ActiveOBD

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

ActiveOBD

Příspěvek od outback »

U příležitosti zakoupení full verze ActiveOBD zakládám samostatné vlákno. První poznatky jsou takové...rozpačité. Ta aplikace má sice modernější grafiku, než TorquePro, ale funkčně je prostě vidět, že to má málo uživatelů a málo se investuje do vývoje.

Největší překvapení je, že aplikace neumí logovat některé hodnoty, které umí zobrazit na budíku nebo v grafu, a naopak loguje hodnoty, které na displej nedostanu.

Příklady:

Jen budíky bez logování: TPMS, cokoliv z převodovky, cokoliv z VDC, teplota vody (!)
Jen logování bez budíků: Proud alternátoru, přesné napětí, spousta parametrů motoru (viz seznam)

Dnes večer jsem si zalogoval cestu na nákup, celý soubor jsem přihodil pro zajímavost do příloh. Logoval jsem všechny parametry co to umí. Bohužel, i když omezím množství dat, pořád to chodí nepravidelně v průměru kompletní sada dat jednou za 1.4s. Pro ilustraci graf asi nejzajímavějších dat, což bylo dobíjení - pozor, čas je v milisekundách.

dobijeni.png


Seznam parametrů pro logování - vše platí samozřejmě pro moje XV:

Calculated load value (%)
A/F Sensor #1 ()
A/F Sensor #1 Current (mA)
A/F Sensor #1 Resistance (ohm)
Absolute Load Value (%)
Accel. Opening Angle (%)
Actual Throttle Opening Angle (°)
Alternator Duty (%)
Ambient Temperature (°C)
Atmosphere Pressure (kPa)
Battery Charge/Discharge Current (A)
Battery Terminal Voltage (V)
Calculated load value (%)
Commanded EGR (%)
Control module voltage (V)
Cylinder Monitor #4 (rpm)
EGR Error (%)
Electric Load Feedback Val (g/s)
Engine Speed (rpm)
Estimated Battery Temperature (°C)
Ex VVT Retard Target Angle L (°)
Ex VVT Retard Target Angle R (°)
Exh. OCV Current L (mA)
Exh. OCV Current R (mA)
Exh. OCV Duty L (%)
Exh. OCV Duty R (%)
Exh. VVT Retard Ang. L (°)
Exh. VVT Retard Ang. R (°)
ISC Learning Value (g/s)
Idle A/C load correct (g/s)
Idle Mass Air Flow (g/s)
Idle Mass Air Flow Feedback correct (g/s)
Idle dirty throttle correct (g/s)
Ignition timing adv. #1 (°)
Intake Air. Temp (IAT) (°C)
Knocking Correction (°)
Learned Ignition Timing (°)
Long term fuel trim B1 (%)
Mani. Absolute Pressure (kPa)
Mass Air Flow (g/s)
Memorized Cruise Speed (km/h)
No. of EGR steps ()
Number of Cleaning Executions for Ex VVT Self-recovery ()
Number of Cleaning Executions for VVT Self-recovery ()
OCV Current L (mA)
OCV Current R (mA)
OCV Duty L (%)
OCV Duty R (%)
Odometer (km)
Oil Temperature (°C)
Relative Throttle Pos. (%)
Remaining Battery Capacity (%)
Roughness Monitor #4
Short term fuel trim B1 (%)
TGV Position Sensor L (V)
TGV Position Sensor R (V)
Target Equivalence Ratio ()
Target Throttle Opening Angle (%)
Target Throttle Opening Angle (°)
Target engine speed (rpm)
Throttle Opening Angle (%)
VVT Adv. Ang. Amount L (°)
VVT Adv. Ang. Amount R (°)
VVT Advance Target Angle Amount L (°)
VVT Advance Target Angle Amount R (°)
Vehicle Speed (km/h)
Přílohy
log-2022-02-15T183647.990413.csv
(23.79 KiB) Staženo 63 x
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: ActiveOBD

Příspěvek od mnov »

Je to podobné jako log z RomRaideru.
Zaujala mě tam ta hodnota Alternator Duty (%), kdy to vypadá, že se nesnaží moc dobíjet.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14833
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: ActiveOBD

Příspěvek od Tapan »

Já do toho prd vidím, online zobrazování někde na mobilu ne asi tuna práce navíc, ale pro offline čtení, když ses tak zdatně a úspěšně angažoval v těch displejích (budou ještě? prosím prosím...), nepomohlo by napsat si něco svýho? Nebo RomRaider je víceméně vrchlolné využití potenciálu a naráží to na hranice možností té "sběrnice"?
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: ActiveOBD

Příspěvek od outback »

Ten software je megaprůšvih. Když loguju bez zobrazení dat na displeji mobilu, mám v průměru každých 1400ms kompletní sadu dat z ECU. Ale když nechám zároveň ukazovat na displeji budíky, interval logování se prodlouží na řádově deset vteřin. Displej se taky obnovuje jednou za uherský rok. Navíc, data na displeji se neukládají do logu, jakoby o sobě logovací a zobrazovací část software nevěděly.

Vypadá to, že ten software je prostě zflikovanej dohromady, hlavně hezká grafika a pod tím fůj. Jakoby to nemělo žádnou architekturu, respektive architektonický pattern copy and paste. A to je řešitelný jen velice obtížně - když někomu napíšeš, že tam má chybu, tak máš šanci na opravu. Ale napsat někomu "pane, vy jste to naprogramoval jako prase a měl byste polovinu toho krámu napsat znova", to nemá moc šanci na úspěch ani kdybych to dokázal nějak zázračně zdvořile naformulovat.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49144
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: ActiveOBD

Příspěvek od VDC »

Příspěvky týkající se úpravy zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé jsem přesunul do nového tématu

viewtopic.php?t=9801
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: ActiveOBD

Příspěvek od outback »

Mám novou verzi ActiveOBD a jiný adaptér a ta kombinace najednou funguje bezvadně. Původně jsem měl vLinker MC+ a byl to průšvih, teď mám vLinker BM+ a jede to skvěle a hlavně rychle. Už opravdu vidím co se děje v reálném čase. Detaily později, ale kdyby to chtěl někdo vidět v mém nebo svém vlastním autě tak na srazu.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“