Stránka 3 z 66

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: stř pro 26, 2012 5:38 pm
od kosobecny
To máš pravdu, ale YT je toho dost plnej no..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Tsky-Z6THcc[/youtube]

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: čtv pro 27, 2012 7:27 pm
od HonzaCZ
ozawasan píše:jen pro objektivitu - ten foryn má sání - takže to asi bude XTturbína s VTD - což je to nejlepší, co tam mohli strčit.... rád bych tam viděl normální automat nebo manuelu....
VTD vs MPT v týhle roli nemá žádný vliv. Rozdíl by mohl nastat, kdyby to bylo do zatáčky nebo by to byl úplně jiný test - třeba test jízdní stability ve vyšších rychlostech. Co by tam dělal manuál by mě taky zajímalo, ale myslím, že i ten by to v pohodě vyjel. Jinak XT nemusí mít vždy VTD.

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: čtv pro 27, 2012 8:12 pm
od ozawasan
tak měl jsem za to, že do nových turbín, kde je automat a stabilizace, cpou VTD automaticky....
No nejsem si jist zda by to manuela dala....přijde mi to stejné jako tehdy Dorův Foryn na "vlnkách", co udělal DDDD.... taky tam zůstal viset.....

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: úte led 22, 2013 11:27 am
od Fitipaldi
dofi píše:mne dnes priroda prinutila k experimentu. Na D1 na Brno jsem si mohl vybrat jestli pojedu po schodech nebo ve snehu v levem pruhu. Jako spravny subarista jsem zvolil snih. Jenze na šestku pri nizsi rychlosti cca 2000 ot. nebyl dostupnej tah na kola co by mi dal jistotu na snehu a tak jsem to jel cele na petku cca 2500 ot. A vysledek : pri stejne rychlosti a ve snehu s potřeba dle PP jen o 0,2l vyssi !!!

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Včera jsem za podobných podmínek předjel kamion a 2 osobáky v mírně(asi 1 cm) zasněženém pruhu na výjezdu. Furt se na mě lepila Octavia RS. Tak jsem si řekl, teď se ukáže, jak je na tom SUBARU s opravdovým AWD. Byl jsem maximálně koncentrovaný, opatrný. No vypadá to , že Octavia RS asi neměla AWD, takže i když má výkon o dost větší, tak jí byl k prdu.
Pak to tam někdo v levém pruhu "zazdil", takže mě RS dojelo. Pak jsme se dostali na zasněženou okresku v kopci, tam bylo sněhu ještě o trochu více. RS furt na "prdeli" , tak toho, co jel přede mnou jsem předjel. RS to již nerozdýchalo. Musím uznat, že podvozek SUBARu je na špici. Sedělo to , jak přibité. Prostě samosvor vpředu,samosvor vzadu, záběr všech 4 kol za všech podmínek i v zatáčkách znamená obrovskou výhodu oproti ostatním, v.č. nízkého těžiště. Akorát jsem to raději po jízdě umyl, protože to bylo tak zaprasené ze solné lázně, že jsem se bál, aby se SUBARU spíš nerozpustilo. :winner:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: úte led 22, 2013 11:46 am
od dofi
neco k regeneraci-vsichni udavaji intervaly v stovkach km, mne ty moje prisly ridsi. takze jsem zacal zapisovat po kolika km. vysledek interval od posledni regenerace 2350km=3tydny. a je to overene jak jsem postupne sledoval narust na torque a vcera dokonce kvuli zaplneni na 65% na pojizdeni po meste vyskrabal z ledu forda:-)

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: úte led 22, 2013 12:07 pm
od hamoun
Fitipaldi píše:... Prostě samosvor vpředu,samosvor vzadu,
jels STi? :) zbytek subaru tohle nema ...
... s Skoda RS se 4x4 nedela (kolega chtel, nakonec ma scouta 1.8T(SI?) )

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: úte led 22, 2013 1:27 pm
od Fitipaldi
hamoun píše: jels STi? :) zbytek subaru tohle nema ...
... s Skoda RS se 4x4 nedela (kolega chtel, nakonec ma scouta 1.8T(SI?) )
naftová Impreza, nemá uzávěrku diferenciálu, má permanetní 4x4 (symetrical AWD).
Nebo chceš říci, že když se pojede třeba do pravé zatáčky, a pravá strana bude na ledu a levá na asfaltu, tak to nepojede ?
SUBARu, kromě STI, nemá možnost dynamicky měnit kroutící moment mezi přední a zadní nápravou,
rozděluje vždy kroutící moment 50 %/ 50 % mezi přední a zadní nápravu.
STI tento poměr měnit umožňuje.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: úte led 22, 2013 1:53 pm
od Mira
Zjednodušeně řečeno - ano, máš pravdu. Pokud budou levá kola na ledu a pravá na suchu, začnou se protáčet obě levá kola (předek i zadek) a prakticky stojíš. Protože máš otevřený diferáky. Žádnej samosvor. Jedinej diferák s svorností je mezináprava kde je viskóza. Někde jsem viděl i video s praktickou ukázkou v kopci na ledu, kde se hrabou pravý kola, levý stojí. A auto se nerozjede. Prostě to samí jako křížení, jen na jedné straně.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: úte led 22, 2013 1:55 pm
od dofi
Samosvor má stabilizovat prujezd zatackou.
Ja si to v realu hodněkrát vyzkoušel na jednom z nejhorších aut, co jsem kdy řídil-bývalá otcova renault thalia v 100k motorizaci. při rozjedech do prudké zatáčky se nesmírně odlehcovalo a hrabalo vnitřní kolo i po přeřazení na dvojku.
a naopak při bzdění zejména motorem do zatáčky se zadní vnitřní kolo zvedalo od země. dříve to řešil samosvor, dnes udajně ESP, ikdyž podle mých zkušeností, když beru imprezu pod krkem, tak má tak 2 sec prodlevu.

jinak i na thálii se dalo zvyknout, kupodinu se nikdy nepřeklopila :-) přes boudu. o co se týče jízdního zážitku cestujících, kteří tvrdí, že se v autě nebojí, přicházel na stejné cestě tak v o 50km/h nižší rychlosti než v impreze. Nebot i taková zatáčka v 60km/h se zvedlým zadním kolem je zážitek, na který se nezapomíná a který subaru nenabízí...

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: úte led 22, 2013 2:02 pm
od dofi
Také by samosvor možná řešil u mne v podstatě setrvalou chybu překročení maximálních otáček- nejčastěji kdy jedu do mírného kopce po sněhu tak 2 či 3. stupen, kola jakž takž berou takže dám pro radost, plný plny plyn pak se 2 kola dostanou na led a okamžitě to vyletí do červeného pole dříve než nějaké ESP či řidič dokážou zasáhnout, to by se patrně při napravových samosvorech nestalo.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: úte led 22, 2013 2:06 pm
od Fitipaldi
Mira píše:Zjednodušeně řečeno - ano, máš pravdu. Pokud budou levá kola na ledu a pravá na suchu, začnou se protáčet obě levá kola (předek i zadek) a prakticky stojíš. Protože máš otevřený diferáky. Žádnej samosvor. Jedinej diferák s svorností je mezináprava kde je viskóza. Někde jsem viděl i video s praktickou ukázkou v kopci na ledu, kde se hrabou pravý kola, levý stojí. A auto se nerozjede. Prostě to samí jako křížení, jen na jedné straně.
To se mi nezdá.
Viděl jsem nějaké testy, na trenažeru, byly tam off-roady od AUDI, VW, aj. , kde se jakoby protáčely 3 kola bez použití uzávěrky. Všichna auta na tom zkolabovala, jen Forester s tím jedním kolem odjel. To by právě naznačovalo, že má samosvor.
Jo a ta viskozní spojka je tam jen proto, aby eliminovala rozdíly otáčení mezi přední a zadní nápravou.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: úte led 22, 2013 2:13 pm
od dofi
forester a impreza má pry samosvor vzadu jen do roku 2008.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: úte led 22, 2013 2:20 pm
od vojta74
Nechci dělat chytrého, jen mě to vysvětloval prodejce tak, že je tam elektronická uzávěrka (u koncernu se to jmenuje ASR), která je součástí VDC(ESP), ta při prokluzu přibrzdí kolo(kola), které se protáčí a doladí rozdíly rychlostí na kolech. Čistě teoreticky by měla stačit trakce na jednom kole, ve skutečnosti to ale tak optimistické není.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: úte led 22, 2013 2:25 pm
od Fitipaldi
vojta74 píše:Nechci dělat chytrého, jen mě to vysvětloval prodejce tak, že je tam elektronická uzávěrka (u koncernu se to jmenuje ASR), která je součástí VDC(ESP), ta při prokluzu přibrzdí kolo(kola), které se protáčí a doladí rozdíly rychlostí na kolech. Čistě teoreticky by měla stačit trakce na jednom kole, ve skutečnosti to ale tak optimistické není.
To je něco úplně jiného. To se týká stabilizace. SUBARU má ESP.
VW používá na rozdíl od SUBARU pro 4x4 HALDEX.
Rozdíl mezi STI a normální Imprezou je v tom, že STI má řiditelný mezinápravový diferenciál, místo viskozní spojky.

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Napsal: úte led 22, 2013 3:20 pm
od vojta74
No já jezdil do teď s Octavií s haldexem, kde to fungovalo jako elektronická uzávěrka(dokonce to ubýralo plyn), a mě prodejce tvrdil, že nějaká elektronika u Suba tomu taky pomáhá, teda co se týká té svornosti, jinak samo u mé motorizace a manuálu 50:50. Asi se neumím přesně vyjádřit.