Nejenom o STK a emisích
Re: Nejenom o STK a emisích
Nasticka: Nic proti tobě,většinou co po Tobě čtu příspěvky tak jsem neshledal nic špatného, ale tuším,že úplně přesně nerozumíš mechanice motoru a jeho namáhání bez zátěže,rozuměj vytáčení do omezovače na neutrál. Měřená emisí není o technikovi,ten prostě musí udělat to,co je potřeba ke změření (většinou mu to diktuje program a ten neoje*eš).
Impreza Boxer Diesel 2011 Active
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49197
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejenom o STK a emisích
Nastičko já jsem naprosto v klidu. Je to diskuse, v níž máme jen trochu rozdílný názory, nic víc.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19134
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Nejenom o STK a emisích
takze je to tak, ze diesly maji technicky problem s emisni prohlidkou?
ze metodika je chybna - nici motory?? nemelo by se s tim globalne neco delat??
ze motor nesnese vytoceni a pusteni plynu?
ja vim, ze jezdim na BA, ale napsat, ze se nekomu u dieslu jeste nestalo vytocit motor a pustit plyn ... ?
brzdite kriticky se spojkou? to se musi u dieslu hlidat? abych nepustil plyn pri seslapnuti spojky a brzdeni ??
nebo jezdite porad v otackach kolem 2000?
nechci byt protivny, ptam se ... nikdy mi diesel k srdci neprirostl ...nikdy jsme si ho nekoupil ani po nem netouzil ...
neumim s nim spravne jezdit a jen me desi, ze kdybych si ho pujcil bez techhle znalosti, tak podle toho, co ctu, ho behem 10minut znicim tim, jak jezdim ....
ze metodika je chybna - nici motory?? nemelo by se s tim globalne neco delat??
ze motor nesnese vytoceni a pusteni plynu?
ja vim, ze jezdim na BA, ale napsat, ze se nekomu u dieslu jeste nestalo vytocit motor a pustit plyn ... ?
brzdite kriticky se spojkou? to se musi u dieslu hlidat? abych nepustil plyn pri seslapnuti spojky a brzdeni ??
nebo jezdite porad v otackach kolem 2000?
nechci byt protivny, ptam se ... nikdy mi diesel k srdci neprirostl ...nikdy jsme si ho nekoupil ani po nem netouzil ...
neumim s nim spravne jezdit a jen me desi, ze kdybych si ho pujcil bez techhle znalosti, tak podle toho, co ctu, ho behem 10minut znicim tim, jak jezdim ....
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19134
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Nejenom o STK a emisích
:supeer: :783:VDC píše:Nastičko já jsem naprosto v klidu. Je to diskuse, v níž máme jen trochu rozdílný názory, nic víc.
to se nejlip rozebira u :cheers: :chlastslast:
:bp:
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Nejenom o STK a emisích
Dehet chce opravdu trošku jiné zacházení než benzín, sice se s ním nemusí jezdit pořád jen okolo 2 000 otáček a můžeš jej vzít klidně i o dost výš....má to ale jedno velké ALE....svým charakterem na to není příliš vhodný a nebyl na to ani prvotně určený, je to perfetní polykač kilometrů na dálkových jízdách kdy pracuje v otáškách, které mu sedí a díky svojí účinnosti, vysokému krouťáku a práci v otáčkách které mu sedí jede i za celkem dobrou spotřebu. Na srdíčko a blbnutí je ale benzín :supeer: , o tom žádná, i když se už pár posledních let výrobci snaží implantovat radost z jízdy i do dechtů....viz BMW, nebo i koncern VWhamoun píše:... nikdy mi diesel k srdci neprirostl ...nikdy jsme si ho nekoupil ani po nem netouzil ...
neumim s nim spravne jezdit a jen me desi, ze kdybych si ho pujcil bez techhle znalosti, tak podle toho, co ctu, ho behem 10minut znicim tim, jak jezdim ....
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Nejenom o STK a emisích
Jak už jsem naznačil výše, u dieslů se emise musí měřit tak jak se měří, protože jen tak se dostane motor ke stechiometricky nejbohatšímu spalování nafty a jen tak se vyzkouší, zda spaluje správně. Je to tím, že u dieslu se do válců dostává stále stejný objem vzduchu a bohatost směsi se reguluje vstřikem. U benzínů se reguluje škrtící klapkou množství nasávaného vzduchu a motor pracuje se stejným stechiometrickým poměrem v celém spektru otáček, proto není potřeba benzin vytáčet. Pokud u benzínu nefunguje váha vzduchu, lambda nebo ECU, pozná se to vždy. U dieslů až v nejvyšších otáčkách. Jak jsem se už zmiňoval dříve, nafta nestíhá hořet, takže se nemusíte bát, že by ho na emisích přetočili. Stačí se podívat na průhěh krouťáku jak u dieslu rychle padá ještě před dosažením maximálního výkonu. I kdybyste neměli nebo vám nefungoval omezovač otáček (ostatně spousta i moderních dieslů ho nemá a na emisích nezkolabovali). Co se týče pouštění plynu bez zátěže, vždyť máte plyn elektronický, takže o co vlastně jde? Pokud někomu při maximálních otáčká povolej rozvody, je to špatný, ale je to chyba majitele, že je má v takovém stavu. Pokud by neodešly při měření emisí, třeba by odešly za jízdy. A co by bylo horší? Nic ve zlým, ale "huntování motoru" na emisích mi přijde jako docela nešikovná výmluva :bp:
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
- nasticka
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3540
- Registrován: stř říj 12, 2011 8:00 pm
- Jméno a příjmení: Stanislava Kopcová
- Bydliště: Václavice
Re: Nejenom o STK a emisích
Martjas: máš naprostou pravdu, nerozumím konstrukci motoru a ani se za to nestydím ::-DD: Jen mi přijde zvláštní, možná k zamyšlení, že by právě způsob měření emisí měl být pro dehty tak zničující. Já jsem teda srdcem taky benzíňák, i když dehta jsem měla. Nikdy jsem s ním nezacházela s nějakou zvláštní "péčí" ( v porovnání s benzínem) a technickou jsem s ním ani nestihla. Ale moje zacházení s dieselem a samozřejmě i s benzínem je čistě intuitivní, vždy se u každého auta snažím "cítit" co mu dělá a nedělá dobře a nejsem magor, který bere za plyn do maxima :713: tudíž v podstatě ani pořádně neznám "meze" motoru.
Forester SG 2.0XT - SíGr
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Nejenom o STK a emisích
Ne že zničující. Jen prostě se k tomu chovají neurvale a naprosto zbytečně motor vytáčejí do neprovozních stavů.
Mně to poprve naprosto vyděsilo, jak to řvalo a lítaly z výfuku saze a to hovado to tam drželo dlouhé sekundy. Tohle naprosto není provozní stav a dost pochybuju, že by výrobce motoru něco takového bral jako normální chování.
A teď se zeptejme, proč se to děje .. kvůli pitomé nálepce, přižemž všichni víme, že jde o formalitu a skutečně škodlivé zplodiny to stejně neřeší.
Nač riskovat, že prase na STK způsobí problém, který budu muset platit a je prakticky bez šance mu to prokázat, pokud motor nezdechne přímo při činu?
Já jsem teda vždycky jak ovce tím týráním prošel, ale spousta kolegů to řeší opravdu jen papírově bez fyzické přítomnosti auta u emisní kontroly a já se jim po vlastní zkušenosti vůbec nedivím.
Mně to poprve naprosto vyděsilo, jak to řvalo a lítaly z výfuku saze a to hovado to tam drželo dlouhé sekundy. Tohle naprosto není provozní stav a dost pochybuju, že by výrobce motoru něco takového bral jako normální chování.
A teď se zeptejme, proč se to děje .. kvůli pitomé nálepce, přižemž všichni víme, že jde o formalitu a skutečně škodlivé zplodiny to stejně neřeší.
Nač riskovat, že prase na STK způsobí problém, který budu muset platit a je prakticky bez šance mu to prokázat, pokud motor nezdechne přímo při činu?
Já jsem teda vždycky jak ovce tím týráním prošel, ale spousta kolegů to řeší opravdu jen papírově bez fyzické přítomnosti auta u emisní kontroly a já se jim po vlastní zkušenosti vůbec nedivím.
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Nejenom o STK a emisích
JRJ: Moje rec. Pokud clovek nezanedba servis a pekne se o to auto stara, tak pri vytoceni motoru na STK se nemuze nic stat.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Re: Nejenom o STK a emisích
já si taky myslim že motoru to vadit nemůže, ale nadruhou stranu si myslim, že celá STK i emise jsou jen a jen o penězích a to na všech úrovních od zákazník-technik přes majitel STK - úředník vydávající licenci až po jistý daňový výnos (samozřejmě řada úvovní mezi). Bezpečnost to dle mého názoru rozhodně nezvýší. Krásně je to patrné na případu Moskvy, například vozy taxi zde musí na technickou 2x do roka.....jo jo holt zdejším úředníkům jde o bezpečnost především ::-DD: :fuckoff: ::-DD:
Subaru Forester 2.0 XS AT 2011
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19134
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Nejenom o STK a emisích
ja zase, kdyz vidim, s cim kdo jezdi po cestach a myslim i sve zname ...
na zadne pravidlene kontroly nejezdi, na podvozek nekoukaji, ze maji jeden zadni kotouc uplne rezavy vubec neresi, jezdi na sjetych gumach ... nesviti jim jedno brzdove svetlo pul roku ...
to si nevymyslim .. to tak proste je .. existuje skupina lidi, co se o auto stara, ale vic je tech, co na to se*ou ..
na zadne pravidlene kontroly nejezdi, na podvozek nekoukaji, ze maji jeden zadni kotouc uplne rezavy vubec neresi, jezdi na sjetych gumach ... nesviti jim jedno brzdove svetlo pul roku ...
to si nevymyslim .. to tak proste je .. existuje skupina lidi, co se o auto stara, ale vic je tech, co na to se*ou ..
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- nasticka
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3540
- Registrován: stř říj 12, 2011 8:00 pm
- Jméno a příjmení: Stanislava Kopcová
- Bydliště: Václavice
Re: Nejenom o STK a emisích
Moje řeč! Na mne koukají jak na exota, že jezdím s autem na pravidelné prohlídky i bez toho, že bych měla na autě zjevou závadu..ale i třeba proto, že v zimě přezouvám na zimáky a to všechny 4 kola (i před subem, i když málo kdo vůbec tuší že subec je 4x4)..no představte si tu krávu, co do toho cpe zbytečně peněz ::-DDD:hamoun píše:existuje skupina lidi, co se o auto stara, ale vic je tech, co na to se*ou ..
Forester SG 2.0XT - SíGr
Re: Nejenom o STK a emisích
já vůbec nepopírám, že jsou lidé co se o auto staraj a naopak, jen si myslím že ten systém STK tak jak je nastaven vůbec nic nezlepší. Ku prospěchu by bylo třeba konrolovat méně věcí, opravdu jen ty zásadní například brzdy, atd., ale těch málo věcí kontrolovat důsledněji. Obecně je můj názor méně regulací, ale vymahatelných (a to nejen v dopravě).
Subaru Forester 2.0 XS AT 2011
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
- nasticka
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3540
- Registrován: stř říj 12, 2011 8:00 pm
- Jméno a příjmení: Stanislava Kopcová
- Bydliště: Václavice
Re: Nejenom o STK a emisích
Mila: souhlasím s tebou. Občas mám pocit, že máme nařízení pro nařízení. :655: A postihují se věci, které by nemuseli a naopak někde by měly postihy být mnohem větší. Ale to jsou věci, které my tady určitě nevyřešíme ::-DD:
Forester SG 2.0XT - SíGr
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Nejenom o STK a emisích
Na STK kontrolují pouze zda auto svítí, neoslňuje, brzdí, nemá vůli v řízení a fungují tlumiče a bezpečnostní pásy. Pak jestě prohlédnou jesli někde není prorezlé nebo z něj něco neuniká. Toť vše. Co z toho bys chtěl vypustit?Mila69 píše:já vůbec nepopírám, že jsou lidé co se o auto staraj a naopak, jen si myslím že ten systém STK tak jak je nastaven vůbec nic nezlepší. Ku prospěchu by bylo třeba konrolovat méně věcí, opravdu jen ty zásadní například brzdy, atd., ale těch málo věcí kontrolovat důsledněji. Obecně je můj názor méně regulací, ale vymahatelných (a to nejen v dopravě).
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004