Jak funguje 4x4 u Subaru
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Pravdu díš předsedo,
jediné co nebylo sračka, tak motocykly JAWA a to ještě v době, kdy pan Honda, v dřevěné kůlně, s jedním dělníkem montoval motokola.
jediné co nebylo sračka, tak motocykly JAWA a to ještě v době, kdy pan Honda, v dřevěné kůlně, s jedním dělníkem montoval motokola.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
A jak to s Jawou dopadlo a kde je pan Honda dnes...
Nechci plivat na české inženýry, vím, že tu bývaly geniální mozky a režim jim neumožnil se projevit. A je mi to líto.
Ale z toho, co jim vytvořit dovolili, si ty pixly s 3x uloženou klikou, obdiv nezaslouží.
Nechci plivat na české inženýry, vím, že tu bývaly geniální mozky a režim jim neumožnil se projevit. A je mi to líto.
Ale z toho, co jim vytvořit dovolili, si ty pixly s 3x uloženou klikou, obdiv nezaslouží.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
....Subaru Forester - fungování Xmode - on/off .. https://www.youtube.com/watch?v=cpLH-Aqci8w
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Jak moc velký vlil na spotřebu má odpor všech součástí pohonu u Subaru? A liší se to, když je vše prohřáté nebo studené?
Přijde mi, že je auto za studena líné jak kdybych táhl vozík a po pár km se to rozjezdí. Nemyslím mrazy, ale aktuálních 10-15°C..
Aby to nebyly jen mé dojmy, zkusil jsem to změřit...
Rozjezd na neutrál z nuly - lehké klesání délka 400m, pak mírný stoupák délky 150m a pak opět klesání. Měřeno pomocí GPS a zajímají mě v podstatě 2 údaje - max. rychlost a min. rychlost na vrcholu stoupáku, než začne opět zrychlovat...
Tedy jak moc se auto samovolně rozjede a jak moc jej kopec zpomalí.
----------------------
Když je auto teplé a prohřáté, dosáhne max. rychlosti 49.4km/h a přes vrcholek se převalí rychlostí 26km/h.
Když je studené po 2km cesty, dosáhne max. rychlosti 41.4km/h a přes vrcholek ani nepřejede a zastaví.
Jen pro porovnání jsem to zkusil s Golfem v kombíku (předokolka 1,2 tuny) a ten má max rychlost 53.5km/h, ovšem vrcholek přejede rychlostí 39km/h. Paráda
----------------------
Je to normální nebo je AWD pohon již ve špatné kondici? Může případně něco změnit jiný olej v diferenciálech?
----------------------
PS:
Na závěr 4 měření ihned po sobě, začal jsem s lehce zahřátým autem. Krásně je vidět, jak je Subaru kilometr od kilometru hbitější.
MAX: 43.5km/h, MIN: 13.6km/h
MAX: 44.2km/h, MIN: 15.1km/h
MAX: 45.6km/h, MIN: 18.2km/h
MAX: 46.9km/h, MIN: 23.5km/h
Přijde mi, že je auto za studena líné jak kdybych táhl vozík a po pár km se to rozjezdí. Nemyslím mrazy, ale aktuálních 10-15°C..
Aby to nebyly jen mé dojmy, zkusil jsem to změřit...
Rozjezd na neutrál z nuly - lehké klesání délka 400m, pak mírný stoupák délky 150m a pak opět klesání. Měřeno pomocí GPS a zajímají mě v podstatě 2 údaje - max. rychlost a min. rychlost na vrcholu stoupáku, než začne opět zrychlovat...
Tedy jak moc se auto samovolně rozjede a jak moc jej kopec zpomalí.
----------------------
Když je auto teplé a prohřáté, dosáhne max. rychlosti 49.4km/h a přes vrcholek se převalí rychlostí 26km/h.
Když je studené po 2km cesty, dosáhne max. rychlosti 41.4km/h a přes vrcholek ani nepřejede a zastaví.
Jen pro porovnání jsem to zkusil s Golfem v kombíku (předokolka 1,2 tuny) a ten má max rychlost 53.5km/h, ovšem vrcholek přejede rychlostí 39km/h. Paráda
----------------------
Je to normální nebo je AWD pohon již ve špatné kondici? Může případně něco změnit jiný olej v diferenciálech?
----------------------
PS:
Na závěr 4 měření ihned po sobě, začal jsem s lehce zahřátým autem. Krásně je vidět, jak je Subaru kilometr od kilometru hbitější.
MAX: 43.5km/h, MIN: 13.6km/h
MAX: 44.2km/h, MIN: 15.1km/h
MAX: 45.6km/h, MIN: 18.2km/h
MAX: 46.9km/h, MIN: 23.5km/h
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Tak samozřejmě, že se to liší. Si vem trochu převoďáku dej ho do ledničky a zkus jeho viskozitu a pak ho ohřej na 80 °C a zkus to znovu. A teď si vem, že se v tom všem mydlej ozubený kola a musej to rozcákávat po převodovce, resp. rozvodovkách.
Pak všechna ložiska a mazivo v nich - zase studený, ztuhlý, předpokládám, že ložiska jsou i konstruována na nějakou provozní teplotu a v ní jdou nejlehčeji.
Další pneumatiky - ztuhlý, zejména starší můžou být ostátý, takže chvíli trvá, než se rozhejbou. Samozřejmě hraje roli jejich valivý odpor daný tvrdostí směsi, typem dezénu, rozměry atd.
To všechno žere energii. A v případě hnacího ústrojí je toho oproti Golfu mnohem víc: 3x víc diferáků, 2x víc poloos s klouby, kardan, složitější převodovka...
Ale samozřejmě to nevylučuje, že někde nemáš třeba nějaký ložisko špatný...
Pak všechna ložiska a mazivo v nich - zase studený, ztuhlý, předpokládám, že ložiska jsou i konstruována na nějakou provozní teplotu a v ní jdou nejlehčeji.
Další pneumatiky - ztuhlý, zejména starší můžou být ostátý, takže chvíli trvá, než se rozhejbou. Samozřejmě hraje roli jejich valivý odpor daný tvrdostí směsi, typem dezénu, rozměry atd.
To všechno žere energii. A v případě hnacího ústrojí je toho oproti Golfu mnohem víc: 3x víc diferáků, 2x víc poloos s klouby, kardan, složitější převodovka...
Ale samozřejmě to nevylučuje, že někde nemáš třeba nějaký ložisko špatný...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Díky Honzo za odpověď. Jen mě překvapilo, jak moc je to znát.. Zkoušel jsem těžký Vraníky s hrubším vzorkem a starší Bridgestone 684 - stejný rozměr, stejné disky. Výsledky samozřejmě v neprospěch Vraníků, ale rozdíl mezi pneu je v podstatě zanedbatelný v porovnání s tím, jak moc se liší studený vs. zahřátý pohon..
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Překvapuje mě, že tě to překvapuje. Kromě toho, co napsal Honza, že se točí 3 diferenciály místo jednoho, roztáčí se kardan, který Golf nemá, točí se 4 poloosy místo 2, tak na Forestru máš, nemýlím-li se AT pneu a na Golfu asi ne.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Toho Golfa jsem měřil jen pro zajímavost a abych měl srovnání a teoretické maximum, k jakým hodnotám se Subaru nemá šanci dostat.
Testoval jsem to i na běžných ne-AT pneu a překvapuje mě rozdíl v odporu u studeného vs. teplého pohonu u Subaru a ne rozdíl Golf vs Forester. Že já tu Golfa vůbec zmiňoval
Testoval jsem to i na běžných ne-AT pneu a překvapuje mě rozdíl v odporu u studeného vs. teplého pohonu u Subaru a ne rozdíl Golf vs Forester. Že já tu Golfa vůbec zmiňoval
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5167
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
zajímalo by mě zkusit to s jinou stálou čtyřkolkou - třeba stará rav4 nebo niva
proto ty naše subárka taky tak žerou to je jedna z příčin
proto ty naše subárka taky tak žerou to je jedna z příčin
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Ono taky spousta lidí má na subaru brzdy v katastrofálním stavu a to tomu jízdnímu odporu taky moc nepřidá. Nebo spíš právě přidá. Bohužel je to potřeba neustále řešit, protože jsou na to citlivý.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11894
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Na druhou stranu má pak to auto s již roztočenými všemi jmenovanými díly větší setrvačnost při té jízdě "výběhem" do kopce.VDC píše:Překvapuje mě, že tě to překvapuje. Kromě toho, co napsal Honza, že se točí 3 diferenciály místo jednoho, roztáčí se kardan, který Golf nemá, točí se 4 poloosy místo 2, tak na Forestru máš, nemýlím-li se AT pneu a na Golfu asi ne.
Ale tím samozřejmě nezpochybňuji větu "překvapuje mě, že tě to překvapuje".
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
No tak ono je taky třeba rozlišovat setrvačnost a pasivní odpory.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Aro na vás, to z mírného kopce zpomalovalo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
To samé říkal i kámoš,že na Aru na to musí i z kopce šlapat,jinak nedobrovolně zastavuje a zpomaluje
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22744
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Tak ono je asi i vidět, jak to krade tu dynamiku i při motoru. Tuším že někde tady na tom fóru je ta památná věta, že 77kW imprezu ne, pokud člověk nechce mít adrenalinový zážitek při každém předjíždění traktoru a přitom předokolka s tímhle výkonem je obvykle relativně svižná. Ale furt je lepší mít vyšší spotřebu s funkčnim 4x4, než tam mít haldex, kterej má zvýšenou spotřebu stejnou a ještě to jezdí jako předokolka