápady XTčko (SG XT 2004) jsem kupoval s tím, že klima nefunguje, servis tenkrát řekl, že je doplněná, ale nejede, prý spojka kompresoru, ale sehnat ji neumějí. Teprve nedávno s příchodem vyšších teplot jsem zjistil, že to není tak jednoduché. Při studeném motoru (po delším odstavení auta) klima chladí jako divá, ale po cca. 5 km (pár minutách) přestane. Po krátkém odstavení (když motor je ještě teplý) klima vůbec nezačne chladit. Někajý nápad?
Nepracuje to nějak i s venkovní teplotou? Ukazatel venkovní teploty mi (od koupě) ukazuje hausnumera, aktuálně kolem 50 stupňů, v …
Mě čidlo venkovní teploty měří dobře, mám Forester SG 2.0X a klimatizace je manuální. Jsem zde nový a děkuji za každou radu, kdo se se stejným projevem setkal.