Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 721 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 49  Další
Jak funguje 4x4 u Subaru 
Autor Zpráva
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 16, 2011 5:53 pm
Příspěvky: 915
Bydliště: Klatovy a okolí
To máš pravdu, ale YT je toho dost plnej no..


_________________
Subaru Forester 2.0 XT MY2003 Obrázek
Subaru Impreza 2.0 GL MY2000 - ex


stř pro 26, 2012 5:38 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 14719
Bydliště: Praha
ozawasan píše:
jen pro objektivitu - ten foryn má sání - takže to asi bude XTturbína s VTD - což je to nejlepší, co tam mohli strčit.... rád bych tam viděl normální automat nebo manuelu....
VTD vs MPT v týhle roli nemá žádný vliv. Rozdíl by mohl nastat, kdyby to bylo do zatáčky nebo by to byl úplně jiný test - třeba test jízdní stability ve vyšších rychlostech. Co by tam dělal manuál by mě taky zajímalo, ale myslím, že i ten by to v pohodě vyjel. Jinak XT nemusí mít vždy VTD.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv pro 27, 2012 7:27 pm
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu

Registrován: úte črc 28, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2356
Bydliště: Lipová u Chebu
tak měl jsem za to, že do nových turbín, kde je automat a stabilizace, cpou VTD automaticky....
No nejsem si jist zda by to manuela dala....přijde mi to stejné jako tehdy Dorův Foryn na "vlnkách", co udělal DDDD.... taky tam zůstal viset.....

_________________
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006


čtv pro 27, 2012 8:12 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: stř kvě 05, 2010 11:02 am
Příspěvky: 190
dofi píše:
mne dnes priroda prinutila k experimentu. Na D1 na Brno jsem si mohl vybrat jestli pojedu po schodech nebo ve snehu v levem pruhu. Jako spravny subarista jsem zvolil snih. Jenze na šestku pri nizsi rychlosti cca 2000 ot. nebyl dostupnej tah na kola co by mi dal jistotu na snehu a tak jsem to jel cele na petku cca 2500 ot. A vysledek : pri stejne rychlosti a ve snehu s potřeba dle PP jen o 0,2l vyssi !!!

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek


Včera jsem za podobných podmínek předjel kamion a 2 osobáky v mírně(asi 1 cm) zasněženém pruhu na výjezdu. Furt se na mě lepila Octavia RS. Tak jsem si řekl, teď se ukáže, jak je na tom SUBARU s opravdovým AWD. Byl jsem maximálně koncentrovaný, opatrný. No vypadá to , že Octavia RS asi neměla AWD, takže i když má výkon o dost větší, tak jí byl k prdu.
Pak to tam někdo v levém pruhu "zazdil", takže mě RS dojelo. Pak jsme se dostali na zasněženou okresku v kopci, tam bylo sněhu ještě o trochu více. RS furt na "prdeli" , tak toho, co jel přede mnou jsem předjel. RS to již nerozdýchalo. Musím uznat, že podvozek SUBARu je na špici. Sedělo to , jak přibité. Prostě samosvor vpředu,samosvor vzadu, záběr všech 4 kol za všech podmínek i v zatáčkách znamená obrovskou výhodu oproti ostatním, v.č. nízkého těžiště. Akorát jsem to raději po jízdě umyl, protože to bylo tak zaprasené ze solné lázně, že jsem se bál, aby se SUBARU spíš nerozpustilo. :winner:

_________________
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010


úte led 22, 2013 11:27 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Příspěvky: 326
Bydliště: Jihlava
neco k regeneraci-vsichni udavaji intervaly v stovkach km, mne ty moje prisly ridsi. takze jsem zacal zapisovat po kolika km. vysledek interval od posledni regenerace 2350km=3tydny. a je to overene jak jsem postupne sledoval narust na torque a vcera dokonce kvuli zaplneni na 65% na pojizdeni po meste vyskrabal z ledu forda:-)

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek

_________________
Subaru Impreza 2011 2.OD, Ford focus 1.8 LPG


úte led 22, 2013 11:46 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2011 8:16 pm
Příspěvky: 5480
Bydliště: Opava
Fitipaldi píše:
... Prostě samosvor vpředu,samosvor vzadu,

jels STi? :) zbytek subaru tohle nema ...
... s Skoda RS se 4x4 nedela (kolega chtel, nakonec ma scouta 1.8T(SI?) )

_________________
koncernová dieslová stodola ...
ex WRX 2008


úte led 22, 2013 12:07 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: stř kvě 05, 2010 11:02 am
Příspěvky: 190
hamoun píše:
Fitipaldi píše:
... Prostě samosvor vpředu,samosvor vzadu,

jels STi? :) zbytek subaru tohle nema ...
... s Skoda RS se 4x4 nedela (kolega chtel, nakonec ma scouta 1.8T(SI?) )


naftová Impreza, nemá uzávěrku diferenciálu, má permanetní 4x4 (symetrical AWD).
Nebo chceš říci, že když se pojede třeba do pravé zatáčky, a pravá strana bude na ledu a levá na asfaltu, tak to nepojede ?
SUBARu, kromě STI, nemá možnost dynamicky měnit kroutící moment mezi přední a zadní nápravou,
rozděluje vždy kroutící moment 50 %/ 50 % mezi přední a zadní nápravu.
STI tento poměr měnit umožňuje.

_________________
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010


Naposledy upravil Fitipaldi dne úte led 22, 2013 1:54 pm, celkově upraveno 1



úte led 22, 2013 1:27 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 7441
Bydliště: Brno
Zjednodušeně řečeno - ano, máš pravdu. Pokud budou levá kola na ledu a pravá na suchu, začnou se protáčet obě levá kola (předek i zadek) a prakticky stojíš. Protože máš otevřený diferáky. Žádnej samosvor. Jedinej diferák s svorností je mezináprava kde je viskóza. Někde jsem viděl i video s praktickou ukázkou v kopci na ledu, kde se hrabou pravý kola, levý stojí. A auto se nerozjede. Prostě to samí jako křížení, jen na jedné straně.


úte led 22, 2013 1:53 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Příspěvky: 326
Bydliště: Jihlava
Samosvor má stabilizovat prujezd zatackou.
Ja si to v realu hodněkrát vyzkoušel na jednom z nejhorších aut, co jsem kdy řídil-bývalá otcova renault thalia v 100k motorizaci. při rozjedech do prudké zatáčky se nesmírně odlehcovalo a hrabalo vnitřní kolo i po přeřazení na dvojku.
a naopak při bzdění zejména motorem do zatáčky se zadní vnitřní kolo zvedalo od země. dříve to řešil samosvor, dnes udajně ESP, ikdyž podle mých zkušeností, když beru imprezu pod krkem, tak má tak 2 sec prodlevu.

jinak i na thálii se dalo zvyknout, kupodinu se nikdy nepřeklopila :-) přes boudu. o co se týče jízdního zážitku cestujících, kteří tvrdí, že se v autě nebojí, přicházel na stejné cestě tak v o 50km/h nižší rychlosti než v impreze. Nebot i taková zatáčka v 60km/h se zvedlým zadním kolem je zážitek, na který se nezapomíná a který subaru nenabízí...

_________________
Subaru Impreza 2011 2.OD, Ford focus 1.8 LPG


úte led 22, 2013 1:55 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Příspěvky: 326
Bydliště: Jihlava
Také by samosvor možná řešil u mne v podstatě setrvalou chybu překročení maximálních otáček- nejčastěji kdy jedu do mírného kopce po sněhu tak 2 či 3. stupen, kola jakž takž berou takže dám pro radost, plný plny plyn pak se 2 kola dostanou na led a okamžitě to vyletí do červeného pole dříve než nějaké ESP či řidič dokážou zasáhnout, to by se patrně při napravových samosvorech nestalo.

_________________
Subaru Impreza 2011 2.OD, Ford focus 1.8 LPG


úte led 22, 2013 2:02 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: stř kvě 05, 2010 11:02 am
Příspěvky: 190
Mira píše:
Zjednodušeně řečeno - ano, máš pravdu. Pokud budou levá kola na ledu a pravá na suchu, začnou se protáčet obě levá kola (předek i zadek) a prakticky stojíš. Protože máš otevřený diferáky. Žádnej samosvor. Jedinej diferák s svorností je mezináprava kde je viskóza. Někde jsem viděl i video s praktickou ukázkou v kopci na ledu, kde se hrabou pravý kola, levý stojí. A auto se nerozjede. Prostě to samí jako křížení, jen na jedné straně.


To se mi nezdá.
Viděl jsem nějaké testy, na trenažeru, byly tam off-roady od AUDI, VW, aj. , kde se jakoby protáčely 3 kola bez použití uzávěrky. Všichna auta na tom zkolabovala, jen Forester s tím jedním kolem odjel. To by právě naznačovalo, že má samosvor.
Jo a ta viskozní spojka je tam jen proto, aby eliminovala rozdíly otáčení mezi přední a zadní nápravou.

_________________
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010


úte led 22, 2013 2:06 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Příspěvky: 326
Bydliště: Jihlava
forester a impreza má pry samosvor vzadu jen do roku 2008.

_________________
Subaru Impreza 2011 2.OD, Ford focus 1.8 LPG


úte led 22, 2013 2:13 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: čtv říj 25, 2012 7:07 pm
Příspěvky: 67
Nechci dělat chytrého, jen mě to vysvětloval prodejce tak, že je tam elektronická uzávěrka (u koncernu se to jmenuje ASR), která je součástí VDC(ESP), ta při prokluzu přibrzdí kolo(kola), které se protáčí a doladí rozdíly rychlostí na kolech. Čistě teoreticky by měla stačit trakce na jednom kole, ve skutečnosti to ale tak optimistické není.

_________________
Outback 2,0D MY2012


úte led 22, 2013 2:20 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: stř kvě 05, 2010 11:02 am
Příspěvky: 190
vojta74 píše:
Nechci dělat chytrého, jen mě to vysvětloval prodejce tak, že je tam elektronická uzávěrka (u koncernu se to jmenuje ASR), která je součástí VDC(ESP), ta při prokluzu přibrzdí kolo(kola), které se protáčí a doladí rozdíly rychlostí na kolech. Čistě teoreticky by měla stačit trakce na jednom kole, ve skutečnosti to ale tak optimistické není.


To je něco úplně jiného. To se týká stabilizace. SUBARU má ESP.
VW používá na rozdíl od SUBARU pro 4x4 HALDEX.
Rozdíl mezi STI a normální Imprezou je v tom, že STI má řiditelný mezinápravový diferenciál, místo viskozní spojky.

_________________
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010


úte led 22, 2013 2:25 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: čtv říj 25, 2012 7:07 pm
Příspěvky: 67
No já jezdil do teď s Octavií s haldexem, kde to fungovalo jako elektronická uzávěrka(dokonce to ubýralo plyn), a mě prodejce tvrdil, že nějaká elektronika u Suba tomu taky pomáhá, teda co se týká té svornosti, jinak samo u mé motorizace a manuálu 50:50. Asi se neumím přesně vyjádřit.

_________________
Outback 2,0D MY2012


úte led 22, 2013 3:20 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 721 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 49  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: