Topení a klimatizace

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od RadekN »

Je fakt, že když jsem to profoukal kompresorem, tak bordelu z toho vylítalo teda pěkně ... Možná by nebylo od věci to líznout i tím smirkem.

Jo a taky se mi od té doby srovnal volnoběh při dojíždění na křižovatku. Dřív mi vylítly otáčky ke 2000, teď to drží krásně max 1000. Možná jestli si auto myslelo, že je kompresor sepnutý, i když mechanicky nesepnul, tak dávalo jinou směs? Je to možné Honzo? Nebo jen shoda náhod a nesouvisí to? :-)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od HonzaCZ »

Jj, není to možný, ale je to jistý. :-)

Na řízení volnoběhu se odráží spousta parametrů a sepnutí kompresoru je, řekl bych, ten nejzásadnější. Dokonce se cíleně zvyšují otáčky. To samé pokud zabírá servo čerpadlo (je tam kontakt asi na obtokovém ventilu), tedy při točení volantem u aut s hydraulickým posilovačem (nevím jestli u všech modelů).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od spm »

Mne teda kompresor ty volnobezny otacky skoro nemeni, s tim jsem nikdy problem nemel. Ale to servo to meni hodne citelne. Na to obcas narazim, kdyz nekde manipuluju, parkuju, bez zmacknuty brzdy a plynu, chytnu za volant a ono se to najednou rozjede jako krava :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od námořník »

Ty a nemáš to rozbitý?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od spm »

I to je mozny :-DDD taky mi to obcas naopak prudce zastavi, ale kardan je prej v poradku, takze to bude asi zase tohle :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od HonzaCZ »

V manuálu je u mě Idling speed (A/C ON): 770±50 rpm a běžný, tedy Idle speed at Park or Neutral position: AT: 650 rpm. Takže teoreticky to může vylízt klidně o 170 rpm (26 %). To mi přijde dost. :-D

Ale v reálu to bude tak o 100. Každopádně mám tady jednu křižovatku, kde to na D při normálním volnoběhu přesně stojí v kopci bez brzdy a když sepne kompresor a otáčky se zvýší, tak se to začne pomalu plížit. :-DDD
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od petr »

začíná mi něco kňučet v motoru a mám podezření že je to nějaké odcházející ložisko a to nejspíš na kompresoru klimatizace co s tím ? Doro tu řešil něco podobného ale nevím jak to dopadlo nenašel jsem to
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od námořník »

Nejdřív bych postupně sundal klíňáky abych věděl na 100% co kňučí
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
plukovník

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od plukovník »

petr píše:začíná mi něco kňučet v motoru a mám podezření že je to nějaké odcházející ložisko a to nejspíš na kompresoru klimatizace co s tím ? Doro tu řešil něco podobného ale nevím jak to dopadlo nenašel jsem to
A není to spíše celkem normální kvílení expanzního ventilu ?
To je ta věc na potrubí mezi kompresorem a výparníkem, připevněná na přepážce mezi motorem a kabinou.
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od petr »

jo jo asi budu muset nejdřív na 100% zjistit co to je , ale je to něco co se točí mění to zvuk podle otáček motoru , budu muset sundávat ty kliňaky no ale vidím to nejspíš na ten kompresor
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od mnov »

plukovník píše:A není to spíše celkem normální kvílení expanzního ventilu ?
To jsem ještě na žádné klimatizaci neslyšel. Tím myslím od ledničky, přes auto a velké sálové klimatizace. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od námořník »

Nebo jestli to nejde z kapsy a nedělá to peněženka po tankování :-).
Nejdřív to dagnostikuj. Knučet může klidně ta napínací kladka nebo servo.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
plukovník

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od plukovník »

petr píše:jo jo asi budu muset nejdřív na 100% zjistit co to je , ale je to něco co se točí mění to zvuk podle otáček motoru , budu muset sundávat ty kliňaky no ale vidím to nejspíš na ten kompresor
No, ale kompresor neběží furt, pouze když sepne jeho elektromagnetická spojka, takže bys to snadno určil.
A pokud by to dělala jenom její vnější řemenice, tak by se to myslím projevovalo spíše jako hluk.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48971
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od VDC »

Sice nevim, jestli se to jmenuje expanzní ventil, ale potvrzuju, že tenhle váleček mi loni kňučel jako prase. Pochopitelně, když byla puštěná klimatizace. :-) A nebylo to trvale, ale myslím, že čím větší vedro bylo, tím víc.
Letos zatím ťuk ťuk, dobrý.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
plukovník

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od plukovník »

VDC píše:Sice nevim, jestli se to jmenuje expanzní ventil, ale potvrzuju, že tenhle váleček mi loni kňučel jako prase. Pochopitelně, když byla puštěná klimatizace. A nebylo to trvale, ale myslím, že čím větší vedro bylo, tím víc.
Letos zatím ťuk ťuk, dobrý.
Ano, to souhlasí
Čím větší vedro, tak tím hlasitější může být ten projev...
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“