Chcípnutí motoru za jízdy
- Sasi
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 586
- Registrován: čtv pro 03, 2009 9:57 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Plzeň, Chocenice
Re: Chcípnutí motoru za jízdy
hetzer: souhlasím, ale je klepání a klepání. to co sem slyšel by mi záviděl i kamarád se Zilem.
Sasi
ex Legacy 2.2 GX AT ´92
ex Legacy EJ20T MT ´94
ex Honda CR-V 2.0 ´00
ex Citroen Berlingo 1.6 HDi Treck L2 ´15
Outback 2.5 MT LPG ´01
ex Legacy 2.2 GX AT ´92
ex Legacy EJ20T MT ´94
ex Honda CR-V 2.0 ´00
ex Citroen Berlingo 1.6 HDi Treck L2 ´15
Outback 2.5 MT LPG ´01
- poofy
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv říj 15, 2009 10:28 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Praha
Re: Chcípnutí motoru za jízdy
Taky se mi ted v zime nekolikrat stalo ze motor za jizdy chcipnul, vzdy kdyz sem dojizdel -podrazoval ke krizovatce - cili vyslapnout spojku a nez ji pustim a hodim tam rychlost (v zime to obcas trva ) tak to obcas chcipne. Jednou se rozsvitil i check engine za jizdy nez to pak chciplo. Mam po GO motoru, predtim se to nedelo, ale muze to byt shoda okolnosti. Lehky setrvak tomu taky moc nepomuze. Podezreni padlo na cidlo neutralu ale diagnostika ukazala chybu vahy vzduchu. Tak sem vymenil vahu vzduchu za jinou od vrtase a uz to skoro nedela... skoro - sem tam to jeste chcipne. Nejaky napady co by to mohlo byt dalsiho ?
2006 Mitsubishi Lancer Evo IX 381k 510Nm
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
Re: Chcípnutí motoru za jízdy
A co to je za káru? Co volnoběžný ventil, ucpaný vzduchový nebo palivový filtr, falešný vzduch v sání, špatné vůle na ventilech?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- poofy
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv říj 15, 2009 10:28 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Praha
Re: Chcípnutí motoru za jízdy
jo sorry jeste tu nemam dodelany profil - impreza GT MY97, volnobezny ventil je vycisteny - vidis filtry bych mohl zkusit vymenit .. ventily bych si radsi nechal az jako mosledni moznostHonzaCZ píše:A co to je za káru? Co volnoběžný ventil, ucpaný vzduchový nebo palivový filtr, falešný vzduch v sání, špatné vůle na ventilech?
2006 Mitsubishi Lancer Evo IX 381k 510Nm
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
Re: Chcípnutí motoru za jízdy
U toho volnoběžnýho ventilu nemusí vyčištěný znamenat OK. Co tam bylo za chybu po tom rozsvícení CHECK ENGINE? Já když jsem měl rozhozený vůle ventilů, tak potom, co se ochladilo cca na 10°C a míň, tak mi to po prvním nastartovanání zdechlo a až na druhý to udrželo volnoběh. Takže pokud bys měl ventily příliš těsný nebo příliš volný, tak by to mohlo být ono - zůstával by pootevřený nebo by se naopak otevíral moc pozdě.
Ještě bych zkusil svíčky, změřit kabely, cívky, možná lambdu. Nevim jak u týhle rézy, ale obecně bejvaj v tělě šperklapky různý kanálky pro průchod vzduchu na volnoběh, při zavřené klapce (a volnoběžný ventil jen ten volnoběh dolaďuje) a ty bejvaj zasviněný. Taky těsnost hadic odsávání prostoru ventilů bych ověřil. Rozebrat sání až k rozvodům do válců a vyčistit. Při skládání dát nový těsnění, popř. namatlat něčím na utěsnění - např. Loctite 518.
Ještě bych zkusil svíčky, změřit kabely, cívky, možná lambdu. Nevim jak u týhle rézy, ale obecně bejvaj v tělě šperklapky různý kanálky pro průchod vzduchu na volnoběh, při zavřené klapce (a volnoběžný ventil jen ten volnoběh dolaďuje) a ty bejvaj zasviněný. Taky těsnost hadic odsávání prostoru ventilů bych ověřil. Rozebrat sání až k rozvodům do válců a vyčistit. Při skládání dát nový těsnění, popř. namatlat něčím na utěsnění - např. Loctite 518.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- poofy
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv říj 15, 2009 10:28 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Praha
Re: Chcípnutí motoru za jízdy
chyba byla 26- vaha vzduchu a jeji vymena fakt pomohla ale ne uplne. S volnobehem problem nemam ani kdyz otacky jdou prudce do 6tis a dolu. Nj na serizeni ventilu ani svicky a jiny srandy ted nemam tak pockam jestli se to jeste bude stavat.
2006 Mitsubishi Lancer Evo IX 381k 510Nm
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
- poofy
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv říj 15, 2009 10:28 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Praha
Re: Chcípnutí motoru za jízdy
tak jsem dneska jel po dalnici a na 5.rychlost jsem prislapl vice plyn (poprve od GO -ca 2mes) a auto zacne zrychlovat a pak se silne trhne a prestane jet (zkousel sem 3x a 3x stejny) kdyz pridavam pomaleji tak neni problem. chechk engine se nerozsviti
-- dela to jen na 5.ku (2,3,4 plnej to neudelalo)
-- budik ukazuje peak 1,1-1,2bar (ale nevim jak to meri -patrne premeruje nebo to mohlo zmerit nejaky prekmit kdyz tlak vyleti prudce)
-- motor chcipa za jizdy (vaha vzduchu ani procisteny volnob.ventilu nepomohlo)
-- trhne to tak silne, nemohl by to byt fuel cut - prilis velky tlak turba ?
-- v awd tam pridavaly budiky mimojine tlak turba, tak nevim jestli treba hadice pri tom tlaku nepovoli (ale vizualne ok a to by nedelalo jen na 5. a nebylo by to v mziku na nulovy vykon ne?)
-- nebo ze by nakonec ventily? Jaky ma vlastne GT MY97 ventily? Sroubek nebo podlozka?
diky za kazdej napad, dam to nekomu kdo tomu rozumi ale neda mi to spat rad bych vedel co s tim zase je.
-- dela to jen na 5.ku (2,3,4 plnej to neudelalo)
-- budik ukazuje peak 1,1-1,2bar (ale nevim jak to meri -patrne premeruje nebo to mohlo zmerit nejaky prekmit kdyz tlak vyleti prudce)
-- motor chcipa za jizdy (vaha vzduchu ani procisteny volnob.ventilu nepomohlo)
-- trhne to tak silne, nemohl by to byt fuel cut - prilis velky tlak turba ?
-- v awd tam pridavaly budiky mimojine tlak turba, tak nevim jestli treba hadice pri tom tlaku nepovoli (ale vizualne ok a to by nedelalo jen na 5. a nebylo by to v mziku na nulovy vykon ne?)
-- nebo ze by nakonec ventily? Jaky ma vlastne GT MY97 ventily? Sroubek nebo podlozka?
diky za kazdej napad, dam to nekomu kdo tomu rozumi ale neda mi to spat rad bych vedel co s tim zase je.
2006 Mitsubishi Lancer Evo IX 381k 510Nm
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
Re: Chcípnutí motoru za jízdy
podle schématu http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... tration_2/ podložky
Jinak podobně se mi chovala Sierra, když jsem dal špatný svíčky a byla načatá lambda, nic víc bohužel takhle neporadím. Jenom na pětku to může dělat, protože to je ve větší zátěži. Zkusil bych nějakou přenosnou diagnostiku, pozorovatele, kterej tomu rozumí a sledovat aktuální hodnoty, zejména ve chvíli, kdy se to zacuká. Klidně ty hodnoty třeba natáčet kamerou, pokud to neumí zaznamenávat sám ten diag. přístroj. Pak se dá sledovat změny, co se děje. Dobrý na tyhle účely jsou třeba diagnostiky TS Pro nebo TS Pro Color. Nejvhodnější by samozřejmš ale byl Subaru Select Monitor.
Jinak podobně se mi chovala Sierra, když jsem dal špatný svíčky a byla načatá lambda, nic víc bohužel takhle neporadím. Jenom na pětku to může dělat, protože to je ve větší zátěži. Zkusil bych nějakou přenosnou diagnostiku, pozorovatele, kterej tomu rozumí a sledovat aktuální hodnoty, zejména ve chvíli, kdy se to zacuká. Klidně ty hodnoty třeba natáčet kamerou, pokud to neumí zaznamenávat sám ten diag. přístroj. Pak se dá sledovat změny, co se děje. Dobrý na tyhle účely jsou třeba diagnostiky TS Pro nebo TS Pro Color. Nejvhodnější by samozřejmš ale byl Subaru Select Monitor.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- poofy
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv říj 15, 2009 10:28 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Praha
Re: Chcípnutí motoru za jízdy
diky Honzo, asi zajedu k panu Bimovi kdyz si na me udela cas ten tu subaru diagnostiku ma
2006 Mitsubishi Lancer Evo IX 381k 510Nm
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
- David
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 320
- Registrován: úte srp 04, 2009 12:00 am
- Bydliště: Kosov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chcípnutí motoru za jízdy
Pan Bím - mohu z osobní zkušenosti doporučit ! Opravdový odborník na Subara !
ad tlak 1,1-1,2: standardně GT tlačí 0,85 /tak mi to i ukazují budíky Ömori/. Limitni hodnota je právě někde kolem 1,1, kdy to elektronika "odstaví" - to by mohl být jeden z možných důvodů...
ad váha vzduchu: tak mne to zlobilo při koupi auta. Proběhla výměna za jiné - starši, ale stále to nebylo O.K. - motor při vyřazení na netrál chcípal a nedržel volnoběh. Vše se vyřešilo koupí zcela nového čidla - v mém případě cca 3,5tis. Bohužel na starší modely /do r.v. 98/ je cena za uvedené čidlo je téměř trojnásobná...
ad tlak 1,1-1,2: standardně GT tlačí 0,85 /tak mi to i ukazují budíky Ömori/. Limitni hodnota je právě někde kolem 1,1, kdy to elektronika "odstaví" - to by mohl být jeden z možných důvodů...
ad váha vzduchu: tak mne to zlobilo při koupi auta. Proběhla výměna za jiné - starši, ale stále to nebylo O.K. - motor při vyřazení na netrál chcípal a nedržel volnoběh. Vše se vyřešilo koupí zcela nového čidla - v mém případě cca 3,5tis. Bohužel na starší modely /do r.v. 98/ je cena za uvedené čidlo je téměř trojnásobná...
- poofy
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv říj 15, 2009 10:28 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Praha
Re: Chcípnutí motoru za jízdy
David: ano taky ho doporucuju kde muzu mozna uz zitra to napichne na diagnostiku tak uvidime.
O jakem cidle to mluvis za 3,5tis ? Myslis vahu vzduchu? Koupil jsem jetou od vrtase s ujistenim ze auto v kterym byla jezdilo vpohode tak nevim.
mimochodem je mozny aby to tlacilo 1,2bar kdyz tam nemam zadny boost controler ? (vycetl jsem ze ty hodnoty jsou 0,9b u GT a 1,15b limit)
btw: uz jsi pridelal ten sedwich plate?
O jakem cidle to mluvis za 3,5tis ? Myslis vahu vzduchu? Koupil jsem jetou od vrtase s ujistenim ze auto v kterym byla jezdilo vpohode tak nevim.
mimochodem je mozny aby to tlacilo 1,2bar kdyz tam nemam zadny boost controler ? (vycetl jsem ze ty hodnoty jsou 0,9b u GT a 1,15b limit)
btw: uz jsi pridelal ten sedwich plate?
2006 Mitsubishi Lancer Evo IX 381k 510Nm
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
- David
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 320
- Registrován: úte srp 04, 2009 12:00 am
- Bydliště: Kosov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chcípnutí motoru za jízdy
Ano - váha vzduchu - dal jsem 2 jiné - starší, přestože měly být funkční, stále motor čas od času při dojíždění na křižovatku a vyřazení zhasnul /diagnostika nedetekovala žádnou chybu/. Až po koupi fungl nové se problém vyřešil.
- poofy
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv říj 15, 2009 10:28 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Praha
Re: Chcípnutí motoru za jízdy
a dopr.. tak to jsi me nepotesilDavid píše:Ano - váha vzduchu - dal jsem 2 jiné - starší, přestože měly být funkční, stále motor čas od času při dojíždění na křižovatku a vyřazení zhasnul /diagnostika nedetekovala žádnou chybu/. Až po koupi fungl nové se problém vyřešil.
2006 Mitsubishi Lancer Evo IX 381k 510Nm
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
- poofy
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv říj 15, 2009 10:28 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Praha
Re: Chcípnutí motoru za jízdy
takze pricina problemu (trhnuti na 5.rychlost a zadny vykon) odhalena - vylitla hadicka co de wastegate cili pri tlaku 0,9b se nic nestalo a vesele to pokracovalo az do 1,2b kdy to vypla ecu - proto to trhnuti. Hadicka je tam nasazena zpet ale da nova.
Diagnostika neukazala kolem tohoto nic jen zase chybu 24 -vaha vzduchu, takze zkusim poprosit vrtase jestli mi ji nevymeni protoze zda se ze i tahle neni dobra - porad to chcipa.
Velke dik patri Mirku Bimovi ( www.subarumb.cz ) ktery si udelal chvilku i v nedeli napichl to na diagnostiku a hned nasel tu hadicku *106*
Diagnostika neukazala kolem tohoto nic jen zase chybu 24 -vaha vzduchu, takze zkusim poprosit vrtase jestli mi ji nevymeni protoze zda se ze i tahle neni dobra - porad to chcipa.
Velke dik patri Mirku Bimovi ( www.subarumb.cz ) ktery si udelal chvilku i v nedeli napichl to na diagnostiku a hned nasel tu hadicku *106*
2006 Mitsubishi Lancer Evo IX 381k 510Nm
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chcípnutí motoru za jízdy
No tak hurá, hlavně že to byla taková kravina. :826:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97