Jak funguje 4x4 u Subaru
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
No tak s DCCD, pokud ho nastavíš na LOCK, tak můžeš jet i s ukrouceným kardanem, IMHO. Prostě LOCK je, jako by tam nebyl mezinápravovej diferák. Čili přední a zadní výstupy mají za jakýchkoliv okolností stejný otáčky. Samozřejmě až do rozdílu zatížení, který ta spojka v DCCD už není schopná přenýst, což netuším, kolik může být, ale myslím, že vzhledem k tomu, že je řízená, tak dost.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- PetrC
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 510
- Registrován: ned čer 02, 2013 10:11 am
- Jméno a příjmení: Petr Celnar
- Bydliště: Bučovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
HonzaCZ: přesně tak, jak říkáš. Jsem rád, že tu máme někoho kdo tomu rozumí a vysvětlí nám to I(-,^)I
LukasV: Jo sorry, jsem si to teď po sobě přečetl a myslel jsem jednou zadní nápravu na ledě a pudruhý přední na ledě.
LukasV: Jo sorry, jsem si to teď po sobě přečetl a myslel jsem jednou zadní nápravu na ledě a pudruhý přední na ledě.
1996 R33 Skyline GT-R V-spec [490 HP/650 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Štefane nepamatuju, že bychom se Subaru byli někdy zdrojem posměchu od offrouďáků. Téměř vždy je to s obdivem, co ty naše osobáky zvládnou. A věřím, že ty sám budeš překvapen, když jsi přešel z offroadu, kam až se to dostane. Jen holt budeš muset víc číst terén.Stefan píše:kým sa na ňom naučím jazdiť v teréne.
To bude posmechu od kamošov.
Ale až se dostaneš někam na svah s mokrou trávou, případně do rozumné vrstvy sněhové břečky, tak ty pojedeš jako pán a těžký offroad se bude mazat na místě. Tam budeš král.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Stefan
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 258
- Registrován: čtv srp 04, 2016 8:34 am
- Jméno a příjmení: Štefan Cimbalík
- Bydliště: SK, BB, LC
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Práve preto som si vybral Forestíka, pre jeho dá sa povedať najvyváženejší pomer medzi terénnymi schopnosťami a kvalitou cestovania v bežnej premávke. Po veľmi dlhej analýze, študovaní rôznych testov a fórumov, porovnávaní značiek a typov SUV, nekonečných debát s majiteľmi, ktorý samozrejme okrem pár objektívnych výnimiek si chválili len to svoje, rozhodol pre "nenápadného" Forestíka.
A čo sa týka toho posmeškárenia, myslel som skôr dobromyselné škádlenie a doberanie si zo strany kamarátov.
A čo sa týka toho posmeškárenia, myslel som skôr dobromyselné škádlenie a doberanie si zo strany kamarátov.
Nikdy sa nevzdávaj!
Mitsubishi Pajero II 3,5 6V
Jeep Grand Cherokee WG
Ex. Subaru Forester MY 2007 IM
Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension
Ex. THilux +2" OME
Mitsubishi Pajero II 3,5 6V
Jeep Grand Cherokee WG
Ex. Subaru Forester MY 2007 IM
Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension
Ex. THilux +2" OME
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Já vím, jak jsi to posmívání myslel. Taky takové pošklebky znám od svých kamarádů.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
...ještě by mě docela zajímalo faktické porovnání jízdních rsp. terénních vlastností 4x4 při použití Subaru s MT a CVT? Tedy která z těchto variant bude v těchto situacích jako je přední náprava na ledu zadní na asfaltu, křížení a pod. efektivnější.
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Mohu porovnávat jen SH+MT a SJ+CVT. Pokud je u SJ+CVT zapnut Xmode, tak má mnohem lepší výsledky než SH+MT. Naposled vyzkoušeno v Pertolticích při výjezdu v pískovně, kdy bylo cítit, že hrabou na střídačku všechna 4 a po 3 dlouhých vteřinách na hraně jsem projel. S SJ+CVT+XMode mohu jet opravdu pomalu a je krásně vidět na PP rozdělování sil na jednotlivá kola. Když se na mokrém kopci vypne XMode, tak je cítit, jak ihned začne zasahovat VDC a auto se zastaví (u XMode je podle mne VDC vyhozeno). SH+MT měl v terénu nevýhodu silného krouťáku, kdy se podklad lehce utrhnul.Subaru70 píše:...ještě by mě docela zajímalo faktické porovnání jízdních rsp. terénních vlastností 4x4 při použití Subaru s MT a CVT? Tedy která z těchto variant bude v těchto situacích jako je přední náprava na ledu zadní na asfaltu, křížení a pod. efektivnější.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Subaru70: Ze zkušenosti i z dřívějších srazů a tedy starších modelů můžu říct, že auta se spojkou připojující celou zadní nápravu si v terénu vedou dobře. Což se týká i modelů, co neměly ještě VDC, XMODE, ani žádné další blbinky. Na rozdíl od viskospojky u manuálu ta spojka je řízená a může tedy přenášet větší moment, když je potřeba.
U novějších modelů se pomalu ty mechanické rozdíly mažou, protože se díky VDC docílí podobného chování.
Kiti: Jo, to je docela fajn článek. Ten mi asi unikl. Dám ho pak do wiki. Jen jediná věc se mi tam nelíbí. V jednom z těch oranžových rámečků píšou něco jako, že bez spojky by stačilo jedno kolo na ledu a hned by přes něj unikal všechen moment. Což je jasná blbost. Vysvětlil jsem to i v jednom z předchozích příspěvků. Moment jde v případě systému s otevřenými diffy stále všude na poloviny, resp. na poměry dané mechanickou konstrukcí diferenciálu (může být i nesymetrický, jako je třeba u VTD nebo DCCD). Takže moment opravdu nikudy neutíká, ani nemůže. Protože motor do systému dodává jen tolik momentu, jaký je daný odpory systému a jeho výstupů. Jestli něco může utíkat klouzajícím kolem, tak řekněme, že to jsou otáčky...
U novějších modelů se pomalu ty mechanické rozdíly mažou, protože se díky VDC docílí podobného chování.
Kiti: Jo, to je docela fajn článek. Ten mi asi unikl. Dám ho pak do wiki. Jen jediná věc se mi tam nelíbí. V jednom z těch oranžových rámečků píšou něco jako, že bez spojky by stačilo jedno kolo na ledu a hned by přes něj unikal všechen moment. Což je jasná blbost. Vysvětlil jsem to i v jednom z předchozích příspěvků. Moment jde v případě systému s otevřenými diffy stále všude na poloviny, resp. na poměry dané mechanickou konstrukcí diferenciálu (může být i nesymetrický, jako je třeba u VTD nebo DCCD). Takže moment opravdu nikudy neutíká, ani nemůže. Protože motor do systému dodává jen tolik momentu, jaký je daný odpory systému a jeho výstupů. Jestli něco může utíkat klouzajícím kolem, tak řekněme, že to jsou otáčky...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- kiti
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3387
- Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
- Jméno a příjmení: Květoš
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Jsem rád že jsem mohl přispět . Až takový chytrolín nejsem a tak se nechám rád poučit a myslím že je to jen a jen prospěšné pokud se budeme bavit o problémech. Ovšem při zachování slušnosti a bez urážek. Fórum beru jako relax a ikdyž nejsem zastáncem cenzury MYSLIM že urážky sem nepatří. Naopak pokud jsou tady takový "šťouralové" jako Ty Honzo CZ je to ku prospěchu věci.
Díky
Díky
Forester 2,5 XT 2010 manuál
- pavelotb2016
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Je prima, ze jsou k dispozici materialy a nekdo kdo to dovysvetli, popripade najde chybu. Moc by mne zajimalo prakticke porovnani treba na valcich nebo piskove ceste, s podobnymi pneumatikami, kde by se auta zkusila a natocila. Jsem docela vytizenej, ale na 2-3 hodky bych se v tydnu urval a jel MT OTB16 nekde na brnensku zkusit.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Takové porovnání jsme chtěli kdysi udělat, natáčet z obou stran, aby byly vidět všechny kola. A různý kombinace motorizací a převodovek. Mělo se to dít v HummerCentru, ale nějak to nakonec nedopadlo.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Problém s manuální převodovkou PetraC přesunut sem https://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=6119
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3139
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Albi> a skoro sto let stary. V podstate nic se v tomto ohledu za tu dobu nezmenilo...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG