Jak funguje 4x4 u Subaru
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Passatem B6 jsem 4 roky spokojeně jezdil. Audi byla vzhledem ke komfortu a kvalitě interiéru (od A4 výše) moje oblíbená značka, jezdil jsem B4 a B8 když to byly aktuální modely. Tak jsem se cítil osloven.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48972
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
To mě při tom "ehm" napadlo. V Německu mě ten rasismus přechází. Tam vím, že si to kupujou lidi jako auto. Tady ne, tady si to kupuje určitá sorta lidí jako sebeprezentaci. A to teda neoblíbená sorta.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Chápu. I tady jsou jistá klišé, jenom na to potřebuješ dost jiný auta. Zaparkoval jsem před třídní schůzkou před školou na posledním místě v řadě, za mnou v zákazu přistála G-Klasse, ale žádná sociálka AMG, hezky v provedení Brabus. Za volantem mladá odbarvená blondýna. Tak jsem se jí beze slov široce smál do ksichtu. Přišla se nejistě zeptat, jestli může najet ještě kousek blíž. Měla jen lehce cizokrajný přízvuk a velmi zvláštní barvu pleti - takhle hnědo-žlutou bych tipnul spíš na dvacet hodin solárka týdně než že by to bylo po rodičích, a ty hory silikonu byly nepřehlédnutelný i pod zimní bundou. Řekl jsem jí, že sice může, ale i tak bude stát celým autem kompletně v požárním příjezdu (dvojnásobná pokuta oproti normálnímu zákazu). Na to nejistě odpověděla, že už nestíhá a zmizela ve škole. Ještě kdyby měla místo džín tepláky adidas (případně FC Bayern) a drzejší vystupování, tak by to bylo naprosto dokonalý, ale i tak jsem se smál ještě druhej den...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Je to dle vkusu, B6 neurazila ani nenadchla. V té éře jsem jezdil v Passatu CC, to bylo svého času zjevení, když to byly první kusy v našem maloměstě, tak na mě koukali jako na drogového dealera (v bílé barvě)outback píše:Passatem B6 jsem 4 roky spokojeně jezdil. Audi byla vzhledem ke komfortu a kvalitě interiéru (od A4 výše) moje oblíbená značka, jezdil jsem B4 a B8 když to byly aktuální modely. Tak jsem se cítil osloven.
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Zdravím. Zvažuji nové Subaru Outback nebo Forester; původně jsem chtěl manuál kvůli 4x4, což jak jsem pochopil, tak pouze tato vozidla mají ten klasický mechanický pohon 4x4. Ale co jsem se díval do ceníků, tak jsou v nabídce pouze vozy s CVT. Nicméně ty mají elektronický pohon 4x4, že?
No a teď dotazy:
a) je (u Subaru) ten mechanický pohon 4x4 výrazně lepší než elektronický pohon 4x4?
b) nemáte někdo dlouhodobější srovnání elektronického pohonu 4x4 od Subaru s elektronickým pohonem Haldex?
A prosím vás o pokud možno objektivní srovnání.
Mám cca 8 let Volvo XC70 s haldexem, a Subaru Outback s CVT jsem si teď byl projet, a podle mě Haldex a elektronický pohon 4x4 od Subaru jsou v praxi +- stejné, resp. nemám to dlouhodobé srovnání, nebo zkušenost v nějaké krizové situaci. Proto se ptám zde.
Kladu si otázku, zda má Subaru s elektronickým pohonem 4x4 výraznější smysl než jiné nové s Haldexem.
Díky za reakce.
No a teď dotazy:
a) je (u Subaru) ten mechanický pohon 4x4 výrazně lepší než elektronický pohon 4x4?
b) nemáte někdo dlouhodobější srovnání elektronického pohonu 4x4 od Subaru s elektronickým pohonem Haldex?
A prosím vás o pokud možno objektivní srovnání.
Mám cca 8 let Volvo XC70 s haldexem, a Subaru Outback s CVT jsem si teď byl projet, a podle mě Haldex a elektronický pohon 4x4 od Subaru jsou v praxi +- stejné, resp. nemám to dlouhodobé srovnání, nebo zkušenost v nějaké krizové situaci. Proto se ptám zde.
Kladu si otázku, zda má Subaru s elektronickým pohonem 4x4 výraznější smysl než jiné nové s Haldexem.
Díky za reakce.
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Ahoj. No já bych tomu rozhodně neříkal elektronický pohon. Ani u Subaru, ani kdekoliv jinde. Žádná elektronika tam nic nepohání, maximálně to řídí.
Tady je takový přehled, jak to funguje: https://subarufanclub.cz/wiki/technika/awd/start
Pokud mám vyjádřit svůj subjektivní názor, tak klasika, tedy Continuous AWD, je díky 3 diferákům lepší na silnici, na pevný podklad. Poradí si i mimo silnici a od doby, co mají i manuály VDC s funkcí "elektronických uzávěrek" (cca MY2008+), tak to funguje v terénu ještě o něco lépe.
Naproti tomu Active AWD, tedy to, co se používá v aktuálních vozech s CVT, má trvalý pohon přední nápravy a zadní se připojuje spojkou v převodovce. Z logiky věci tedy nelze např. v prudké zatáčce přenášet příliš momentu na zadní nápravu. Prostě tam není nic, co bych bez tření vyrovnalo rozdílné otáčky (diferenciál). Je tam jenom ta spojka. Takže ve výsledku to má hlavní nevýhodu na pevném podkladu. V terénu si to může poradit mnohem lépe než C-AWD. Protože nepotřebuje žádný prokluz k tomu, aby dokázalo dostat víc momentu na zadní nápravu, pokud je na kluzkém povrchu.
No a s VTD už se nesetkáš vůbec. S C-AWD, jak sám píšeš, prakticky taky ne. A s DCCD taky ne.
Takže ad a) Při koupi nového auta je to jedno, protože stejně koupíš už jenom Active AWD.
Smysl to má, protože Subaru má s těmi pohony zkušenosti. Když si vybavím různé srovnání, tak prostě u testovaných subaru bylo vidět, že se vždy točí všechna kola. Spousta přímých konkurentů má to "4x4" jenom jako položku ceníku, aby se neřeklo. Když dojde na to vyjet kopec, tak zadní náprava stojí a střídavě hrabou přední kola. Subaru ty pohony umí a nebojí se toho, aby je auto opravdu používalo. Škoda, že ustoupili od těch pohonů s 3 diferenciály, i když špičkové modely mimo Evropu je stále mají.
Tady je takový přehled, jak to funguje: https://subarufanclub.cz/wiki/technika/awd/start
Pokud mám vyjádřit svůj subjektivní názor, tak klasika, tedy Continuous AWD, je díky 3 diferákům lepší na silnici, na pevný podklad. Poradí si i mimo silnici a od doby, co mají i manuály VDC s funkcí "elektronických uzávěrek" (cca MY2008+), tak to funguje v terénu ještě o něco lépe.
Naproti tomu Active AWD, tedy to, co se používá v aktuálních vozech s CVT, má trvalý pohon přední nápravy a zadní se připojuje spojkou v převodovce. Z logiky věci tedy nelze např. v prudké zatáčce přenášet příliš momentu na zadní nápravu. Prostě tam není nic, co bych bez tření vyrovnalo rozdílné otáčky (diferenciál). Je tam jenom ta spojka. Takže ve výsledku to má hlavní nevýhodu na pevném podkladu. V terénu si to může poradit mnohem lépe než C-AWD. Protože nepotřebuje žádný prokluz k tomu, aby dokázalo dostat víc momentu na zadní nápravu, pokud je na kluzkém povrchu.
No a s VTD už se nesetkáš vůbec. S C-AWD, jak sám píšeš, prakticky taky ne. A s DCCD taky ne.
Takže ad a) Při koupi nového auta je to jedno, protože stejně koupíš už jenom Active AWD.
Smysl to má, protože Subaru má s těmi pohony zkušenosti. Když si vybavím různé srovnání, tak prostě u testovaných subaru bylo vidět, že se vždy točí všechna kola. Spousta přímých konkurentů má to "4x4" jenom jako položku ceníku, aby se neřeklo. Když dojde na to vyjet kopec, tak zadní náprava stojí a střídavě hrabou přední kola. Subaru ty pohony umí a nebojí se toho, aby je auto opravdu používalo. Škoda, že ustoupili od těch pohonů s 3 diferenciály, i když špičkové modely mimo Evropu je stále mají.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1281
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Elektronický pohon bych to teda zrovna taky nenazýval, ale budiž. Elektronikou je "jen" řízen.
Už se to tu řešilo x krát. Za mě teda ATS (MPT) pohon řešený mezinápravovou spojkou u Subaru modelů s CVT/Lineartronicem není horší řešení než viskózní spojka se středovým diferenciálem u manuálních převodovek. A to ani na suché silnici. Ta čtyřkola jde prostě poznat i v těchto suchých podmínkách v zatáčce pod plynem. Koneckonců je to rozdělení 60:40 vs. 50:50 (myšleno v % přední vs. zadní náprava). No a v terénu, viz mé tolik oblíbené video:
https://www.youtube.com/watch?v=qnND_lDNwUQ
nebo
https://www.youtube.com/watch?v=FLmaCsme53M
Musím se opakovat, ale mám pocit, že většina lidí žije v přesvědčení, že ATS už není prostě tak poctivá čtyřkola jako byla viskóza u modelů s manuální převodovkou. Předsudky, není nad osobní zkušenost. Oba systémy jsou dobré, každý má své pro a proti, ale oba dva jsou jinde než drtivá většina ostatních systémů 4x4 u jiných značek.
Měl jsem/mám oba dva systémy u Subaru, v práci 3 auta s Haldexy, některé jen automatika a některé s možností Lock funkcí. Tohle prostě nelze srovnávat, ten Halďas se v terénu prostě brzo přehřeje a na silnici jdou na zadní nápravu jen malinkaté procenta, takže to prakticky není permanentní 4x4 jako u jakéholi Subaru, kde to zkrátka a dobře jde poznat i na silnici v zatáčce pod plynem.....
Už se to tu řešilo x krát. Za mě teda ATS (MPT) pohon řešený mezinápravovou spojkou u Subaru modelů s CVT/Lineartronicem není horší řešení než viskózní spojka se středovým diferenciálem u manuálních převodovek. A to ani na suché silnici. Ta čtyřkola jde prostě poznat i v těchto suchých podmínkách v zatáčce pod plynem. Koneckonců je to rozdělení 60:40 vs. 50:50 (myšleno v % přední vs. zadní náprava). No a v terénu, viz mé tolik oblíbené video:
https://www.youtube.com/watch?v=qnND_lDNwUQ
nebo
https://www.youtube.com/watch?v=FLmaCsme53M
Musím se opakovat, ale mám pocit, že většina lidí žije v přesvědčení, že ATS už není prostě tak poctivá čtyřkola jako byla viskóza u modelů s manuální převodovkou. Předsudky, není nad osobní zkušenost. Oba systémy jsou dobré, každý má své pro a proti, ale oba dva jsou jinde než drtivá většina ostatních systémů 4x4 u jiných značek.
Měl jsem/mám oba dva systémy u Subaru, v práci 3 auta s Haldexy, některé jen automatika a některé s možností Lock funkcí. Tohle prostě nelze srovnávat, ten Halďas se v terénu prostě brzo přehřeje a na silnici jdou na zadní nápravu jen malinkaté procenta, takže to prakticky není permanentní 4x4 jako u jakéholi Subaru, kde to zkrátka a dobře jde poznat i na silnici v zatáčce pod plynem.....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Tohle je dost zásadní mystifikace, protože u Active AWD se ten poměr neustále mění, zatímco u C-AWD dokud se zásadně neliší otáčky náprav, tak tam jde stále cca 50:50.PeteBiggy píše:Koneckonců je to rozdělení 60:40 vs. 50:50 (myšleno v % přední vs. zadní náprava).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1281
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Jakou mystifikaci myslíš?HonzaCZ píše:Tohle je dost zásadní mystifikace, protože u Active AWD se ten poměr neustále mění, zatímco u C-AWD dokud se zásadně neliší otáčky náprav, tak tam jde stále cca 50:50.
No jistě, že se mění, ale v základu při konstantí rychlosti při jízdě rovně je rozdělení 60:40. Ale ano, oproti viskóze se mění daleko častěji, jelikož spolupracuje se spousty čidly. A to je třeba ta výhoda, že systém se snaží reagovat proaktivně a ne až hasit problém...Viskóza změní poměr z 50:50 až při změně otáček....Nebo jak si to myslel s tou mystifikací, nechápu.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Uvést v jedné větě, že C-AWD je 50:50 a Active AWD je 60:40 je prostě zavádějící. U toho Active AWD je to prakticky marketingová informace, aby se to dalo nějak srovnat s C-AWD. To rozložení 60:40 tam v podstatě není nikdy. Ovšem u C-AWD je rozdělení 50:50 v podstatě pořád. To je ten zásadní rozdíl. Nehodnotím teď, že ve prospěch jednoho ze systémů, ale zásadní rozdíl to je.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1281
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
No mně to teda až tak zavádějící nepřijde, a nevidím důvod, proč to v jedné větě neuvést. Dle mě to už je slovíčkaření. Max jsem rovnou mohl zmínit tu proaktivitu....Ale budiž.
No a dle čeho soudíš, že to je jen marketing těch 60:40. Máš to nějak ověřené, že to tak není? Já tomu docela věřím, jasně subjektivně, ale to je u tebe asi taky ne, nebo...? A taky věřím, že v případě potřeby to pošle na zadek i více než těch 40%
No a dle čeho soudíš, že to je jen marketing těch 60:40. Máš to nějak ověřené, že to tak není? Já tomu docela věřím, jasně subjektivně, ale to je u tebe asi taky ne, nebo...? A taky věřím, že v případě potřeby to pošle na zadek i více než těch 40%
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7815
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
PeteBiggy> tady to Honza hezky popsal.HonzaCZ píše: Naproti tomu Active AWD, tedy to, co se používá v aktuálních vozech s CVT, má trvalý pohon přední nápravy a zadní se připojuje spojkou v převodovce. Z logiky věci tedy nelze např. v prudké zatáčce přenášet příliš momentu na zadní nápravu. Prostě tam není nic, co bych bez tření vyrovnalo rozdílné otáčky (diferenciál). Je tam jenom ta spojka. Takže ve výsledku to má hlavní nevýhodu na pevném podkladu. V terénu si to může poradit mnohem lépe než C-AWD. Protože nepotřebuje žádný prokluz k tomu, aby dokázalo dostat víc momentu na zadní nápravu, pokud je na kluzkém povrchu.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Pokud se někdo ptá, jak to funguje, tak je to zavádějící. Pokud s tím někdo chce jezdit a je mu jedno, jak to funguje, tak je to nepodstatná informace.PeteBiggy píše:No mně to teda až tak zavádějící nepřijde, dle mě to už je slovíčkaření. Ale budiž.
Já to nemyslím tak, že by šlo na zadek míň. Ale prostě se to neustále mění. Nedá se to srovnat s C-AWD. U VTD to neustále pracuje se spojkou, co je na diferáku, aniž by docházelo k prokluzu kol. Stejně tak to pracuje i u systémů s MPT. No a vzhledem k tomu, že tlak na MPT spojce se řídí prakticky realtime na základě všech možných veličin, jak jsi ostatně sám psal, a ty veličiny jsou prakticky stejný jako u VTD, tak to rozdělení momentu se taky každou chvíli mění. Na rozdíl od systémů s 3 diferáky, kdy je rozdělení momentu až do rozdílu otáček náprav pořád stejné - dané mechanikou diferáku.PeteBiggy píše:No a dle čeho soudíš, že to je jen marketing těch 60:40. Máš to nějak ověřené, že to tak není? Já tomu docela věřím, jasně subjektivně, ale to je u tebe asi taky ne, nebo...? A taky věřím, že v případě potřeby to pošle na zadek i více než těch 40%
Takže u Active AWD může jít téměř veškerý moment dozadu, až do nějakého limitu, co ta spojka dokáže přenést. Pokud bude přední náprava ve vzduchu, tak dopředu půjde moment jenom pro překonání pasivních a dynamických odporů a dozadu půjde tolik, kolik systém je schopen přenést, či vygenerovat. Takže v takové situaci je to lepší, než C-AWD. Ale pokud potřebuju jet rychle do prudké zatáčky, tak to tam prostě nemůže poslat moc, protože jinak by to způsobilo smyk alespoň jednoho kola a celkem slušné namáhání celého pohonného ústrojí. Asi jako když se speče viskospojka u C-AWD nebo zůstane viset MPT u Active AWD. Nevím, jestli jsi to někdy zažil, ale pokud je to spojený napevno, tak to auto i při lehkém zatočení bez plynu celkem dost brzdí, jak se to všechno pne a nutí to jednu gumu klouzat.
Takže proto se používá Active AWD, protože v terénu nebo na kluzkém povrchu je to lepší než C-AWD a všude jinde je to u aut typu Forester, Outback, Impreza úplně jedno, protože prostě nejsou zaměřený na nějaký velký "sportování". A samozřejmě je to levnější a snazší na výrobu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
HonzaCZ: Díky moc. Už se začínám orientovat. A kolik % ten Active AWD dokáže přenést na zadní kola?
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1281
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
No vidíš Honzo, hezky jsi to sepsal, sám bych to nezvládl lípHonzaCZ píše:Já to nemyslím tak, že by šlo na zadek míň. Ale prostě se to neustále mění. Nedá se to srovnat s C-AWD. U VTD to neustále pracuje se spojkou, co je na diferáku, aniž by docházelo k prokluzu kol. Stejně tak to pracuje i u systémů s MPT. No a vzhledem k tomu, že tlak na MPT spojce se řídí prakticky realtime na základě všech možných veličin, jak jsi ostatně sám psal, a ty veličiny jsou prakticky stejný jako u VTD, tak to rozdělení momentu se taky každou chvíli mění. Na rozdíl od systémů s 3 diferáky, kdy je rozdělení …
Akorát že 1) Pořád nevidím nějaký rozpor s tím, co jsem napsal já. Zkrátka v základu bez korekce na základě informace z nějakého čidla tam je poměr 60:40 (i když jak se shodneme to balancuje docela často, díky té proaktivitě a měnícím se podmínkám) a nemám důvod tomu nevěřit a pochybovat, že to tak není
a
akorát že 2) I když naprostý souhlas, tak zůstává otázkou, kolik, že je schopna ta lamelová spojka dozadu max. přenést. A dle tebe to nejspíš asi není moc a dle mě to zase nebude až tak málo. A tady to je subjektivní záležitost a dohady. Docela by mě zajímal nějaký hmatatelný podklad.
Hele, a kolik si myslíš že by to tam jakože mělo poslat? Nemyslím si, že by rychlý průjezd zatáčkou měl představovat až tak abnormální nepoměr. Řekl bych, že tohle to ta spojka jaksi zvládnout umí. A v zatáčce přece jde spíš o levá-pravá kola než o předek-zadek.HonzaCZ píše:Ale pokud potřebuju jet rychle do prudké zatáčky, tak to tam prostě nemůže poslat moc, protože jinak by to způsobilo smyk alespoň jednoho kola a celkem slušné namáhání celého pohonného ústrojí. Asi jako když se speče viskospojka u C-AWD nebo zůstane viset MPT u Active AWD.
No jéje, třeba ve starém Nissanu či Aru v práci. A koneckonců ono to tak funguje i u těch nových systémů, které jdou zalockovat. Takže třeba v mém starém dobrém Dusteru i u těch Haldexů co máme v Transportérech v robotě. Na suché silnici se to prostě nemůže používat, je to třeba odlockovat....HonzaCZ píše:Nevím, jestli jsi to někdy zažil, ale pokud je to spojený napevno, tak to auto i při lehkém zatočení bez plynu celkem dost brzdí, jak se to všechno pne a nutí to jednu gumu klouzat.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!