Chcípnutí motoru za jízdy

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
Sasi
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 586
Registrován: čtv pro 03, 2009 9:57 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Plzeň, Chocenice

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od Sasi »

to poofy: u mě tatáž chyba s váhou vzduchu. váha jsem vyměnil, ale beze změny. nakonec proměřen dle manuálu odpor každýho kablíku a zjištěno prodření izolace na jednom z nich. Nemluvě o olejem zas....m konektoru, který tomu přensou proudu taky nepomáhal asi.
Sasi
ex Legacy 2.2 GX AT ´92
ex Legacy EJ20T MT ´94
ex Honda CR-V 2.0 ´00
ex Citroen Berlingo 1.6 HDi Treck L2 ´15
Outback 2.5 MT LPG ´01
Uživatelský avatar
poofy
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 131
Registrován: čtv říj 15, 2009 10:28 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Praha

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od poofy »

kabliky co jdou od vahy vzduchu do jednotky? A to byl nejakej prerusenej? Ja jsem totiz na diagnostice videl primo hodnoty ecu co ji davala ta vaha a zdalo se ze se to meni jak ma jen na volnobehu nedrzela presne to cislo tak nevim...
2006 Mitsubishi Lancer Evo IX 381k 510Nm
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
Uživatelský avatar
Sasi
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 586
Registrován: čtv pro 03, 2009 9:57 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Plzeň, Chocenice

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od Sasi »

Přesně tak. Ty 3 co jsou vyvedeny z konektoru z váhy do jednotky. Měl jen poškozenou izolaci. Váha fachala jak měla, ale pravděpodobně v nějakej horších situacích, třeba podle počasí, to asi házelo sporadicky problémy a blblo. Což se samozřejmě odráželo na občasném rozsvícení kontrolky CHECK. Tak jsem uděli nástavce na kable a celou váhu včetně konektoru jsem vykoupali v benzínový lázni.
Sasi
ex Legacy 2.2 GX AT ´92
ex Legacy EJ20T MT ´94
ex Honda CR-V 2.0 ´00
ex Citroen Berlingo 1.6 HDi Treck L2 ´15
Outback 2.5 MT LPG ´01
Uživatelský avatar
poofy
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 131
Registrován: čtv říj 15, 2009 10:28 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Praha

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od poofy »

tak chcipani pravdepodobne vyreseno, BOV se mi zasvinilo a nedoviralo uplne. Vahu jsem teda menil zbytecne, pokud by chtel nekdo vahu vzduchu na 97 imprezu tak prodam ;)
2006 Mitsubishi Lancer Evo IX 381k 510Nm
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od vrgada »

legacy GTB zlobi. Nejdrive na podzim rupl chladic, ted na jare horni hadice chladice a pak netesnilo vicko, to jen pro navedeni, ze motorovy prostor byl nekolikrat zlitej chladici kapalinou. Vcera zazlobil central, cvakal, ale neotevrel, musel jsem odemknout rucne od spolujezdce.

Normalne jsem jel, zhasly budiky, rozsvitily se a
zhasly, rucicky na nule. Pak auto prestalo tahnout a nakonec zastavilo na kolejich jak ve spatnem filmu. Odtlacil jsem, sviti ABS a kontrolky otevrenych dveri a sla sklopit zrcatka,pri pokusu nastartovat to trochu zacvakalo, jako kdyz mrtva baterka.

Vzal jsem ji domu pres noc nabit. Utesuji se tim, ze treba umrela, nebo, ze alternator bude potrebovat repasi uhliku. Za ty desitky let, se mi xkrat stalo, ze jsem nenastartoval, ale, ze by auto prestalo jet za jizdy....
....
Tak muzete tipovat, jestli je to vetsi porucha, pujde po znich k Turkovi (vrakoviste)
SWRT
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 595
Registrován: sob črc 10, 2010 7:09 pm
Jméno a příjmení: Daniel Docekal

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od SWRT »

To bude ta baterka....mel jsem neco podobneho
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49183
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od VDC »

Taky bych to zkusil hodit na tu baterku. Uvidíš, až ji nabiješ.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od vrgada »

baterka, ted otazka, zda je stara a umrela, anebo nedobiji alternator (20 let stary auto). Divny je, ze to nastartovalo a chciplo az za jizdy, to by naznacovalo spis spatny alternator.
...
Zaparkovany to bylo pres noc pod verejnym osvetlenim. Nekomu se asi nelibil vystrazny trojuhelnik na vozovce a zkusil ho dat na strechu, asi to spatne drzelo a tak vyrval sterace (zkurvil), aby to tim vypodlozil, stejne nedrzelo a zadni uz nedokazal vyrvat. Kazdopadne je stesti, ze nepoblil kapotu, ty zaludecni kyseliny dobre leptaji lak
Uživatelský avatar
cleo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 6343
Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
Bydliště: Poddžbánsko

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od cleo »

Stalo se mi kdysi to samy a byl to altik.


Sent from my iPhone using Tapatalk
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš Obrázek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
SWRT
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 595
Registrován: sob črc 10, 2010 7:09 pm
Jméno a příjmení: Daniel Docekal

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od SWRT »

Me to delala baterka....normalne startovala,ale pri jizde kdyz hi zacal altik dobijet,tak uz to nepobirala a delalo to neplechu
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od vrgada »

Na prvnim turbolegacy jsem repasi (uhliky) resil, dokonce jsem si ten alternator sam vy/namontoval, protoze to je zrovna vec kupodivu dobre pristupna. Muze to byt jak altik, tak baterka, ktera je od pohledu stara, zasla. Nejvic mne prekvapilo, ze to byla takova nahla smrt , zpravidla koncici baterie o sobe dava vedet horsim startovanim a taky bych cekal umrti v mrazech a ne v lete.
...
Auto je objednane na vymenu multiremene, tak to necham, at to zkontroluje servis, baterku asi budu muset koupit tak jako tak, dlouhodobe zkusenosti jsou, ze spatna baterka miva na auto neblahy vliv
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od vrgada »

Alternator, sviti kontrolka dobijeni, ktera ovsem za denniho svetla videt neni, bylo zkontrolovano i voltmetrem, po nastrtovani klesne napeti na 11,6
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od mnov »

vrgada píše:Nejvic mne prekvapilo, ze to byla takova nahla smrt , zpravidla koncici baterie o sobe dava vedet horsim startovanim a taky bych cekal umrti v mrazech a ne v lete.
Právě za vysokých teplot dochází k těmto případům vysazení akumulátoru. Vysoká teplota akumulátoru škodí a když je načatý, tak lehne bez varování. Prostě tam všechny ty chemické reakce probíhají rychleji. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od vrgada »

Tak nakonec repase alternatoru, jak uhliky tak regulator a protoze subaru a ne felicie tak s novym multiremenem to vyslo na 5 litru. Novy v nakupu dle typu by byl za 25 az 7 a tohle je zase dil, ktery jsem z vrakoviste nechtel. Zajimave je, ze i kdyz oproti jinym autum ma alternator cestne chranene misto, tak uz je to druhy subaru, kde jsem musel resit repasi altiku.
Uživatelský avatar
nothink
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 862
Registrován: ned pro 30, 2018 8:34 pm
Jméno a příjmení: Vojtěch Hvězda
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od nothink »

alespoň, že to byl jen altík, taky jsem ho nedávno musel dělat. Odešel regulátor, pravděpodobné špatným kontaktem. Oprava krásných 1750 :-)
SUBARU OUTBACK BE/BH H6 3.0 AT 154kW MY2003
SUBARU OUTBACK BE/BH 2.5i MT 115kW MY2002
ŠKODA OCTAVIA COMBI 2.0FSI AT 110kW MY2007
TOYOTA PROACE (DODÁVKA) 2.0D MT 94kW MY2014
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“