Jak funguje 4x4 u Subaru

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

No tak s DCCD, pokud ho nastavíš na LOCK, tak můžeš jet i s ukrouceným kardanem, IMHO. Prostě LOCK je, jako by tam nebyl mezinápravovej diferák. Čili přední a zadní výstupy mají za jakýchkoliv okolností stejný otáčky. Samozřejmě až do rozdílu zatížení, který ta spojka v DCCD už není schopná přenýst, což netuším, kolik může být, ale myslím, že vzhledem k tomu, že je řízená, tak dost.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
PetrC
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 510
Registrován: ned čer 02, 2013 10:11 am
Jméno a příjmení: Petr Celnar
Bydliště: Bučovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od PetrC »

HonzaCZ: přesně tak, jak říkáš. Jsem rád, že tu máme někoho kdo tomu rozumí a vysvětlí nám to I(-,^)I

LukasV: Jo sorry, jsem si to teď po sobě přečetl <:-< ;-D a myslel jsem jednou zadní nápravu na ledě a pudruhý přední na ledě.
1996 R33 Skyline GT-R V-spec [490 HP/650 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD :-(
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49206
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od VDC »

Stefan píše:kým sa na ňom naučím jazdiť v teréne.
To bude posmechu od kamošov.
Štefane nepamatuju, že bychom se Subaru byli někdy zdrojem posměchu od offrouďáků. Téměř vždy je to s obdivem, co ty naše osobáky zvládnou. A věřím, že ty sám budeš překvapen, když jsi přešel z offroadu, kam až se to dostane. Jen holt budeš muset víc číst terén. :-)
Ale až se dostaneš někam na svah s mokrou trávou, případně do rozumné vrstvy sněhové břečky, tak ty pojedeš jako pán a těžký offroad se bude mazat na místě. Tam budeš král. ;-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Stefan
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 258
Registrován: čtv srp 04, 2016 8:34 am
Jméno a příjmení: Štefan Cimbalík
Bydliště: SK, BB, LC

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Stefan »

Práve preto som si vybral Forestíka, pre jeho dá sa povedať najvyváženejší pomer medzi terénnymi schopnosťami a kvalitou cestovania v bežnej premávke. Po veľmi dlhej analýze, študovaní rôznych testov a fórumov, porovnávaní značiek a typov SUV, nekonečných debát s majiteľmi, ktorý samozrejme okrem pár objektívnych výnimiek si chválili len to svoje, rozhodol pre "nenápadného" Forestíka.
A čo sa týka toho posmeškárenia, myslel som skôr dobromyselné škádlenie a doberanie si zo strany kamarátov. (_)D
Nikdy sa nevzdávaj!
Mitsubishi Pajero II 3,5 6V
Jeep Grand Cherokee WG
Ex. Subaru Forester MY 2007 IM
Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension
Ex. THilux +2" OME
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49206
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od VDC »

Já vím, jak jsi to posmívání myslel. :-) Taky takové pošklebky znám od svých kamarádů. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Subaru70 »

...ještě by mě docela zajímalo faktické porovnání jízdních rsp. terénních vlastností 4x4 při použití Subaru s MT a CVT? Tedy která z těchto variant bude v těchto situacích jako je přední náprava na ledu zadní na asfaltu, křížení a pod. efektivnější.
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od kiti »

myslel jsem tady toto
Přílohy
skenování0050.jpg
skenování0051.jpg
skenování0052.jpg
skenování0053.jpg
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od quickly »

Subaru70 píše:...ještě by mě docela zajímalo faktické porovnání jízdních rsp. terénních vlastností 4x4 při použití Subaru s MT a CVT? Tedy která z těchto variant bude v těchto situacích jako je přední náprava na ledu zadní na asfaltu, křížení a pod. efektivnější.
Mohu porovnávat jen SH+MT a SJ+CVT. Pokud je u SJ+CVT zapnut Xmode, tak má mnohem lepší výsledky než SH+MT. Naposled vyzkoušeno v Pertolticích při výjezdu v pískovně, kdy bylo cítit, že hrabou na střídačku všechna 4 a po 3 dlouhých vteřinách na hraně jsem projel. S SJ+CVT+XMode mohu jet opravdu pomalu a je krásně vidět na PP rozdělování sil na jednotlivá kola. Když se na mokrém kopci vypne XMode, tak je cítit, jak ihned začne zasahovat VDC a auto se zastaví (u XMode je podle mne VDC vyhozeno). SH+MT měl v terénu nevýhodu silného krouťáku, kdy se podklad lehce utrhnul.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

Subaru70: Ze zkušenosti i z dřívějších srazů a tedy starších modelů můžu říct, že auta se spojkou připojující celou zadní nápravu si v terénu vedou dobře. Což se týká i modelů, co neměly ještě VDC, XMODE, ani žádné další blbinky. Na rozdíl od viskospojky u manuálu ta spojka je řízená a může tedy přenášet větší moment, když je potřeba.
U novějších modelů se pomalu ty mechanické rozdíly mažou, protože se díky VDC docílí podobného chování.

Kiti: Jo, to je docela fajn článek. Ten mi asi unikl. Dám ho pak do wiki. Jen jediná věc se mi tam nelíbí. V jednom z těch oranžových rámečků píšou něco jako, že bez spojky by stačilo jedno kolo na ledu a hned by přes něj unikal všechen moment. Což je jasná blbost. Vysvětlil jsem to i v jednom z předchozích příspěvků. Moment jde v případě systému s otevřenými diffy stále všude na poloviny, resp. na poměry dané mechanickou konstrukcí diferenciálu (může být i nesymetrický, jako je třeba u VTD nebo DCCD). Takže moment opravdu nikudy neutíká, ani nemůže. Protože motor do systému dodává jen tolik momentu, jaký je daný odpory systému a jeho výstupů. Jestli něco může utíkat klouzajícím kolem, tak řekněme, že to jsou otáčky...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od kiti »

Jsem rád že jsem mohl přispět *_*=*_* . Až takový chytrolín nejsem a tak se nechám rád poučit a myslím že je to jen a jen prospěšné pokud se budeme bavit o problémech. Ovšem při zachování slušnosti a bez urážek. Fórum beru jako relax a ikdyž nejsem zastáncem cenzury MYSLIM že urážky sem nepatří. Naopak pokud jsou tady takový "šťouralové" jako Ty Honzo CZ >:-@ je to ku prospěchu věci.

Díky
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
pavelotb2016
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 201
Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od pavelotb2016 »

Je prima, ze jsou k dispozici materialy a nekdo kdo to dovysvetli, popripade najde chybu. Moc by mne zajimalo prakticke porovnani treba na valcich nebo piskove ceste, s podobnymi pneumatikami, kde by se auta zkusila a natocila. Jsem docela vytizenej, ale na 2-3 hodky bych se v tydnu urval a jel MT OTB16 nekde na brnensku zkusit.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

Takové porovnání jsme chtěli kdysi udělat, natáčet z obou stran, aby byly vidět všechny kola. A různý kombinace motorizací a převodovek. Mělo se to dít v HummerCentru, ale nějak to nakonec nedopadlo.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49206
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od VDC »

Problém s manuální převodovkou PetraC přesunut sem https://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=6119
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3139
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Albi »

Super video o principu diferenciálu:
https://www.youtube.com/watch?v=13LNsAezWC8
%-)
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Slavek_xxx »

Albi> a skoro sto let stary. V podstate nic se v tomto ohledu za tu dobu nezmenilo...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“