Jen tak me napada jestli si kontroloval ten mrnavej restriktor, kterej je nacpanej v hadicce pred tim teckem, kde jde do WG. Jestli ho tam vubec mas, jestli neni pricpanej (myslim ze ti to fouka kapku vic nez by gt99 melo) a pokud si daval hadicky novy a je tam, nemusi mit presne prumer diry jakej potrebujes.. Umi to delat psi kusy, presne jak pises..mamut píše:Tak pokus dokončen.
Ucpal sem hadičku od solenoidu aby nebyl schopnej vypouštět přetlak na WG a takhle samotná regulace na úrovni WG funguje.
Turbo nafouká max 0,5 baru a funguje to plynule.
Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
Restriktor tam samozřejmě je a je originální, neucpanej, vyčištěnej.pepik píše:
Jen tak me napada jestli si kontroloval ten mrnavej restriktor, kterej je nacpanej v hadicce pred tim teckem, kde jde do WG. Jestli ho tam vubec mas, jestli neni pricpanej (myslim ze ti to fouka kapku vic nez by gt99 melo) a pokud si daval hadicky novy a je tam, nemusi mit presne prumer diry jakej potrebujes.. Umi to delat psi kusy, presne jak pises..
Problémy začaly z ničeho nic bez předchozích zasahů do motoru.
Hadičky jsem měnil až potom.
Auto předtím fungovalo bez problémů.
Ale jinak ano, problém kterej se děje by napovídal tomu, že restriktor má menší dirku než by měl mít a řízení pak reaguje se zpožděním. Bohužel tomu tak není.
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
hm...můžeš nějak vyloučit vliv toho solenoidu? třeba si ho od někoho půjčit? od toho bych se odrazil. a pak šel po všech těch senzorech co do toho kecaj..
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
Jojo, už ho mám domluvenej.dethroned píše:hm...můžeš nějak vyloučit vliv toho solenoidu? třeba si ho od někoho půjčit? od toho bych se odrazil. a pak šel po všech těch senzorech co do toho kecaj..
Mám domluvenou i zápujčku WG, tak snad to vyjde a budu moct vyloučit alespoň tohle.
Přikládám logy z ECU, třeba tam něco vykoukáte..
Já tam bohužel vidim, že solenoid má povel od ECU bejt otevřenej i ve špičce tlaku.
To by i vysvětlovalo, proč tlak vyběhne nad mez, kde by měl být..
Bohužel v logu nejsou hodnoty vstřikování, aby bylo vidět co tedy ten tlak ve finále omezí a zapříčiní pulzování.
V neděli až dorazí HonzaCZ bych měl mít obsáhlejší logy, sám to už dělat nechci ::-DD: A ještě fotka restriktoru
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
je pravda že je nějak moc otevřenej, resp. nechá turbo pěkně makat...pak náhle zavře a vypustí přes WG komplet plnící tlak, ale do strašně malých hodnot, v podstatě až na podtlak - takřka zastavený turbo. hodnota vstřiku by byla užitečná...ale fuel cut by jsi asi poznal.
ale to podle mě neprokazuje funkčnost/nefunkčnost solenoidu, protože hodnoty duty cycle jsou regulační, tzn. ECU reaguje na pokles plnícího tlaku, všimni si, že plnící tlak se změní dřív než reakce na solenoid... pokud to vidím správně.
..zajímavý, dej vědět jak se to vyvíjí :826: ...
ale to podle mě neprokazuje funkčnost/nefunkčnost solenoidu, protože hodnoty duty cycle jsou regulační, tzn. ECU reaguje na pokles plnícího tlaku, všimni si, že plnící tlak se změní dřív než reakce na solenoid... pokud to vidím správně.
..zajímavý, dej vědět jak se to vyvíjí :826: ...
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
¨dethroned píše:je pravda že je nějak moc otevřenej, resp. nechá turbo pěkně makat...pak náhle zavře a vypustí přes WG komplet plnící tlak
POZOR - nechal ses úvést v omyl...
Absolutní propad je puštění plynovýho pedálu... Sem to tu já blb nezmínil... :713:
Když se koukneš na rychlost auta ve který tyhle věci probíhaj, je jasný, že nemůžu držet půl minuty v kuse plnej plyn :D
Jedná se o propady v řádu desetin.
A máš pravdu, úplně se ty špičky nepotkávaj, když je to zobrazený takhle detailnějc...
Fuel cut sem úplně nemyslel, ten by v týhle rychlosti opravdu vyvolal vyražení zubů o volant.. Ten sem zažil jen jednou, když sem právě solenouid elektricky odpojil, ECU vyhlásila chybu a fuelcut si v nouzy nastavila někam kolem 0,5baru...
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
jasně, proto ten podtlak :845: ...zavřená škrtící klapka. je jasný, že tomu nemůžeš dávat pořád plnej kotel, promiň.
...tak pak na otáčkách žádný "pulzace" nevidím....??
EDIT: a kdybych se rovnou podíval na to video, tak už vím o čem je řeč ::-DD:
...tak pak na otáčkách žádný "pulzace" nevidím....??
EDIT: a kdybych se rovnou podíval na to video, tak už vím o čem je řeč ::-DD:
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
Prostě vyzkouším jiný solenoid a WG a pak zas podám report...
Stejnak to bude nějaká chujovina kterou mám přímo před očima a jen ji přehlížim...
Nakonec by to možná vyřešil někdo, kdo tomu vůbec nerozumí ::-DD:
Každopádně stále díky za každý nový nápad... :826:
Stejnak to bude nějaká chujovina kterou mám přímo před očima a jen ji přehlížim...
Nakonec by to možná vyřešil někdo, kdo tomu vůbec nerozumí ::-DD:
Každopádně stále díky za každý nový nápad... :826:
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
jo, nakonec to bude palivový filtr
...co myslíš tím "vyzkouším jiný WG"? shodíš celou turbínovou skřín?
...co myslíš tím "vyzkouším jiný WG"? shodíš celou turbínovou skřín?
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
Palivovej filtr mám taky v merku :845:dethroned píše:jo, nakonec to bude palivový filtr
Může ve vyšších otáčkách vyvolat chudší směs a problém je na světě..
Pak ještě palivový čerpadlo...
Myslel sem mechanismul ovládání obtokovýho ventilu (membrána s táhlem)dethroned píše:...co myslíš tím "vyzkouším jiný WG"? shodíš celou turbínovou skřín?
Předpokládám, že klapka ventilu nebude podpálená, nebo taková nějaká hrůznost ::-DD:
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
aktuátor...bacha na kalibraci. kalibruje se na tlak, při kterém otevírá a udělá definovaný zdvih. před tím, než sundáš ten stávající, tak si přeměř třeba hodinkama zdvih (= otevření WG) při určitém tlaku. teoreticky když s ním nebudeš nijak moc manipulovat a označíš si kde seděl na držáku, tak by se to kalibrace neměla rozhodit...ale znáš to :655:
a samotná klapka vevnitř to je otázka. bývá prasklé sedlo klapky a nemusí těsnit. ale musel bys sundat up-pipe.
a samotná klapka vevnitř to je otázka. bývá prasklé sedlo klapky a nemusí těsnit. ale musel bys sundat up-pipe.
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
S tím už sem hejbal tolikrát, že je to úplně fukdethroned píše:aktuátor...bacha na kalibraci. kalibruje se na tlak, při kterém otevírá a udělá definovaný zdvih. před tím, než sundáš ten stávající, tak si přeměř třeba hodinkama zdvih (= otevření WG) při určitém tlaku.
Jeho nastavování mám nastudovaný dle tlaku a hodinek, ale nejlíp se to stejnak vždy nastaví v praxi..
Teď to mám právě nastaveno tak, že je téměř bez předpětí, tedy, že se začně otevírat hned se zvednutim tlaku nad nulu a stejnak to dokáže díky solenoidu vystřelit nad 1bar..
Jak sem to zkoušel bez solenoidu, nafouká to těch 0,5.
Standardně se dýlka nastaví tak, aby byl bez předpětí a očko vycházelo akorát na páku, pak se zkrátí o 3 celé otáčky a popřípadě doupraví dle chování.
Jen pro upřesnění, než začaly problémy, tak sem s ním nijak nehejbal (dva roky jsem ho měl nastavenej stejně), prostě to fungovalo OK a pak to najednou fungovalo NEOK.. ::-DD:
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
aha :670: řeším to moc věděcky ::-DD: zkoušel si třeba ještě něco googlit, nebo na youtube? asi uvidíš co udělá ta výměna solenoidu...pokud se to nespraví, tak to bude teprve zajímavý...
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
Googlil sem i youtubil sem..dethroned píše: zkoušel si třeba ještě něco googlit, nebo na youtube? asi uvidíš co udělá ta výměna solenoidu...pokud se to nespraví, tak to bude teprve zajímavý...
Na youtube je stejnejch videí jako to moje poměrne dost..
Na zahraničních fórech atd se to taky řeší docela dost.
Rady jsou všude podobný... solenoid, WG, svíčky, špatnej benzín, špatně nastaveno, hodně zašpíněno, uchází to, atd...
Na nic moc sem tedy nenarazil.. ale taky třeba blbě koukám...
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
mamut píše: S tím už sem hejbal tolikrát, že je to úplně fuk
Je to skutecne celkem jedno jak s tim kroutite, jednotka si ten tlak uhlida. Je dulezity jenom, aby tam bylo trochu predpeti a klapka nebyla pootevrena.
Tim sroubenim se da zvysit tlak jenom kdyz WG napojite naprimo bez solenoidu.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?