Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Napsal: stř kvě 15, 2019 3:15 pm
Tím, že subaru to mají v převodovce, tak je ta spojka líp chlazená, líp mazaná, může to být trochu větší atd. Takže to může být taky důvod, proč si mohou dovolit víc.
Fórum zájmového sdružení příznivců automobilů značky SUBARU
https://subarufanclub.cz/forum/
Ospravedlnujem sa , som vo veľa veciach laik a posúvam info ktoré čítam, resp mi boli povedané Ale myslim že si pochopil čo som chcel povedať a to je hlavné nie?HonzaCZ píše:Jaký 0:100 a 25:75? Jakej 10kg přenos? Jaký VDSL? To jsou nějaký internety, ne?
To, že to s LSD bude líp sedět v zatáčkách je dost zjednodušený a zavádějící konstatování. Bude to líp rozdělovat moment na zadní kola, což znatelně zlepší čitelnost auta na hranici přilnavosti. A zlepší schopnost ze zatáčky akcelerovat, protože je to schopný dostat přes zadní kola víc momentu na silnici.
Co se týče terénu, tak není důvod, proč by se to pralo s VDC. Je víc modelů, který měly VDC v kombinaci s LSD vzadu a snaha toho všeho je (v kontextu jízdy v terénu), aby …
Pomery sme si skontrolovali a sedeli, takže s tým nebol problém.zhor píše:WRX diferáků bylo víc typů, takže je dobrý si pohlídat stálý převody i tam (podle typu převodovky, měl by vyražená na štítku v motoru). Ta svornost je na nich celkem malá, takže bych od toho nečekal zázraky, rozhodně ne na suchým asfaltu.
Áno Newtony dávajú zmysel a budem to používať. Akuráť všade okolo u mechanikov počúvam o kilogramochHonzaCZ píše:Jasně pochopili, ale lepší je se vyjadřovat správně technicky, když se chceš bavit o technických věcech.
Třeba rozlišovat kg/m a kg.m, to je dost zásadní rozdíl. Jak jsem psal, prostě je to taková nějaká divná zvyklost, převádět všechny Newtony na kilogramy. Asi je kg pro lidi lepé uchopitelná jednotka. A nebo je to převzatý z imperiálního světa, kde jsou lb.ft, tedy librostopy.
Pokud ty poměry jsou rozdělení točivýho momentu, tak mi řekni, co by to bylo za divnej nápravovej diferák, kdyby měl rozdělení momentu 25:75 nebo 0:100? Jakože v druhým případě by poháněl jenom jedno kolo, nebo jak? …
Používej si, co chceš. Mně šlo primárně o kg vs kg/m vs kg.m.Murdokzc píše:Áno Newtony dávajú zmysel a budem to používať. Akuráť všade okolo u mechanikov počúvam o kilogramoch
No, ale tak to je špatná úvaha. To tomu moc nerozumí a vysvětlil ti to špatně. Protože otevřenej diferenciál rozděluje vždy stejně. Pokud je konstruovanej na 50:50, což jsou obvykle všechny nápravový diferenciály, tak i když se jedno kolo bude točit ve vzduchu, pořád na něj jde stejně točivýho momentu, jako na to druhý kolo. V tom je ten vtip. Ono pochopitelnější je to, že na kolo na zemi, jde stejně jako na to kolo ve vzduchu. Protože prostě na obě kola musí jít stejný moment. A proto se auto nerozjede. Nedokáže na to kolo s trakcí dostat ten točivý moment. Moment se šíří jenom tam a v takovém množství, kde ho spotřebovávám - je to princip akce a reakce. Kolo má odpor a chci s ním točit, pohonné ústrojí a motor s ním chtějí točit a jde na něj takový moment, který k jeho točení je potřeba, limitovaný momentem, který na něj dokáže předat pohonné ústrojí a motor.Murdokzc píše:Keď som sa pýtal kamaráta subaristu na rozdiel open vs lsd diferáku, bolo mi povedane že pokial jedno koleso nemá trakciu, je vo vzduchu, tak otvorený dif na druhé koleso nevie preniest krútiaci moment a točí sa len to jedno čiže 100% krútiaceho momentu ide tam. LSD vie do 25% krútiaceho momentu preniesť aj na koleso ktoré je na zemi.
Alebo by to malo byt tak ze open ma svorny ucinok 0% a LSD 25%... Apoň tak som to laicky a zjednodušene pochopil. Tak ak mi ten rozdiel vysvetlíš budem len rád Človek sa učí cely život ...
A jsi si 100% jistý, že se tam liší stálý převod na nápravových diffech? Já se přiznám že STI detailně fakt neznám.zhor píše:moc pěkně popsané, by jsi to mohl přednášet
Jak je to s diferenciálem s jiným poměrem? Když vezmu STi středovej diferák (2005+), tak ten má převod mezi předek 1 : 1,1 ve prospěch zadku. Technicky vím jak je to vyřešený, že se liší počet zubů(=stálý převod) v předním(3,9) a zadním(3,54) diferáku. Bude se přenos momentu násobit podle stejného poměru? Tzn, že když na předek jde 100Nm tak přes ten převod jde na zadek 110Nm ?
Nebo je to jenom rozdílem otáček jednotlivých náprav? Kdy při plném zavření diferenciálu (pro zjednodušení bych bral, že visikóza nebo DCCD zamkne diferák na 100% jako …