Topení a klimatizace

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
saburafu
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2125
Registrován: stř srp 12, 2009 12:00 am
Bydliště: Budějce - Vyšák
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od saburafu »

hetzer píše:saburafu: ja mam kontrolku v tom tlacitku, ty ne? :670:
Jo, tak to jo. To tam mám taky. Nebral jsem to jako kontrolku :845: Já jsem si myslel, že kluci myslí nějakou kontrolku přímo u budíků na přístrojovce.
Uživatelský avatar
jarkantor
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od jarkantor »

Mám Foresta 2007, když otočím regulačním bazmekem směrování zduchu úplně doprava, tedy na ofuk skla a nebo o polohu doleva, tedy na ofuk skla a nohou, vždy mi automaticky sepne klima a rozsvítí se LED kontrolka klimy. Pokud nechci, aby A/C jela, tak ji prostě vypnu zmáčknutím tlačítka, ve kterém mi svítící LEDka, signalizující chod A/C. Myslím, že takto by to asi mělo fungovat všem s obdobným ovládáním ventilace, foto bohužel nemám.
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1515
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od Vladimir_xh »

Jarkantore, to bude podle mého názoru až u faceliftového Forina od roku 2005 plus.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od Harry »

saburafu píše:Harry, já osobně mám banána, takže je mi taková rada k ničemu. Děkuji ale za přepostování úryvku z manuálu.
Netušil jsem kolik lidí, a kdo všechno, má BAN na SC.....
Vím jen, že to tam bylo jeden čas velmi zmatečné, a že BAN dostalo mnoho lidí zbytečně, někteří se tam vrátili pod jinými nicky.....
Domníval jsem se, že se tam lze dostat přes anonymisery, jako na většinu webů nebo přes mobil....
Já jsem byl, a ještě částečně jsem zavalen osobními starostmi, takže se nyní Subaru webům věnuji asi zhruba o 70 % méně, než kdysi, na př. před půl rokem....
Pokud ovšem bude nějaký naléhavý problém, tím nemyslím třeba volbu desénu pneu, :wink: tak rád pomohu, třeba i tím, že odpovídající pasáž přenesu sem.
Pak ji může třeba někdo z moderátorů a administrátorů upravit, mně to vadit nebude....
Dost si pamatuji, co tam bývalo řešeno..... :-)
Jsou tam také technické informace, které se už těžko kdy opět získají, a již nyní se těžko hledají! Jak budu mít čas, stáhnu si je do wordu. Pak, v případě potřeby je dám sem.
Nevím, jakým způsobem je web SC spravován, pouze vím, že některé nejstarší příspěvky mizí.
Přesvědčil jsem se o tom osobně bezpochybně. Ještě v říjnu jsem tam měl 4337 příspěvků, (říkal jsem si, tak z legrace, za chvíli to bude 4444, ::-DDD: ) nyní jen 4164..... :670: Mně osobně to nijak neuráží, :811: ale vadí mi to. :!:
Je mi jen líto starých, původních informací, o problémech a jejich řešení, starých ročníků Subaru..... :666:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od HonzaCZ »

Já tedy jezdím v zimě na AUTO a v létě na AUTO ECON (ECON pouští míň kompresor a nesnaží se tak agresivně dosáhnout nastavené teploty). Teplota v zimě podle toho, jak jedu daleko - když jedu kousek, nesundavám si bundu, nechávám 19-20°C, když jedu dál - sundám si bundu - 22°C a víc, podle potřeby.
S mlžením problém nemám - A/C se zapíná, podle mých dosavadních poznatků, celkem dost logicky. Např. když je venku 10°C, teplota nastavena na 22°C a začne pršet, tak se zapne A/C. Když jí manuálně "přebiju" tak se za pár minut zamlží okno, je potřeba přenastavit víc funkcí (větší proud větráku, směrovat i na čelní okno).
Nevím jak u novějších modelů, ale u mého (je to i popsáno v manuálu) se při nastavení AUTO a následné manuální změně některé funkce ostatní i nadále ovládají podle AUTO programu.
Velice se mi líbí funkce tlačítka na ofuk předního okna - které po jeho opětovném stisknutí vrátí původní nastavení.
Teď v zimě je po na startování automaticky (samozřejmě v režimu AUTO) nastaven ofuk na přední okno a větrák stojí (aby neotravoval ledovým vzduchem). Po mírném ohřátí motoru (cca 1-2 minuty) se větrák rozběhne na první stupeň, aby proudil vzduch a čelní okno se nezamlžilo, ale stále je vzduch moc studený pro posádku. Když začne být vzduch vlažný, větrák se rozjíždí pozvolna naplno. Následně přechází samovolně z režimu ofuku čelního okna na ofuk nohou, popřípadě nohou i vršků podle rozdílu vnitřní a navolené teploty (nevím podle jakých kritérií, ale teplota vzduchu už je příjemná a okno už se nezamlží). Pokud mu do toho v průběhu této procedury hrábnu, tak už sama neproběhne i když znovu nastavím AUTO.
No nevím, jak vy, ale já jsem spokojen. Samozřejmě někdy je nutné změnit požadovanou teplotu a dokorigovat tak moc velkou zimu/teplo. A čas od času je potřeba nastavit i jiné parametry, ale to jsou většinou velmi specifické situace.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od Harry »

V tomhle
t111_36.jpg
jsme žádnou volbu, mimo "teplo/zima"
P1030870.JPG
neměli, a taky jsme všude dojeli, a přežili to..... :657: ::-DDD:
Chce to trochu sportovního ducha..... :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od HonzaCZ »

Harry, v autě za milion by to přecijen chtělo trochu toho komfortu :811:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od Harry »

HonzaCZ píše:Harry, v autě za milion by to přecijen chtělo trochu toho komfortu :811:
HonzoCZ, asi máš pravdu,..... :845: ale při mojí sklerose jsem rád, že si vzpomenu na vyhřívání sedadla..... ::-DDD:
(Chtělo by to vyhřívaný volant..... :845: :850: )
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od HonzaCZ »

Ano to je přesně moje řeč! Proč už dávno není běžná výbava vyhřívaný volant?!
Vyhřívané sedačky jsem si už zařadil mezi standardní výbavu a auto bez nich bych už nechtěl - maximálně tak nějaké roadster, sporťáček, který by přes zimu ale stál v garáži :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od Harry »

HonzaCZ píše:Ano to je přesně moje řeč! Proč už dávno není běžná výbava vyhřívaný volant?!
No tady Subaru jaksi zaspalo, protože vhřívaný volant mají nejen přepychová auta, http://lnk.nu/209.85.135.132/15zg
http://www.tipmobile.cz/osobni/lexus/ls ... .8512.html
ale i auta poměrně laciná..... :839:
Vyhřívaný volant
S vyhřívaným volantem jsme se mohli donedávna setkat jen u luxusních vozů. Nyní jej už nabízí i Opel a to i v kategorii nejmenších vozů. Za vyhřívaný volant společně se sedačkami zaplatíte například 8-11 tisíc v novém Opelu Corsa. http://news.autoroad.cz/nezarazeno/21918-asdf/
Kožené autorukavice v zimě nezahřejí, a v pletených se špatně kroutí vypínačema.... :845: a do těchle potahů http://www.baby-cafe.cz/modules.php?nam ... ic&t=23447 se mi nějak
31431ak-_LRG.jpg
nechce.... ::-DDD:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10646
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od Mira »

Jen doplňuji ke své klimě. Je manuální, tudíž jede když ji zapnu tlačítkem a je zapnutý ventilátor. A je jí úlně fuk, jestli to de na sklo, na nohy, nebo kamkoliv. A takhle má manuální klima fungovat. Jinak na odmlžení je to v zimě naprostá paráda. Za minutku mám odmlžený celý autí.
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od romik »

Tomas1002 píše:Založil jsem toto nové vlákno, protože by mě zajímaly vaše zkušenosti s topením.
Ve svém autě mám automatickou klimatizaci (bez displeje). U všech předchozích aut, kde jsem jí měl, jsem byl zvyklý mít jí vždy na "auto" a kromě okamžiků, kdy jsem po vyjetí potřeboval rychle odmlžit sklo, jsem do ní nijak nezasahoval. Vždy to topilo akorát, okna se nemlžila, krásně to regulovalo proud teplého vzduchu k nohám a částečně na přední sklo. Taky teplotu to redukovalo příjemně.
U Forestera je to bohužel úplně jinak :686: . Při "auto" režimu vyrobí systém v autě po zahřátí motoru šílené vedro a musím teplotu (nastaveno na cca 21 stupňů) snížit ručně. Ustálí se to až tak po 10 km.
Mnohem víc mě ale :zachod: mlžení oken. Už jsem rezignoval na automatiku, vždy nastavuji regulátor přívodu vzduchu do polohy "přední okno a nohy". To jakž takž pomáhá, ale zase mi při něm jde poměrně nepříjemný chladnější vzduch z výdechů na palubní desce, takž v autě "táhne".
Včera jsme jeli v autě 4 a měli v kufru pár vlhčích věcí a to už ani tohle nastavení nestačilo :655: . Musel jsem několikrát přepnout nastavení jen na přední sklo, porotže se mi neustále potilo. Chvílemi jsem dokonce musel regulátor otáček ventilátoru nastavit na maximum.
Přední sklo mám x-krát ošetřené různými antimlžícími hadříky a stejně je to furt takhle :baseball: :fuckoff: .
Vnitřní cirkulaci samozřejmě zapnutou nemám.
Vždy jsem měl za to, že automatická klimatizace je od toho, aby se nastavila a člověk s ní nemusel nic dělat. U Forestera s ní musím v takovémto počasí bohužel neustále "kvedlat" :6066: .

Jaké zkušenosti máte vy ostatní??
Tak po včerejší již několikeré zimní 800 km jízdě po dálnici jsem také velmi nešťastný, cože to Ti technici v Subaru udělali s tím topením. Dopředu zdůrazňuji, že mám Forestera v dieslu jako Tomas1002 nebo Quickly a dle jejich vyjádření máme stejné problémy.
Také jsem přesedlal z auta, kde byla digitální automatická klima/topení, která fungovala dle mého zcela precizně. Když bych to měl oznámkovat, tak předchozí za 1, subaru topení za 4, klima za 2.
Čím větší mráz a větší rychlost, tím více mám strach o své nohy, abych si je "neupekl". Konečně jsem asi přišel na problém, který je zcela zásadní a to je to, že když vypnu kolečkem topení na minimum, tj. předposlední dílek a předpokládám, že na nohy půjde chladnější vzduch, tak to se neděje. Neustále je foukán ohřátý vzduch z topení. Musí se zcela otočit doleva, aby se uzavřel přívod (pravděpodobně nějaká klapka, jak u jiných aut). Pak na Vás proudí i na nohy zcela chladný vzduch dle venkovní teploty. Takže jestli nechci jezdit se zapnutou klimou v zimě, což jsem nikdy v životě nejezdil, tak mám smůlu. Používám ji pouze v případech, jak se zde popisují, tj. odmlžení, vysušení mokrého "tapecírunku" pod gumovými rohožemi a od neposedných dětí i psů (taky máme 45-ti kilového huňáče), tedy celkově na snížení vzdušné vlhkosti v autě.
Zkoušel jsem kombinace snad všech režimů při dálniční rychlosti a neuspěl jsem. Skončil jsem u toho, že jsem v režimu manual nastavil foukání kroužkem tak na "11-tou hodinu", což už tak nefičí v interiéru a topení jsem zcela vypnul. Asi náporovým režimem se dostane do sání od topení studený vzduch z venku. Režim auto je prostě u tohoto modelu s tímto motorem zcela nepoužitelný, jak pro intenzitu foukání (ihned se mlží přední sklo), tak pro rozdělení sklo, nohy předek. Což je pro mne zklamání. Ne že bych na to přišel až na konci zimy, ale nebyl jsem si jistý, takže to píši až dnes po několikerém otestování. V nižších rychlostech na okreskách se to tak neprojevuje. Podle mne bude možná problém v tom, že zde bude jedno čidlo teploty v interiéru. Pokud víte, kde ty další čidla jsou, možná mám některé vadné.
Takže nakonec otázka, kolik těch čidel vlastně je ve Foresterovi 09?
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16138
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od quickly »

romik píše: Dopředu zdůrazňuji, že mám Forestera v dieslu jako Tomas1002 nebo Quickly a dle jejich vyjádření máme stejné problémy.
Tomas1002 má F09 benzín
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od romik »

quickly píše: Tomas1002 má F09 benzín
Tak to se omlouvám za chybu.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
bigwidle
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: stř zář 09, 2009 9:53 pm

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od bigwidle »

Čidla jsou tam dvě. Jedno u klíčku zapalování (otvory v plastu) a druhý na středu přístrojovky pod čelním sklem (ohřívání od slunečního záření). Jinak naprostý souhlas, v případě nového Foresteru je automatická klima v zimně nepoužitelná.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“