Jak funguje 4x4 u Subaru
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Jo, na tomhle videu jsem to někomu vysvětloval. Je dost povedený. Jde prostě úplně od nuly.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Už se tu nedávno někdo ptal,nemohu to najít. U manualu např. Forester SG je systém pohonu 4x4 i při zpátečce zcela stejný? Dle mě ano.
Co mi dále vrtá hlavou,např při jízdě do kopce v těžkém terenu,když pominu,že popředu se lépe řídí...je lepší mít motor a větší váhu auta vzadu a samosvor s omezenou svorností vpředu anebo klasika motor a větší váha vpředu a svor vzadu?
Co mi dále vrtá hlavou,např při jízdě do kopce v těžkém terenu,když pominu,že popředu se lépe řídí...je lepší mít motor a větší váhu auta vzadu a samosvor s omezenou svorností vpředu anebo klasika motor a větší váha vpředu a svor vzadu?
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Tak vždycky chceš mít co nejvíc momentu na kolech s co největší adhezí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49189
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Pochopitelně, jen je tam jiný převodový poměr , než na jedničce.seatik píše:U manualu např. Forester SG je systém pohonu 4x4 i při zpátečce zcela stejný?
A na to druhou část ti odpověděl Honza. Co ti bude platný, že máš zatíženou jednu nebo druhou nápravu, když bude na povrchu s menší adhezí...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Jo, já už asi pochopil, na co se seatík ptá Jestli je lepší kopec vyjet popředu nebo vycouvat. Náprava dolů s kopce při vyjíždění má vždycky tendenci se záběrem kol víc zatěžovat, naopak náprava nahoru má tendenci se odlehčovat. Takže pokud bys chtěl docílit maximální adheze na jedný nápravě, tak by bylo lepší to vzít pozadu - motorem zatížená náprava by byla ještě navíc s kopce a tím ještě víc zatížená momentem vzniklým při záběru kol. Přítomnost LSD by v týhle chvíli hrála roli asi pokud by se nějak zásadně lišily podmínky povrchu na obou stranách.
Ale pokud bys chtěl řešit auto jako celek, nejen trakci pro vyjetí, ale i řízení a stabilitu, tak mi přijde lepší jet popředu.
Ale pokud bys chtěl řešit auto jako celek, nejen trakci pro vyjetí, ale i řízení a stabilitu, tak mi přijde lepší jet popředu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Tak,díky moc,takto sem to přesně myslel.
Pořád slýchávám,že zadokolka na sněhu do kopce je lepší než předokolka. Zadokolka asi lepší bude,jen s tím,když bude mít motor vzadu.
Tu první věc sem si spíše chtěl ověřit, je jasné,že v terénu je lepší jet popředu. Na druhou stranu sem si říkal,když bych např zapadl někde ve sněhu na rovině a měl možnost dejme tomu 0,5m volného pohybu k rozjetí a vyskočení,zda mám větší šanci vyskočit popředu nebo pozadu. Ale to už jsou vážně mé spekulace a zbytečné rozebírání detailů.
Pořád slýchávám,že zadokolka na sněhu do kopce je lepší než předokolka. Zadokolka asi lepší bude,jen s tím,když bude mít motor vzadu.
Tu první věc sem si spíše chtěl ověřit, je jasné,že v terénu je lepší jet popředu. Na druhou stranu sem si říkal,když bych např zapadl někde ve sněhu na rovině a měl možnost dejme tomu 0,5m volného pohybu k rozjetí a vyskočení,zda mám větší šanci vyskočit popředu nebo pozadu. Ale to už jsou vážně mé spekulace a zbytečné rozebírání detailů.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Zalezi na rozdeleni zatizeni naprav. Bracha ma zadokolku MB 124, 2.2 benzin, ale vzadu ma hydraulickej samosvor. Vyjede vsude na snehu daleko lip nez s predchozi 124kou 3.0D, ktera mela o vic jak 100kg tezsi motor vepredu nad predni napravou...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
No něco jsem najezdil se zadokolkama s motorem vpředu a rozhodně předokolky s motorem vpředu jedou po sněhu líp Ale jak říká Slávek, hodně záleží na rozložení hmotnosti. Já měl obě zadokolky hrozně lehký na zadek. To bylo na sněhu za trest.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
..zadokolka s motorem vpředu je na sněhu za trest..měl jsem naposledy BMW530 a když jen zaprášil sníh tak jsem se nerozjel ani do mírného kopečka..Už nikdy!
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
tady u nas za davnych dob fwd auta do kopcu couvavaly... typicky trabanti, ktery jsou hodne lehky
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22739
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Zadokolka s motorem vzadu podle mě žádná výhra taky neni. Možná to vyjede kopec, ale jinak je to totálně neovladatelný. Pořád mám na očích ty 120ky na vesnici, které při troše sněhu udělali v rychlosti chůze důchodce i otočku o 180 stupňů.
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1060
- Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
- Jméno a příjmení: Robert Košař
- Bydliště: Ostrava
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
No to si úplně nemyslím, ze 120 jsem se něco najezdil pak s rapidem a nebyla to nějaká traga...
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Se stovkou a stodvacitkou jsem taky jezdil hodne, jako student na snehu s letnima gumama a bez retezu. Stovka by byla na zimu lepsi kvuli snadnejsimu startovani - teda kdyby do ni tolik netahlo prorezlejma dirama a dobastlilo se vyhrivani zadniho okna. Samozrejme se s nima dalo otocit na rucku i v male rychlosti, ale bylo to tak nejak predvidatelne, nezaludne, a dalo se celkem naucit jak reagovat na smyk kdyz si to clovek predem parkrat zkusil. Clovek musel udrzet predni kola v zadanem smeru, no a zadek si delal co chtel. Mnohem zaludnejsi mi prijde klasicka koncepce, motor vpredu pohon na zadek. To je pak o hubu mnohem vic, viz starsi BMW bez ESP, tedy ehm TCS, obzvlaste pak E30 s nejhorsim rozdelenim vahy vsech dob u BMW 3.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22739
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Mi to taknějak připomnělo ten jeden speciál top gearu, jak tam mimo jiné testovali, jestli je rychlejší Porsche 911 nebo Peugeot 205 GTI, když to řídí běžný člověk Já si celkově taknějak myslim, že zadokolka je blbost, archaismus a slepá ulička, ale mám strach, že když to řeknu nahlas, tak se na mě sesype hromada kamení
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Tywe neumí utáhnout ani kola a bude tady psát, že zadokolka je blbost... no to jsou věci.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno