Topení a klimatizace

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3126
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od Albi »

to je divný, nikdy se mi to nestalo, něco je podle mě špatně, klima by měla pomáhat odmlžovat (což funguje perfektně) a ne mlžit ještě více! nemáte ucpaný ten odvod kondenzátu (hadička jdoucí pod auto vpravo) ? :655:
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Tom007
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 12, 2009 11:03 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od Tom007 »

Pokud je pylový filtr, taky může být zralý na výměnu.
eX Subaru Forester 2.0 GX = MY 1999
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21884
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od HonzaCZ »

Je tam odvlhčovač, tak jak píše Albi, jestli není něco někde ucpaný... V létě v pařáku mi z auta teče voda čůrkem (z klimy). Pokud je to ucpaný, tak se tam hromadí voda a vlhkost. Cvičně bych zkontroloval i pylovej filtr, jestli máš...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od Mira »

No já asi zapoměl dodat, že se mi to taky stalo v parném létě, ne v zimě. Klima funguje bez problémů, v zimě to odmlží ihned díky tomu odvlhčovači, jen v parném létě mi z toho fičela snad pára. Bylo to v zácpě na Nuseláku. :845:

Jinak se dá vyměnit i ten odvlhčovač, většinou to v servisu při kontrole nabízejí i mimo filtrů atd.
Uživatelský avatar
Lukas_McPraask
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 637
Registrován: ned zář 19, 2010 4:31 pm
Jméno a příjmení: Lukáš Jeništa
Bydliště: Žamberk

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od Lukas_McPraask »

Byla ďírka v hadici. Takže jsem hadicu o kousek zkrátil a už je pokoj. Divný ale je, že voda v chlazení neubývala :713:
SUBARU FORESTER 2,5 XT dailycar
SUBARU LEGACY 2.0 sedan MY 93 LPG enjoy the trip
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od mamut »

Mira píše:v zimě to odmlží ihned díky tomu odvlhčovači,
Jinak se dá vyměnit i ten odvlhčovač, většinou to v servisu při kontrole nabízejí i mimo filtrů atd.
Míro, tenhle odvlhčovač neodvlhčuje vzduch co jde do interiéru, ale chladící médium v klimatizaci aby neoxydovaly vnitřní části klimatizace.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od hetzer »

mamut:ve vymeniku klimy muze venkovni vzduch snadno dosahnout rosneho bodu, takze opetovnym ohratim v interieru klesa jeho relativni vlhkost
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od mamut »

hetzer píše:mamut:ve vymeniku klimy muze venkovni vzduch snadno dosahnout rosneho bodu, takze opetovnym ohratim v interieru klesa jeho relativni vlhkost
Hetzere, ale o tom já vůbec nemluvim...
Mluvim o "sušiči" o tom co ti v servisu nabízej že ti vymění..
Ten se nachází v motorovym prostoru na potrubí klimatizace, taková hliníková bandaska a v ní čidlo tlaku...

http://www.aci.cz/default.asp?cls=stoitem&stiid=58813
Přílohy
sušič.jpg
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od hetzer »

mamut: tak to jsme si nerozumeli :unami:
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Petrfly
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: stř říj 05, 2011 11:37 am
Bydliště: Ostrava

Kompresor klimatizace zapíná a vypíná

Příspěvek od Petrfly »

Ahoj, mám dotaz, když zapnu klimatizaci tak cvakne spojka na kompresoru, zvýší se mírně otáčky volnoběhu a spustí se oba větráky na chladiči, toto trvá cca 8 sekund a kompresor se zase odpojí, otáčky klesnou, větráky přestanou větrat, pak následuje různě dlouhá přestávka podle nastavení otáček větráku v kabině a zase se kompresor zapne. Má to takto fungovat, nebo je něco špatně? V mém předchozím autě jel kompresor pořád, dokud jsem nevypnul klimu tlačítkem v kabině.

Časy cyklů běží a neběží jsou následující (venkovní teplota 10 stupňů):
větrák v kabině na min. stupeň č.1 běží 8s, neběží 39s
větrák v kabině na stupeň č.4 běží 8s, neběží 20s
větrák v kabině na max stupeň č.7 běží 8s, neběží 14s

V horku byly časy jiné, ale vypínání a zapínání zůstalo.
:diky: předem za odpověď
Subaru Forester 2,0X MY05
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od Mira »

V předchozím autě jsi měl automatickou klimu nebo manuál? Takhle se chová automat. klima, u mauálu to funguje natvrdo - zapnuto - vypnuto.
Uživatelský avatar
telatko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 901
Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
Bydliště: Zábřeh na Mor.

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od telatko »

je to v poradku, nyni mas automatickou klimatizaci. Je to v ramci snizovani spotreby. Jinak pri plnem plynu se klima odpoji taktez, aby ti nebrala vykon. :826:
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650

ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od Juras »

Na predchozi impreze se mi to chovalo taky tak a mela klimu manualni. Neni to nic zvlastniho, civic s m klimou to dela taky.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Petrfly
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: stř říj 05, 2011 11:37 am
Bydliště: Ostrava

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od Petrfly »

Mira píše:V předchozím autě jsi měl automatickou klimu nebo manuál? Takhle se chová automat. klima, u mauálu to funguje natvrdo - zapnuto - vypnuto.
Měl jsem manuál.
Ta spojka a řemen ale musí dostat pěkně zabrat, když to pořád zapíná a vypíná. A když bylo horko, kolem 28 stupňů, tak jsem cítil, že je v kabině vychlazeno na příjemnou teplotu až po 12 km a to už jsem byl v cíli cesty. Moje předchozí auto Opel Astra F by to zvládla podstatně dříve. U Forestra mi jde do kabiny parádně studený vzduch, řekl bych, že ještě více studený než v Astře, ale jen po dobu když běží kompresor, pak začne být postupně teplejší až do dalšího zapnutí. A když dám teplotu na minimum tak má chladit ať je co nejrychleji v autě příjemně a ne se pořád vypínat ne?
Subaru Forester 2,0X MY05
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od dethroned »

spojka je elektromagnetická, takže žádný problém, natož s řemenem... jak bylo řečeno, je to v rámci snižování spotřeby paliva...zároveň se netočí pořád kompresor, např v zimě.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“