Vibrace při zrychlení

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Vibrace při zrychlení

Příspěvek od Kolben »

Uz na to mel narok, mel najeto pres 350.000km ::-DD:
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21943
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Vibrace při zrychlení

Příspěvek od HonzaCZ »

Já bych řekl, že klonit se k něčemu nemá smysl :-) Může to bejt skoro cokoliv ... :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Vibrace při zrychlení

Příspěvek od romull »

Tak z toho začínám být hrochu na hlavu :713: . Před svátky jsem kontroloval tlaky v pneu, přední celkem v pohodě, foukám vzhledem k většinovému provozu na dálnici místo doporučených 2,1 na 2,4 - 2,5, ale zadní byli celkem dost - v pneuservise mi je foukli na 2,5 i když jsem jim volal ať dají dozadu 2,2. tak jsem je upustil a světe div se - vibrace jsou najednou úplně jiné a to naprosto minimální :670: .... mám pilno abych si jich vůbec všimnul, je tohle normální??? :655:. Může toto způsobit pouhá úprava tlaku v pneumatikách, nebo se stalo něco jiného mně neznámého??? :conf89:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: Vibrace při zrychlení

Příspěvek od romik »

Já mám vysledováno na rozměru 225/55 R17, že při letních teplotách na dálnici je rozdíl tlaku mezi studenou a zahřátou pneu Michelin Latitude až 0,3 des. a to už je znát. Dříve jsem foukal na léto tak 2,2 až 2,3, ale s rostoucím nájezdem (podvozek) se auto stává nestabilní, tak foukám 2,5. Čím větší objem vzduchu, tím větší rozdíly po zahřátí. Já bych ty Conti moc nepodhušťoval, já měl 3x Premium, 1 x Sport3 v rozměru 205/50 R17, ale na Mondeu. Byly citlivé na geomertii a sjíždění vnitřních dezénových bloků.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Vibrace při zrychlení

Příspěvek od romull »

Předek na těch 2,4 - 2,5 foukám, ale ten zadek mě celkem překvapil. Taky se mi před jeho upuštění na 2,2 zdálo že trošku na okreskách poskakuje. geometrii jsem nechal v AWD předělat, protože původně mi to dělal asi nějaký samouk :713: , i když v jiném autorizáku a u starých pneu se mi nechutně sjížděli venky, taky byla nutná skoro neustálá korekce směru, bo si jela každá náprava svou vlastní stopu - bylo to nějak mimo osu :baseball:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Vibrace při zrychlení

Příspěvek od Čibi »

mš to vibruje asi stejně jako tobě, podle mě to bude nějaký kloub na poloose. Teď jsem to vyndal, jeden má vůli celkem velkou, druhý je nějaký zadřený, sotva s ním pohnu. Takže když to musí auto přeprat, tak chápu, že se to klepe. Ve svěráku s tím celkem zápasím.

Ještě tak, kdyby mi někdo poradil, jak rozebrat vnější kloub, vnitří je jednoduchý, tam je pérovka a je to sundaný, ale u vnějšího jsem na nic takového nenarazil.
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Vibrace při zrychlení

Příspěvek od romull »

Tak s demontáží ti neporadím, na Sůbu jsem tuto operaci ještě nedělal, ale určitě se tady někdo najde. Prosím hoď info jestli je to po opravě lepší, u mě se to začalo nějak usazovat a vibrace jsou čím dál míň patrné, někdy je ani nezaznamenám. Nechávám to teda zatím být, ale vibrace způsobené poškozenou poloosou bych bral pokud by byla třeba ohnutá :655: , ale pokud je poškozený kineťák a cvaká, tak tam bych to na vibrace moc neviděl, ale je možný že zatuhlý kloub by to taky mohl dělat.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21943
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Vibrace při zrychlení

Příspěvek od HonzaCZ »

No ono jestli je zadřený homokloub, tak to je skoro jak kdyby byla poloosa ohnutá - při jízdě je tam stále pnutí, které poloosu ohýbá.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Vibrace při zrychlení

Příspěvek od Juras »

Čibi píše:
Ještě tak, kdyby mi někdo poradil, jak rozebrat vnější kloub, vnitří je jednoduchý, tam je pérovka a je to sundaný, ale u vnějšího jsem na nic takového nenarazil.
Vnejsi kloub musis z tycky poloosy sklepnout kladivem, je to zajisteny perovym dratkem v drazce. Pak tu vnitrni cast musis ruzne kroutit aby sli postupne vyndat kulicky a potom uz ten vnitrek vypadne sam. Pak to vsechno radne vycistit, nacpat novou vazelinu a smontovat v opacnym poradi.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
Rudolfo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1956
Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
Bydliště: Ostrava

Re: Vibrace při zrychlení

Příspěvek od Rudolfo »

Ještě k těm vibracím volantu, případně řadící páky při akceleraci. U mne se to začalo objevovat kolem 120 000 km. Momentálně to neřeším a mám 145 000 km. Můj servis po mnoha konzultacích s Prahou došli k názoru, že patrně jsou už opotřebené přední poloosy a navrhují jejich přehození, zda se vibrace nezmenší. Původně jsem myslel, jestli to není uložení silenbloků motoru, ale to vše bylo vyměněno s opravou vůle ventilů (motor byl venku z auta). Jednu dobu jsem myslel, že jsou to přední kotouče, ale po výměně za nové se nic nezměnilo.
Mějte se Subarově

Ruda

__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Uživatelský avatar
Rudolfo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1956
Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
Bydliště: Ostrava

Re: Vibrace při zrychlení

Příspěvek od Rudolfo »

Byl jsem na technické 150 000 km a při té příležitosti mi prohodili přední poloosy. Od té doby je třepání volantu a šaltrpáky při zrychlení (záběru) zcela pryč.

Už se to zase chová jak má :supeer:

Tímto děkuji Ostravskému servisu INDIS za poctivou detektivní práci, aby zjistili příčinu :diky:

Takže nyní doufám budu mít 100 000 km zase klid ::-DDD:
Mějte se Subarově

Ruda

__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: Vibrace při zrychlení

Příspěvek od romik »

Rudolfo píše:Byl jsem na technické 150 000 km a při té příležitosti mi prohodili přední poloosy. Od té doby je třepání volantu a šaltrpáky při zrychlení (záběru) zcela pryč.
Tak to je dobře, že to šlo, já už si asi píšu dle Tvých KM, co mne čeká na tom našem skvělém podvozku. Ramena myslím ve 120 tis., prohození poloos ve 150 tis.
Ale předtím já jdu příští týden na ty pružiny z MY11, konečně dorazily, uvidíme jak se to bude chovat.
Rozdíl oproti novému autu 6,5 cm na hraně kufru, 2,5 cm od středu kola k hraně blatníku.
IMAG1581.jpg
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Uživatelský avatar
Milanos
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 270
Registrován: úte zář 23, 2014 12:15 pm
Jméno a příjmení: Milan Breda
Bydliště: Tábor

Re: Vibrace při zrychlení

Příspěvek od Milanos »

Rudolfo píše:Byl jsem na technické 150 000 km a při té příležitosti mi prohodili přední poloosy. Od té doby je třepání volantu a šaltrpáky při zrychlení (záběru) zcela pryč.

Už se to zase chová jak má

Tímto děkuji Ostravskému servisu INDIS za poctivou detektivní práci, aby zjistili příčinu

Takže nyní doufám …

Zajímalo by mě, proč se maji poloosy prohazovat mezi sebou, může mi to prosím někdo objasnit ? :friend:
Dnes jsem začal pozorovat divný vibrace a takový třepání do volantu - proto pročítám, dělá to při rozjezdu a když mám zatočeno do prava asi jen o čtvrt otáčky... pak to přestane, že by poloosa ? :839:
Subaru Impreza 2.0R 2006, 118kW
Subaru Impreza 2.0 GT/99 - 155kW - ex
Subaru Legacy 2,2 100kW - ex
VW Golf IV 1,6 77kW - v rodině
Škoda Felicia 1,3 GLXi 50kW - začátek řidičské kariéry / na parkovišti zbořena šikovným řidičem
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21943
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Vibrace při zrychlení

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak zřejmě protože se klouby opotřebují při záběru jedním směrem a když se prohodí, tak jsou zase jakoby nové pro daný směr :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Milanos
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 270
Registrován: úte zář 23, 2014 12:15 pm
Jméno a příjmení: Milan Breda
Bydliště: Tábor

Re: Vibrace při zrychlení

Příspěvek od Milanos »

To zní zajímavě, jen nechápu kde se vzali ty vibrace u mě, z ničeho nic :6066: nedostalo to ránu ani nic podobnýho
Subaru Impreza 2.0R 2006, 118kW
Subaru Impreza 2.0 GT/99 - 155kW - ex
Subaru Legacy 2,2 100kW - ex
VW Golf IV 1,6 77kW - v rodině
Škoda Felicia 1,3 GLXi 50kW - začátek řidičské kariéry / na parkovišti zbořena šikovným řidičem
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“