Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od mamut »

Kolegové, mám takový zapeklitý problém, který nyní řeším už asi měsíc poměrně mohutně a stálo mě to ne málo času a už i peněz.
Jedná se o kolísání tlaku turba.
Neboli pokud má turbo začít tlačit, jeho tlak vyletí nad hranici kam by mělo a okamžitě padne.
Popisovat to nemá moc smysl, proto přikládám video (jen pro upřesnění, jedná se o kolísání ve vrcholu tlaku, padnutí tlaku pod nulu znamená, že pustim plynovej pedál)
Už před dvěma lety sem řešil stejný problém a tehdy na vině byly prasklé svody, tedy únik výfukových plynů před turbem. Bohužel tentokrát to tím není.
Nebudu tu ani popisovat co všechno sem už vyzkoušel, jelikož je toho moc a mohlo by vás to zavést na špatnou stopu,
proto prosím piště cokoliv co vás napadá.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aUtSB_PRmec[/youtube]
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od HonzaCZ »

Je to rozbitý :friend:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od Marty73 »

To vypadá na nějaký ventil, co neudrží tlak. Zkusil bych na dálnici jet stabilně tak, abys mohl držet tlak na různých hladinách a poznal, od jakého tlaku to spadne. Máš tam stock ventil u mezichladiče, nebo otevřený? Tam bych začal jestli to jen padá. Jestli to ale vyskočí nad úroven tlaku a pak spadne, tak to je docela záhada a klidně bych to hledal v budíku tlaku turba, jestliže při jízdě nic necítíš. To by přeci musel být kopanec jako hrom. Jen myšlenka :655:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od mamut »

Marty73 píše: jestliže při jízdě nic necítíš. To by přeci musel být kopanec jako hrom. Jen myšlenka :655:
Projevuje se to i na jízdě a i na tlaku který měří ECU, tedy tlak je skutečně tak jak ho vidíš na budíku.

Jen ve zkratce řeknu, že všechny ventilky, ventily a membrány kolem řízení turba jsou prověřený, veškerá těsnost ověřená a dokonce kompletně hadičky podtlaků kolem turba vyměněný za nový.
Ventilek řízení turba vyčištěnej.
Pokud systém řízení turba ručně natlakuju, tlak drží a wastegate se hejbe.
Vyježděny tři nádrže i s kavlitním benzínem, vyměněny svíčky.
V rámci testování sem za poslední týden vyjel celou nádrž ::-DD:
Problém je že samozřejmě i když člověk u všeho prověří funkčnost, neni to záruka, že to fakt funguje a všechno je to hrozně lehce ovlivnitelný čimkoliv...
Může to bejt i nějaká naprostá ptákovina, proto sem rád, když sem každej napíše cokoliv ho napadne :850:

Večer sem ještě přiložim graf vyčtenej z ECU.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od Marty73 »

On ten budík vlastně měří podtlak, tak bych to hledal spíš před turbem. Někde musí být nějaký únik :655:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od mamut »

Marty73 píše:On ten budík vlastně měří podtlak, tak bych to hledal spíš před turbem. Někde musí být nějaký únik :655:
Budík měří tlak i podtlak, je připojenej přímo na sání (parohy) - dokonce přímo na stejný místo, jako čidlo který měří tlak pro ECU.

Únik je jedna z věcí, který pořád přikládám největší prioritu, jak už únik na výfuku, tak ne sání před i za turbem.. bohužel stále marně.
Dokonce z grafu, kterej mám v PC doma je vidět, že s průběhem turba zcela koresponduje i údaj z váhy vzduchu, tedy žádnej ,masivní únik tam nebude. Bohužel věřim, že ovlivnit to dokáže i sebemenší netěsnost.

Záhadou je hlavně to, že turbo by u GT mělo foukat standardně tak +/- 1bar, což z videa je vidět, že ve větší zátěži to vystřeluje výš a to i když mám wastegate nastavenej skoro bez jakýhokoliv předpětí (tedy že obtokový ventil se mechanicky začne otevírat už při překročení nulovýho tlaku za turbem).
Vychází z toho tedy to, že z nějakýho důvodu vyběhnutí do špičky zapříčiní ECU - tedy něco jí dává špatnej podklad pro zavírání obtokovýho ventilu a to i přes to, že tlak v sání zná "správnej" tedy ECU ví, že tlak v sání přesahuje ve špičce 1,1 kdy už by měla obtokový ventil nechat více otevřený.

Jak funguje řízení turba po mechanický stránce mám zjištěný řek bych už velice dobře.
Bohužel neznám logiku, na základě čeho všeho si ECU vyhodnocuje jak má s wastegate pracovat.

Huf, už mi z toho jde hlava kolem :655:
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od catana »

Podle toho videa a toho co píšeš co je všechno zkontrolované mě napadlo:

- senzor otáček (konkrétně RPM v ECU) - ta pokud má nesmysl, tlak záměrně srazí dolů nebo si myslí, že je na jiné části mapy než ve skutečnosti je
- solenoid u wastegate - nefunguje korektně, ve smyslu, že neplní příkazy z ECU - zkusit jiný?
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od mamut »

catana píše:Podle toho videa a toho co píšeš co je všechno zkontrolované mě napadlo:

- senzor otáček (konkrétně RPM v ECU) - ta pokud má nesmysl, tlak záměrně srazí dolů nebo si myslí, že je na jiné části mapy než ve skutečnosti je
- solenoid u wastegate - nefunguje korektně, ve smyslu, že neplní příkazy z ECU - zkusit jiný?
-Otáčky ví ECU správné - potvrzují to logy z ECU
- solenoid u wastegate bohužel ověřen. Nezkoušel sem sice jiný, ale při diagnostickym módu ECU cvaká a pracuje správně. Otevřenej propouští, zavřenej těsní.

Zde je zmiňovaný graf. Jelikož sem na logování byl sám, není to úplně ono. Plánuju udělat diagnostikační jízdy s HonzouCZ :845:

LEGENDA:
černá - wastegate - ventil(solenoid) řídící Wastegate - jeho otevření (řízen je pulzně)
zelená - speed - rychlost auta (lepší by tam byly otáčky, ale nevadí :)
světle modrá - tlak v sání který naměří ECU (více či méně koresponduje s tím, co je na budíku)
oranžová - MAS - hodnota z váhy vzduchu
Přílohy
graf.jpg
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od dethroned »

první tip je přeci jenom ten solenoid, zkus ho vyřadit a jet pouze na čistou přetlakovou regulaci. asi se nedostaneš dál jak 0,6 bar.
dále potom mechanika? jsi si jistý funkčností klapky? neseká se mechanismus WG?
regulační schéma WG (pro logiku regulace si ECU bere v podstatě většinu snímačů) :
Přílohy
kk2.png
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od mamut »

dethroned píše:první tip je přeci jenom ten solenoid, zkus ho vyřadit a jet pouze na čistou přetlakovou regulaci. asi se nedostaneš dál jak 0,6 bar.
dále potom mechanika? jsi si jistý funkčností klapky? neseká se mechanismus WG?
regulační schéma WG (pro logiku regulace si ECU bere v podstatě většinu snímačů) :
WG funguje hladce, měl sem ho vyndanej, klapka se hejbe úplně volně, membrána funguje taky dobře.
Zkoušel sem si to ručně nafoukat a poslouchá to na slovo.
I když připojim táhlo přímo na ventil, lze s tim hejbat volně.

Zkusit jet jen na mechanickou regulaci je dobrej nápad.
Jednou sem akorát zkusil elektricky odpojit WG solenoid a to nedopadlo dobře, jelikož to pozná ECU a při nafoukání 0,5baru je to vo vyražení zubů o volant ::-DD:
Budu z neho muset odpojit hadičku a ucpat ji.

Co se ověření vstupních čidel týká, chce to fakt jet v autě ve dvou, aby spolujezdec koukal živě na hodnoty z čidel a pozoroval, jestli nenastávaj nějaký výkyvy.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od mamut »

Tak pokus dokončen.
Ucpal sem hadičku od solenoidu aby nebyl schopnej vypouštět přetlak na WG a takhle samotná regulace na úrovni WG funguje.
Turbo nafouká max 0,5 baru a funguje to plynule.

Jinak nevim co si o mě už musej ve vsi myslet ::-DD:
Vyjedu s autem z garáže, za 20minut sem z5, uklidim auto do garáže a za hodinu zase jedu pryč na 20 minut a tak furt dokolečka :845:
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od VDC »

Co si myslí ve vsi neřeš. Myslí si, že jsi divnej pražák, jinak nic... :845:
Hlavně, abys vyřešil závadu...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od als »

Lukáši, zkus tam nalejt naftu, to je prej palivo budoucnosti :826:
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od tango »

no a je to ::-DDD: konečně fundované odpověď :657: ::-DDD:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od Juras »

Vsadil bych taky na ten solenoid, i kdyz se tvari ze je v poradku, jistota bude az se vyzkousi jinej.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“