SubaruFanClub.cz
https://subarufanclub.cz/forum/

Jak funguje 4x4 u Subaru
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=8&t=2622
Stránka 37 z 38

Autor:  HonzaCZ [ sob lis 11, 2017 6:37 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

outback píše:

Na každou otázku existuje jednoduchá, snadno pochopitelná, nesprávná odpověď.

Ty máš svaly, já mám čáry....
Honza má teorii a načtené manuály, my máme víc dat...

Tak to snad nakonec dáme nějak dohromady, aby se to navzájem nikde nepopíralo..
Já budu rád, za jakýkoliv podložený upřesnění nebo klidně vyvrácení mých myšlenek. Jak jsem psal již prve, tak to je založený spíš na teorii a vy máte zase praktický data. Tak koukejte taky napsat nebo v jinym formátu dodat nějaký závěry. :) Nejradši bych byl za nějaký názorný data, tedy třeba video auta v terénu (nebo i na silnici), třeba i natočený z obou stran, aby byly vidět všechny kola, nebo třeba 2 action kamerama na bocích a do něj overlay aktuálních hodnot. To by mě asi dost bavilo. :)

Autor:  outback [ sob lis 11, 2017 7:37 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

To video je moc pěkný, našel jsem jak razantně zavírá dif po ubrání v zatáčce kolem 2:58. Ale jinak je to naprosto kompletně totálně jiný než u nás - tady to leží furt na nule, u nás mezi 30-50%.

Docela to vysvětluje moje námitky - když popisujeme každej jinou generaci systému, tak se těžko sejdem. Ten paper pasuje k mýmu pozorování, a rokem napsání i k autu - když to zveřejnili (coby podporu marketingu?), tak už to zastarávalo a dělali na 5AT.

Chce to pořádně nalogovat nějaký bláto.

Autor:  HonzaCZ [ sob lis 11, 2017 8:31 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

No úplně nepopisujem něco jinýho. Já to mám namíchaný z obou. To je asi ještě horší. :)
Jinak u toho 5AT těžko soudit, že to je pořád na nule, protože ten graf má maximum na maximu daný hodnoty. Já nevím, kolik kPa je kolik uzavření. Třeba ty špičky, co tam jsou, jsou maximum. Pak by to při běžném provozu taky bylo někde mezi 20 a 30 %. Musím vyzkoumat, jaký maximální hodnoty to může dosáhnout.

Autor:  outback [ sob lis 11, 2017 9:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

mně se to ale od střední hodnoty odchyluje jak dolů (manévrování v malé rychlosti), tak nahoru - zřídka, ale někdy jo, třeba vyhýbací manévr ve 30km/h dal až 75%

Autor:  HonzaCZ [ sob lis 11, 2017 10:31 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Jo, neříkám, že se to nemůže lišit. Dokonce si dokážu představit, že se to může lišit pro OTB a Legacy. Ale taky ze začátku to bylo celkem studený, to může mít vliv a jak jsem psal, graf má nastaven dost velkej rozsah, takže ty drobný nuance tam nemusí bejt vidět. Zkusím, až se to bude hodit, udělat nějaký nový video a zaměřit se na AWD.

EDIT: Nějaké tipy, co zkoušet a na jaké režimy se zaměřit?

Autor:  HonzaCZ [ ned lis 12, 2017 3:38 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Tak jsem si konečně pečlivě přečetl ten výše uvedený dokument - vždy, když jsem ho dřív četl, tak jsem hledal jenom konkrétní informaci a zbytek rychle prosvištěl - a potěšilo mě, že spousta věcí funguje tak, jak jsem to sám vydedukoval z jiných informací a vlastních zkušeností. Třeba ono "učení se" v závislosti na vlastnostech povrchu.

Dost se mi líbí, že rovnice výpočtu tření vozovky určuje výsledek taky podle tuhosti pneumatik při zatáčení. To je zajímavá metoda a nikdy by mě nenapadlo, že to bude až tolik sofistikovaný.

Na druhou stranu něco, jako třeba chování v součinnosti s VDC/TCS, je trochu složitější, než jsem předpokládal.

Celkově zajímavý počtení. Ještě tak víc rozumět tý matice.

Autor:  Makovica [ ned lis 12, 2017 12:52 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

V tom pdf je uz riadne knowhow popisane. Sa trochu cudujem, ze to dali takto von.
A ked si uvedomim, kolko je to stare, bohvie co za algoritmy pouzivaju teraz.

Autor:  HonzaCZ [ ned lis 12, 2017 7:36 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Tak v dokumentech o převodovkách je taky nějaký povídání i AWD. Minimálně u 5AT.
Viz https://subarufanclub.cz/wiki/techdata/4at/start a https://subarufanclub.cz/wiki/techdata/5at/start

Autor:  HonzaCZ [ pon lis 13, 2017 2:39 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Tak jsem včera nalogoval skoro 10 minut dat z převodovky. Zaměřil jsem se zejména na AWD. Vygeneroval jsem z toho 13 videí, která mají v overlayi "budíčky" a grafy s hodnotama. Úplně 100% radost z toho ale nemám, protože data AWD solenoidu (tlak i proud) občas nesmyslně padají na nízké hodnoty. Nevím, jestli to něco nějak prasí při komunikaci (RomRaider poslední = 0.5.9 RC3) nebo jestli to ta jednotka tak zvláštně řídí. Ostatní data jsou v dané momenty OK. A taky se mi 2x stalo, že to vynechalo cca 5 vteřin dat, prostě něco odmítlo 5 vteřin komunikovat. Samozřejmě jsem to zjistil až doma. Škoda, jedna ta sada mohla bejt docela zajímavá.

Další věc, že jsem logoval Lateral G sensor voltage a nic jsem nenalogoval. Přestože ve feature bytes asi je, když mi ho to nabízelo k logování a i podle servisního manuálu by ho jednotka měla přes SSM poskytovat. Bohužel nic. Tak nevím, jestli to taky nemůže bejt bug v RomRaideru nebo co...

Teď akorát jak to zpracovat. Mám videa s datama v obraze. Tak jestli je publikovat po jednom nebo z toho udělat jedno video. A jestli tam dělat nějakou analýzu, případě se rozepisovat o závěrech... nebo to nechat na každym, ať si závěry udělá sám.

Autor:  outback [ úte lis 14, 2017 9:58 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Mně by se líbily videa vždy s jedním manévrem, s popisem a komentářem a interpretací, vše v jednom dlouhém ne.
Taky jsem něco napozoroval, převážně suchý asfalt:

- základní poloha na suchu 40%-50%
- brzdění - za normální jízdy to jde ihned dolů na 25%, při dobržďování a popojíždění bez reakce
- velký rejd stání nebo pomalá jízda - jde to dolů na 25%
- akcelerace - někdy trochu přidá, spíš ne a spíš málo
- brzdění motorem v zatáčce - rychle a výrazně přidá někdy až na 95%

Autor:  HonzaCZ [ úte lis 28, 2017 2:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Videa jsou v přípravě... celkem občas je tam i něco zajímavýho...

Jinak jsem mezitím přišel na to, proč mi to zřejmě neloguje Lateral G sensor. U dříve vyrobených aut býval asi připojen přímo na jednotku převodovky, ale u mě už asi není samostatné čidlo a hodnotu této veličiny tlačí jednotka VDC na CAN bus a z něj si to vyžírá TCM. Takže to zřejmě TCM nereportuje přes SSM, protože to není hodnota, kterou přímo sama zpracovává z nějakého čidla. Dá se to najít mezi hodnotama, které reportuje BIU.

Autor:  outback [ úte lis 28, 2017 9:58 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Zdá se mi, že po razantnějším manévru na asfaltu auto pochopí, že to dobře drží, a stáhne základní hodnotu uzavření níž. Na původních zhruba 50% se vrací za pár minut, možná tak po dvou nebo třech km. Jenom dojem z toho jak na to průběžně koukám, tvrdá data nemám.

Autor:  HonzaCZ [ čtv úno 01, 2018 1:15 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Tak jsem vytvořil nějaká ta videa. Ale nakonec toho moc použitelného nebylo. Prostě první pokus. Příště si budu muset líp vytipovat místa a rozmyslet "scénář". Hlavně mi nějak zlobil RomRaider a dost často nebylo jasné, jestli data jsou vynechaná a nebo se nemění, protože se opravdu nemění. :) Asi by to chtělo nějaký ten "live data view", abych mohl sledovat průběžně při normálním ježdění, jak se to chová.




Autor:  hamoun [ čtv úno 01, 2018 5:48 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

obdivuju ty vase schopnosti dedukovat z par sekund obrovske mnoziny ruznych informaci tolik souvislosti ... (tadypatritakovytenklanejicisesmajlik )

Odesláno pomocí Tapatalk

Autor:  HonzaCZ [ čtv úno 01, 2018 10:22 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Dík, ale ono taky záleží, jestli ty dedukce jsou správný. :)

Stránka 37 z 38 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/