Chcípnutí motoru za jízdy

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od HonzaCZ »

Za jízdy mi chcípnul motor. Setkali jste se s tím někdo? Bylo to po cca 30 km okresek a 100 km dálnice (145 km/h GPS tempomat). Před cestou po dálnici jsem byl na vapce, ale stříkal jsem jenom kastli z venku a kola. Teplota celou cestu -8°C - -2°C (průběžné oteplování). Sjel jsem z dálnice, dojedu na sídliště a zatočím prudčí zatáčku doprava, lehce do kopce a v té chvíli chcípne motor. Zůstaly svítit kontrolky - mazání, AT oil temp, dobíjení, CHECK ENGINE, VDC. Je možné, že tesně po chcípnutí kontrolka VDC zablikala, ale nejsem si jist na 100%. Pro upřesnění jednalo se o kontrolku VDC bez dalších symbolů, takže "Výstražná kontrolka systému VDC".

Když se nic dál nedělo, zkusil jsem nastartovat, motor normálně bez problémů naskočil a všechny kontrolky zhasly - žádná nezůstala svítit. Auto se další cca 1 km po sídlišti chovalo normálně, ale nejel jsem víc jak 30 km/h.

Nějaké nápady, co by to mohlo způsobit?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od Doro »

něco podobného se stalo mě...
...jel jsem na Návrší na sraz a dole před serpentínama jsem přepnul na benzín. Na kopci zpátky na LPG a po chvilce, kdy se to automaticky přeplo, mi chcípl motor (kontrolky rozsvícené, jako dyž nemám nastartováno). Nastartování na benzín bez problémů, jedu tedy dál a zase to chcíplo (přenulo se na LPG)....Tak jsem jel pár km na benzín, pak to zkusil přepnout už vše bez problémů...z textu to nevypadá, ale nervózní sem byl fakt dost, ale dyž to na benzíl jelo, tak co...olupte
Vypadá to asi na přetlat plynu v reduktoru = přerušení vsřikování....takže se už příště nemusím stresovat, "wocogou"
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak to v mém případě nehrozí - nemám plyn :-(
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od mamut »

Neměl si málo benzínu v nádrži? :D

Mě se to taky jednou stalo, ale dokonce zhaslo úplně všechno, světla, přístrojovka, prostě všechno, jen rádio hrálo...
Vypnul jsem klíček a znova nastartoval a od té doby (cca 3 měsíce) se to znova nestalo..
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od HonzaCZ »

I to jsem si řikal, ale ručička byla kousek pod čtvrtkou (když nepočítám červený pole). Je možný, že ale po těch 2 dálničních jízdách je tam málo oleje, trochu si to při rychlejší dlouhodobý jízdě srkne. Ale kontrolka mazání neproblikla, nesvítila nic. Mohlo by to chcípnout třeba z toho důvodu?

Jinak když jsem to pak nastartoval, tak jsem poslouchal motor a dost divnej zvuk, klepání. Myslím, že se mi to zhoršuje. Asi to bude muset ven a GO motoru, snad to vydrží jezdit do jara... :-(
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od hetzer »

HonzaCZ: jestli to klepe za tepla tak bych s tim nejezdil
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od HonzaCZ »

hetzer: Ono těžko říct, co to vlastně klepe :-( Potřeboval bych někoho, kdo to má v uchu, já prd poznám, protože to neznám. Pořád mi to přijde jak ventily, ale ty jsem seřizoval, tak jestli si sedly a je potřeba je seřídit znova... nevim. Asi to holt ale skončí motorem venku a rozborkou, abych zjistil, co je v řiti... :zachod:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
maikon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: úte zář 08, 2009 10:56 am
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od maikon »

Taky se mi objevilo nějaké poklepávání cca od doby co se ochladilo. Dělá to jen až když se motor prohřeje-pak při zvyšování otáček něco klepe jakoby před řidičem. Dost to připomíná klepání za studena (je jen tlumenější a trochu ostřejší bych řekl) až na to, že stačí lehce přimáčkout spojkový pedál a je klid. Tipoval bych spojkové ložisko ale proč by to dělalo jen za tepla (navíc je asi rok staré).
Uživatelský avatar
Sasi
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 586
Registrován: čtv pro 03, 2009 9:57 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Plzeň, Chocenice

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od Sasi »

Možná je to blbost v tvým případě, ale mě starej motor taky za studena klepal a po ohřátí se to defacto ztratilo. Po rozebrání motoru jako příčina stanoveno opotřebení hydroštelů. A navíc špatnej olej.
Sasi
ex Legacy 2.2 GX AT ´92
ex Legacy EJ20T MT ´94
ex Honda CR-V 2.0 ´00
ex Citroen Berlingo 1.6 HDi Treck L2 ´15
Outback 2.5 MT LPG ´01
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od hetzer »

Sasi: za studena to klepe skoro kazdemu to neni zadny duvod k obavam.
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
vojta
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 410
Registrován: pon lis 23, 2009 7:50 pm
Jméno a příjmení: Vojta
Bydliště: Jablonec

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od vojta »

Ja mam jinej problem - rano bez problemu nastartuju, ale na volnobeh to klepe a kolisa uplne silene, otacky klesaj, jako kdyby to melo kazdou chvili chcipnout. Po pridani plynu se motor vubec neroztaci, at tak na ctvrty slapnuti na plyn. Staci to chvili zkouset, protocit a asi po 30 sekundach je vsechno v normalu. Muze to byt svickama? Rano bylo cca minus 10, normalni mi to nepripada :)
Forester 2003 2.0 MT => Forester 2006 2.5 XT MT => Volvo XC70 2006 D5 MT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od HonzaCZ »

krteQ píše:Ja mam jinej problem - rano bez problemu nastartuju, ale na volnobeh to klepe a kolisa uplne silene, otacky klesaj, jako kdyby to melo kazdou chvili chcipnout. Po pridani plynu se motor vubec neroztaci, at tak na ctvrty slapnuti na plyn. Staci to chvili zkouset, protocit a asi po 30 sekundach je vsechno v normalu. Muze to byt svickama? Rano bylo cca minus 10, normalni mi to nepripada :)
Něco podobnýho mi to dělalo než jsem se seřídil ventily. Když bylo cca pod 10°C, tak jsem nastartoval a hned to chcíplo a když to nechcíplo, tak to aspoň zakolísalo a zaklepalo v nízkejch otáčkách. Jak jsem je seřídil, tak žádnej problém.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
vojta
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 410
Registrován: pon lis 23, 2009 7:50 pm
Jméno a příjmení: Vojta
Bydliště: Jablonec

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od vojta »

HonzaCZ: diky!
Forester 2003 2.0 MT => Forester 2006 2.5 XT MT => Volvo XC70 2006 D5 MT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od HonzaCZ »

krteQ píše:HonzaCZ: diky!
Nemáš zač, ale nejdřív se informuj, jestli máš hydroštely, podložky nebo klasický vahadla se šroubkem. Dost se pak liší následující postup seřizování nebo v případě vadných hydroštělů opravy.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípnutí motoru za jízdy

Příspěvek od Doro »

krteQ píše:Ja mam jinej problem - rano bez problemu nastartuju, ale na volnobeh to klepe a kolisa uplne silene, otacky klesaj, jako kdyby to melo kazdou chvili chcipnout. Po pridani plynu se motor vubec neroztaci, at tak na ctvrty slapnuti na plyn. Staci to chvili zkouset, protocit a asi po 30 sekundach je vsechno v normalu. Muze to byt svickama? Rano bylo cca minus 10, normalni mi to nepripada :)
Taky se příkláním k tomu, že problém může být ve ventilových vůlích, takže co nejdříve seřídit.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“