Kabel pro feessm ???

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
suxy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: pát bře 23, 2012 10:16 am

Re: Kabel pro feessm ???

Příspěvek od suxy »

nazdar machri.viete mi poradit na ktorom pine OBD II je AT?mam stary K/L s manualnym prepinanim pinov 3,7,8,12 a ani na jednom z nich sa mi prevodovka nechce spojit.motor ide klasicky na 7micke.
kabel mam z opla, ktory pouziva prave tieto piny no neviem ci subaru nepouziva ine.
soft je freeSSM 1.2.5
Legacy 2.5 115kW,r.v. 99, AT, AIR SUS. LPG aktualne caka na opravu alebo predaj
Outback 2,5 115kW,r.v. 99, MT, LPG aktualne je upne OK
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kabel pro feessm ???

Příspěvek od HonzaCZ »

Slavek_xxx píše:als> sance je vzdycky. Zasuvka vypada jako OBD2 (ale zapojeni nebude asi uplne stejne), nicmene protokol bude opravdu jinej. Kdyz v Impreze funguje originalni diagnostika (a u toho jsem byl, takze to vim natuty), tak musi fungovat i domatech.
Zapojení = rozmístění pinů OBD2/EOBD zásuvky je vždycky stejný. Samozřejmě závisí, jak to má který auto vyvedený. SSM2 komunikuje přes K-line (= pin 7) a je to obousměrná, adresovaná komunikace po jednom vodiči (samozřejmě plus zem), 4800 bps, 12V TTL. SSM1 a 0 komunikuje přes piny určené pro potřeby výrobců (= 12, 13) a jedná se o kumunikaci po dvou vodičích (plus zem) - jeden pro příjem RX, druhej vysílání TX, problém bejvá s USB/UART převodníky - potřebuješ 1953 bps, 8E1, 5V TTL, případně 500 bps v některých případech SSM0.
Slavek_xxx píše:HonzaCZ> predpokladam, ze je minimalne treba prepinovat kabel a sehnat SW, ktery umi SSM1. Nejakej EvoSCan nebo neco podobnyho?
Přepinovat kabel nestačí - viz výše. Jde elektricky o odlišné zapojení i signalizaci. SSM1 umí třeba FreeSSM, ale musíš si stáhnou poslední vývojovou verzi a zkompilovat jí a případně si tam napsat XML definice pro svoje řídící jednotky.
suxy píše:nazdar machri.viete mi poradit na ktorom pine OBD II je AT?mam stary K/L s manualnym prepinanim pinov 3,7,8,12 a ani na jednom z nich sa mi prevodovka nechce spojit.motor ide klasicky na 7micke.
kabel mam z opla, ktory pouziva prave tieto piny no neviem ci subaru nepouziva ine.
soft je freeSSM 1.2.5
Viz výše - TCU budeš mít na pinech 12 a 13, potřebuješ jinej HW, než kterým komunikuješ po sedmičce. A FreeSSM taky viz výše - potřebuješ poslední vývojovou verzi a doufat, že tam budou správný definice pro tvojí TCU. Máš to očividně stejně jako já - taky mám ECU přes SSM2 na pinu 7 a ostatní věci SSM1 na pinech 12, 13. Převodovka sice jede po SSM1, ale naštěstí už používá definice SSM2, které jsou standardizované a napříš modelama stejné.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Kabel pro feessm ???

Příspěvek od Slavek_xxx »

HonzaCZ> Diky, zacinam se orientovat. Tak me napada, nemam nahodou USB/UART prevodnik v kabelu FT232 ktery pouzivam pro diagnostiku LPG jednotky? :655: Zkusim si pohrat...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kabel pro feessm ???

Příspěvek od HonzaCZ »

Slavek_xxx píše:HonzaCZ> Diky, zacinam se orientovat. Tak me napada, nemam nahodou USB/UART prevodnik v kabelu FT232 ktery pouzivam pro diagnostiku LPG jednotky? :655: Zkusim si pohrat...
To máš. Akorát si zkontroluj, jestli máš 5V TTL. Pak by ti to mělo fungovat. Nejsem si jistej, kterej pin je RX a kterej TX, ale když to vyzkoušíš, tak bys neměl nic zničit :-) Největší problém je ovšem s definicema. Vyzkoušet komunikaci můžeš přes terminál, kterej umí posílat hexa, ale jak jsem psal dříve, je to docela sranda :10125:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Kabel pro feessm ???

Příspěvek od Slavek_xxx »

HonzaCZ> perfekt, RX a TX otestuju. Jeste posledni vec, potrebuju signal zemeni (tedy pin 5) nebo zem kary (tedy pin 4)? Predpokladam, ze 5, takze to bude 12+13+5 a napajeni nepotrebuju. Right?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kabel pro feessm ???

Příspěvek od HonzaCZ »

Napajeni nepotrebujes. Zemnici piny 4 a 5 bejvaj v kabelech vetsinou propojeny. Podle mejch zkusenosti je jedno, kterej pouzijes. V kabelu na SSM1, kterej jsem vyrabel jsem to propojil.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
suxy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: pát bře 23, 2012 10:16 am

Re: Kabel pro feessm ???

Příspěvek od suxy »

:655: HonzaCZ takze kupit dajme tomu VAG kabel a hladat novsi soft?
sorry za blbe otazky ale som len user co velmi do toho nevidi
Legacy 2.5 115kW,r.v. 99, AT, AIR SUS. LPG aktualne caka na opravu alebo predaj
Outback 2,5 115kW,r.v. 99, MT, LPG aktualne je upne OK
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kabel pro feessm ???

Příspěvek od HonzaCZ »

suxy píše::655: HonzaCZ takze kupit dajme tomu VAG kabel a hladat novsi soft?
sorry za blbe otazky ale som len user co velmi do toho nevidi
VAG kabel ti je k ničemu, ten víceméně máš (jestli komunikuješ s ECU).

Potřebuješ FTDI FT232 s TTL 5V.

A jestli jsi jen user, co do toho nevidí, tak bych to asi, bejt tebou, neřešil. Zatím není soft, kterej by byl nějak rozumně použitelnej (na převodovku).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
suxy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: pát bře 23, 2012 10:16 am

Re: Kabel pro feessm ???

Příspěvek od suxy »

ok tak idem studovat a zvisit uroven user na advanced user.komunikacnym protokolom rozumiem robim s tym v praci, skor potrebujem zistit nieco o HW, to prediskutujem s jednym kamaratom co robi do diagnostik.
k tomu USB prevodniku, ja ho nepouzivam mam na compe seriovy port, takze problem moze byt len s nastavenim portu.
zatial dik za cenne rady a ochotu podelit sa o znalosti :783:
Legacy 2.5 115kW,r.v. 99, AT, AIR SUS. LPG aktualne caka na opravu alebo predaj
Outback 2,5 115kW,r.v. 99, MT, LPG aktualne je upne OK
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kabel pro feessm ???

Příspěvek od HonzaCZ »

suxy: Problém seriovýho portu na PC je 12V TTL, takže stejně potřebuješ USB/UART převodník nebo minimálně TTL 12V -> TTL 5V převodník.

Něco v tomhle smyslu by mělo fungovat http://www.ebay.co.uk/itm/USB-to-TTL-5V ... 27c792001d

Já SSM1 kabel postavil z něčeho takovýho http://www.ebay.com/itm/FTDI-Basic-Brea ... 3cc821c223 , protože jsem to měl "skladem" :-)

A pak samozřejmě z Arduina, z kterýho stavím palubní počítač, se dá taky komunikovat... ale samozřejmě jen přes HW UARTy, protože SW neuměj 1953 bps.

Co se týče testování funkčnosti, tak do začátku si vystačíš s:
0x45800000 = do nekonečna načítá 1 byte (poslední 0x00 = 1 byte, 0x01 = 2 byty atd, ale zdaleka ne všechny SSM1 jednotky to uměj) z adresy 0x8000, z řídící jednotky převodovky = 45
0x12000000 = zastavuje komunikaci (ať komunikuješ s čímkoliv)

Až ti to začne povídat, tak můžem pokračovat :-) Jo a nezapomeň, že potřebuješ přenosovou rychlost 1953 bps a sudou paritu (8E1).

Pokud by byl zájem, tak můžu pravidelně dodávat Windows buildy posledních verzí FreeSSM, ale často tam něco hapruje, takže samozřejmě bez záruky a s minimální podporou ;-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kabel pro feessm ???

Příspěvek od HonzaCZ »

Jinak nevím, jestli je to zcela jasný, ale pro komunikaci se musí používat terminál, který pracuej s HEXa.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
suxy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: pát bře 23, 2012 10:16 am

Re: Kabel pro feessm ???

Příspěvek od suxy »

HonzaCZ:za tie verzie freeSSM by som bol vdacny.
takze prevodnik je predsa potrebny, mam jeden niekde v skrini hodeny tak ho pohladam a zistim co je zac.
este raz velke dik Honza, kamarat je uz tiez nazhaveny tak dufam, ze spolu nieco fungujuce zbastlime (je to fakt manik), aj ked urcite nie za tyzden ::-DD:
Legacy 2.5 115kW,r.v. 99, AT, AIR SUS. LPG aktualne caka na opravu alebo predaj
Outback 2,5 115kW,r.v. 99, MT, LPG aktualne je upne OK
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3147
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Kabel pro feessm ???

Příspěvek od dracekvo »

Chtěl bych oživit starší téma.
Uvědomil sem si, že vlastně ftdi převodník mám doma, protože s ním programuju OSD pro koptéru, takže počítám, že by mohl jít použít.
Akorát mi není jasné, jak a čím si můžu skompilovat poslední verzi freessm.
A lze nějak pohodlně vyčíst aktuální hodnoty z řj spojené s čidlem klepání?

Díky
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kabel pro feessm ???

Příspěvek od HonzaCZ »

K FTDI ještě potřebuješ mux/demux do K-line, ale přijde mi nesmysl se s tím patlat, když se ten kabel dá koupit hotovej, s OBD2 konektorem asi za 100-150 Kč. FreeSSM jsem už dlouho nekompiloval - ve wiki je poslední, co jsem kompiloval. Nikdy nebyl problém to udělat podle dodaného readme.

Na interpretaci čidla klepání bude nejlepší nějaký graf. Ideálně asi RomRaider, nevím, jestli FreeSSM už umí grafy. A samozřejmě pouze nejnižší možnej počet hodnot, aby se co nejrychleji obnovovali.

Jinak jestli to chceš na některých z tvejch uvedenejch aut, tak bych nejdřív ověřil, jestli to má už SSM2. To Lego dost určitě ne. Outback to bude mít max. pro ECU, TCU asi ne.

EDIT: A jestli to chceš použít na SSM1 (není potřeba K-line), tak to zase bude horší se softwarem, resp. FreeSSM ho umí, ale těch XML definic je poskrovnu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3147
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Kabel pro feessm ???

Příspěvek od dracekvo »

Kabel s K-line mám koupenej hotovej.
Ale jde mi právě o to starší lego 96, to jsem tam zapoměl dopsat. To bude mít určitě jen SSM1.
Vyblikal sem chybu čidlo klepání. Ale nejsem si jistej, jestli pomůže jeho výměna.
Protože někdy jede normálně, a někdy bez výkonu a lehonce pocukává. Čekal bych, že když bude špatný čidlo klepání, tak to bude zlobit furt.
Kontakt v konektoru sem už čistil a konzervoval, to nepomohlo.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“