Jak funguje 4x4 u Subaru

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
joedog
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: úte led 04, 2011 3:02 pm
Jméno a příjmení: Josef Varilek
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od joedog »

Aha.. no hmm ja myslel alespon nekde pod kapotou... No az budu prilezitostne v AWD na zdvizi, tak se zeptam :811:
Subaru Outback 2.5i, 5MT comfort-navi, MY08 Prodáno... ;-(
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Juras »

Mira píše: Ona ho ale dokáže uzavřít. Ale bavíme se o časovém úseku vteřin. Prostě čumákem vjedu do závěje, protočí se pouze jedno kolo a než to viskóza začne uzavírat, tak to chviličku trvá. Ovšem jako šetrný řidič to nehrotím a nezahřívám ji, takže raději couvnu a prorazím na podruhé. To je celý. Tzn. časovej horizont 3 vteřin.
To je samozrejme nesmysl. Kdybych mel 3 vteriny cekat nez se mi pripoji druha naprava, tak mame horsi system nez je haldex 1 generace a porad se nekde hrabeme. Viskoza funguje stale a dovoli jen mirny rozdil otacek mezi napravama, k funkci se nepotrebuje zahrivat, ale spise naopak, protoze pri prehrati se uzavre natvrdo. Proto jsem predtim psal, ze mas vskozu nejspis naodchodu, protoze takhle se chovat nema.

Co se tyka zadniho LSD, nekde sem cetl ze ma svornost cca 30%.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2231
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Levap »

joedog píše:Aha.. no hmm ja myslel alespon nekde pod kapotou... No az budu prilezitostne v AWD na zdvizi, tak se zeptam :811:

Si vlez pod auto ne? :-)

Já měl MY08D Outbacka a tam dle manuálu LSD na zadní nápravě byla. MY11 3,6 LSD na zadní nápravě nemá.
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10650
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Mira »

Možná, že kamarádi trochu kecaj, nebo blbě vidí. Viskóza je v pohodě, vše funguje jak má. Kdyby byla otevřená, tak na to místo kde sem zapadl bych určitě nevyjel. Kdyby byla zavřená, tak se to auto bude štosovat v zatáčkách. Navíc tam kam jsem dojel pak nevyjel Duster 4x4, takže s blbou viskózou bych ho asi nedal. V každým případě si ze mě dělali srandu, že mám jednokolku. To, co pak říkali na Dacii je nepublikovatelný. Příště na ně kašlu, vozit je v sněhu na chatu, ať si vemou vlastní auta, budou stát pod kopcem a hrabat se pěšky.
DRUMMER
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 650
Registrován: úte zář 08, 2009 3:20 pm
Bydliště: Rusava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od DRUMMER »

Zdarec,
může někdo znalý vysvětlit proč u AT při prokluzování jednoho kola ty ostatní nezaberou ?
Ono prokluzuje, protože jsem tam po zničení gumy dal starší Barumku. :666:
Naposledy upravil(a) DRUMMER dne stř úno 13, 2013 6:51 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback II gen.

MB Vito - služební
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

Co to je za auto? Opravdu nezabírají aspoň dvě kola?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
DRUMMER
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 650
Registrován: úte zář 08, 2009 3:20 pm
Bydliště: Rusava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od DRUMMER »

Legacy 2,2 kombi AT r. 1996.
Zjistili jsme to na nájezdu do kopce doma, prokluzuje a je pár dní cítit, že trakce u ostatních je slabší, včera to uvedené zadní prokluzovalo a přední trochu taky.
Subaru Outback II gen.

MB Vito - služební
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak to nedokážu posoudit. Pokud ale prokluzují zadní, tak spojka v převodovce musí být v pořádku. Pokud jsou 2 kola odlehčená nebo mají sníženou trakci, tak bez VDC nebo obdobného systému, který by si pohrál s brzdama jednotlivých kol, s tím nic nenaděláš.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
DRUMMER
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 650
Registrován: úte zář 08, 2009 3:20 pm
Bydliště: Rusava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od DRUMMER »

Honzo díky, zkusím novou gumu.
Subaru Outback II gen.

MB Vito - služební
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Slavek_xxx »

DRUMMER> pokud se tocilo jen jedno zadni, muselo se tocit minimalne jedno predni stejnou rychlosti a nebo obe predni souctem te rychlosti. Ale jak pise Honza, s tim se neda nic delat, muzes v zoufalstvi zkouset rucku, couvani a houpani (ale bacha na AT). S jednou vyrazne horsi pneumatikou si celej pohon degradujes...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 348
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od dofi »

potreboval bych nazor na haldex 1.generace.
kamarad koupil golfa III 4x4 a na parkovisti v zatackach s velkym pomalym rejdem se stim pretahuje zadek mu to pretaci vic nez impreze. takze to vypada na trvale spojenej maximalne malymprokluzem , protoze to je v oleji. pri bezne jizde je bez potizi delsi jizdy se spotrebou 4,5-5,0. ( co bych za tos imprezou dehtem dal). ted je spokojeny- je to treba na jare resit,kdyz nevadi spotreba. takhle nejak to mela delany kalibra 4x4 taky spojka v oleji natrvalo. jaky na to mate nazor?

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Slavek_xxx »

dofi> calibru neznam (ani ji nehodlam poznavat), ale haldex prvni generace znam z oktavky. Jeho nevyhoda je, ze se spina az pri prokluzu (a to celkem velkym), takze v zatackach to bylo velice necitelny. A navic nefunguje na zpatecku. Jinak ja se starou rotackou v predohrabu jezdil prumer dle tankovani tesne pod 6, ctyrkola uz byla PD a i se slabsim motorem brala kolem 7mi. Ale libil se mi motor 1.8T, ikdyz zral stejne jako impreza.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 348
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od dofi »

tohle je 66kW. a urcite to nefunguje spravne jak by melo. pri parkovani to tahne dost za volant. a to by urcite nemelo. muzem zkusit jestli to bude hrabat na zpatecku- to by potvrdilo ze je to zasekly v sepnutym stavu :-)

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

Stačí se na suchym rovnym asfaltu rozjet krokem, nebo klidně mírně rychleji a při zatočení by auto mělo zastavit a po zastavení se tak jako pohoupat v pneumatikách. Tohle přesně totiž dělalo jedno Legacy s Active AWD a zapeklou MPT spojkou, s kterym jsem jel. Vyloženě do zatáčky se tomu nechce a hrbí se to. To je příznak napevno spojených náprav.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
jonnz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: pát úno 15, 2013 12:16 pm
Jméno a příjmení: Jan Koren

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od jonnz »

k tým legacy spec-b diferákom

vpredu je je otvorený diff.

stred je klasicky diff s viscospojkou ktorá ho v prípade potreby zatvára. cela prevodovka by mala byt z väčšiny prebratá z 05-06 2,0STI 6mt bez dcct

vzadu:
MY03-06 - R160 diff + visco uzávierka.
po facelifte MY07 - R180 mechanical / Torsen.


ale nieje to na 100%, Subaru má tak neskutočne veľa kombinácii a variácii diferenciálov a prevodoviek, že je v tom zmatek...
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“