Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 116 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
Nabíjení baterie 
Autor Zpráva
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: úte říj 26, 2010 2:20 pm
Příspěvky: 1529
Ahoj, mám možná hloupej dotaz - když se nabíjí baterie, je nutno odpojovat baterii od auta, nebo lze bez rizika napojit nabíječku rovnou na baterii, i když je připojená k autu (samozřejmě povolit zátky)?
Přiznám se, že bych ji raději odpojil, ale mám obavu, že se mi vymaže nastavení dálkáče a tak...
Nabíječka by měla být docela inteligentní - ctek XS5.0.

_________________
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98


úte říj 11, 2011 8:39 pm
Profil
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 09, 2009 6:07 pm
Příspěvky: 4389
Bydliště: praha
nabijim vzdy na aute, nikdy sem to neodpojoval. s dalkacem si myslim taky nemel bejt problem, jednou sem odpojil baterku asi na 3h a bez problemu

_________________
Outback 2,5i 5MT,121 kw, 8/2005, dekl Kofilka, v rodině
Impreza combi wrx 2.0 5MT, 195kw, 2003 PRODRIVE vikendovka
Obrázek
ford transit connect 2006 1.8 tdci 66kw - pracant
fiat ducato hymer - 1.9 td,1996, 4 jizda, 4 spani, Vmax 105km/h


úte říj 11, 2011 8:48 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7397
Bydliště: Nové Hrady
Neni duvod baterku odpojovat.

_________________
Subaru Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG


úte říj 11, 2011 9:03 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pon zář 14, 2009 1:12 pm
Příspěvky: 107
Bydliště: Valasske Mezirici/Brno
Nabijel jsem i s odpojenou a venku, i s baterkou v aute a pripojenou. Oboje jde. Hlavne si povol zatky a pak je nezapomen dotahnout. Pokud baterku odpojis, s dalkacem se nic nestane, jen prijdes o pamet v radiu.

_________________
Impreza MY2008 2.0R Sport - Obrázek


stř říj 12, 2011 7:56 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: úte říj 26, 2010 2:20 pm
Příspěvky: 1529
Díky za odpovědi. Auto jsem úspěšně nabil :657: Omlouvám se, za blbej dotaz, ale mám pocit, že jsem kdysi cosi četl, že měl maník nějakej problém po delším odpojení baterie. Z nabíjení na autě jsem neměl dobrej pocit, protože ta nabíječka tam pouští nějaký pulzy a má nějaký cykly či co já vím, tak jsem si říkal aby to nepoškodilo elektroniku auta. Ale vypadá to, že se auto nabilo a funguje, ikdyž mi tam cosi svítí a bliká - viz. můj dotaz na vymazání závad.

_________________
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98


stř říj 12, 2011 8:22 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 30, 2009 10:38 pm
Příspěvky: 358
Bydliště: Ostrava-Poruba
Mám takový dojem, že u Subaru se otočením klíčku vše odpojí, s výjimkou nějakých světýlek v kabině a kufru. Nebál bych se. Nezapínej rádio.
Vřele doporučuji, bude-li to v přijatelném poměru k ceně auta, si raději kup baterii bezúdržbovou.

_________________
Daihatsu Sirion 1,3L, MT, r.2005, celkem svižné auto, 7,2L/100km zima, 6,3L/100km léto (komfortem a provedením je to o čtyři patra níž, než předchozí Legacy). Ostrava-Poruba.


stř říj 12, 2011 8:57 pm
Profil
Online
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pát úno 04, 2011 10:52 am
Příspěvky: 213
Bydliště: Semily
Rozhodně bych baterii odpojil při používání starých " hloupých" nabíječek - většinou jenom trafo s přepínačem odboček ( třeba..), jednocestný usměrňovač ( selenová dioda...) a žárovka nebo odpor jako omezovač proudu... na takový nabíječce může být naprázdno klidně 22 voltů ( např. na tý mojí ruský..), baterka si potom to napětí stáhne podle vnitřního odporu ( = stupeň vybití). Stačí přechoďák na svorce nebo nějaká chyba uvnitř baterie, a najednou je všude v autě třeba 15 -16 voltů i víc. Řídící jednotka je na napětí připojená i při vypnutým klíčku, rádio, i když je vypnutý, pořád je připojený na 30tku kvůlivá udžení pamětí, autoalarmy, jednotka dálkového ovládání....atd. Radši udělám pár věcí navíc, něž potom hledat, kde to nevydrželo....ale jenom názor.. Novější inteligentní nabíječky by zase neměli být připojeny na baterku, z které něco bere proud ( i když nepatrný) protože je to mate, ale záleží na tom, jaké používají algoritmy....

_________________
Forester 2.0X 2006


stř říj 12, 2011 9:26 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: úte říj 26, 2010 2:20 pm
Příspěvky: 1529
Lojzmen: výměně baterky se zatím bráním zuby-nehty. Jednak vybrat tu správnou taky není úplně triviální a nechce se mi to studovat a jednak jsem teď měl dost výdajů... :655: Na feldě mám bezúdržbovou Bosch už asi 12-tej rok a taky jsem ji musel párkrát nabít. Ta bezúdržbovost spočívá v tom, že tam nemusíš dolívat destilku (ani to nemá špunty).

Majkl73: Dík za vysvětlení, je vidět, že o autoelektrice něco víš, narozdíl ode mně. Já mám z nabíjení na autě "takovej blbej pocit", ale těžko dokážu argumentovat proč. Ty jsi to celkem dobře shrnul. Každopádně nabíječku jsem koupil docela slušnou (ctek xs 5.0), baterka se nabila i připojená na autě, auto, zdá se, funguje. Ale pokud autu nevadí delší odpojení baterky, příště budu nabíjet s baterkou odpojenou.
Hele, když už jsme u toho, nevíš proč v návodu k baterce píšou že při nabíjení baterky ne vozidle mám:
1) přiojit červenou svorku k + pólu baterky
2) připojit černou svorku k šasi vozidla daleko od palivového potrubí a akumulátoru

Není mi jasný důvod bodu 2) - proč to mám připojit na kastli doleko od akumulátoru? Tak mi přece bude procházet proud celým autem, ne?

Já jsem to připojil normálně klasicky na kontakty baterky.

_________________
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98


čtv říj 13, 2011 8:13 am
Profil
Online
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pát úno 04, 2011 10:52 am
Příspěvky: 213
Bydliště: Semily
To asi nemá s elektrikou nic společnýho - nejspíš je to věc bezpečnosti, protože z aku se při nabíjení něco odpařuje ( vodík..?), tak asi kdyby zajiskřil kontakt.... chápu to při startování přes kabely, tam se dává mínus na kostru auta , protože potom nevznikne úbytek na kabelu ukostření baterie, ale při nabíjení to je asi jedno.... si teda myslím...

_________________
Forester 2.0X 2006


čtv říj 13, 2011 8:46 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: úte říj 26, 2010 2:20 pm
Příspěvky: 1529
majkl73: Hmm, to mě nenapadlo. Asi to tak bude. Ale přijde mi dost divný nabíjet auto "skrz kastli". :670:

_________________
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98


čtv říj 13, 2011 9:54 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 26, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Praha 10 - Plzeň sever
majkl73 píše:
To asi nemá s elektrikou nic společnýho - nejspíš je to věc bezpečnosti


Přesně to si taky myslim, jednak to jiskření jak píšeš a za druhý manipulace se svorkama a nebezpečí, že si škrtneš o kladnej pól.

_________________
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Justy 1,2i 4WDObrázek
Subaru Impreza GT (1999) Obrázek


čtv říj 13, 2011 1:51 pm
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 30, 2009 10:38 pm
Příspěvky: 358
Bydliště: Ostrava-Poruba
Majkl73 má pravdu s tou elektronikou ve "standby" režimu, na to jsem nepomyslel.

S tím vodíkem je to asi tak, že ten se ve zvýšené míře vyvíjí až u konce nabíjení výkonnou a "hloupou" nabíječkou. A kolik ho vzniká? Není to poplach způsobený slovem "vodík"? Ten je přece výbušný!!!
Je-li kapota otevřená a není-li baterka v nějakém obalu, což při výkonné nabíječce může způsobit přehřátí baterky, neměl by být problém. Snad jen to, že vychází kyselinový aerosol, což je žrout všeho okolo.
K tomu přehřátí - někde bylo psáno, že teploty nad 40°C zkracují životnost akumulátoru. Jak si to přebere akumulátor vedle motoru nevím. Možná je to zastaralá info a dnešní aku to zvládnou. Taky jsem se teďkom dočetl, že dnes mají aku životnost 8 let, namísto dříve uváděných 5 let.
Takže s přiměřenou opatrností bych se nebál.

Už jste někdo slyšel o výbuchu při nabíjení?
Co na to hasiči ? (bez ironie)

_________________
Daihatsu Sirion 1,3L, MT, r.2005, celkem svižné auto, 7,2L/100km zima, 6,3L/100km léto (komfortem a provedením je to o čtyři patra níž, než předchozí Legacy). Ostrava-Poruba.


úte říj 18, 2011 9:10 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 26, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Praha 10 - Plzeň sever
lojzmen píše:

Už jste někdo slyšel o výbuchu při nabíjení?
Co na to hasiči ? (bez ironie)


Já jsem slyšel o výbuchu, kdy se baterka nabíjela a výbuch zapříčinila jiskra od flexy a pak o výbuchu kdy při připojování na nabiječku došlo k přepólování.

_________________
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Justy 1,2i 4WDObrázek
Subaru Impreza GT (1999) Obrázek


úte říj 18, 2011 9:38 pm
Profil ICQ
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am
Příspěvky: 765
Videl sem vybuchlou baterku na dilne, pri nabijeni tam skocila jiskra od svarecky. Baterka z nakladaku 150 Ah, kusy byli otiskly i na strope. Od te doby davam sakra pozor aby mi k baterce nemohl ohen nebo jiskra.
Jinak baterku kdyz nabijim tak vzdy na aute.

_________________
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?


stř říj 19, 2011 7:34 am
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 20423
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Já jsem kdysi viděl ten výbuch vodíku od flexy při nabíjení u mě v dílně na mý baterce s mojí flexou. :845: Byla to nějaká 44 A.h. a šlupka to byla pěkná. :850: Obešlo se to bez následků, jen s poučením, že to není mýtus, ale pravda. :850:

_________________
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
https://www.youtube.com/user/VDCmonstersubaru/videos
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97- rekonstrukce Toyoty
Subaru-Robin Generator 3 kW


čtv říj 20, 2011 5:18 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 116 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: