Stránka 38 z 66

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: pon bře 05, 2018 8:37 am
od Bekr
Po diskuzi nad pohonem automatem tu mám otázku k manuálu s visko-spojkou.
Stojím s autem jedním párem kol (předními nebo zadními) na ledě a druhým na asfaltu. Při malinko prudším rozjezdu se pár kol na ledě protáčí, kola na asfaltu se normálně odvalují a auto se rozjíždí. Rozjíždí se ihned, jen ty kola na ledě hrabou a ty na asfaltu ne.
Je tohle normální stav nebo by si kola na ledě neměla díky "zamčení" visko-spojkou vůbec hrábnout?
Máte to někdo vyzkoušený?

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: pon bře 05, 2018 8:52 am
od Slavek_xxx
Normalni stav, je to tu mockrat popsany. Viskoza neprenese celej tocivej moment, pouze jeho cast, proto se muzou protacet. Pokud by kola hrabaly dele, spojka se prehreje a napravy mezi sebou uzamkne natvrdo - hump efekt. Tento stav ji samozrejme nesvedci a pri jeho castym pouzivani se poskodi.

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: pon bře 05, 2018 9:46 am
od Bekr
Dík, za bleskurychlou odpověď. (*_^) |,,,,
Bez mučení se přiznávám, že jsem se chtěl vyhnout hodinám prohledávání místních análů... ;-D

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: pon čer 25, 2018 3:56 pm
od HonzaCZ
Nechci tady rozpoutávat diskuzi o PC hrách, i když to souvisí s pohony a přenosy momentu atd., tak jenom odkaz do odpovídajícího vlákna - PC Games :-O

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: pon čer 25, 2018 8:43 pm
od petr
no u forestra MT jsem si několikrát ověřil že teorie v praxi často nefunguje a visco spojka si dělá co chce a i když je jedna z náprav na pevném podkladě tak se auto nedokáže pohnout at říkají příručky co chcou no a outback bych taky rád otestoval v terénu ale zatím se mi tam s ním ani nepodařilo pořádně dojet kola hrabou a občas i všechny ale auto stojí a to hlavně kvůli gumám a taky kvůli váze nebo nevím , ale ani zdaleka nevyjede to co forester s MT a redukcí, navíc se bojím víc rozjet abych to třeba vyjel více setrvačností protože je hrozně nízký a má hodně špatné nájezdové uhly, takže v terénu ho zatím já osobně vyzkoušet neumím ale na sněhu na cestě by to možná fungovat solidně mohlo zatím jsem spíš klouzal jen po mokré louce a auto se teda moc nepředvedlo ani s tím VDC nebo co to vlastně má , je to fakt možná lepší když je to vyplé

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: pon čer 25, 2018 8:52 pm
od VDC
Petře vždyť už jsme to řešili. VDC na mokré louce nebo na sněhu je spíš na škodu než k užitku. A ano, máš pravdu, Outback je nízký, dlouhý a těžší. I kdybys měl manuál, tak ten má znatelně delší redukci, čili více do rychla, takže méně síly. Forester bude vždycky výrazně lepší v terénu, než jakýkoliv 2.5 Outback.

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: úte čer 26, 2018 9:07 am
od petr
jestli jsem to ale pochopil dobře tak outback v automatu by měl mít ten pohon 4x4 lepší a propracovanější ale zase dost složitý, nemělo by se stát že se jedna náprava protáčí a druhá stojí jako u té manuální převodovky s visco spojkou která větší kroutící moment už nepřenese, to by mohla být dost velká výhoda jestli to tak opravdu je i ve skutečnosti

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: úte čer 26, 2018 11:56 am
od HonzaCZ
Pokud ten outback má VDC, tak by měl mít i tenhle pohon (VTD). Jsou to 3 diferenciály a mezinápravovýmu to umí omezovat prokluz řízenou spojkou. Navíc ten mezinápravovej diff má rozdělení momentu 45:55 ve prospěch zadku (samozřejmě pokud není v činnosti ona spojka). Ta spojka taky nepřenese neomezenej moment, pochopitelně, ale troufám si tvrdit, že přenese větší, než visko u manuálu. Složitější to zase tak moc není. A eventuálně vzadu může být visko/LSD. Někdy je, někdy není.

A k tomu manuálu s viskospojkou: To už jsme řešili taky. Prostě ta viskospojka nepřenese úplnej nesmysl, tak nemůžeš čekat, že to vytáhne za jednu nápravu auto ze škarpy. Pokud se nepletu, tak jsem kdysi někde našel, že to zvládne něco kolem 40 Nm (pokud nenastane hump efekt). Když to vynásobíš převodovým poměrem na nápravových diferákách (něco kolem 4), tak jsi na 160Nm rozdílu na kolech a to opravdu není moc. Pomůže to ve většině běžných situací, ale ne, když prostě potřebuješ zabírat jenom jednou nápravou. A to samozřejmě mluvím o stavu, kdy to není všechno opotřebovaný provozem. Není to prostě offroad, nemá to mechanickou uzávěrku.

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: úte říj 16, 2018 6:10 pm
od clay
Nechci říkat, že jsem objevil něco nového, ale porovnání pohonu v jednotlivých situacích:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hbqio0l0ins[/youtube]
a
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7f1Uz8SqnzI[/youtube]
Clay

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: pát lis 30, 2018 3:30 pm
od spm
VDC píše:Stará hranatá quattra rozhodně hanět nebudu. Ty jsou skvělý.
To jsou jinak ty, co měly ještě mechanický uzávěrky na všechny 3 diferáky nebo to je ještě nějaká větší historie?

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: pát lis 30, 2018 3:38 pm
od VDC
To se přiznám, že nevím.

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: pát lis 30, 2018 4:02 pm
od HonzaCZ
Myslím, že to bylo úplně to první a uzávěrky byly jenom na střed a zadek a zavíraly se ručně. Ale můžeš to nastudovat na awdwiki a pak nám to tady přednést. :-)

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: pát lis 30, 2018 4:25 pm
od HonzaCZ
Tady nějaký čtení http://www.awdwiki.com/en/quattro+evolutions/ , ale trochu [OFFTOPIC]

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: pát lis 30, 2018 4:38 pm
od spm
Hmm, ten Torsen mě celkem zklamal. Jsem to nikdy detailně nezkoumal, ale měl jsem za to, že dokáže přenést moment, ikdyž kolo ztratí trakci úplně. A ono ne. Takže zlatá subaří viskospojka. No ještě že jsem ten fetiš na japonský auta dostal včas a nikdy jsem si 4 kroužky pro ... nekoupil :-DDD

Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie

Napsal: pát lis 30, 2018 5:19 pm
od HonzaCZ
Nojo, ale kdy kolo ztratí trakci úplně? Vždycky na něm nějaký odpor je, tedy na něj jde i nějaký moment. A Torsen přenese násobek tohohle momentu na druhý kolo/nápravu, což ve většině reálnejch případů je IMHO lepší, než visko, co přenese moment sice vždy, ale jenom nějaký omezený a ještě k tomu potřebuje prokluz.

Když už něco, tak zlatý VTD a DCCD. Ale ono něco takovýho měly v dalších generacích i ty Quattra. :-D