Elektrické servořízení
Napsal: úte črc 17, 2012 1:14 pm
Nové modely jak známo již nemají hydraulické, ale elektrické servo. Poslední dobou pozoruji takové náhodné tuhnutí volantu okolo střední polohy. Není to ten případ, kdy servo je přetížené a z důvodu údajné tepelné ochrany na čas zatuhne a po zchladnutí se vrátí do normální funkčnosti.
Toto tuhnutí se projeví při běžné jízdě a následném zastavení, třeba po tankování nebo krátké zastávce (cca 5-10 min). Po nastartování jde ztuha točit volantem, poslední půl otáčka na obě strany je již skoro práce pro dvě ruce.
Opakovaně se mi rozsvítila chyba P0600, blikala kontrolka teploměru červeno/modře a navíc kontrolka serva. V tomto stavu nešlo volantem po nastartování vůbec točit, jako u auta bez serva. Po vymazání chyby a restartu motoru zůstaly projevy serva takové, jak píšu na začátku. Jde ztuha okolo střední polohy, jakoby pruží, nebo by jste měli prázdné přední pneu. Při otáčení volantem je navíc slyšet takové silnější cvrlikání, možná příznak vyšího zatížení alternátoru a dopnutí řemenice? Někdy se stane, že po restartu jede servo úplně bez problémů. Je to takové záludné chování, bez ohledu na venkovní teplotu či styl jízdy. Dělá to v dešti, ve vysokých i nízkých venkovních teplotách. Dle rady servisu jsem vyčistil prostor mezi servem a krycím plechem, prostříkal jsem konkorem kabeláž na servu. Od té doby se chyba neobjevila, ale chování serva zůstalo. Na zahraničních webech jsem něco našel, ale zatím konečné resumé není. Toyota svolávala své auta k aktualizaci SW ECU kvůli servu. Takže ještě mne napadá, jestli je to elektro servo od stejného dodavatele co má toyota, tak by to mohl být stejný problém.
Toto tuhnutí se projeví při běžné jízdě a následném zastavení, třeba po tankování nebo krátké zastávce (cca 5-10 min). Po nastartování jde ztuha točit volantem, poslední půl otáčka na obě strany je již skoro práce pro dvě ruce.
Opakovaně se mi rozsvítila chyba P0600, blikala kontrolka teploměru červeno/modře a navíc kontrolka serva. V tomto stavu nešlo volantem po nastartování vůbec točit, jako u auta bez serva. Po vymazání chyby a restartu motoru zůstaly projevy serva takové, jak píšu na začátku. Jde ztuha okolo střední polohy, jakoby pruží, nebo by jste měli prázdné přední pneu. Při otáčení volantem je navíc slyšet takové silnější cvrlikání, možná příznak vyšího zatížení alternátoru a dopnutí řemenice? Někdy se stane, že po restartu jede servo úplně bez problémů. Je to takové záludné chování, bez ohledu na venkovní teplotu či styl jízdy. Dělá to v dešti, ve vysokých i nízkých venkovních teplotách. Dle rady servisu jsem vyčistil prostor mezi servem a krycím plechem, prostříkal jsem konkorem kabeláž na servu. Od té doby se chyba neobjevila, ale chování serva zůstalo. Na zahraničních webech jsem něco našel, ale zatím konečné resumé není. Toyota svolávala své auta k aktualizaci SW ECU kvůli servu. Takže ještě mne napadá, jestli je to elektro servo od stejného dodavatele co má toyota, tak by to mohl být stejný problém.