Vodící kladka H6

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Vodící kladka H6

Příspěvek od romull »

Slyším od motoru nemilé zvuky, pištění a šustění a mám podezření na kladku :655: . Zkusím ještě vzít řemen trochu klasickým mýdlem abych ho úplně vyloučil, ale to šustění se mi zdá moc takové kovové, spíš jako ložisko. Zkoušel ložisko v kladce na obrázku už někdo měnit, nebo je nutná nová celá kladka? Díky za jakékoliv postřehy :pr:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Vodící kladka H6

Příspěvek od Slavek_xxx »

Ja jsem menil lozisko, pac kladka stala ranec. Ale delal mi to mechanik a menil i remen.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Vodící kladka H6

Příspěvek od romull »

Tak to je potěšující info :850: . Kladku vymontuji a odnesu klukům do dílny a jestli to jde normálně rozebrat a vyměnit tak si s tím poradí. Díky za info :pr:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
pawel32
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: sob kvě 08, 2010 10:23 pm
Jméno a příjmení: Pavel Svach

Re: Vodící kladka H6

Příspěvek od pawel32 »

ja slysim od motoru nemilé zvuky, pištění a šustění vzdy po startu jiz cca 70tis.km,ale po zahrati se zvuky vytrati.
Nevite,co se kdy ma menit?Ja mam najeto cca 200tis a nemenil jsem zatim vubec nic (vodni pumpa,kladka atd.)
Jinak jsem zjistil,ze na Ukrajine jsou schopni sehnat nahr.dil na Tribecu,ktery v CR neni mozne sehnat,jen v autorizovanem servisu,za daleko levneji ceny.A to i original nahr.dil,tak jak ted,kdyz jsem menil predni gumy stabilizatoru,dal mi stejny nahradni dil,jaky jsem dostal v CR od Subaru servisu.
Subaru Tribeca 3.0 2007 Bruntal
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Vodící kladka H6

Příspěvek od romull »

Dnes jsem provedl test s mýdlem a ten šustivý zvuk je tam pořád :6066: . Poslouchal jsem i násadou od koštěte ::-DD: a vsadil bych na tu vodící kladku co je blíže ke kompresoru klimy, do násady se přenášelo strašný šustění a u alternátoru a druhé kladky jen o poznání slabší a hlubší hučení. Po sundání hodního deklu z motoru jsem si právě všiml ještě té druhé kladky co je zase kousek od servočerpadla. Vypadá úplně stejně, jen je posazená na nějakém jiném bazmeku, je tam blbě vidět. Ta je napínací ?? Nebo jak se to vlastně napíná?? :655:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Vodící kladka H6

Příspěvek od romull »

Tak už jsem v obraze :850: . Stáhnul jsem si servisní manuál, sice na Lego/OTB 2004 ale je to stejný jak na MY 2007 a na straně 1608 ( ta šílenost má 4537 stran :670: ) jsem našel popis. Je to sice v AJ a Google něco občas přeloží šíleně, ale člověk se aspoň taky zasměje ::-DD: .

V té zimě co teď je jsem to odmítal rozdělávat, ale povedlo se mi na zítra domluvit střechu nad hlavou a lis, tak poreferuji jak jsem dopadl a za kolik. V AWD chtějí za samotnou kladku 1 700.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Vodící kladka H6

Příspěvek od romull »

Tak odstranění tohoto problému nemá chybu :657: . Obě kladky jsou venku a jde to nad očekávání dobře :850: . Vodící kladka už nejde pořádně v ruce ani protočit a napínací hučí jak čmelák, tak to bylo asi za 5 minut 12 :6066: . Soudruzi z Japonska to naštěstí nijak složitě nevymýšleli a ložisko je normálně přístupné a ne jako u Forda nebo Renaultu, kde výrobce kladku natvrdo snýtuje aby to člověk měnil kus za kus. Pak se musí odvrtávat a po výměně zase nýtovat, nebo šroubovat kladku dohromady.

Starý ložiska jsem vyklepl v klidu kladivem a trnem, nová si zítra u kluků v dílně nalisuji. Jako perličku a taky bonus vidím, že výrobce použil naprosto klasické plastem zadeklované ložisko rozměru 6203, které je naprosto běžné a je za příjemnou cenu - české ZKL stojí 42,- Kč a německé SKF 72,- Kč :banana: . Dám tam teda germána, práci si udělám sám a není co řešit. Toto řešení tak nemá chybu, protože za jednu kladku chtějí normálně 1 400 - 1 700,- Kč, jen kdyby šlo takhle dobře řešit všechno.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodící kladka H6

Příspěvek od VDC »

Tvoji radost Romulle sdílím. Taky mi vždycky udělá radost, když takhle hezky jednoduše odstraním závadu a ještě ušetřím. :supeer:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Vodící kladka H6

Příspěvek od romull »

VDC: díky, tohle se fakt podařilo a hodně té radosti spočívá hlavně v tom, že jsem si rozmyslel cestu do Olomouce a zpět ( cca 320 km ) se starými kladkami, protože ta vodící už by to určitě nedala :1774: . Když jsem si ji nasadil na prst a zkusil ji roztočit tak jsem o něj málem přišel :686: , už neměla chuť se vůbec točit. Tak pokud bych někde zůstal stát a volal odtahovku + servis + ztráta času tak by to bylo nejen o úplně jiných penězích a hlavně o hrozným nasr....ní, že jsem to takhle podělal.
Teď už se jen těším, že zvuk motoru bude zase takový jak se na H6 sluší a patří......šepot květin a pohoda :811: . Když jsem se naposled vracel z Pardubic, tak jsem přemýšlel jestli mi někdo náhodou před cestou nenamontoval do motoru turbo ::-DD: , ten zvuk byl hodně podobný turbu před smrtí.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Vodící kladka H6

Příspěvek od dethroned »

kolik máš vlastně najeto? by mě zajímalo jak to dimenzujou, slušnost je 300tkm...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Vodící kladka H6

Příspěvek od romull »

Tak to já mám najeto 163 tkm. Co si pamatuju, tak u Renaultu i Fordu se poroučeli ještě dřív, ale zase u BMW a MB člověk nevěděl, že tam něco takového je :845: . Ale mají to fakt dělaný naprosto jednoduše, zaplastovaný obyčejný ložiko za pár korun nalisovaný v kladce, která je odlitek a jde to hodně dobře ven i zpět. Celá oprava obou kladek včetně demontáže, výměny ložisek a zpětné montáže trvá tak hodinku i s přestávkou na cigárko, celkově vyšla na 144 Kč :supeer: a už je zase úplný ticho :811: .

Ještě jeden malý postřeh pro případné následovníky: teď jsem to dodělal a pěkně se u montáže napínací kladky naštval. U vodící kladky je závit pro šroub s velkou podložkou který ji tam drží pěkně v držáku kladky, ale u napínací kladky je zezadu držáku matka, která mi při demontáži kladky spadla na blok motoru a pěkně se tam schovala :baseball: . Je jakoby zastrčená v tělese držáku a ani jsem si nevšiml že vypadla, potom jsem ji tam musel lovit zahnutým drátkem a modlit se aby nepropadla až někam kde se na ni už nedostanu :6066: .

Taky je dobrý si namalovat před sundáním řemene jak tam vlastně patří, nikdy bych nevěřil že to do druhého dne zapomenu :713: a musel jsem běžet pro schéma co mám v PC, jelikož mi vycházel pořád nějak dlouhý ::-DD: .
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodící kladka H6

Příspěvek od VDC »

romull píše:
Taky je dobrý si namalovat před sundáním řemene jak tam vlastně patří, nikdy bych nevěřil že to do druhého dne zapomenu :713: a musel jsem běžet pro schéma co mám v PC, jelikož mi vycházel pořád nějak dlouhý ::-DD: .
Já už bez foťáku nic nerozebírám. Už jsem se smířil s tím, že myšlenku neudržím, i když si pokaždý říkám, že to nebude probém dát zase dohromady. :-)

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Vodící kladka H6

Příspěvek od romull »

VDC píše: Já už bez foťáku nic nerozebírám. Už jsem se smířil s tím, že myšlenku neudržím, i když si pokaždý říkám, že to nebude probém dát zase dohromady. :-)

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
To je parádní a jednoduše proveditelné třeba i jenom s mobilem, že mě to nenapadlo :713: . Hlavně že já si ten obrázek s řemenem vytiskl a potom jej nechal v kanceláři :655: . Při montáži řemene jsem byl namistrovaný a přesvědčen že to lehce dám, ale ve finále jsem pro plánek raději potupně zaběhl ::-DD:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Vodící kladka H6

Příspěvek od dethroned »

jednoduché a levné řešení člověka vždycky potěší...a ještě když to vyřeší sám.. :supeer:
jen dumám jak může po 160tkm odejít ložisko na kladce obyčeného řemenu.. :713:
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Vodící kladka H6

Příspěvek od romull »

Taky mě to u Sůba překvapilo, ale jak se to začalo ozývat, tak po průzkumu na dostupných fórech jsem zjistil, že je to skoro klasika :670: . Na prawebu už taky s kladkou pár kluků pohořelo a někteří i nepříjemně při cestě na dovču a v zahraničí :839: . Většinu to potkalo okolo 180 tkm a našel jsem i příspěvky, kde to při tomto nájezdu doporučovali preventivně měnit i mechanici v servisu. Jak se prý poprvé ozve, tak má podle nich před sebou tak 400 km života :6066: . Pak následuje její zadření, přetržení řemene a pokud není člověk kousek od domova tak odtah :666: .

Já měl prvotní podezření taky jen na řemen, ale ten vypadal v pohodě. Po jeho shození a otočení vodící kladkou se ale ozvalo nepříjemné jemné křupání a šla jako "po schodech". Holt už ty kuličky asi nebyli úplně kulatý :850: . Zkusil jsem otočit i tou napínací ( obě kladky jsou naprosto stejného rozměru ) a ozval se šustivý zvuk, vůle v ložisku byla i rukou znatelná. Tak jsem to vzal pro jistotu rovnou double.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“