Topení a klimatizace
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Topení a klimatizace
Je fakt, že když jsem to profoukal kompresorem, tak bordelu z toho vylítalo teda pěkně ... Možná by nebylo od věci to líznout i tím smirkem.
Jo a taky se mi od té doby srovnal volnoběh při dojíždění na křižovatku. Dřív mi vylítly otáčky ke 2000, teď to drží krásně max 1000. Možná jestli si auto myslelo, že je kompresor sepnutý, i když mechanicky nesepnul, tak dávalo jinou směs? Je to možné Honzo? Nebo jen shoda náhod a nesouvisí to?
Jo a taky se mi od té doby srovnal volnoběh při dojíždění na křižovatku. Dřív mi vylítly otáčky ke 2000, teď to drží krásně max 1000. Možná jestli si auto myslelo, že je kompresor sepnutý, i když mechanicky nesepnul, tak dávalo jinou směs? Je to možné Honzo? Nebo jen shoda náhod a nesouvisí to?
Re: Topení a klimatizace
Jj, není to možný, ale je to jistý.
Na řízení volnoběhu se odráží spousta parametrů a sepnutí kompresoru je, řekl bych, ten nejzásadnější. Dokonce se cíleně zvyšují otáčky. To samé pokud zabírá servo čerpadlo (je tam kontakt asi na obtokovém ventilu), tedy při točení volantem u aut s hydraulickým posilovačem (nevím jestli u všech modelů).
Na řízení volnoběhu se odráží spousta parametrů a sepnutí kompresoru je, řekl bych, ten nejzásadnější. Dokonce se cíleně zvyšují otáčky. To samé pokud zabírá servo čerpadlo (je tam kontakt asi na obtokovém ventilu), tedy při točení volantem u aut s hydraulickým posilovačem (nevím jestli u všech modelů).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22548
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Topení a klimatizace
Mne teda kompresor ty volnobezny otacky skoro nemeni, s tim jsem nikdy problem nemel. Ale to servo to meni hodne citelne. Na to obcas narazim, kdyz nekde manipuluju, parkuju, bez zmacknuty brzdy a plynu, chytnu za volant a ono se to najednou rozjede jako krava
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22548
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Topení a klimatizace
I to je mozny taky mi to obcas naopak prudce zastavi, ale kardan je prej v poradku, takze to bude asi zase tohle
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Re: Topení a klimatizace
V manuálu je u mě Idling speed (A/C ON): 770±50 rpm a běžný, tedy Idle speed at Park or Neutral position: AT: 650 rpm. Takže teoreticky to může vylízt klidně o 170 rpm (26 %). To mi přijde dost.
Ale v reálu to bude tak o 100. Každopádně mám tady jednu křižovatku, kde to na D při normálním volnoběhu přesně stojí v kopci bez brzdy a když sepne kompresor a otáčky se zvýší, tak se to začne pomalu plížit.
Ale v reálu to bude tak o 100. Každopádně mám tady jednu křižovatku, kde to na D při normálním volnoběhu přesně stojí v kopci bez brzdy a když sepne kompresor a otáčky se zvýší, tak se to začne pomalu plížit.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5143
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Topení a klimatizace
začíná mi něco kňučet v motoru a mám podezření že je to nějaké odcházející ložisko a to nejspíš na kompresoru klimatizace co s tím ? Doro tu řešil něco podobného ale nevím jak to dopadlo nenašel jsem to
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20532
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Topení a klimatizace
Nejdřív bych postupně sundal klíňáky abych věděl na 100% co kňučí
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Topení a klimatizace
A není to spíše celkem normální kvílení expanzního ventilu ?petr píše:začíná mi něco kňučet v motoru a mám podezření že je to nějaké odcházející ložisko a to nejspíš na kompresoru klimatizace co s tím ? Doro tu řešil něco podobného ale nevím jak to dopadlo nenašel jsem to
To je ta věc na potrubí mezi kompresorem a výparníkem, připevněná na přepážce mezi motorem a kabinou.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5143
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Topení a klimatizace
jo jo asi budu muset nejdřív na 100% zjistit co to je , ale je to něco co se točí mění to zvuk podle otáček motoru , budu muset sundávat ty kliňaky no ale vidím to nejspíš na ten kompresor
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7815
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Topení a klimatizace
To jsem ještě na žádné klimatizaci neslyšel. Tím myslím od ledničky, přes auto a velké sálové klimatizace.plukovník píše:A není to spíše celkem normální kvílení expanzního ventilu ?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20532
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Topení a klimatizace
Nebo jestli to nejde z kapsy a nedělá to peněženka po tankování .
Nejdřív to dagnostikuj. Knučet může klidně ta napínací kladka nebo servo.
Nejdřív to dagnostikuj. Knučet může klidně ta napínací kladka nebo servo.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Topení a klimatizace
No, ale kompresor neběží furt, pouze když sepne jeho elektromagnetická spojka, takže bys to snadno určil.petr píše:jo jo asi budu muset nejdřív na 100% zjistit co to je , ale je to něco co se točí mění to zvuk podle otáček motoru , budu muset sundávat ty kliňaky no ale vidím to nejspíš na ten kompresor
A pokud by to dělala jenom její vnější řemenice, tak by se to myslím projevovalo spíše jako hluk.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48971
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení a klimatizace
Sice nevim, jestli se to jmenuje expanzní ventil, ale potvrzuju, že tenhle váleček mi loni kňučel jako prase. Pochopitelně, když byla puštěná klimatizace. A nebylo to trvale, ale myslím, že čím větší vedro bylo, tím víc.
Letos zatím ťuk ťuk, dobrý.
Letos zatím ťuk ťuk, dobrý.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Topení a klimatizace
Ano, to souhlasíVDC píše:Sice nevim, jestli se to jmenuje expanzní ventil, ale potvrzuju, že tenhle váleček mi loni kňučel jako prase. Pochopitelně, když byla puštěná klimatizace. A nebylo to trvale, ale myslím, že čím větší vedro bylo, tím víc.
Letos zatím ťuk ťuk, dobrý.
Čím větší vedro, tak tím hlasitější může být ten projev...