Topení a klimatizace
Re: Topení a klimatizace
Tak mě to nedalo a problém 5ti-minutové funkce klimatizace vyřešen:-)
Kontrola tlaku byla v pořádku, od poslední kontroly se nic nezměnilo - žádný únik chladiva. Dal jsem se do měření. Problém byl v tom, že elektromagnetická spojka kompresoru měla velký odskok. Za studena byl nižší odpor vinutí a proud spojku přitáhnul a spojil. Za běhu motoru a kompresoru - po zahřátí vinutí narůstá odpor vinutí, lehce se snížil proud cívkou spojky a již nestačí k tomu, aby přiskočila. Jsou na spojce tři gumové dorazy a ty byly opotřebované. Zřejmě je to příčina, že již magnetická síla nestačí k tomu, aby spojkau spojila.
Packy, ve kterých jsou gumové dorazy jsem přihnul - tím se zmenšila vůle spojky a ejhle, aby se spojila stačí nižší napětí - už od 11,5V spolehlivě sepne.
Zdá se, že problém vyřešen, ale ideální by bylo pořídit nové gumové dorazy, ale obávám se, že ty nikde neseženu. A repas čerpadla včetně spojky je asi nesmysl drahý, ale asi by to vyřešil. Uvidím co po delším ježdění jak dlouho to vydrží, ale zatím klimatizuji.
Tak snad rada někomu pomůže, setká-li se se stejným problémem. Zdenda
Kontrola tlaku byla v pořádku, od poslední kontroly se nic nezměnilo - žádný únik chladiva. Dal jsem se do měření. Problém byl v tom, že elektromagnetická spojka kompresoru měla velký odskok. Za studena byl nižší odpor vinutí a proud spojku přitáhnul a spojil. Za běhu motoru a kompresoru - po zahřátí vinutí narůstá odpor vinutí, lehce se snížil proud cívkou spojky a již nestačí k tomu, aby přiskočila. Jsou na spojce tři gumové dorazy a ty byly opotřebované. Zřejmě je to příčina, že již magnetická síla nestačí k tomu, aby spojkau spojila.
Packy, ve kterých jsou gumové dorazy jsem přihnul - tím se zmenšila vůle spojky a ejhle, aby se spojila stačí nižší napětí - už od 11,5V spolehlivě sepne.
Zdá se, že problém vyřešen, ale ideální by bylo pořídit nové gumové dorazy, ale obávám se, že ty nikde neseženu. A repas čerpadla včetně spojky je asi nesmysl drahý, ale asi by to vyřešil. Uvidím co po delším ježdění jak dlouho to vydrží, ale zatím klimatizuji.
Tak snad rada někomu pomůže, setká-li se se stejným problémem. Zdenda
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení a klimatizace
Mám dotaz na kompresor klimatizace.
Po nastartování to vydává takovy kňučivý zvuk (...cca kočka f průvanu? ), který s otáčkami zesiluje. Není to nijak dramatické, ale slyšet to je jak uvnitř, tak aj venku. Je jedno, jestli je kopresor sepnutý nebo ne, de to to od řemenice. Prostřík sem to WD-éčkem... nepomohlo. Po odstranění řemene je klid....pravda, ještě sem nezkoušel zda to nejde od napínací řemenice, ale zvuk de spíše od kompresoru.
Tedy dotaz, je tam ložisko či ještě něco jiného, co by se mohlo takto zvukově projevovat? A de to vyměnit bez rozebrání kompresoru?
Před cca rokem se sice lehce ozvalo ložisko volnoběžné řemenice (to byl jiný zvuk), tak sem povolil řemen a od té doby klid až doteď. Dyž sem teď sundal řemen, tak se řemenice točí bez odporu, ikdyž né úplně neslyšitelně, ale to těžko něco poznat, bo řemenice není zatížená řemenem. Klíma funguje, ale asik to budu moset odpojit, bo nevím, co se tam ftom mrví.
Cesta z Makedonie tomu zjevně neudělal dobře, bo to byl ranec km na zátah.
Po nastartování to vydává takovy kňučivý zvuk (...cca kočka f průvanu? ), který s otáčkami zesiluje. Není to nijak dramatické, ale slyšet to je jak uvnitř, tak aj venku. Je jedno, jestli je kopresor sepnutý nebo ne, de to to od řemenice. Prostřík sem to WD-éčkem... nepomohlo. Po odstranění řemene je klid....pravda, ještě sem nezkoušel zda to nejde od napínací řemenice, ale zvuk de spíše od kompresoru.
Tedy dotaz, je tam ložisko či ještě něco jiného, co by se mohlo takto zvukově projevovat? A de to vyměnit bez rozebrání kompresoru?
Před cca rokem se sice lehce ozvalo ložisko volnoběžné řemenice (to byl jiný zvuk), tak sem povolil řemen a od té doby klid až doteď. Dyž sem teď sundal řemen, tak se řemenice točí bez odporu, ikdyž né úplně neslyšitelně, ale to těžko něco poznat, bo řemenice není zatížená řemenem. Klíma funguje, ale asik to budu moset odpojit, bo nevím, co se tam ftom mrví.
Cesta z Makedonie tomu zjevně neudělal dobře, bo to byl ranec km na zátah.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Topení a klimatizace
A není to spíš servočerpadlo?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení a klimatizace
Šecko sem sundal a postupně zjišťoval. Je to řemenice od klimatizace.
Čerpadlo serva o alternátor sice taky špetku cvrlikají, ale to je bez problémů, bo už mají tých 322 tis. km najeto.
Čerpadlo serva o alternátor sice taky špetku cvrlikají, ale to je bez problémů, bo už mají tých 322 tis. km najeto.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Topení a klimatizace
Aha, no tak v tý řemenici je ložisko, který se točí tak jako tak, i když je spojka rozpojená. Tak to bude zřejmě to. Ale jestli se dá jednoduše vyměnit, to ti neporadím.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Topení a klimatizace
V jednom případě mi kvičela kladka napínáku, v druhým případě samotnej řemen. Začal bych s ním.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení a klimatizace
Řemen by to být neměl, bo sem ho nechal volný a postupně dotahoval dle toho, jak bylo nutné, aby neprokluzoval. Jinak kvičící řemen se dá spravit suchým mýdlem, pak přestane kňučet.
Tu kladku zkusím, to sem pravda nezjišťoval.....dle poslechu to ale bylo výš.
Tu kladku zkusím, to sem pravda nezjišťoval.....dle poslechu to ale bylo výš.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Topení a klimatizace
Mejdlo mi to spravilo na týden, pak to začlo zas pohvizdovat. Tak jsem investoval 3 kila do obou nových a je klid.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22758
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Topení a klimatizace
BTW to pohvizdování vám to jinak dělá furt nebo jenom za studena? Mě to kdysi začalo vrzat. Tak jsem ho nechal vyměnit, 3 měsíce byl klid a pak to začalo zase (nejspíš ten druhej ). Ale v obou případech to dělá jenom studený auto, jak se to ohřeje, tak je ticho... zatím jsem ten druhý teda ignoroval, ale jenom mě zajímalo v jaké fázi to kdo řeší
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení a klimatizace
Totok není zvuk jak o řemene ani něco, co je nějak zásadně závislé na teplotě. Po nastartování to začne kňučet a trvá to až do vypnutí s podobnou intenzitou, vždy dle otáček motoru, tedy se dá hned vyloučit spousta možností včetně řemene. Začalo to nějak po cestě dom z Makedonie nějak na Slovensku už jen kousek od domova, kdy sem si toho všim a poslouchal, zda to není od převodovky atd. Doma sem to blíže prozkoumal a zjistil totok....
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Topení a klimatizace
U mě to bylo jak sepla klima, tak začal hvízdat. Tzn. na volno ticho, pod zátěží kvikot. Novej řemen to vyřešil, nemusel jsem hledat dál. Na impreze jak začal kvičet jsem promazal kladku a taky ticho.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- Čibi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
- Jméno a příjmení: Martin Cháb
- Bydliště: Českolipsko
Re: Topení a klimatizace
mohu dotaz - pokud mám zapnutou klimu, automaticky se mi rozběhnou větráky ventilátoru na chladiči. Proč? Pokud to tu už je, tak se omlouvám, nedohledal jsem to.
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
- Čibi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
- Jméno a příjmení: Martin Cháb
- Bydliště: Českolipsko
Re: Topení a klimatizace
i v zimě? Třeba jiný auto, co máme doma, to nedělá, tohle je permanetně, což mě s..e...námořník píše:Protože ti chladí chladič od klimy.
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20644
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Topení a klimatizace
Každá klima když chladí , tak ji běží ventilátor, je jedno jestli v autě nebo v domě. Pokud ne, tak třeba nechladí ( auto režim) a nebo je rozbitá.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat