Nejenom o STK a emisích

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Martjas
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 130
Registrován: úte črc 13, 2010 11:11 pm

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od Martjas »

Nasticka: Nic proti tobě,většinou co po Tobě čtu příspěvky tak jsem neshledal nic špatného, ale tuším,že úplně přesně nerozumíš mechanice motoru a jeho namáhání bez zátěže,rozuměj vytáčení do omezovače na neutrál. Měřená emisí není o technikovi,ten prostě musí udělat to,co je potřeba ke změření (většinou mu to diktuje program a ten neoje*eš).
Impreza Boxer Diesel 2011 Active
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49197
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od VDC »

Nastičko já jsem naprosto v klidu. Je to diskuse, v níž máme jen trochu rozdílný názory, nic víc.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19134
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od hamoun »

takze je to tak, ze diesly maji technicky problem s emisni prohlidkou?
ze metodika je chybna - nici motory?? nemelo by se s tim globalne neco delat??
ze motor nesnese vytoceni a pusteni plynu?

ja vim, ze jezdim na BA, ale napsat, ze se nekomu u dieslu jeste nestalo vytocit motor a pustit plyn ... ?
brzdite kriticky se spojkou? to se musi u dieslu hlidat? abych nepustil plyn pri seslapnuti spojky a brzdeni ??
nebo jezdite porad v otackach kolem 2000?

nechci byt protivny, ptam se ... nikdy mi diesel k srdci neprirostl ...nikdy jsme si ho nekoupil ani po nem netouzil ...
neumim s nim spravne jezdit a jen me desi, ze kdybych si ho pujcil bez techhle znalosti, tak podle toho, co ctu, ho behem 10minut znicim tim, jak jezdim ....
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19134
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od hamoun »

VDC píše:Nastičko já jsem naprosto v klidu. Je to diskuse, v níž máme jen trochu rozdílný názory, nic víc.
:supeer: :783:
to se nejlip rozebira u :1824: :cheers: :chlastslast:
:bp:
škoda superb
ex WRX 2008
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od romull »

hamoun píše:... nikdy mi diesel k srdci neprirostl ...nikdy jsme si ho nekoupil ani po nem netouzil ...
neumim s nim spravne jezdit a jen me desi, ze kdybych si ho pujcil bez techhle znalosti, tak podle toho, co ctu, ho behem 10minut znicim tim, jak jezdim ....
Dehet chce opravdu trošku jiné zacházení než benzín, sice se s ním nemusí jezdit pořád jen okolo 2 000 otáček a můžeš jej vzít klidně i o dost výš....má to ale jedno velké ALE....svým charakterem na to není příliš vhodný a nebyl na to ani prvotně určený, je to perfetní polykač kilometrů na dálkových jízdách kdy pracuje v otáškách, které mu sedí a díky svojí účinnosti, vysokému krouťáku a práci v otáčkách které mu sedí jede i za celkem dobrou spotřebu. Na srdíčko a blbnutí je ale benzín :supeer: , o tom žádná, i když se už pár posledních let výrobci snaží implantovat radost z jízdy i do dechtů....viz BMW, nebo i koncern VW
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od JRJ »

Jak už jsem naznačil výše, u dieslů se emise musí měřit tak jak se měří, protože jen tak se dostane motor ke stechiometricky nejbohatšímu spalování nafty a jen tak se vyzkouší, zda spaluje správně. Je to tím, že u dieslu se do válců dostává stále stejný objem vzduchu a bohatost směsi se reguluje vstřikem. U benzínů se reguluje škrtící klapkou množství nasávaného vzduchu a motor pracuje se stejným stechiometrickým poměrem v celém spektru otáček, proto není potřeba benzin vytáčet. Pokud u benzínu nefunguje váha vzduchu, lambda nebo ECU, pozná se to vždy. U dieslů až v nejvyšších otáčkách. Jak jsem se už zmiňoval dříve, nafta nestíhá hořet, takže se nemusíte bát, že by ho na emisích přetočili. Stačí se podívat na průhěh krouťáku jak u dieslu rychle padá ještě před dosažením maximálního výkonu. I kdybyste neměli nebo vám nefungoval omezovač otáček (ostatně spousta i moderních dieslů ho nemá a na emisích nezkolabovali). Co se týče pouštění plynu bez zátěže, vždyť máte plyn elektronický, takže o co vlastně jde? Pokud někomu při maximálních otáčká povolej rozvody, je to špatný, ale je to chyba majitele, že je má v takovém stavu. Pokud by neodešly při měření emisí, třeba by odešly za jízdy. A co by bylo horší? Nic ve zlým, ale "huntování motoru" na emisích mi přijde jako docela nešikovná výmluva :bp:
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
nasticka
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3540
Registrován: stř říj 12, 2011 8:00 pm
Jméno a příjmení: Stanislava Kopcová
Bydliště: Václavice

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od nasticka »

Martjas: máš naprostou pravdu, nerozumím konstrukci motoru a ani se za to nestydím ::-DD: Jen mi přijde zvláštní, možná k zamyšlení, že by právě způsob měření emisí měl být pro dehty tak zničující. Já jsem teda srdcem taky benzíňák, i když dehta jsem měla. Nikdy jsem s ním nezacházela s nějakou zvláštní "péčí" ( v porovnání s benzínem) a technickou jsem s ním ani nestihla. Ale moje zacházení s dieselem a samozřejmě i s benzínem je čistě intuitivní, vždy se u každého auta snažím "cítit" co mu dělá a nedělá dobře a nejsem magor, který bere za plyn do maxima :713: tudíž v podstatě ani pořádně neznám "meze" motoru.
Forester SG 2.0XT - SíGr
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od PavelG »

Ne že zničující. Jen prostě se k tomu chovají neurvale a naprosto zbytečně motor vytáčejí do neprovozních stavů.
Mně to poprve naprosto vyděsilo, jak to řvalo a lítaly z výfuku saze a to hovado to tam drželo dlouhé sekundy. Tohle naprosto není provozní stav a dost pochybuju, že by výrobce motoru něco takového bral jako normální chování.
A teď se zeptejme, proč se to děje .. kvůli pitomé nálepce, přižemž všichni víme, že jde o formalitu a skutečně škodlivé zplodiny to stejně neřeší.
Nač riskovat, že prase na STK způsobí problém, který budu muset platit a je prakticky bez šance mu to prokázat, pokud motor nezdechne přímo při činu?

Já jsem teda vždycky jak ovce tím týráním prošel, ale spousta kolegů to řeší opravdu jen papírově bez fyzické přítomnosti auta u emisní kontroly a já se jim po vlastní zkušenosti vůbec nedivím.
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od Kolben »

JRJ: Moje rec. Pokud clovek nezanedba servis a pekne se o to auto stara, tak pri vytoceni motoru na STK se nemuze nic stat. :-)
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Mila69
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 184
Registrován: sob říj 22, 2011 12:19 pm
Jméno a příjmení: Milan

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od Mila69 »

já si taky myslim že motoru to vadit nemůže, ale nadruhou stranu si myslim, že celá STK i emise jsou jen a jen o penězích a to na všech úrovních od zákazník-technik přes majitel STK - úředník vydávající licenci až po jistý daňový výnos (samozřejmě řada úvovní mezi). Bezpečnost to dle mého názoru rozhodně nezvýší. Krásně je to patrné na případu Moskvy, například vozy taxi zde musí na technickou 2x do roka.....jo jo holt zdejším úředníkům jde o bezpečnost především ::-DD: :fuckoff: ::-DD:
Subaru Forester 2.0 XS AT 2011
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19134
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od hamoun »

ja zase, kdyz vidim, s cim kdo jezdi po cestach a myslim i sve zname ...
na zadne pravidlene kontroly nejezdi, na podvozek nekoukaji, ze maji jeden zadni kotouc uplne rezavy vubec neresi, jezdi na sjetych gumach ... nesviti jim jedno brzdove svetlo pul roku ...
to si nevymyslim .. to tak proste je .. existuje skupina lidi, co se o auto stara, ale vic je tech, co na to se*ou ..
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
nasticka
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3540
Registrován: stř říj 12, 2011 8:00 pm
Jméno a příjmení: Stanislava Kopcová
Bydliště: Václavice

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od nasticka »

hamoun píše:existuje skupina lidi, co se o auto stara, ale vic je tech, co na to se*ou ..
Moje řeč! Na mne koukají jak na exota, že jezdím s autem na pravidelné prohlídky i bez toho, že bych měla na autě zjevou závadu..ale i třeba proto, že v zimě přezouvám na zimáky a to všechny 4 kola (i před subem, i když málo kdo vůbec tuší že subec je 4x4)..no představte si tu krávu, co do toho cpe zbytečně peněz ::-DDD:
Forester SG 2.0XT - SíGr
Mila69
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 184
Registrován: sob říj 22, 2011 12:19 pm
Jméno a příjmení: Milan

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od Mila69 »

já vůbec nepopírám, že jsou lidé co se o auto staraj a naopak, jen si myslím že ten systém STK tak jak je nastaven vůbec nic nezlepší. Ku prospěchu by bylo třeba konrolovat méně věcí, opravdu jen ty zásadní například brzdy, atd., ale těch málo věcí kontrolovat důsledněji. Obecně je můj názor méně regulací, ale vymahatelných (a to nejen v dopravě).
Subaru Forester 2.0 XS AT 2011
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Uživatelský avatar
nasticka
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3540
Registrován: stř říj 12, 2011 8:00 pm
Jméno a příjmení: Stanislava Kopcová
Bydliště: Václavice

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od nasticka »

Mila: souhlasím s tebou. Občas mám pocit, že máme nařízení pro nařízení. :655: A postihují se věci, které by nemuseli a naopak někde by měly postihy být mnohem větší. Ale to jsou věci, které my tady určitě nevyřešíme ::-DD:
Forester SG 2.0XT - SíGr
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od JRJ »

Mila69 píše:já vůbec nepopírám, že jsou lidé co se o auto staraj a naopak, jen si myslím že ten systém STK tak jak je nastaven vůbec nic nezlepší. Ku prospěchu by bylo třeba konrolovat méně věcí, opravdu jen ty zásadní například brzdy, atd., ale těch málo věcí kontrolovat důsledněji. Obecně je můj názor méně regulací, ale vymahatelných (a to nejen v dopravě).
Na STK kontrolují pouze zda auto svítí, neoslňuje, brzdí, nemá vůli v řízení a fungují tlumiče a bezpečnostní pásy. Pak jestě prohlédnou jesli někde není prorezlé nebo z něj něco neuniká. Toť vše. Co z toho bys chtěl vypustit?
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“